Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kanzi schreef:Ook een verschil met Nederland; in België moet je een attest van de dokter inleveren op school als je met je kind naar bv het ziekenhuis gaat.
Mijn zoontje had zijn pols gebroken en kreeg een attest mee dat hij een dag thuis mocht blijven, en een attest dat hij een bepaalde tijd niet mee mocht gymen.
Ook nog iets; als je gaat verhuizen krijg je bezoek van de politie die komt constateren dat je echt op je nieuwe adres woont. Dan krijg je een kaartje met handtekening van hem, en kan je je melden op het gemeentehuis om je in te laten schrijven.
Gigixponys schreef:Wij moesten idd ook geen briefje van de dokter als het maar 1 dag was, wel ouders die moesten bellen.
In de laatste jaren hebben ze wel ingevoerd dat je wel een doktersbriefje moest als je de dag voor of na de vakantie ziek was, om misbruik tegen te gaan.
Pandora2 schreef:Volgens mij zijn die consultaties voor doktersbriefjes hier meer dan de helft van de inkomsten van huisartsen![]()
Zonder die verplichting gingen er veel failliet denk ik![]()
Mijn huisarts stelt op maandag en woensdag standaard de vraag '' moet je ook een briefje voor werk ? ''.
Gelijk voor wat je komt
Kwanyin schreef:Pandora2 schreef:Volgens mij zijn die consultaties voor doktersbriefjes hier meer dan de helft van de inkomsten van huisartsen![]()
Zonder die verplichting gingen er veel failliet denk ik![]()
Mijn huisarts stelt op maandag en woensdag standaard de vraag '' moet je ook een briefje voor werk ? ''.
Gelijk voor wat je komt
Ja hier zit ik ook wel eens van "ik heb dit aan de hand, ik weet dat ik het gewoon moet uitzieken, ik heb nog genoeg pijnstillers in de kast hoor, maar ja doktersbriefje nodig hé". Ze zouden zo aparte uren moeten voorzien voor enkel mensen die een briefje nodig hebben en de rest van de dag mensen die écht advies en behandeling van hun dokter nodig hebben
.
Kwanyin schreef:Deze schiet mij ook te binnen (weet niet of hij al is langsgekomen maar denk het niet).
In Nederland hebben ze volgens mij "roepnamen?"
Dus op je ID staan dan drie of vier namen...maar de naam hoe je je voorstelt en hoe iedereen je noemt is totààl anders?
Dus niet bijvoorbeeld zoals hier wel voorkomt, dat je bv officieel Marie-Therèse heet en iedereen noemt je Trees, maar dat je bv "Marie" op je paspoort heet maar iedereen zegt "Laura".
Of toch zoiets?