Schietpartij en explosies in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:07

Wat fijn Liesje!

Sloffie er is toch niemand die zegt dat het geen moslim terroristen zijn? Wij zeggen alleen maar dat zij niks te maken hebben met echte moslims en echte geloof, het zijn gewoon lui die de Islam gebruiken voor hun eigen verrotte doeleinden!!!

tess_84

Re: Schietpartij en explosies in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:09

xniieeenke

De terroristen doen zich voor als moslims, maar zijn het niet. Ze zijn extremisten.
Sorry, maar ik vind het best wel zielig als je zegt dat de terroristen moslims zijn, en moslims terroristen zijn.

Sunrise_

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:11

Disney sluit de deuren uit solidariteit dat (vind ik supper goed van ze wat dat gaat veel geld kosten)
NOS

En alsjeblieft als je zo een mening wilt vormen over moslims en Allah kleine tip ga je eerst eens wat informeren voordat je als een kip zonder kop gaat rond rennen

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:11

Picasso schreef:
En alle oorlogen die uit naam van het CHRISTELIJK geloof zijn gevoerd dan?
Dit heeft niks met geloof te maken....gewoon met een club achterlijke mensen die het geloof misbruiken voor hun misselijke acties.

Het heeft misschien niks te maken met geloof. Geloven in een mythisch wezen zullen mensen helaas altijd wel blijven doen.
Het heeft uiteraard wel met religie te maken. Religie is een fantastisch politiek middel om mensen tegen elkaar op te zetten om je politieke doelen te halen.

En het gebeurt al eeuwen. De christenen, de Moslims, de Joden,....

Ja. ja...ik weet het. Ik krijg het zo om mijn oren dat ik het toch echt helemaal mis heb.
Het is niet waar....het zijn maar een paar die geloof misbruiken.

Maar ondertussen hebben uit naam van Allah, Jahweh, God al heel veel mensen het leven gelaten.

Nu is het uit naam van Allah gedaan...maar ach...inderdaad. Wat is er uit naam van Jezus Christus allemaal al gedaan wat het daglicht niet kan verdragen? En nee, we hoeven niet een paar eeuwen terug. Afgelopen eeuw nog prachtige voorbeelden van gezien. (Noord-Ierland zijn we al vergeten????)

Geef me maar ongelijk....ik vind het goed.

Ik zet gewoon weer imagine van John Lennon op repeat vandaag.

Overigens heb ik geen haat tegen gelovige. Of dat nu moslims, joden of christenen zijn.
Miljoenen moslims zitten nu met evenveel afschuw te kijken als wij.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:17

Las net dat disneyland parijs ook dicht wegens solidariteit.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:18

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:18

Verschrikkelijk dit!

Maar dit heeft niks te maken met de vluchtelingen of met het moslim zijn. Dit zijn gewoon een stel extremisten. Vaak al jaren woonende in frankrijk. Mensen die ontevreden zijn en gevoelig zijn voor de extremistiche ideen. Mensen die geronseld en gebrainwashed zijn. Imaans met extremisten ideeën zonder pardon of proces het land uit. Net als alle ander mensen die extremistische ideeën hebben. De veiligheidsdiensten hebben echt wel inzicht in wie dat zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:20

Ik las net een berichtje op m'n Facebook. Een Facebook vriend van mij woont in Parijs. Had die link nog niet eens gelegd maar z'n status was dat ie veilig is.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:20

Pff ik lees het nu pas, wat vreselijk, al de tweede keer :n

Wendy1708

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:23

Moslim of niet... wat ik wel opvallend vind is dat er weinig geprotesteerd wordt tegen dit soort aanslagen, nu én bij al die eerdere aanslagen, door de moslimgemeenschap. Je zou toch denken dat die, als ze deze denkwijze in naam van hun geloof, écht zo verwerpelijk vinden, ze er duidelijk afstand van zouden willen nemen! En dat, georganiseerd, zouden willen laten weten. En dát heb ik nog amper zien gebeuren. Het zijn vooral een heleboel Nederlanders zélf, waaronder hier ook op Bokt, die het druk hebben met het verdedigen van de moslimgemeenschap. Prima, hoor, maar waar zijn ze zelf? En dan bedoel ik natuurlijk niet hier op Bokt, want die kans is wel wat klein, maar wel op andere plaatsen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:24

