Bokt peilingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij?

Poll eindigt op

VVD
233 (13%)
PvdA
52 (3%)
PVV
156 (9%)
SP
155 (8%)
CDA
118 (6%)
D66
285 (16%)
ChristenUnie
45 (2%)
GroenLinks
333 (19%)
SGP
19 (1%)
Partij voor de Dieren
131 (7%)
50PLUS
18 (1%)
Ondernemerspartij
6 (0%)
VNL
14 (0%)
DENK
Geen stemmen
Nieuwe Wegen
4 (0%)
Forum voor Democratie
51 (2%)
BurgerBeweging
2 (0%)
Vrijzinnige Partij
4 (0%)
Piratenpartij
17 (0%)
Artikel 1
3 (0%)
Libertarische Partij
3 (0%)
GeenPeil
1 (0%)
Ik stem niet
73 (4%)

Totaal aantal stemmen: 1723

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:15

Pabie schreef:
Maar hoe fijn zou het zijn voor het aantal mensen dat wel met de auto moet file vrij te kunnen rijden

...als het echt moet: ja.
Zo kan onderwijzend personeel niet telewerken en is de bus niet altijd toegankelijk voor rolstoelgebruikers. (Een kwestie van nieuwe bussen aanschaffen.)
En graag voor de fiets (inclusief ebike en velocypede) ruim baan ("asfalt voor de tweewielers").
Ben je daar consekwent in, daalt het autogebruik.
Met 5% minder auto's vrijwel geen files.
Citaat:
Overigens is het dus inderdaad de bedoeling dat als je niet onevenredig ver naar je werk rijdt je het via lagere loonsbelasting terug krijgt als de gewone man. Mensen die minder autorijden krijgen hiermee een voordeeltje

...klinkt mij wat raar in de oren.
Wie niet te ver van het werk woont, zou niet per auto hoeven te reizen. Dus geen voordeel svp.
Graag voordeel voor wie electisch rijdt, fietst of per OV gaat.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:18

Even hoor: je wordt niet - NIET - niet in de gaten gehouden via je OV chipkaart. Je kaart heeft namelijk 2 identiteiten, eentje die persoonsgebonden is (die gebruikt wordt als je je kaart moet blokkeren oid) en eentje met een ander nummer die anoniem is. Die link daartussen kun je alleen zien als je de kaart vast hebt. Dus ja: je kunt zien dat persoon X elke dag reist tussen Amsterdam en Rotterdam maar niet dat dat Jan Klaassen is (tenzij Jan naar een loket gaat ergens voor, maar daar ben je dan zelf bij).

Kilometerheffing kan op eenzelfde manier. Overigens wordt je privacy op dezelfde manier verstoord als je te hard rijdt, dan maakt men een foto van je. En op snelwegen hangen al camera's voor file-informatie.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:21

Ik volg het allemaal op afstand maar zou ik ermee te maken hebben dan zou mijn keus echt naar FvD gaan; dit is de enige partij die daadkracht toont, goede onderbouwingen heeft en OOK opkomt voor landbouw & milieu.
GL = eindigen in armoede

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:22

De mensen die Groenlinks gaan stemmen, vind ik eigenlijk niet heel slim? Wil jij betalen voor elke kilometer je die rijdt met de auto? Dat je er onder de streep ongeveer jaarlijks 500 euro of misschien wel meer op achteruit gaat? Wil jij dat de goed lopende bedrijven, jou minder salaris gaan betalen, omdat jouw loon veel hoger wordt belast. Krijgen we dan niet in Nederland, dat mensen niet meer gaan studeren, omdat we straks toch wel gelijk zijn? Waarom zal ik dan moeite doen om carriere te maken?

Groenlinks stemmers kiezen voor minder inkomen, bij hunzelf....! en dat vind ik behoorlijk dom.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:28

Linsey1998 schreef:
De mensen die Groenlinks gaan stemmen, vind ik eigenlijk niet heel slim? Wil jij betalen voor elke kilometer je die rijdt met de auto? Dat je er onder de streep ongeveer jaarlijks 500 euro of misschien wel meer op achteruit gaat? Wil jij dat de goed lopende bedrijven, jou minder salaris gaan betalen, omdat jouw loon veel hoger wordt belast. Krijgen we dan niet in Nederland, dat mensen niet meer gaan studeren, omdat we straks toch wel gelijk zijn? Waarom zal ik dan moeite doen om carriere te maken?

Groenlinks stemmers kiezen voor minder inkomen, bij hunzelf....! en dat vind ik behoorlijk dom.

Inderdaad. En nogmaals, zo slecht hebben we het op dit moment echt niet.

