Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chanicha schreef:Woningnood neemt toe door komst vluchtelingen http://s.ad.nl/4157453
Hier wordt je ook niet vrolijk van, ik ken zat mensen die al jaren op de wachtlijst staan en het nu helemaal kunnen schudden omdat mensen die hier een blauwe maandag zijn voorrang krijgen.
Sammie schreef:Nee die mensen vluchten voor IS én voor Assad.. De mensen die Assad gezind zijn blijven in het land zitten. Assad bombardeert IS én eigen landgenoten. (mensen die tegen hem zijn).
Zeeuwtje68 schreef:Ik zei het toch vanaf het begin de mensen pikken het niet langer en komen meer en meer in opstand!!
Ik heb nog nooit gestemd in me leven, maar weet nu wat ik ga stemmen!!
zelfs de christen unie krabbelt nu terug, en de rest probeert ook zoete broodjes te bakken om stemmen en zetels te krijgen.. eerst waren ze allemaal voor de vluchtelingen, nu dus niet meer zo..
Die gasten brengen hun oorlog naar ons land, en dat pikken we niet..
Het loopt overal de spuitgaten uit en niet alleen in Nederland..
Zeeuwtje68 schreef:opstootjes laat me niet lachen, massale vechtpartijen zal je bedoelen.. en ik vind het prima laten ze mekaar maar afmaken, want ik ben ze spuugzat..
Sammie schreef:Het hele 'ik moet vluchten, want ik ben niet veilig' roept bij mij vraagtekens op.. Nu is er 1(?) miljard belooft aan Turkije als ze de kampen veiliger maken..
Zeeuwtje68 schreef:Grenzen dicht en iedereen die zich misdraagt eruit schoppen Nl is maar een klein landje en het zijn er gewoon veel te veel, nu ook in Cadzand een sporthal vol gedouwd met die gasten.. jawel das ZV hoor..
EskeGirl schreef:Als we uit de EU gaan en een eigen munt willen, geeft dit enorme inflatie. Dat is absoluut geen slim idee.
Ik geloof niet dat de euro alleen maar slecht heeft gebracht, hoewel ik de guldentijd nauwelijks bewust hebt meegemaakt. Maar ik geloof niet dat alles koek en ei was en alles welvarend was voor de euro.
Wel komt het erop neer dat er geen weg terug meer is qua grenzen of munt. En we komen nu langzaam de economische crisis uit... Als alle vluchtelingen naar Europa zouden komen, als!, zouden dit er 4 miljoen zijn. Verdeeld over 20 landen lijkt dat me niet onmogelijk.
chanicha schreef:De gulden was een hele stabiele munt. De EU beslist over onze ruggen, incasseringsvermogen en portemonnee.
Nu komt het dorp Oranje in opstand omdat ze boven het aantal asielzoekers wat er al is gekomen er nog 700 bij willen plaatsen. Het gaat de spuigaten uitlopen.
Cowboy55 schreef:Sammie schreef:Het hele 'ik moet vluchten, want ik ben niet veilig' roept bij mij vraagtekens op.. Nu is er 1(?) miljard belooft aan Turkije als ze de kampen veiliger maken..
Oh, maar het wordt nog veel boeiender dan die 1 miljard. Turkije wil nu in de EU als wederdienst.
Zeg je 'nee' als EU, dan komen er meer vluchtelingen.
Zeg je 'ja', dan komt Turkije in de Eu en doen ze mee aan vrijheid van verkeer van goederen en PERSONEN binnen de EU. Ben benieuwd welke kant Geert nu gaat kiezen.......
MarvanTom schreef:Cowboy55 schreef:Oh, maar het wordt nog veel boeiender dan die 1 miljard. Turkije wil nu in de EU als wederdienst.
Zeg je 'nee' als EU, dan komen er meer vluchtelingen.
Zeg je 'ja', dan komt Turkije in de Eu en doen ze mee aan vrijheid van verkeer van goederen en PERSONEN binnen de EU. Ben benieuwd welke kant Geert nu gaat kiezen.......
Heel simpel: Geert zegt nee.![]()
Zou NL ook gelijk moeten zeggen.
Deze eis van Turkije is toch de zuiverste vorm van chantage die men maar kan bedenken?!?
Imo ook heel simpel op te lossen: bootjes komen toch van Turkije? Op sleeptouw weer terug.
Grens dicht bij Turkije vanaf Griekenland en dan zoekt Turkije het maar alleen uit met die vluchtelingen.
Heel apart ook: Libanon heeft meer dan 1 miljoen vluchtelingen.
Heb je dat land gehoord in de media voor hulp?
Zo'n klein land?
Turkije gaat nu echt te ver.
Lijken die mensensmokkelaars wel, maar dan in diplomatieke vorm.
Echt schandalig om als land zo'n houding aan te nemen over de rug van echte vluchtelingen!
chanicha schreef:De gulden was een hele stabiele munt. De EU beslist over onze ruggen, incasseringsvermogen en portemonnee.
Nu komt het dorp Oranje in opstand omdat ze boven het aantal asielzoekers wat er al is gekomen er nog 700 bij willen plaatsen. Het gaat de spuigaten uitlopen.