verdronken Aylan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 18:32

Kellyr, ze betalen duizenden euro's voor een huis, een baan, een auto, sociale voorzieningen, een leven.... En als ze dan überhaupt op de beloofde bestemming aankomen krijgen ze een matras, een goede, maar eenvoudige maaltijd, en ze moeten alles nog delen ook....

Barbet: een vluchteling is niet perse arm he...

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 18:44

LadyMadonna schreef:
Kellyr, ze betalen duizenden euro's voor een huis, een baan, een auto, sociale voorzieningen, een leven.... En als ze dan überhaupt op de beloofde bestemming aankomen krijgen ze een matras, een goede, maar eenvoudige maaltijd, en ze moeten alles nog delen ook....

Barbet: een vluchteling is niet perse arm he...

Nee, maar daarom nemen ze ook niet met minder genoegen dan dat ze kunnen krijgen in Duitsland.
Misschien hebben ze nog gelijk ook, waarschijnlijk zijn de meesten goed opgeleide mensen anders waren ze niet eens zo ver gekomen.
En dan zet je ook door natuurlijk.

Janneke2

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 18:59

Nee, een vluchteling is niet per se arm, maar een feit iswel: van vluchten word je arm.
Allerlei bezittingen kun je niet meenemen; wie advocaat was in Syrië kan hier compleet opnieuw beginnen en dan hebben we het nog niet over woekerprijzen van mensensmokkelaars.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 19:02

Al zouden ze nog 10.000 Syrische pond op hun rekening hebben; in euro's is dat weinig waard.

1 euro = 208 Syrische pond.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 19:06

Maar dat betekent dus dat ze het zich kunnen veroorloven onderweg alle hulp af te wimpelen in de landen waar het niet goed genoeg is, ook al is het er wel veilig. Ze gebruiken het alleen om er doorheen te reizen.
Ze hebben genoeg geld en in Duitsland krijgen ze alles weer opnieuw en kunnen ze weer een goed leven opbouwen. (en wie zou dat niet willen dus het is wel te begrijpen)
De echte vluchtelingen komen helemaal niet zo ver, die zitten nog ergens in Libanon.
Dat zijn mensen die alles al kwijt waren voordat ze maar over vluchten naar Duitsland konden denken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 19:07

Een boottocht van Libië naar Italië kost een paar duizend euro. De kosten van Turkije naar Griekenland weet ik niet. Maar ongetwijfeld het equivalent ervan. En dan lees je ook nog berichten van aanschaf nieuwe telefoon in Griekenland met werkend Internet zodat je de politie im de gaten kan houden bij de Hongaarse grens en bij aankomst bellen naar familie met de melding dat je bent aangekomen . Daarna nog een vliegtuigticket zodat ze achterop kunnen komen. .. Hmm ik heb het niet liggen allemaal.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 19:09

Dus dit zijn geen echte vluchtelingen :? @barbet

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 19:09

Ook als je geld hebt, kun je een oorlogs vluchteling zijn natuurlijk... T is niet dat het overgrote deel de oversteek waagt omdat het zo'n feest is in Syrië :=

En als je klauwen met geld hebt betaald en het blijkt allemaal een desillusie te zijn dan blijf je hopen dat je eind bestemming toch de gouden bergen heeft en ga je door. Als je de financiële middelen ervoor hebt, tja... Ik zou hetzelfde hebben gedaan :j

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 19:13

LadyMadonna schreef:
Dus dit zijn geen echte vluchtelingen :? @barbet

Jawel, want er is oorlog en barbaarsheid, dus ze vluchten niet voor niets.
Maar ze hebben de luxe dat ze genoeg geld hadden om sowieso de reis te betalen en zich te kunnen veroorloven de minder rijke westerse landen te willen passeren.
Het zijn geen onnozele vluchtelingen, ze weten precies wat ze willen en waar ze moeten zijn om dat te krijgen.
Dus ze zijn er sowieso beter aan toe dan de vluchtelingen die dit allemaal niet hebben en gedwongen zijn in de kampen in bijvoorbeeld Libanon te blijven.
Maar daar gaat de hulp niet heen, de hulp gaat naar de vluchtelingen die het toch al beter voor elkaar hadden en naar Europa konden komen.
De mensen die geen geld hadden om te vluchten zijn er veel ellendiger aan toe, maar daar hoor je niets over.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 05-09-15 19:50, in het totaal 4 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 19:23

vuurneon schreef:
Ook als je geld hebt, kun je een oorlogs vluchteling zijn natuurlijk... T is niet dat het overgrote deel de oversteek waagt omdat het zo'n feest is in Syrië :=

En als je klauwen met geld hebt betaald en het blijkt allemaal een desillusie te zijn dan blijf je hopen dat je eind bestemming toch de gouden bergen heeft en ga je door. Als je de financiële middelen ervoor hebt, tja... Ik zou hetzelfde hebben gedaan :j

Oh ik ook hoor. Absoluut. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 19:31

Ik wil even reageren op de post waarbij er beweerd wordt dat vluchtelingen alles maar krijgen.
Dit beeld klopt niet helemaal al begrijp ik wel dat mensen zo denken omdat het zo lijkt.
Ik heb zelf bij het vluchtelingen werk gewerkt en verzorgde het zo genaamde eerste rondje waarbij ik vluchtelingen begeleide die een vluchtelingen status hadden gekregen (bepaalde tijd /onbepaalde tijd).

Deze mensen hadden eerder de asielzoeker status en verbleven daarmee in een asielzoekerscentrum.
Ik weet niet wie er wel eens op een asielzoekers centrum is geweest maar dat is nu zacht gezegd geen pretje om zo weinig privacy te hebben.
Pas op het moment dat bewezen is dat het vluchtverhaal klopt krijgt iemand een vluchtelingen status.
Vanaf dat moment kwam ik dus in actie.
Ik regelde een lening voor hen bij de gemeentelijke krediet bank, dit bedrag was precies genoeg om het toegewezen huis aan te kleden met het goedkoopst aan vloerbekleding en raambekleding.
Om de goedkoopste wasmachine, koelkast, kook apparatuur, stofzuiger en bij de kringloop servies te kopen.
Mijn taak was om er op toe te zien dat dit geld goed werd besteed.
Het kwam soms voor dat ze alles bij de kringloop kochten met een beetje mazzel en dan hadden ze geld over om een nieuwe tv te kopen.

Ze krijgen dit echter niet, want ze moesten gelijk beginnen met afbetalen zodra de uitkering was op gestart.
Een uitkering was voor velen beneden hun stand want sommigen hadden inderdaad goed geleerd en goede diploma's maar ja die taal waren ze niet machtig en veel diploma's zijn niet geldig.
Veel waren helemaal niet trots er op dat ze een uitkering kregen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 19:39

Belangrijker is dat ze zelf DENKEN dat ze alles gaan krijgen. Want zo wordt het ze voorgespiegeld. (Zie weer de rol van de mensensmokkelaars)
Anders bleven ze wel dichterbij hun eigen land om snel weer terug te kunnen keren zodra dat mogelijk is.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 21:01

Lusitana schreef:
Belangrijker is dat ze zelf DENKEN dat ze alles gaan krijgen. Want zo wordt het ze voorgespiegeld. (Zie weer de rol van de mensensmokkelaars)
Anders bleven ze wel dichterbij hun eigen land om snel weer terug te kunnen keren zodra dat mogelijk is.

maar daar kunnen die mensen niets aan doen,dat is ze dus verteld...door familie die hier al zit of ze hebben het gelezen op hun Iphone.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 21:47

Barbet schreef:
Maar ik heb hier de Trouw liggen, als je die foto op de voorpagina ziet van die hele groep vluchtelingen, lopend op de snelweg.
Daar zie je geen wanhopige mensen bij, allemaal jonge, goed geklede en goed doorvoede mensen en vrolijke gezichten.
Door de verhalen die ze kennen zijn ze op weg naar het land waarvan ze denken het meest te zullen krijgen en waar ze het snelst een beter leven kunnen opbouwen.
Nou ja, misschien zou iedereen die jong en gezond was en geld heeft om die reis te betalen hetzelfde doen, als je uit zo'n gebied komt.