Zo is Nederland. Een grote mond hebben maar actie ondernemen doen we niet. We kijken liever toe hoe slecht alles word

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:26

En weet je, ik heb ondertussen twee moslims gesproken vannacht die onafhankelijk van elkaar verklaren : allemaal propaganda. Jullie regering is racistisch, dit is allemaal in scène gezet door de overheid om moslims te haten.

En dus kan iedereen wel hard roepen dat het niets met het geloof te maken heeft (en ik ga niet zeggen dat je ongelijk hebt, want ik ben er nog niet uit) maar waarom, waarom zeggen ze dat? Ik vind het eng.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:27

purny schreef:
Zo is Nederland. Een grote mond hebben maar actie ondernemen doen we niet. We kijken liever toe hoe slecht alles word

En jij loopt voorop of niet meid?

Wendy, dat moet je aan hun vragen, iedereen is anders.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:27

Hoeveel aanslagen nou totaal en waar?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:28

Even ter aanvulling : dit waren beide mensen met gewoon een fulltime baan (hbo) dus geen geradicaliseerde achterstandsjongeren.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:29

Er lopen in Nederland ook heel veel gematigde moslims rond die dit niet afkeuren. Ik was bij de vorige aanslag in Parijs ook erg geschrokken van de reacties van moslims op het nieuws. They had it coming...was de boodschap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:30

purny schreef:

Er gebeurd achter de schermen vast meer dan jij weet van hebt.
De veiligheidsdiensten zitten echt niet achterover te leunen.... Ik denk alleen dat het lastig wordt om je te wapenen tegen dit soort acties....

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:30

Iris82 schreef:
En weet je, ik heb ondertussen twee moslims gesproken vannacht die onafhankelijk van elkaar verklaren : allemaal propaganda. Jullie regering is racistisch, dit is allemaal in scène gezet door de overheid om moslims te haten.

Dit soort mensen moeten gewoon lekker in een Moslimland gaan wonen.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:32

Wat verschrikkelijk, niet te vatten allemaal. In totaal zijn er 7 aanslagen geweest vermeldt de krant. Ik denk dat ik een beschermengel heb gehad, zat vorige week rond hetzelfde tijdstip in Parijs. Ik voelde me daar ook absoluut niet op mijn gemak :n

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:33

Kijk eens voor de lol naar de gemiddelde reacties van Nederlanders onder een artikel over vluchtelingen, net zo walgelijk. Je hebt overal gekken, dat betekent niet dat je alles en iedereen onder een kam moet scheren.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:35

Iris82 schreef:

En dus kan iedereen wel hard roepen dat het niets met het geloof te maken heeft (en ik ga niet zeggen dat je ongelijk hebt, want ik ben er nog niet uit) maar waarom, waarom zeggen ze dat? Ik vind het eng.

Dus Hollande dacht zeker: Goh wat een mooie dag vandaag, ik ga eens 100 inwoners van mijn land vermoorden en nog eens een paar honderd man traumatiseren zodat mensen nu wat meer rechts gaan stemmen? Ja ja :j

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:36

Ik las het gisteravond net voor ik ging slapen en vanochtend las ik dat het dodental ontzettend was opgelopen. Gruwelijk dit.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 10:37

Free2 schreef:
Iris82 schreef:

Dus Hollande dacht zeker: Goh wat een mooie dag vandaag, ik ga eens 100 inwoners van mijn land vermoorden en nog eens een paar honderd man traumatiseren zodat mensen nu wat meer rechts gaan stemmen? Ja ja :j

Ik geloof er geen snars van.