Willl65

Re: Bokt peilingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:38

Ik zeg FvD *\o/* :D

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:40

Linsey1998 schreef:
De mensen die Groenlinks gaan stemmen, vind ik eigenlijk niet heel slim? Wil jij betalen voor elke kilometer je die rijdt met de auto?

Even een vraagje.
Misschien wordt het morgen Liesbeth van Tongeren.
Maar wat hebben deze 2 vragen nu precies met elkaar van doen?
Ik wil mezelf nog wel eens slim vinden :D 8-) _/-\o_ maar dat is niet echt een financiële kwestie.
"Er is verschillen tussen de prijs en de waarde", frisse lucht is qua prijs gratis - qua waarde uiterst kostbaar (onze gezondheid, zelfs ons leven hangt er van af) - daar zit een groot verschil.

De vervuiler van de schone lucht per kilometer laten betalen - graag gecombineerd met goed OV (veel stadsbussenen alle NS treinen rijden op renewables) fietsen, telewerken etc etc.

Citaat:
Dat je er onder de streep ongeveer jaarlijks 500 euro of misschien wel meer op achteruit gaat?

Ik vind 'de vervuiler betaalt' een eerlijk principe.

Citaat:
Wil jij dat de goed lopende bedrijven

Ja, trouwens die lopen voorop in verduurzaming.

Citaat:
jou minder salaris gaan betalen, omdat jouw loon veel hoger wordt belast.

Laten daar toch dingen tegenover staan...!

Citaat:
Krijgen we dan niet in Nederland, dat mensen niet meer gaan studeren, omdat we straks toch wel gelijk zijn? Waarom zal ik dan moeite doen om carriere te maken?

...nu, als geld de enige motivatie is voor je beroepskeuze...?
De computer rukt op en buiten de zorg en de ITC kan het wel eens zijn dat er verder alleen maar creatieve beroepen zijn.
Verder ben ik persoonlijk voor een basisinkomen - heb jij geen zin om te werken of studeren, nou, dan leef je toch lekker op het minimum? (Dat bespaart een enorme infrastructuur mbt niet gemotiveerde mensen dwingen tot allerlei toeters en bellen.)
Citaat:

...ieder zijn meug!

Chief Seattle vroeg zich al af, wanneer toch de bleekgezichten tot het eenvoudige inzicht zouden komen dat geld niet eetbaar is.
(De oude Grieken grinnikten om koning Midas met de ezelsoren, die wist dat ook pas errug laat.)
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 14-03-17 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:43

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:51

astridastrid schreef:
Ik ga altijd met de fiets, maar dit lijkt me niet een oplossing voor de werkende Nederlanders. Lijkt me niet dat dit de economie ten goede komt.

Chapeau..!! Prima en vooral mee doorgaan!

Er zijn al jaren projecten als 'fiets van de zaak' en omkleedruimtes voor wie er representatief uit hoort te zien.

Dat een werkende nederder niet zou kunnen fietsen - wie enigzins gezond is (en dat graag wil blijven) kan daar maar beter gewoon mee doorgaan.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:54

Dus jullie gooien je eigen geld in de sloot :o Iedereen weet, dat goed OV in Nederland nooit haalbaar zal worden. Dus jullie paardenmensen, zullen enorm veel gaan betalen, als je eventjes een dagje op wedstrijd gaat.

Daarbij mensen die 30 km of meer van hun werk wonen, die hebben staks een groot probleem! Voor mij zijn de mensen die op groenlinks stemmen, dieven van hun eigen portomonnee

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:56

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:57

Magrathea schreef:
Die link daartussen kun je alleen zien als je de kaart vast hebt. Dus ja: je kunt zien dat persoon X elke dag reist tussen Amsterdam en Rotterdam maar niet dat dat Jan Klaassen is (tenzij Jan naar een loket gaat ergens voor, maar daar ben je dan zelf bij).

Dat is ook weer iets te simpel: het is zo goed als onmogelijk om je ov-chipkaart anoniem op te laden, en inderdaad, voor allerlei functies (zoals geld terug bij technische storing die het niet mogelijk maakt om uit te checken, of geld terug als je kaart verloopt / kapot gaat) moet je je naam alsnog geven. En dus kan er over het algemeen zowel de ene kant (bij een naam zoeken welke ov-kaarten ermee verbonden zijn) als de andere kant op (bij een ov-kaart zoeken welke naam daar waarschijnlijk bij hoort) gezocht worden.
Ik heb weinig illusies wat dat betreft. (En toch hou ik koppig vol met mijn anonieme kaart. Tegen beter weten in...)

