12 doden in Parijs na aanslag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:11

Emmaa_ schreef:
Ik heb het meer over de directe dreiging die nu heerst voor morgen. Zo woon ik bijvoorbeeld in Utrecht en moet ik morgen met het openbaar vervoer, maar ga niet Utrecht centraal vermijden alleen maar omdat het een groot knooppunt voor vervoer in Nederland is.

Ik vraag me op dit moment ook echt af waar ik 'veiliger' zit. Hier in Utrecht, direct naast een grote moskee in een moslimwijk (wat waarom zou een moskee doelwit zijn!?) of in mijn kleine Zeeuwse geboortestadje (want dat stadje kent niemand, waarom zouden ze daar iets doen). ik denk dat Utrecht toch zo snel niet het doelwit zal zijn.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:11

Dit hele gebeuren doet me gek genoeg aan een flashmob denken: overal kunnen mensen opduiken die aan de "dans" meedoen. Hoewel dit wel een heel macabere dans is.

Anoniem

Re: 12 doden in Parijs na aanslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:13

Ik heb zo het vermoeden dat dit allemaal heel goed gepland is. Denk er eens over na. Ze hebben het tot in de kleinste details uitgewerkt (ze wisten zelfs de namen van hun slachtoffers), maar ze laten wel een ID kaart in de auto slingeren. Deze mensen weten dat ze het systeem te slim af zijn, ze willen juist gepakt worden of op zijn minst laten weten wie ze zijn en voor wie ze werken. Ze hebben hun doel toch al bereikt... En vergis je er alsjeblieft niet in, mensen met zulke gedachten zitten ook in Nederland.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:13

Mooi verhaal van JesuisAhmed !
Citaat:
"I am not Charlie, I am Ahmed the dead cop. Charlie ridiculed my faith and culture and I died defending his right to do so. #JesuisAhmed"

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:16

En wat denk je van Antwerpen, Brussel... Veel extremisme daar... Sorry ben even aan het paniekzaaien geloof ik, bahbahbah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:17

BaileyMix schreef:
En wat denk je van Antwerpen, Brussel... Veel extremisme daar... Sorry ben even aan het paniekzaaien geloof ik, bahbahbah

Ik vind het geen paniekzaaien als het een realistisch dreigement is. Ze hebben vrij direct gezegd dat ze morgen aanslagen over de halve wereld gaan plegen, lijkt mij dat je dan echt wel even extra op je hoede mag zijn. Ben benieuwd of dit door de regering weer weggewuifd gaat worden of dat er concrete actie ondernomen wordt.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:19

BaileyMix schreef:

Dit is helaas de realiteit en heeft in mijn ogen niks met paniekzaaien te maken.

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:20

Ik vind het wel een beetje eng worden nu... Moet morgen werken in Rotterdam en ook nog met de metro.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:21

Maar zouden ze ook echt morgen bedoelen of is het meer symbolisch? Het is ergens wel beangstigend, omdat het zo onverwachts komt. Maar ik heb me voorgenomen me niet druk te gaan maken om eventueel gevaar. Je kunt er toch niks aan veranderen en door te onderduiken in je eigen huis is ook geen leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:22

Het zou me niks verbazen als ze ook echt daadwerkelijk morgen bedoelen, al is het denk ik ook een beetje symbolisch. Ik zie het echt wel voor me dat er een golf aan terrorisme komt. Verbaasde me ergens ook al dat er niks gebeurd is op al die demonstraties gisteren..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:24

Het kan ook zo maar zijn dat er dingen verijdeld zijn natuurlijk, de instanties zijn extra waakzaam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:26

De instanties in Nederland zijn nog niet extra waakzaam voor zover ik weet. Natuurlijk is er een reële terreurdreiging en daar houden ze ook wel rekening mee, maar vind dat het de afgelopen dagen ook wel heel erg weggewuifd is.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:27

xxxJulia schreef:
Ik vind het wel een beetje eng worden nu... Moet morgen werken in Rotterdam en ook nog met de metro.

