Genderneutraal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Genderneutraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:01

Trans mensen zijn geen sprookje waar je niet in kan geloven ofzo :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:02

Zij geloven zelf in het sprookje, ik niet.

Floorg18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:08

Mars, ik vind dat je wel heel makkelijk oordeelt over andere. Jijzelf wordt ook niet in een onzijdig hokje gepropt. Zolang jij er geen last van hebt, laat iedereen gewoon lekker zijn wie ze willen zijn. Leven homo's dan ook in een sprookje? Of is dat nu wel geaccepteerd.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:15

Ik dacht dat ik alles wel gehoord had, maar dit is een nieuwe uitspraak voor op de bingokaart :=

En in het kader van 'zo kan het ook':

Afbeelding

Zie hier een vacature. Gewoon een 3e optie! Hoeven we ook niet huilie huilie te doen want niemand wordt hierbij aangetast in het man/vrouw/non-binair zijn. Jaja mensen, het kan gewoon!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:17

Maar... Dan staat a denk ik voor "anders"?
Krijg je dan weer niet "ik ben helemaal niet anders"?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:18

Floorg18 schreef:
Mars, ik vind dat je wel heel makkelijk oordeelt over andere. Jijzelf wordt ook niet in een onzijdig hokje gepropt. Zolang jij er geen last van hebt, laat iedereen gewoon lekker zijn wie ze willen zijn. Leven homo's dan ook in een sprookje? Of is dat nu wel geaccepteerd.

Over homo's heb ik het niet gehad?
Maar uiteraard is dat geaccepteerd, wat mij betreft zeker.

Maar ik geloof niet dat je in een 'verkeerd' lichaam geboren kunt worden.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:25

Volgens mij is de medische wereld daar ook nog niet helemaal over uit, hoe dat met transgenders precies zit.

Over dat voorbeeld van de vorige pagina over de wc: die reden vind ik ook persoonlijk vreemd. Als je vreemd kan aangekeken worden voor de mannelijke of vrouwelijke toiletkeuze en je daarvoor een derde optie wilt: mensen die anderen graag vreemd aankijken, gaan dat ook mogelijk met je doen als je in de derde wc binnenloopt. Als je niet kan plaatsen waarom sommigen naar "jouw" toilet komen ook al passen ze niet in dat plaatje, dan vrees ik dat je het concept van die derde wc ook niet begrijpt.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:29

LadyMadonna schreef:
Maar... Dan staat a denk ik voor "anders"?
Krijg je dan weer niet "ik ben helemaal niet anders"?

Inderdaad anders, wat in dit kader wordt opgevat/gelezen als 'anders-gegenderd' (dat is vast geen bestaand woord, maar de strekking lijkt me duidelijk) en dus niet echt met de negatieve bijklank wat het woord 'anders' in bepaalde context kan hebben. Zal ongetwijfeld wel weer ergens iemand zijn die zich benadeeld voelt maar dat hou je altijd en overal. Ik hoor/zie eigenlijk alleen maar tevredenheid met dat er überhaupt die 3e optie is. :j

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:30

Memories schreef:
Ik dacht dat ik alles wel gehoord had, maar dit is een nieuwe uitspraak voor op de bingokaart :=

[ [url=m/QPVLEy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zie hier een vacature. Gewoon een 3e optie! Hoeven we ook niet huilie huilie te doen want niemand wordt hierbij aangetast in het man/vrouw/non-binair zijn. Jaja mensen, het kan gewoon!

En dan maar hopen dat je de aanhef goed doet van je brief.

Geachte A. Janssen?
Maar ik weet dat ze Anette heet.
Geachte mevrouw Janssen?
Oh oh ze voelt zich man. Dat wistik niet.
Daar gaat je kans.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:31

Je kunt er ook gewoon niets achter zetten?
We zoeken een fotograaf.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:31

Ik zie niet in wat er mis is met de eerste optie.

En inderdaad, niks kan ook :D Al kan je dan vallen over fotograaf, dat dat alleen mannelijk is. Maar ach, zo blijf je lekker bezig toch :D

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:34

Omdat je de sollicitatie aan Annette Janssen moet sturen dus je weet dat het een vrouw is. Daar word vaak rekening mee gehouden.
Zakelijke post die ik krijg staat ook mevrouw bruintje. :+

En dan bij een Open sollicitatie.
Geachte lezer van mijn sollicitatiebrief.
Tuurlijk :?

