LadyMadonna schreef:Waarom wordt er hier steeds gereageerd dat het niet hebben van kinderen geen argument is?
Het grootste probleem is de algehele overbevolking, het is ontzettend druk op onze aardkloot, maar het nemen van kinderen wordt wel aangemoedigd door oa kinderbijslag.
Moeten we het hebben van geen kinderen of maximaal 1 niet juist aanmoedigen? (Voor ik half Bokt in m’n bek krijg, ik zeg dus niet dat je het hebben van (meerdere) kinderen moet verbieden)
...ik weet niet of het "steeds" gezegd wordt, maar ik heb zelf een keer opgeschreven "dat de juiste formulering niet is 'ik heb geen kinderen', maar 'ik heb mij laten steriliseren'".
En verder vind ik als oma zijnde, dat zelfs als je principieel stappen hebt genomen om geen kinderen te krijgen, dat dat geen vrijbrief is om er op los te leven.
Verder is 7 miljard gigantisch veel, maar het is op zichzelf genomen nog te doen.
Dus de vrijbrief "aangezien overbevolking het grootste probleem zou zijn"
... (of dit zo is, is een 2e)...
"ga ik vrijuit want ik pak het belangrijkste punt aan" - is een uitest wankele smoes in mijn oren.
(Maar 7 miljard mensen die op die verspillende manier gaan leven die in het westen gebruikelijk is, dat lukt idd niet.)