Sammie schreef:Jouw moraal,hc. Niet van iedereen, niet van dit topic. Breng het dan ook niet zo.
Maar dat is een gevolg van indoctrinatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Callisto04 schreef:Ik zeg ondertussen al zeshonderd keer denk ik dat een huwelijk niet hoeft, dat niks hoeft zolang de twee of meer partijen tevreden, gelukkig zijn. Maar noem dan iemand die meerdere partners heeft niet monogaam, want dat is die niet. Monogamie is geen hoogste goed, het is een vorm waarbij, binnen onze westerse maatschappij, de man en de vrouw mekaar trouw beloven, ook op seksueel gebied. Ik vind die vorm niet beter dan eender welke andere vorm. Maar ik gedraag mij in een relatie, ook buiten het huwelijk, als monogaam en zou het voor mezelf niet anders willen.
Nogmaals benadrukken: huwelijk heeft inderdaad niks met liefde te maken maar is een overeenkomst, in een voor een groot deel wettelijk vastgelegde vorm. Ik ga er van uit dat de meesten een huwelijk sluiten uit liefde. Dus een huwelijk heeft de liefde nodig om het zo te zeggen, maar de liefde heeft het huwelijk niet nodig.
Callisto04 schreef:Ik dacht dat je de verplichting eruit niet zo goed vond, enkel een verlies aan melk?
Callisto04 schreef:Schijnhuwelijken zijn een ander voorbeeld waarbij er andere motieven zijn, maar er is dan ook een aparte naam voor bedacht en het feit dat dit strafbaar is geeft aan dat hier ingegaan wordt tegen de bedoeling van het huwelijk. Het is bijvoorbeeld mogelijk dat er toch gehuwd wordt zonder dat er liefde is, maar in principe is dat toch niet wat er met het huwelijk beoogd werd.
Citaat:Bijvoorbeeld voor de vaststelling van de afstamming, die minder automatisch zal verlopen en tot geschillen zal leiden (meer DNA onderzoek bv).
Callisto04 schreef:Het is voor velen inderdaad geen punt. Het kind heeft een vader op papier en die ook daaraan verbonden verplichtingen heeft. Hoe ga je een vader en de daaraan verbonden verplichtingen tot zorg oa financieel) bepalen in een situatie waarin er geen automatisch antwoord is?
Callisto04 schreef:Bij aangifte invullen?
Huertecilla schreef:Bedenk verder dat die 43% waarschijnlijk significant hoger is.
Vrouwen zijn béter in parallel processen en manipuleren; good girls are bad girls not found out. Geloof me; het klopt![]()
Je zou van minder cynisch kunnen worden.
sallandval schreef:Als meer dan 43% van de vrouwen vreemdgaat in tegenstelling tot wat er uit onderzoek naar voren komt en vooral tijdens de vruchtbare periode. Dan beweer je dus eigenlijk dat meer dan 43% van de kinderen niet van de echtgenoot van hun moeder is.
Sizzle schreef:Mijn laatste bijdrage hier is dat ik vind dat alle vormen van relaties in orde zijn zolang dit uit vrije keus is.
Citaat:Bedrog zal nooit uitgebannen worden en heeft niets met de relatievorm te doen.