Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LadyMadonna schreef:Kellyr, ze betalen duizenden euro's voor een huis, een baan, een auto, sociale voorzieningen, een leven.... En als ze dan überhaupt op de beloofde bestemming aankomen krijgen ze een matras, een goede, maar eenvoudige maaltijd, en ze moeten alles nog delen ook....
Barbet: een vluchteling is niet perse arm he...
LadyMadonna schreef:Dus dit zijn geen echte vluchtelingen@barbet
vuurneon schreef:Ook als je geld hebt, kun je een oorlogs vluchteling zijn natuurlijk... T is niet dat het overgrote deel de oversteek waagt omdat het zo'n feest is in Syrië
En als je klauwen met geld hebt betaald en het blijkt allemaal een desillusie te zijn dan blijf je hopen dat je eind bestemming toch de gouden bergen heeft en ga je door. Als je de financiële middelen ervoor hebt, tja... Ik zou hetzelfde hebben gedaan
Lusitana schreef:Belangrijker is dat ze zelf DENKEN dat ze alles gaan krijgen. Want zo wordt het ze voorgespiegeld. (Zie weer de rol van de mensensmokkelaars)
Anders bleven ze wel dichterbij hun eigen land om snel weer terug te kunnen keren zodra dat mogelijk is.
Barbet schreef:Maar ik heb hier de Trouw liggen, als je die foto op de voorpagina ziet van die hele groep vluchtelingen, lopend op de snelweg.
Daar zie je geen wanhopige mensen bij, allemaal jonge, goed geklede en goed doorvoede mensen en vrolijke gezichten.
Door de verhalen die ze kennen zijn ze op weg naar het land waarvan ze denken het meest te zullen krijgen en waar ze het snelst een beter leven kunnen opbouwen.
Nou ja, misschien zou iedereen die jong en gezond was en geld heeft om die reis te betalen hetzelfde doen, als je uit zo'n gebied komt.
Lante schreef:Oh ja, dat suggestieve PVV filmpje zonder geluid. Heb ik ook gezien. Wat een boosheid in een aantal van die mensen hè. En heel veel blije kinderen. En proffesionele hulp die gewoon rustig blijft.
MarvanTom schreef:Lante schreef:Oh ja, dat suggestieve PVV filmpje zonder geluid. Heb ik ook gezien. Wat een boosheid in een aantal van die mensen hè. En heel veel blije kinderen. En proffesionele hulp die gewoon rustig blijft.
Nou, dat die hulpverleners kalm blijven...![]()
Ik vind dit bericht heel verontrustend:
https://ejbron.wordpress.com/2015/09/06/3000-jihadisten-op-weg-naar-europa-vermomd-als-vluchtelingen/
Wolven in schaapskleren...
De echte vluchtelingen krijgen straks de benodigde aandacht niet meer door dit soort tuig en naast de fortuinzoekers...![]()
En wat doet Europa-leiderschap?
Kijken...![]()
Dit is al maanden aan de gang, maar ze blijven maar kijken...![]()
![]()