Brexit is een feit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: Brexit is een feit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 13:19

Ik sluit me maar weer eens aan bij janderegelaa :+

Daarnaast pakken de Britten het wel behoorlijk gestructureerd aan door nu een nieuw ministerie op te richten om de Brexit in goede banen te leiden.

Uit de EU, maar niet uit Europa.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 15:21

Ondertussen zit er wel een unelected leader aan het hoofd die naar het lijkt van plan is in ieder geval Schotland, al dan niet het gehele UK, flink naar de klote te helpen, a la Thatcher...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 16:29

Killyenn schreef:
Ondertussen zit er wel een unelected leader aan het hoofd die naar het lijkt van plan is in ieder geval Schotland, al dan niet het gehele UK, flink naar de klote te helpen, a la Thatcher...

Die uitspraak is baut genoeg om te vragen voor een duidelijke onderbouwing.....

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 21:16

Killyenn schreef:

Daarom was ze ook de langstzittende premier sinds 1827 _/-\o_

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 08:45

ik hoop dat het alsnog teruggedraaid wordt. Er gaan ook al weer stemmen op om tegen de brexit te stemmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 08:47

janderegelaa schreef:
Killyenn schreef:

Daarom was ze ook de langstzittende premier sinds 1827 _/-\o_

Hoe lang iemand blijft zitten is imo geen argument om een waardeoordeel aan iemand vast te hangen. Thatcher heeft heel veel enorm foute dingen gedaan, dat ze lang zat maakt me dan echt helemaal niks uit.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 09:10

En een groot deel van de schadelijke afbraak die onder Tatcher is ingezet, wreekt zich nu pas. Het ging om afbraak van sociale structuren en balansen en redelijke grenzen... dat is in het begin leuk - je hebt er pas last van als het mis gaat. Nu dus.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 09:35

Echt zo'n onzin, jullie moeten de geschiedenisboekjes eens induiken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 09:44

Thatcher had fans en haters... Een tussenweg was en is er niet.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 14:24

Sammie schreef:
Thatcher had fans en haters... Een tussenweg was en is er niet.

Klopt: In het BBC-programma 100 Greatest Britons eindigde Thatcher als zestiende. Als De Ergste Brit eindigde ze ooit op de derde plaats.

Pro: GB economisch de 20ste eeuw in gebracht (na 70 jaar);

Contra: sanering van de mijnen en de manier waarop ze om ging met Bobby Sands en de andere 9 hongerstakers in de Maze gevangenis: niet (meer) echt menselijk.

Twijfelachtig: voor de Falkland oorlog was ze enorm onpopulair. Daarna heel erg populair. Dus schreef ze vervroegd verkiezingen uit in 1983....die ze prompt won.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 15:07

Ik denk dat de huidige situatie niet zozeer met het premierschap van Thatcher heeft te maken, maar meer met het Labour beleid onder Blair.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 15:34

Ik denk dat je die dingen niet los van elkaar kunt zien - de deregulatie van de financiele sector (goed plan was dat), privatisering, verminderen van de positie van vakbonden, het zijn zaken die nu nog rechtstreeks meespelen in de huidige situatie, vooral voor de arme Britten, ongeacht welke fouten Labour daarna gemaakt heeft.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 11:37

xLotje schreef:
ikke schreef:
Precies! Zoals een kennis aan de uni van Oxford tegen z'n tegen-stemmende collega's zei: jullie stemmen tegen je baan en voor je eigen ontslag????

Ik baal hier echt van. Mijn droom is om straks over twee jaar eindelijk verlost te zijn van school en naar London/B'ham/Manchester oid te gaan, ligt een beetje aan wat het meest gunstig is, maar dat gaat waarschijnlijk een heleboel gedoe kosten

Je kan altijd nog uitwijken naar Ierland ....