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:35

Mars schreef:
Ik geloof niet in transgender personen, ik vind dat vooral een psychisch probleem wat lichamelijk 'behandeld' wordt. Maar ik heb er geen last van, als iemand die als man geboren is zich vrouw voelt naar de dameswc wil: ga je gang.
Maar meer geslachten dan man of vrouw hebben we niet dus ik wens ook niet in een onzijdig hokje gepropt te worden.

ik heb nog ergens een plaatje liggen denk ik over de wetenschappelijk "uitleg" achter transgenders.. zou hem wel eens kunnen opzoeken

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:37

bruintje123 schreef:
Omdat je de sollicitatie aan Annette Janssen moet sturen dus je weet dat het een vrouw is. Daar word vaak rekening mee gehouden.
Zakelijke post die ik krijg staat ook mevrouw bruintje. :+

En dan bij een Open sollicitatie.
Geachte lezer van mijn sollicitatiebrief.
Tuurlijk :?

Denk dat je dan op de NEE stapel terecht komt.
Ongeacht of je geschikt bent voor de positie.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:41

Memories schreef:
Ik zie niet in wat er mis is met de eerste optie.

En inderdaad, niks kan ook :D Al kan je dan vallen over fotograaf, dat dat alleen mannelijk is. Maar ach, zo blijf je lekker bezig toch :D

Daarom zouden Duitsers inderdaad Fotograf/in schrijven.
Wat zou de onzijdige versie zijn?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:43

Fotopersoon?
Iemand die foto's maakt?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:49

Wie doet hier nou huilie huilie? :+
Snap niet dat er nog steeds mensen zijn die beweren dat je iets anders kan zijn naast een man of een vrouw. Ja 1 op de weet ik veel hoeveel duizend misschien wel miljoen mensen zijn tweeslachtig. Aka Hermafrodiet. Dat is een chromosomale afwijking. We kunnen het moeilijk voor iedereen met een afwijking aangenaam maken. Zat mensen die met een afwijking worden geboren en altijd allerlei blikken krijgen toegeworpen. Als jij je op Maandag een vrouw voelt ga je naar het vrouwentoilet, voel je je op Vrijdag een man dan ga je lekker de mannen wc in.
Ik snap niet dat er om zoiets kleins, in deze maatschappij waar nog zat andere dingen te verbeteren zijn, nog maatregelen worden getroffen. Een wc kiezen. Keuze van je leven. :+
En betreft die vacature, er zal toch uiteindelijk een man of vrouw komen opdagen. Geen schildpad ofzo.

Kleed je zoals je wilt, voel je zoals je wilt, doe zoals je wilt, maar om zulke kul dingen de boel te gaan veranderen vind ik zo'n onzin.

Memories schreef:

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:51

Lieshorses jij verwoord dat top, sluit me daar bij aan!

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:53

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet zo ver doortrek hoor :=

Heb oprecht even zitten zoeken := Ik schrijf alleen 'geachte meneer/mevrouw X' als ik iemand persoonlijk moet benaderen maar geen initialen of geslacht weet. Anders met initialen of geslacht indien bekend. Of, als het een algemeen bericht is naar een hele afdeling oid of ik geen idee heb wie het te lezen krijgt: 'geachte medewerker *afdeling*' of iets in die strekking (een woord als medewerker is imo neutraal genoeg). Nooit problemen mee gehad :=

Jij doet dus huilie huilie Lieshorses want jij maakt er het grootste probleem van :D als jij al met zo'n verhaal aan komt zetten heb ik de energie er eerlijk gezegd niet voor over om op de rest van je post in te gaan. Sorry :=

Oh en: die vacature komt van een LGBTQ+ instantie af. Bij uitstek voor en door een publiek wat het ofwel geen reet uitmaakt dat die 'A' er staat ofwel er blij mee is.
Laatst bijgewerkt door Memories op 20-08-17 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:55

Gelukkig ben ik niet de enige die het b*llshit vind om het roer om te gooien voor dit soort dingen.
Ik snap alleen niet zo goed, je schrijft wél meneer/mevrouw als je het geslacht niet weet? Dan zijn we het toch eens? Meneer/mevrouw. Geen A of O of U.

