Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 20:13

Woningnood neemt toe door komst vluchtelingen http://s.ad.nl/4157453

Hier wordt je ook niet vrolijk van, ik ken zat mensen die al jaren op de wachtlijst staan en het nu helemaal kunnen schudden omdat mensen die hier een blauwe maandag zijn voorrang krijgen.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 20:51

chanicha schreef:
Woningnood neemt toe door komst vluchtelingen http://s.ad.nl/4157453

Hier wordt je ook niet vrolijk van, ik ken zat mensen die al jaren op de wachtlijst staan en het nu helemaal kunnen schudden omdat mensen die hier een blauwe maandag zijn voorrang krijgen.

Tja, zo zien de meeste mensen het wel.
Dat stuk van Sjoerd Kroon gepost door Moos99 vertaal ik als volgt:
Als NL al zoveel problemen heeft, hoe moeten we dan ook nog al die asielzoekers een plekje geven?
Dat is ook mijn welgemeende vraag: hoe moet dit verder?

Welgemeend in de zin van: asielzoekers in gezinsverband zijn natuurlijk welkom, maar wat komt de rest doen?
EU doet nog steeds te weinig of iig aan struisvogelpolitiek en dat belast direct de mensen die naast/rondom een uit de grond gestampte AZC wonen.

Regering en burgers staan te ver van elkaar af.

Een azc wordt door de mensen hun strot gedouwd.
Zonder overleg of met, maar dan summier en dan alsnog ala: niet mauwen, inschikken.
Waar gesloten tehuizen voor bejaarden weer gevuld worden met asielzoekers.
Politie gaat naar melding in azc ipv woninginbraak/ aanrijding met gewonde(n).
Die vragen van burgers zijn dan toch terecht?

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 21:16

Ik zei het toch vanaf het begin de mensen pikken het niet langer en komen meer en meer in opstand!!
Ik heb nog nooit gestemd in me leven, maar weet nu wat ik ga stemmen!!
zelfs de christen unie krabbelt nu terug, en de rest probeert ook zoete broodjes te bakken om stemmen en zetels te krijgen.. eerst waren ze allemaal voor de vluchtelingen, nu dus niet meer zo..
Die gasten brengen hun oorlog naar ons land, en dat pikken we niet..
Het loopt overal de spuitgaten uit en niet alleen in Nederland..

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 21:22

Sammie schreef:
Nee die mensen vluchten voor IS én voor Assad.. De mensen die Assad gezind zijn blijven in het land zitten. Assad bombardeert IS én eigen landgenoten. (mensen die tegen hem zijn).

Laatste verkiezingen is Assad met 80% van de stemmen herkozen, opkomst was hoog en er zijn geen rare fraude, etc. zaken gevonden (buitenlandse waarnemers aanwezig). Maar Assad heeft lang niet heel Syrië onder controle en dus zullen er zat aanhangers moeten vluchten omdat ze in een van de vele brandhaarden in het land wonen. Dat ze niet dwars door de frontlinie gaan is verstandig, maar dat ze niet via de buurlanden terug keren om zich bij hun leger te melden roept wel degelijk vraagtekens bij mij op.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 21:25

Zeeuwtje68 schreef:
Ik zei het toch vanaf het begin de mensen pikken het niet langer en komen meer en meer in opstand!!
Ik heb nog nooit gestemd in me leven, maar weet nu wat ik ga stemmen!!
zelfs de christen unie krabbelt nu terug, en de rest probeert ook zoete broodjes te bakken om stemmen en zetels te krijgen.. eerst waren ze allemaal voor de vluchtelingen, nu dus niet meer zo..
Die gasten brengen hun oorlog naar ons land, en dat pikken we niet..
Het loopt overal de spuitgaten uit en niet alleen in Nederland..

Er zijn opstootjes, maar ik heb nog geen tekenen van komende oorlog gemerkt?
Bron?

En mocht meneer Wilders ooit minister president worden (wat ik niet hoop en verwacht), heeft Nederland een groot probleem. Een racist en extremist als leider, dat moet je niet hebben.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 21:26

Het hele 'ik moet vluchten, want ik ben niet veilig' roept bij mij vraagtekens op.. Nu is er 1(?) miljard belooft aan Turkije als ze de kampen veiliger maken. En er moet beter geregistreerd worden en de grens naar Griekenland beter bewaakt. Ze snappen het nog steeds niet daar in Europa..

Die mensen willen helemaal niet vechten. Anders hadden ze dat allang gedaan.

Zeeuwtje68

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 21:30

opstootjes laat me niet lachen, massale vechtpartijen zal je bedoelen.. en ik vind het prima laten ze mekaar maar afmaken, want ik ben ze spuugzat..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 21:32

Zeeuwtje68 schreef:
opstootjes laat me niet lachen, massale vechtpartijen zal je bedoelen.. en ik vind het prima laten ze mekaar maar afmaken, want ik ben ze spuugzat..