Massahisterie :(:)

Jij hebt eerder kans de postcodeloterij te winnen dan je iets overkomt
Laatst bijgewerkt door ceasario op 09-01-15 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:28

Dat was te kort dag waarschijnlijk Emmaa_. Aanslagen vragen om planning en op zo'n korte termijn krijg je het niet voor elkaar. Het plannen laat ook zijn sporen achter, waardoor het voor veiligheidsinstanties iets makkelijker wordt om erachter te komen.

Morgen kan morgen zijn, maar lijkt erop dat het meer een symbolisch verhaal is met de mededeling dat er iets aan zit te komen. Dat wordt al lange tijd geroepen door IS. Die zijn niet blij met ons en proberen angst te zaaien.

Ben het er mee eens wast capopjekop zegt. Ik laat me niet bang maken. Dat is juist wat ze willen Het opdelen van je vijand en angst zaaien bij je vijand zijn taktieken die dwars door de geschiedenis lopen en het is iets wat je kunt herkennen. Juist nu zou solidariteit en samen sterk staan van belang moeten zijn voor iedereen. Dan ga je de massahisterie waar ceasario het over had tegen. Want daar heeft absoluut niemand wat aan en werkt alleen maar negatief.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:29

xxxJulia schreef:

Ik werk bij de overheid, zit op een ministerie. Maar dan wel in het noorden van het land, dus ik vermoed dat ik mij niet perse zorgen moet maken. Ga ik ook niet doen, de kracht van terrorisme is angst....

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:30

ceasario schreef:
xxxJulia schreef:

Massahisterie :(:)

Jij hebt eerder kans de postcodeloterij te winnen dan je iets overkomt

Ja ik weet het. Ik stop even met meelezen op forums op internet denk ik want dat is niet zo goed denk ik. Ik kijk wel gewoon alleen even het NOS.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:31

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:31

Nja even heel simpel: De kans dat je overlijd door kanker is stukken groter dan de kans dat je overlijd door terrorisme. Grootste gedeelte van de type kankers krijg je door pure pech... Tjah, moet je dan ook bang worden?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:32

xxxJulia schreef:
[
Ik kijk wel gewoon alleen even het NOS.

Ook zo'n mediagroep sensatiemakers..

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:32

Winged schreef:
Nja even heel simpel: De kans dat je overlijd door kanker is stukken groter dan de kans dat je overlijd door terrorisme.

Idd.

Van amnesty international:
De meest gebruikelijke betekenis van terrorisme is die van gewelddadige aanslagen en andere daden van terreur gepleegd door gewelddadige oppositiegroepen met het oog op het zaaien van angst als middel tot politieke verandering. Een VN-resolutie uit 1999 spreekt van 'daden die bedoeld zijn om grote angst te zaaien onder het publiek, een groep personen of bepaalde personen, gepleegd uit politieke motieven'.

En dat is dus waar sommige mensen last van hebben, maar laat je niet bang maken. Dan werkt je terroristen en extremisten alleen maar in de hand en krijgen ze hun zin.

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:33

ceasario schreef:
xxxJulia schreef:
[
Ik kijk wel gewoon alleen even het NOS.

Ook zo'n mediagroep sensatiemakers..

Welke media is dat niet dan?

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:33

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:34

Winged schreef:
Nja even heel simpel: De kans dat je overlijd door kanker is stukken groter dan de kans dat je overlijd door terrorisme. Grootste gedeelte van de type kankers krijg je door pure pech... Tjah, moet je dan ook bang worden?

vreemde vergelijking....we doen er veel aan om kanker de kop in te drukken,en terrorisme halen we gewoon binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:34

Hoorde dat er tanks en gevechtshelikopters in de buurt en paraat zijn etc...

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:36

Wat een ellende :( bah bah