Linsey1998 schreef:De mensen die Groenlinks gaan stemmen, vind ik eigenlijk niet heel slim? Wil jij betalen voor elke kilometer je die rijdt met de auto?
Even een vraagje.
Misschien wordt het morgen Liesbeth van Tongeren.
Maar wat hebben deze 2 vragen nu precies met elkaar van doen?
Ik wil mezelf nog wel eens slim vinden
maar dat is niet echt een financiële kwestie.
"Er is verschillen tussen de prijs en de waarde", frisse lucht is qua prijs gratis - qua waarde uiterst kostbaar (onze gezondheid, zelfs ons leven hangt er van af) - daar zit een groot verschil.
De vervuiler van de schone lucht per kilometer laten betalen - graag gecombineerd met goed OV (veel stadsbussenen alle NS treinen rijden op renewables) fietsen, telewerken etc etc.
Citaat:
Dat je er onder de streep ongeveer jaarlijks 500 euro of misschien wel meer op achteruit gaat?
Ik vind 'de vervuiler betaalt' een eerlijk principe.
Citaat:
Wil jij dat de goed lopende bedrijven
Ja, trouwens die lopen voorop in verduurzaming.
Citaat:
jou minder salaris gaan betalen, omdat jouw loon veel hoger wordt belast.
Laten daar toch dingen tegenover staan...!
Citaat:
Krijgen we dan niet in Nederland, dat mensen niet meer gaan studeren, omdat we straks toch wel gelijk zijn? Waarom zal ik dan moeite doen om carriere te maken?
...nu, als geld de enige motivatie is voor je beroepskeuze...?
De computer rukt op en buiten de zorg en de ITC kan het wel eens zijn dat er verder alleen maar creatieve beroepen zijn.
Verder ben ik persoonlijk voor een basisinkomen - heb jij geen zin om te werken of studeren, nou, dan leef je toch lekker op het minimum? (Dat bespaart een enorme infrastructuur mbt niet gemotiveerde mensen dwingen tot allerlei toeters en bellen.)
Citaat:
Groenlinks stemmers kiezen voor minder inkomen, bij hunzelf....! en dat vind ik behoorlijk dom.
...ieder zijn meug!
Chief Seattle vroeg zich al af, wanneer toch de bleekgezichten tot het eenvoudige inzicht zouden komen dat geld niet eetbaar is.
(De oude Grieken grinnikten om koning Midas met de ezelsoren, die wist dat ook pas errug laat.)
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 14-03-17 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt