Kindvrije horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 14:52

Toch zo ik best graag een keer een dag kindloos door Blijdorp wandelen....
Maarja, eigenlijk zou ik het liefst een keer helemaal in m'n uppie door Blijdorp wandelen :+

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 14:52

Ja en dan zetten ze rustig nog op FB, iemand had het lef om me aan te spreken, nou ik heb dat pl**riswijf even de waarheid verteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 14:54

Omdat die tokkies gewoon geen kritiek dulden. Vroeger schaamde je je rot als er een opmerking kwam. Tegenwoordig mag je blij zijn als je alleen de huid vol gescholden krijgt en geen mep bovenop.

Accepteren werkt 2 kanten op. Wij willen kinderen gerust accepteren, als ze zich gedragen. Doen ze dat niet, dan moeten zij maar accepteren dat ze er op aangesproken worden. En dat laatste is nota done. Je maakt samen een gezellige avond. Dat lukt niet als de ene alles op stelten mag zetten en de ander moet het maar slikken.

Kids zijn welkom mits ze zich netjes gedragen. Is dat zoveel gevraagd?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 14:54

Cookies schreef:
Tuurlijk is dat een probleem. Alleen loop je het risico dat je een klap krijgt als je er wat van zegt of ze veroorzaken een enorme rel met geschreeuw en gebrul. Daar zit je op je avondje uit ook niet op te wachten. En ze leren er ook niks van, want het interesseert ze niks wat een ander vind.

Maar andere mensen (namelijk overige ouders met kinderen) zitten daar toch ook niet op te wachten? Maar het is blijkbaar geen probleem om die wel met de overlast op te zadelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 14:57

Hoe ga jij tegen gezin A aan de deur zeggen dat ie binnen mag en gezin B niet? Dat kan je niet. Familie flodder heeft mss net veel aangenamer Kids dan familie chique.

Mensen aanvaarden niet meer dat je ze ergens op aanspreekt, krijg je geheid rellen. Dus dat de horeca dan zegt "korte metten" en allemaal gelijk voor de wet.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:00

Nee, ik vind eigenlijk dat niemand overlast moet veroorzaken. Ook die gezellige 30gers niet die brullend zitten te lachen. Ik vind dat je ten alle tijde rekening moet houden met elkaar, ook die mensen die lekker een winkelwagentje midden in het pad zetten in de supermarkt zouden eens om zich heen moeten kijken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:00

Varekaj schreef:
Hoe ga jij tegen gezin A aan de deur zeggen dat ie binnen mag en gezin B niet? Dat kan je niet. Familie flodder heeft mss net veel aangenamer Kids dan familie chique.

Niet. Ze mogen allebei binnen, en als ze zich misdragen moeten ze weer weg.

Citaat:
Mensen aanvaarden niet meer dat je ze ergens op aanspreekt, krijg je geheid rellen. Dus dat de horeca dan zegt "korte metten" en allemaal gelijk voor de wet.

Nou ja, gelijk.... mensen zonder kinderen toch een klein beetje gelijker dan mensen met kinderen - want met kinderen moet je die overlast dus blijkbaar gewoon pikken? Dat is dus niet gelijk, dat is leeftijdsdiscriminatie.

Verder heb ik echt het idee dat mensen in een heel andere wereld leven dan ik. Terwijl ik toch het idee heb dat ik qua volkswijk Utrecht best wel eens wat dingen tegenkom, valt het allemaal reuze mee en leidt helemaal niet elk handelen meteen tot rellen. Dus misschien moeten we naast wat incasseringsvermogen ook wel een klein beetje ruggengraat kweken.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:02

Wet zou ik het niet eens noemen.

Maar zoals in huisregels van er winkel staat dat er tassen controle kan zijn en honden niet toegestaan.
Kan een restaurant ook zeggen geen kinderen onder de leeftijd van x toegestaan.
Of na x tijd alleen kinderen vanaf 12.

Niet mee eens ga je er niet eten.

Shadow ga jij dan een beveiliger in het restaurant zetten.
Familie onopgevoed vertrekt echt niet zomaar.

En dat jij in de andere wereld leeft merkte vele ook al op in het basis inkomen topic.

Dus denk juist niet dat wij het zo anders zien eigenlijk.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 27-08-15 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Kindvrije horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:03

Dan bel je de politie. Maar er word hier al bij voorbaat opgegeven, wel errug jammer..... geven jullie alles zo makkelijk op?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:06

Lalidan schreef:
Dan bel je de politie. Maar er word hier al bij voorbaat opgegeven, wel errug jammer..... geven jullie alles zo makkelijk op?