Memories schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet zo ver doortrek hoor :=

Heb oprecht even zitten zoeken := Ik schrijf alleen 'geachte meneer/mevrouw X' als ik iemand persoonlijk moet benaderen maar geen initialen of geslacht weet. Anders met initialen of geslacht indien bekend. Of, als het een algemeen bericht is naar een hele afdeling oid of ik geen idee heb wie het te lezen krijgt: 'geachte medewerker *afdeling*' of iets in die strekking (een woord als medewerker is imo neutraal genoeg). Nooit problemen mee gehad :=

Jij doet dus huilie huilie Lieshorses want jij maakt er het grootste probleem van :D als jij al met zo'n verhaal aan komt zetten heb ik de energie er eerlijk gezegd niet voor over om op de rest van je post in te gaan. Sorry :=

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:57

Memories schreef:

Huilie huilie? Wie doen er hier nou huilie huilie? Het lijkt mij de normaalste zaak van de wereld dat hierbij de mannen en vrouwen niet aangetast worden in hun zijn!

Je kan tegenwoordig beter niet normaal zijn.

Floorg18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:58

Iedereen heeft argumenten waarom het goed/slecht is. Waarom die persoon er mee eens is of niet. Lekker boeiend. je hoeft niet te geloven in genderneutrale mensen/transgender/homo's etc, het gaat erom dat je elkaar gewoon accepteert. Er zijn wel erge dingen om je druk om te maken. Misschien komen er wel meer genderneutrale toiletten, of wordt er meer opgelet over hoe je mensen aanspreekt, maar meer dan dat zal er echt niet veranderen. Iedereen maakt zich er zo druk om (van beide kanten)

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:58

Maar de non-binaiy mensen die ik ken ken, hebben geen probleem met "beroepen" of algemene termen, zoals reiziger, medewerker, fotograaf. Het gaat om de specifieke aanspreektermen als meneer/mevrouw, of zij/hij.
Ook bijvoorbeeld 'dude', wordt bij mijn vriendengroep gewoon in het algemeen gebruikt, voor iedereen. Meisje, jongen, anything. Ook geen probleem.
Valt me wel op dat aantal mensen de NS geen probleem vinden en de wc's wel, en de mensen die voor de wc's zijn juist tegen de NS veranderingen zijn. Grappig

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:59

Daar zijn we het dan over eens Lieshorses, maar dat is ook werkelijk het enige punt vermoed ik zo. Behalve als ik naar iets LGBTQ+ schrijf en ik het vermoeden heb dat meneer/mevrouw niet op zijn plaats is.

Er staat M. V. En A! Niemand aangetast. Klaar. Dus inderdaad heel normaal en niks aan de hand! De enige die huilie huilie doen zijn dus wederom niet de mensen om wie het daadwerkelijk gaat. Spreekt alweer voor zich.
En wederom, ik ga niet eens meer de moeite nemen om verder inhoudelijk op dit soort gekakel in te gaan.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:03

Memories schreef:
Daar zijn we het dan over eens Lieshorses, maar dat is ook werkelijk het enige punt vermoed ik zo. Behalve als ik naar iets LGBTQ+ schrijf en ik het vermoeden heb dat meneer/mevrouw niet op zijn plaats is.

Lees jij wel Geryon? Er staat M. V. En A! Niemand aangetast. Klaar. De enige die huilie huilie doen zijn wederom niet de mensen om wie het daadwerkelijk gaat. Spreekt alweer voor zich.
En wederom, ik ga niet eens meer de moeite nemen om verder inhoudelijk op dit soort gekakel in te gaan.

Ik heb het ook niet over dat voorbeeld maar over jouw reactie erover. Ennuh, dit hele gedoe is nog altijd zo door het gejank van die genderneutralen hoor. Waarvan een deel toch wel degelijk wil dat het neutraler wordt. Zoals het niet meer gebruiken van meneer/mevrouw ipv een derde optie erbij. Hoe respectloos tegenover de normale genders ben je om verandering te willen ipv een optie erbij.