Ik ben erg gesteld op een bepaalde mate van privacy , na hun verhalen en ervaringen des te meer
Want heel veel wijzer dan toen is de mensheid echt nog niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
saskiakefie schreef:Waar iedereen dit keer lijkt te twijfelen weet ik het voor het eerst helemaal zeker. Het wordt D66. Vrijwel met alle standpunten eens. Toch nog even voor de lol de stemwijzer gedaan, totaal geen verrassende uitslag: D66, pvda en pvdd.
woofie schreef:Ik ben absoluut geen Wilders fan, maar...Wat blijft er over van onze democratie als partijen elkaar mogen en kunnen uitsluiten?
Citaat:Het is toch verdorie geen kleuterschool?
Citaat:Ze hebben allemaal de mond vol over participatie, en dat iedereen mee moet kunnen doen.
Maar zelf het goede voorbeeld geven?
Emmaa_ schreef:Overigens: de SGP ("het moet in de handen van God liggen") pleit in haar partijprogramma voor het herinvoeren van de doodstraf. Het lijkt mij dat dat dan ook niet in de handen van God ligt?
woofie schreef:Ik ben absoluut geen Wilders fan, maar...Wat blijft er over van onze democratie als partijen elkaar mogen en kunnen uitsluiten? Het is toch verdorie geen kleuterschool?
Ze hebben allemaal de mond vol over participatie, en dat iedereen mee moet kunnen doen.
woofie schreef:Ik ben absoluut geen Wilders fan, maar...Wat blijft er over van onze democratie als partijen elkaar mogen en kunnen uitsluiten? Het is toch verdorie geen kleuterschool?
Ze hebben allemaal de mond vol over participatie, en dat iedereen mee moet kunnen doen.
phormicola schreef:Hoe zit dat trouwens? Kerk en staat zijn toch gescheiden?
Janneke2 schreef:woofie schreef:Ik ben absoluut geen Wilders fan, maar...Wat blijft er over van onze democratie als partijen elkaar mogen en kunnen uitsluiten?
Hoe precies bedoel je...?
Voor de goede orde: wij kiezen geen regering.
Wij kiezen de 2e Kamer (en provinciale staten etc etc) - en de 2e Kamer is de baas in dit land.
(Helaas willen sommige politici dit nog wel eens vergeten.)
De regering hoort een veredeld klussenbedrijf te zijn dat namens de 2e Kamer/ de combi 2e en 1e Kamer regeert = uitvoert.
Er is geen regel, verplichting of wet "dat de grootste partij moet regeren".
Zou die regel wel bestaan, zou ik twijfelen aan het democratisch gehalte er van.
Een regering 'steunt' op een meerderheid van de 150 zetels in de 2e Kamer en de 75 van de 1e Kamer - that's all.Citaat:Het is toch verdorie geen kleuterschool?
Nee, inderdaad.
"Ik ben de grootste!!" - nou, gefeliciteerd, zo lang een partij niet de absolute meerderheid heeft, betekent het niets mbt regeringsdeelname.Citaat:Ze hebben allemaal de mond vol over participatie, en dat iedereen mee moet kunnen doen.
De Kamerleden werken keihard, dus ja: ze "participeren in de maatschappij."
En noch qua inhoud is Wilders geschikt voor een democratie- en noch qua gedrag en betrouwbaarheid een geschikte regeringskandidaat.
(En persoonlijk vind ik hem ook geen geschikte kandidaat voor een Kamerzetel. Al jaren onder de Haagse kaasstolp waar hij driftig op scheldt en systematisch zijn kiezers beliegen. Alleen in een serie ongrondwettelijke zaken blijkt hij betrouwbaar.
Maar iemand krijgt de zetel als hij de kiesdrempel passeeert/ de kiesdeler haalt.)
...blijft over de trieste constatering dat Henk en Ingrid kennelijk bedonderd kunnen worden waar we allemaal bij staan.
woofie schreef:Zoals jij het beschrijft heeft het dus eigenlijk helemaal geen nut om te gaan stemmen!
purny schreef:Ik ben trouwens net FvD en GeenPeil tegengekomen. Bij de vraag wat de standpunten van GeenPeil waren was het dat die er niet waren. Want je kon met alle punten op bepaalde partijen stemmen. Zo ga je ook lekker de verkiezingen in