Nogmaals het is mijn werk lastigemensen aanspreken. Maar in vrije tijd wil ik ook vrij zijn. :+

Politie komt echt niet bij aso's die smoelen. Pas als ze meppen of steken.
Maar dan heb ik niet zulk gezellig avondje meer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:09

Hier valt overlast van jongeren en dronken groepen dan weer heel erg goed mee. Vrijgezellen gaan hier standaard Door in de kroegen. Eerst eten en daarna dus de drank. Die worden hier vaak niet eens toegelaten in de restaurants omdat de kostuums niet al te koosjer zijn :p doet niemand moeilijk over. Het is algemeen geweten, wordt prima geaccepteerd dat die ofwel nette kleding aan moeten ofwel niet welkom.

Nette kleding is daarentegen makkelijker te omschrijven als een goed opgevoed kind. Voor de ene is dat stilzitten, voor de ander is dat net niet de boel in de fik steken.

Optie: bordje aan de deur "wij waarderen het als uw kind niet gilt, nergens aan komt en op zijn stoel blijft zittzn" ?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:14

Die zie ik hier ook niet.
Geen kroeg staat hier bekend voor de vrijgezellen feesten.
Ook geen scholen hier dus ook geen studenten.
Kan me voorstellen dat het elders anders is.
Toch denk ik dat die aanspreken geaccepteerd word.
Oogappeltje dat vervelend is aanspreken is gelijk aan je doodswens uitspreken:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:18

Wel scholen en studenten, ook Vrijgezellen. Levert niks problemen op. Maar gezinnen met Kids daarentegen... nuja, klein detail: hier in de stad is het normaal dat Kids van 15 al uitgaan en bier drinken, dat een speen in een trappist of wijntje wordt gedoopt om kleine op het terras stil te houden of dat kind van 12 mee carnaval gaat vieren met volwassenen.

Op vlak van opvoeding is het hier best marginaal, kind is koning... het kom later best goed, daar niet van.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:20

Niemand wil toch asociale gasten?
Niet met en niet zonder kinderen.

Dus als ik het nu goed begrijp wil men de horeca vrij hebben van asocialen maar omdat je asocialen niet kunt weigeren dan weiger je hun kinderen :?

En wat doe je dan als die asocialen dan toch binnenkomen met hun kinderen en een grote bek opzetten dat ze niet weg gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:25

Hier in Utrecht heb je specifieke restaurants waar ze hele goedkope studentenmaaltijden serveren (3 gangen voor een tientje etc), en ja, daar heb je last van groepen die komen eten, vooral op studentenavonden qua stappen en al helemaal rondom de introweken van verschillende studentenverenigingen. Als je dat niet wilt, ga je er niet zitten.

Wat voor mij het grote verschil is, is dat je groepen jongeren over het algemeen kan aanspreken op hun gedrag. Ja, sommigen zullen een grote mond terug geven, maar ze hebben in ieder geval een beter gevoel voor normen en waarden dan veel kinderen. Jongeren hebben hun eigen meningen, kinderen leven volgens de meningen van hun ouders. Als ouders het niet erg vinden als hun kinderen rondrennen, vinden de kinderen het ook niet erg. Zij hebben niet door dat ze hun omgeving storen, terwijl jongeren dat wel door hebben op het moment dat je ze erop aanspreekt.

En zoals ik eerder al zei.. Restaurants met een speciale kinderhoek of restaurants die echt gericht zijn op gezinnen (Beren-restaurants, pannenkoekenrestaurants e.d)... Totaal begrijpelijk dat het daar wat onstuimiger is en dat kinderen daar misschien moeilijker op hun stoel blijven zitten. Zo'n omgeving geeft ook gigantisch veel prikkels voor kinderen, die willen dan ook alleen maar spelen. Maar in een restaurant waar ik toch kom om culinair te genieten, en dat hoeven echt geen sterrenrestaurants te zijn, verwacht ik toch wel dat het wat rustiger is. Kinderen die zich kunnen gedragen zijn imo prima welkom, maar er moet een houding gecreeerd worden waarin ouders in ieder geval aangesproken kunnen worden op het gedrag van hun kinderen, mits dit onwenselijk gedrag is.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:27

Soms is een bozige blik (of wenkbrauwen optrekken) naar een kind al genoeg. Ik stond van de week in het Pantheon waar 3 kinderen bezig waren over de afzetting te springen/stappen en daarbij klapte de steun een paar keer goed hard op die mooie oude vloer kwam. Na ze eens goed aangekeken te hebben en mijn wenkbrauwen op te trekken hielden ze op en liepen verder rustig weg.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:27

Dat begrijp je niet goed sizle
Ik heb echt nog niet 1 keer hinder gehad van aso mensen im een gewoon restaurant.
Misschien op de al you can eat plaatsen dat ze daar zijn.

Maar van onopgevoede ettertjes im een gewoon restaurant ja al heel vaak.
En gezien dat er over kindvrije restaurants bedacht wordt komt dat blijkbaar regelmatig voor.