ik heb echt met verbazing net een filmpje gezien van die mannen die in de trein vastzaten en met alle geweld naar Duitsland wilde. Aangeboden flessen water werden op het spoor gegooid met wilde gebaren naar de hulpverleners.Ik kreeg daar echt een naar gevoel bij. Zo gedraag je je niet als je wanhopig bent en vreest voor je veiligheid. Dan ben je dankbaar dat je veilig bent. Deze groep hoeft voor mij echt niet naar Nederland te komen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 21:56

Troost je, dat zijn ze ook niet van plan...

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 22:12

Gelukkig ;)

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 22:21

Net een mooi stuk op nieuwsuur.
Interessant om terug te kijken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 22:28

Het grote deel komt ook echt niet naar europa.
In Jordanie zitten er al meer dan 150.000 terwijl dat land 2x minder inwoners heeft dan NL.
Het grootste kamp is nu in de top 5 van hun grootste steden.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 00:19

Oh ja, dat suggestieve PVV filmpje zonder geluid. Heb ik ook gezien. Wat een boosheid in een aantal van die mensen hè. En heel veel blije kinderen. En proffesionele hulp die gewoon rustig blijft.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 16:41

Lante schreef:
Oh ja, dat suggestieve PVV filmpje zonder geluid. Heb ik ook gezien. Wat een boosheid in een aantal van die mensen hè. En heel veel blije kinderen. En proffesionele hulp die gewoon rustig blijft.

Nou, dat die hulpverleners kalm blijven... _/-\o_

Ik vind dit bericht heel verontrustend:
https://ejbron.wordpress.com/2015/09/06/3000-jihadisten-op-weg-naar-europa-vermomd-als-vluchtelingen/
Wolven in schaapskleren...
De echte vluchtelingen krijgen straks de benodigde aandacht niet meer door dit soort tuig en naast de fortuinzoekers... >;)
En wat doet Europa-leiderschap?
Kijken... -:(-
Dit is al maanden aan de gang, maar ze blijven maar kijken... _-:( :r }:)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 16:46

Alsjeblief. :') die 'bron' is nog suggestiever (en richting extreem rechts) dan het pvv-filmpje. Dat laatste laat idd niet het hele verhaal zien. Hoewel ik het weggooien van water en boos doen niet goedkeur waren deze mensen gefrustreerd omdat die trein, zoals wel beloofd was, niet richting Duitsland reed. Stond uren stil, daarom kregen ze water en uit frustratie reageerde zij met ' rot op met je water. '

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 17:22

Rot dan lekker zelf op.. ondankbaar gedoe.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 17:26

MarvanTom schreef:
Lante schreef:

Nou, dat die hulpverleners kalm blijven... _/-\o_

Ik vind dit bericht heel verontrustend:
https://ejbron.wordpress.com/2015/09/06/3000-jihadisten-op-weg-naar-europa-vermomd-als-vluchtelingen/
Wolven in schaapskleren...
De echte vluchtelingen krijgen straks de benodigde aandacht niet meer door dit soort tuig en naast de fortuinzoekers... >;)
En wat doet Europa-leiderschap?
Kijken... -:(-
Dit is al maanden aan de gang, maar ze blijven maar kijken... _-:( :r }:)

natuurlijk zitten er jihadisten tussen...dat hadden we toch ook wel kunnen bedenken?We zullen het wel een keer gaan merken denk ik.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 17:31

Uit solidariteit met Aylan zijn Palestijnse kinderen op zo'n zelfde manier in de branding gaan liggen, het AD durft er nog een item aan te wagen ook incl foto's ... Schiet mij maar lek. Absurditeit..

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 17:36

Sammie schreef:
Uit solidariteit met Aylan zijn Palestijnse kinderen op zo'n zelfde manier in de branding gaan liggen, het AD durft er nog een item aan te wagen ook incl foto's ... Schiet mij maar lek. Absurditeit..

Link?