Het is inderdaad wel dat privacy al op heel veel andere manieren niet meer echt mogelijk is - nummerbordherkenning wordt bv al op veel plekken gedaan. (Trajectcontroles enzo.)

Maar dat ov-chip anoniem is, is onjuist.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:59

Linsey1998 schreef:
Dus jullie gooien je eigen geld in de sloot :o Iedereen weet, dat goed OV in Nederland nooit haalbaar zal worden. Dus jullie paardenmensen, zullen enorm veel gaan betalen, als je eventjes een dagje op wedstrijd gaat.

Daarbij mensen die 30 km of meer van hun werk wonen, die hebben staks een groot probleem! Voor mij zijn de mensen die op groenlinks stemmen, dieven van hun eigen portomonnee

Maar ben jij dan geen dief van je eigen wereld? Want hoe denk jij dan milieuvervuiling tegen te gaan?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:00

Linsey1998 schreef:

Ik weet niet of ik op GL ga stemmen hoor, maar wat als je nou geen auto en geen paard hebt, in de stad woont, en alle dingen die jij hier nu roept totaal niet op jou van toepassing zijn?
Erg makkelijk om daar gelijk van uit te gaan.

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:01

bigone schreef:
MoniekJ schreef:
:)
http://nieuwscheckers.nl/nieuwscheckers ... p-in-zorg/

Ben vast dom dan maar mijn stem gaat toch naar GL :)

Mooi maar die extra 30.000 banen zijn er pas per 2021, en de mensen liggen nu te creperen in verpleegtehuizen.

Dus er word nu ook niks aan gedaan? We moeten ook verder kijken dan alleen nu.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:01

Linsey1998 schreef:

Ik vind het ov in nederland anders super goed geregeld. De landen waar ik ben geweest en met het ov heb gereisd, vind ik nederland toch echt wel ergens aan de top staan hoor... Wat een luxe dat ik als student gewoon gratis in de trein en bus mag stappen.

Maar natuurlijk het kan altijd beter :j ennuh ja ik ben dom want ik stem gl en ik ben ook dom want ik studeer richting en hecht waarde aan een duurzame samenleving {:}

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:03

NadjaNadja schreef:
Linsey1998 schreef:

Maar ben jij dan geen dief van je eigen wereld? Want hoe denk jij dan milieuvervuiling tegen te gaan?

Jup. Ik zorg straks dat ik met het OV naar mijn werk kan en ga niet in Maastricht wonen omdat ik het daar zo leuk vind terwijl ik werk in Rotterdam.

Edit: dat is gelukkig een trend die ik bij mijn medestudenten ook zie hoor. Als ze na afstuderen een baan verder weg krijgen is het niet "O nu moet ik een auto aanschaffen" maar "O nu moet ik naar een andere stad verhuizen"
Laatst bijgewerkt door Magrathea op 14-03-17 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:04

Grappig dat Nederlanders kankeren op hun OV. Hoe goed wil je het hebben?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:05

Kuggur schreef:

Inderdaad. Kan me nog goed herinneren, Italië, anderhalf uur wachten op de trein en na 9 uur alleen nog intercity's. Heel normaal. :=

BloemBloem

Ik vind het OV overigens echt véél te duur :oo :o

martichr

NadjaNadja schreef:
Linsey1998 schreef:

gewoon zelf, eigen initiatief , huis isoleren , warmtepomp erin, zonnepanelen erop (allemaal gedaan inmiddels zonder een cent subsidie) we gaan met zijn allen weer naar de overheid lopen wijzen maar ondertussen rijden de grootste milieufanaten in hun oude Lada diesel in de rondte.. eerst naar jezelf kijken..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:06

Kuggur schreef:

Inderdaad, sta ik ook altijd weer versteld van := het OV hier is echt wel goed geregeld. Ja buiten de randstad rijdt er minder, daar zou best ruimte zijn voor verbetering, maar het is niet dat het OV een ramp is.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:06

Linsey1998 schreef:

Dan zijn voor mij degene die niet voor klimaat stemmen dieven van hun eigen aarde. Wat heb je aan geld als er geen aarde meer is.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:07

Ik vind het milieu en de dieren erg belangrijk. Partij voor de dieren vind ik daarin dan weer niet goed bezig, ja boeren om zeep helpen daar heeft niemand iets aan.
Als ik verschillende kieswijzers raadpleeg, komen de dingen die ik belangrijk vind, het meest overeen met groenlinks..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:07

In Italië kon je trouwens wel lekker zitten in de trein, maar dat is ook alleen maar omdat iedereen de auto pakt