Daarnaast mensen meteen weigeren is veel makkelijker dan mensen weg krijgen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:32

Varekaj schreef:
Hier valt overlast van jongeren en dronken groepen dan weer heel erg goed mee. Vrijgezellen gaan hier standaard Door in de kroegen. Eerst eten en daarna dus de drank. Die worden hier vaak niet eens toegelaten in de restaurants omdat de kostuums niet al te koosjer zijn :p doet niemand moeilijk over. Het is algemeen geweten, wordt prima geaccepteerd dat die ofwel nette kleding aan moeten ofwel niet welkom.

Nette kleding is daarentegen makkelijker te omschrijven als een goed opgevoed kind. Voor de ene is dat stilzitten, voor de ander is dat net niet de boel in de fik steken.

Optie: bordje aan de deur "wij waarderen het als uw kind niet gilt, nergens aan komt en op zijn stoel blijft zittzn" ?

Die dronken mensen zijn eigenlijk verrassend genoeg helemaal geen studenten of de eeuwige vrijgezellentypes.
Vaak een grote groep koppels rond de vijftig, net gekleed aan het begin maar tegen het eind is de stropdas af en is het overhemd opengeknoopt tot de bierbuik begint. Volgens mij zijn het vaak juist de oudere heren die bovenmodaal verdienen. Naarmate de heren luidruchtiger worden, sluiten de dames zich erbij aan. En volgens mij hebben ze niet eens het idee hoe irritant het is dat ze de hele ruimte domineren.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:34

Ik heb zelf in een gemiddelde prijklasse laagdrempelig retaurant in een kinderrijk dorp gewerk alsmede in de catering.
In het restaurant heb ik echt nooit last gehad van lastige kinderen. Zaten vaak nog netter te eten dan de volwassenen.

Wel hadden we last van volwassenen die met kaarsen zaten te spelen of luidruchtig werden.

Daarom zou ik zeggen: verbod op onrustige mensen, leeftijd om het even.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:35

Urielle
Ik moet ze nog tegen komen.

Maar ga jij toch eten in het pannenkoekenhuis. Daar zijn de dronken strop dassen vast niet.

Dus jij hebt al je uitwijk mogelijkheid al. Dat willen wij ook. :D

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:37

Maar sizzle een kind moet toch kind kunnen zijn!

En hup het gaat gewoon door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:39

Een kind moet ook kind kunnen zijn, maar dat hoeft toch niet in een restaurant? Ik las hier net iets over kinderen die moeten leren hoe ze stil moeten zitten in een restaurant. Ik ben van mening dat als je kinderen hebt die zich niet voldoende kunnen vermaken met een kleurplaat of een van huis uit meegenomen boekje, je die kinderen ook gewoon thuis moet laten als je geen speelhoek in een restaurant hebt. Kinderen hoeven niet te leren hoe ze stil moeten zitten, kinderen moeten een leeftijd bereiken waarop ze zelf kunnen inzien dat ze niet thuis zijn en dat ze niet rondjes om de tafel kunnen rennen, of ze moeten een leeftijd bereiken waarop ze in ieder geval stil kúnnen zitten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:40

bruintje123 schreef:
Shadow ga jij dan een beveiliger in het restaurant zetten.
Familie onopgevoed vertrekt echt niet zomaar.

Vooral geloven dat je nooit iets op kunt lossen en dat meer blinde regels de enige mogelijkheid zijn, en je krijgt vanzelf gelijk.

Ik denk dat het enerzijds afhangt hoe je de zaken vraagt (en waarom zou je dat als zaakeigenaar niet kunnen?) en anderzijds moeten we misschien soms inderdaad doorpakken - als iemand zich echt misdraagt kan dat de politie zijn.

Met 'wat als' kun je in elk geval wel alles kapotredeneren. (En aan het eind heb je nog steeds lastige situaties, dus opgelost is er niets, maar heb je jezelf wel volkomen machteloosheid aangepraat.)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:42

bruintje123 schreef:
Urielle
Ik moet ze nog tegen komen.

Maar ga jij toch eten in het pannenkoekenhuis. Daar zijn de dronken strop dassen vast niet.

Dus jij hebt al je uitwijk mogelijkheid al. Dat willen wij ook. :D

Waarom zou ik in vredesnaam gereduceerd moeten worden tot pannekoeken of friet omdat ik kinderen heb ? Mijn smaak is niet die van een kind van vier, ben ook gewoon een volwassen vrouw die normaal volwassen eten wil hoor >;)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:45

Shaduw.
Maak jij budget vrij voor dat politie korps dat groter moet worden?

Die hebbe daar geen tijd voor nu.
Als wij een lastige op de seh binnen krijgen hebben ze assistentie verleend in de ambulance en weg zijn ze daarna weer. Er is geen mankracht voor smoelen in de restaurant. Pas bij echte escalatie.

Urielle jij kunt temminste nog uitwijken bij stropdassenweg. Nu niet klagen over het menu :+