snuffie123 schreef:De mensen tegen zwarte peut hebben het gewoon compleet verkeerd aangepakt. Dit is denk ik gewoon helemaal in het verkeerde keelgat gekomen van vele medelanders. Zo ook bij mij en dat werkt bij mij dus echt helemaal averechts.
Als ze nou zo'n probleem hebben met zwarte peut omdat ze zouden afkomen van de slaven en het discriminerend zou zijn, waarom kan het pakje dat ze aanhebben dan niet een beetje veranderd worden. Waarom mag de piet niet meer zwart zijn? De kleur heeft niet persé met de slaven te maken.
Waarom moest het dan ook gebeuren op de manier zoals het nu is gegaan? Waarom konden ze niet een nette brief opstellen met waarom het hun zo kwetst en dan netjes vragen of het misschien voor hun niet een beetje veranderd kon worden zodat ze niet heel de tijd worden geconfronteerd met hun verleden?
Waarom moesten ze iets eisen, eisen alsof de hele wereld om hun draait en ze zo enorm zielig zijn.
Ik snap het niet. Volgensmij zijn vele Nederlanders heel begripvol in veel dingen, maar was deze discussie op een totaal verkeerde manier gestart en is dat helemaal verkeerd gevallen. Ook bij mij. Ik ben helemaal klaar met deze discussie en ga eigenlijk helemaal niet meer in gesprek met de tegenstanders van zwarte piet. Maar ik weet wel dat ik (en veel anderen) hier stilletjes heel verdrietig van worden.
Nu ook weer de intocht waar kinderen door poortjes moeten lopen, er veel politie aanwezig moet zijn (en in moet grijpen) om mensen die protesteren aan te houden. Waar slaat dit op en waar gaat dit heen!? Zo'n leuk en vredig kinderfeest!
Je hele stuk geldt net zo goed voor de voorstanders die protesteren,
mede door de agressie van de voorstanders (en tegenstanders) waren al die voorzorgmaatregelen nodig.
op twitter stond een foto met ruim 20 messen in alle soorten en maten met een tekst in de trant van:
ik ga goed voorbereid naar Maasluis, zwarte piet blijft.
Vind je het gek dat men met zulke idioten geen risico's neemt.. Dat schiet mij al maanden in het verkeerde keelgat, zowel gedrag en taalgebruik van beide kanten.. Ik was hartstikke voor zwarte piet in de oorspronkelijke vorm.. maar heb het 'kamp' verlaten, wil niets maar dan ook niets met de extremistische voorstanders te maken hebben.. en heb weinig op met mensen die zich vastklampen aan iets en vervolgens naar anderen wijzen: 'ze' denken dat ze kunnen bepalen hoe het loopt.. terwijl ze dus feitelijk hetzelfde doen, door zwarte piet in een fictieve nekklem vast te houden en te weigeren om ook maar naar een oplossing te zoeken
het hele feest wordt ondermijnd door ALLE protesteerders die zo nodig moeten protesteren op de dag van aankomst. Niet de voorstanders of de tegenstanders maar EN
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 12-11-16 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt