Lusitana schreef:Ja je gunt iedereen organen als ze maar niet uit patienten worden gehaald ofzo?
Waarom kom je met allerlei verhalen die helemaal niets met hersendood te maken hebben?
Ik probeer iets uit te leggen: hoe een vooraf vastgelegd protocol een leven op zichzelf kan gaan leiden, zonder dat mensen nog kritisch naar omstandigheden kijken die anders handelen noodzakelijk/gewenst maken.
En als mensen ook organen van andere mensen willen, terwijl ooit, mocht blijken dat die mensen (of een substantieel deel van hen) onder groot lijden hun organen blijken af te staan, vind ik dat niet degenen die tégen orgaandonatie zijn de grote egoïsten zijn, maar de mensen die, willens en wetens in zo'n geval, tóch hun organen blijven opeisen, maar vooral ook de instanties die willens en wetens zich met orgaandonaties bezighouden.
Duidelijk?
En nee, dan wil ik niets hebben van iemand die levend en wel, zonder verdoving, is opengesneden.
Heeft die persoon dat uitdrukkelijk toch zelf gewenst, moet die persoon dat zelf weten.