Ja, hoe je het noemen wil. Maar wat doe je ertegen? Grenzen dicht is iig geen oplossing. Hoe het nu gaat ook niet.
Helaas weet ik de oplossing ook niet.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 21:39

Grenzen dicht en iedereen die zich misdraagt eruit schoppen Nl is maar een klein landje en het zijn er gewoon veel te veel, nu ook in Cadzand een sporthal vol gedouwd met die gasten.. jawel das ZV hoor..

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 21:42

Sammie schreef:
Het hele 'ik moet vluchten, want ik ben niet veilig' roept bij mij vraagtekens op.. Nu is er 1(?) miljard belooft aan Turkije als ze de kampen veiliger maken..

:D Oh, maar het wordt nog veel boeiender dan die 1 miljard. Turkije wil nu in de EU als wederdienst.
Zeg je 'nee' als EU, dan komen er meer vluchtelingen.
Zeg je 'ja', dan komt Turkije in de Eu en doen ze mee aan vrijheid van verkeer van goederen en PERSONEN binnen de EU. Ben benieuwd welke kant Geert nu gaat kiezen.......

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 21:42

Zeeuwtje68 schreef:
Grenzen dicht en iedereen die zich misdraagt eruit schoppen Nl is maar een klein landje en het zijn er gewoon veel te veel, nu ook in Cadzand een sporthal vol gedouwd met die gasten.. jawel das ZV hoor..

Grenzen dicht... je weet dat de economische gevolgen zeer negatief zullen zijn? Dat NL een export land is en als export moeilijker wordt, klanten gewoon uitwijken naar buurlanden.

Hier in de buurt worden ook sportzalen gebruikt. Niet ideaal, maar het is over het algemeen tijdelijk.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 21:52

Die hele EU is een geldverslindend en ergelijk iets en van mij mogen we er per direct uit. Ik denk dat Nederland zich best kan redden zonder en het scheelt een hoop geld, ergenis en bemoeienis.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 21:57

voor dat de euro kwam heb ik nooit gehoord van voedselbanken hoor, terug naar de gulden en vroeger waren de grenzen ook dicht ging ook prima.. ben alleen bang dat het allemaal te laat is, en er geen weg terug is.. maar dat we uit de EU moeten is 1 ding wat zeker is.. heeft ons alleen maar ellende gebracht..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:00

Als we uit de EU gaan en een eigen munt willen, geeft dit enorme inflatie. Dat is absoluut geen slim idee.
Ik geloof niet dat de euro alleen maar slecht heeft gebracht, hoewel ik de guldentijd nauwelijks bewust hebt meegemaakt. Maar ik geloof niet dat alles koek en ei was en alles welvarend was voor de euro.

Wel komt het erop neer dat er geen weg terug meer is qua grenzen of munt. En we komen nu langzaam de economische crisis uit... Als alle vluchtelingen naar Europa zouden komen, als!, zouden dit er 4 miljoen zijn. Verdeeld over 20 landen lijkt dat me niet onmogelijk.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:05

Het was een heel stuk beter hoor toen we de gulden nog hadden..

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:15

EskeGirl schreef:
Als we uit de EU gaan en een eigen munt willen, geeft dit enorme inflatie. Dat is absoluut geen slim idee.
Ik geloof niet dat de euro alleen maar slecht heeft gebracht, hoewel ik de guldentijd nauwelijks bewust hebt meegemaakt. Maar ik geloof niet dat alles koek en ei was en alles welvarend was voor de euro.

Wel komt het erop neer dat er geen weg terug meer is qua grenzen of munt. En we komen nu langzaam de economische crisis uit... Als alle vluchtelingen naar Europa zouden komen, als!, zouden dit er 4 miljoen zijn. Verdeeld over 20 landen lijkt dat me niet onmogelijk.

Je hebt helemaal gelijk. Als we een geisoleerd landje waren zonder afhankelijkheid van export was er misschien nog niet zoveel aan de hand, maar als export land......vergeet het.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:21

Zeeuwtje68 schreef:
Het was een heel stuk beter hoor toen we de gulden nog hadden..

Ach ja....de Goede Oude Tijd toen Zeeuwse meisjes zich bezig hielden met het uitgavenpatroon van Nederlanders (Geen cent teveel hoor!) in plaats van vluchtelingenvraagstukken bedoel je? :D

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:23

De gulden was een hele stabiele munt. De EU beslist over onze ruggen, incasseringsvermogen en portemonnee.

Nu komt het dorp Oranje in opstand omdat ze boven het aantal asielzoekers wat er al is gekomen er nog 700 bij willen plaatsen. Het gaat de spuigaten uitlopen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:23

chanicha schreef:
De gulden was een hele stabiele munt. De EU beslist over onze ruggen, incasseringsvermogen en portemonnee.

Nu komt het dorp Oranje in opstand omdat ze boven het aantal asielzoekers wat er al is gekomen er nog 700 bij willen plaatsen. Het gaat de spuigaten uitlopen.

Dat snap ik ook voor een dorpje met 140 inwoners.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:26

even voor de duidelijk ik woon hier nog maar pas hoor, dus hou het zeeuwen banketstaaf verhaal er maar lekker buiten wil je??

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:27

Zeeuwtje68 schreef:
even voor de duidelijk ik woon hier nog maar pas hoor, dus hou het zeeuwen banketstaaf verhaal er maar lekker buiten wil je??

O jee, de humor is ook al abgefuehrt? ;)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:28

Cowboy55 schreef:
Sammie schreef:
Het hele 'ik moet vluchten, want ik ben niet veilig' roept bij mij vraagtekens op.. Nu is er 1(?) miljard belooft aan Turkije als ze de kampen veiliger maken..

:D Oh, maar het wordt nog veel boeiender dan die 1 miljard. Turkije wil nu in de EU als wederdienst.
Zeg je 'ja', dan komt Turkije in de Eu en doen ze mee aan vrijheid van verkeer van goederen en PERSONEN binnen de EU. Ben benieuwd welke kant Geert nu gaat kiezen.......

Heel simpel: Geert zegt nee. :D
Zou NL ook gelijk moeten zeggen.
Deze eis van Turkije is toch de zuiverste vorm van chantage die men maar kan bedenken?!?

Imo ook heel simpel op te lossen: bootjes komen toch van Turkije? Op sleeptouw weer terug.
Grens dicht bij Turkije vanaf Griekenland en dan zoekt Turkije het maar alleen uit met die vluchtelingen.

Heel apart ook: Libanon heeft meer dan 1 miljoen vluchtelingen.
Heb je dat land gehoord in de media voor hulp?
Zo'n klein land?
Turkije gaat nu echt te ver.
Lijken die mensensmokkelaars wel, maar dan in diplomatieke vorm.
Echt schandalig om als land zo'n houding aan te nemen over de rug van echte vluchtelingen! _-:(

En terug naar de gulden?
Prima! Morgen is goed!
NL is heel ondernemend, dus de export heeft er in een oogblink een oplossing voor.
Ook goed voor de werkgelegenheid trouwens...
Laatst bijgewerkt door MarvanTom op 06-10-15 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:30

als ze nou nog echt uit het oorlogsland Syrie kwamen? maar meer dan 50% komen uit een ander land..
En die mogen ze meteen terug op de boot zetten..

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:37

MarvanTom schreef:
Cowboy55 schreef:

Heel simpel: Geert zegt nee. :D
Zou NL ook gelijk moeten zeggen.
Deze eis van Turkije is toch de zuiverste vorm van chantage die men maar kan bedenken?!?

Imo ook heel simpel op te lossen: bootjes komen toch van Turkije? Op sleeptouw weer terug.
Grens dicht bij Turkije vanaf Griekenland en dan zoekt Turkije het maar alleen uit met die vluchtelingen.

Heel apart ook: Libanon heeft meer dan 1 miljoen vluchtelingen.
Heb je dat land gehoord in de media voor hulp?
Zo'n klein land?
Turkije gaat nu echt te ver.
Lijken die mensensmokkelaars wel, maar dan in diplomatieke vorm.
Echt schandalig om als land zo'n houding aan te nemen over de rug van echte vluchtelingen! _-:(

Ben benieuwd wat Geert doet. Nou, eigenlijk ben ik dat niet want Geert krijgt op zijn 'best' (and I use the term losely) net lang genoeg macht in dit land om ons 20 jaar terug in de tijd te zetten......waar zijn electoraat veeeeel meer last gaat krijgen dan ik trouwens, maar dat terzijde.

Maar natuurlijk chanteert Turkije. Ze hebben eindelijk 'leverage' na 20+ jaar gehoord te hebben ' jullie zijn niet democratisch genoeg om in de EU te komen' terwijl we eigenlijk bedoelen 'wij moeten die miljoenen extra straatarme Turken niet die onze kant op gaan komen als de grenzen voor Turkije open gaan.' Payback's a bitch ain't she? En je 'simpele' oplossing......gooi nou twee woorden overboord m.b.t. Dit onderwerp: 'simpel' en 'gewoon'. Want er is niks 'simpels' en 'gewoons' aan......

EDIT: Libanon is een geweldig land. Gebouwd op en door vluchtelingen in de laatste 30 jaar. Weet niet beter want vluchteling zijn is daar de norm. Verdient ons DIEPE respect. Turkije is een goede 2e. Wij falen en Hongarije en Tsjechie zijn binnen 60 jaar hun eigen geschiedenis vergeten (Hongaarse Opstand en Praagse Lente)......SCHANDE!
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 06-10-15 22:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 22:48

chanicha schreef:

Te idioot voor woorden dat ze in een dorpje met 140 inwoners 1400 asielzoekers willen huisvesten. Wie verzint zoiets? En dan snappen ze waarschijnlijk zelf niet waarom de bevolking in opstand komt.