Hond dood geschoten door politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 12:57

Sammy_xxs schreef:
Als er een tijger was losgebroken ( met veel groter gevaar ) hadden ze die ook echt niet neergeschoten maar dan zouden ze wel met verdovingspijltjes e.d. kunnen komen

Ach natuurlijk wel. Politie heeft niet eens verdovingspijlen. Dat mag alleen door een DA gedaan worden. Ah heb iets gevonden....

http://www.digibron.nl/search/detail/01 ... bezoekster

Wel lang geleden maar ieder losgebroken dier wat niet onder controle staat van een eigenaar en gevaarlijk (b)lijkt te zijn mag GELUKKIG geschoten worden....

Als mijn lab in de ogen van een oom agent gevaarlijk is voor zijn omgeving en ik ben niet in de buurt om dat te ontkrachten en de hond direct aan te lijnen dan mogen ze haar neerknallen. Ik zou er kapot van zijn maar geen haar op mijn hoofd die oom agent dan iets verwijt. Zou het alleen mezelf verwijten.....

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 13:02

Sammy_xxs schreef:
Volgens mij snapt niemand mij ook, ben het overigens totaal met Nikass eens.
Ik reageer misschien wat feller, want ik vind het schieten gewoon niet nodig geweest.
De eigenaar is ten alle tijden verantwoordelijk, maar ik vind niet dat het hun te verwijten valt, denk nou namelijk niet dat ze opzettelijk de honden hebben buiten gegooid met kijk maar wat jullie doen.
Ook snap ik niet waarom ze er niet achteraan zijn gegaan, vooral om ze al een enige tijd buiten rond liepen. Maar wat NIkass zegt, misschien waren ze niet eens thuis ( of hadden ze het niet in de gaten dat ze weg waren, bijv. boven schoonmaken en geen zicht hebben op wat beneden gebeurde ) kunnen zoveel dingen gebeurd zijn.
Maar wat ik wel vind, is dat de honden niet echte agressie hadden, en dat het anders opgelost had kunnen worden. Vind niet dat je maar een hond mag doodschieten, bij een mens zal dat ook niet gedaan worden ( en misschien zien jullie een mens anders, maar ik niet ze kunnen ook bedreigend overkomen net als deze honden) en ze verdienen het niet om neergeschoten te worden net als mensen.
Dit vind ik ervan, maar omdat ik vind dat de agent een verkeerde beslissing heeft gemaakt ben ik hier gelijk de boeman? Omdat ik ook een pit heb? Nee dat slaat nergens op. Toevallig heb ik nog steeds mijn eigen inzichten en meningen, en ik vind dat ze dit anders hadden moeten oplossen.
Als er een tijger was losgebroken ( met veel groter gevaar ) hadden ze die ook echt niet neergeschoten maar dan zouden ze wel met verdovingspijltjes e.d. kunnen komen.

Nogmaals, die zullen ze ook schieten als die een gevaar vormt voor de omgeving. Net als een stier onlangs, die ze niet k
Snadrem schreef:
Sammy_xxs schreef:
Als er een tijger was losgebroken ( met veel groter gevaar ) hadden ze die ook echt niet neergeschoten maar dan zouden ze wel met verdovingspijltjes e.d. kunnen komen.

Nee hoor. Als er een tijger op straat loopt die al een persoon gebeten heeft en een auto gesloopt, dan wachten we ook niet de komst van een dierenarts met vergunning tot het hanteren van een verdovingsgeweer af. De veiligheid van de gemeenschap gaat dan toch echt boven de tijger.

Nogmaals, ook deze wordt gewoon doodgeschoten als ze hem niet kunnen isoleren en die een gevaar voor de omgeving oplevert.
Net als die stier, die onlangs ontsnapte uit een slachthuis en een woonwijk op stelten zette. Ook die was niet te kalmeren/te vangen en is dood geschoten.
Zo bijzonder is dat niet hoor, dat losgeslagen dieren dood worden geschoten als ze een bedreiging voor de omgeving vormen. Wat denk je van al die ganzen op Schiphol ?! Ook afgemaakt omdat ze een vliegtuig neer konden laten storten.

Deze honden hadden net zo goed aangereden kunnen worden in al die tijd dat ze los liepen en blijkbaar niemand zich geroepen voelde om ze te vangen.
Misschien hadden ze toch niet zo een heel goede reputatie want niemand is gestopt met filmen en kijken om actie te ondernemen, daarom moest er een politie agent komen.
En dat die het dan zo opgelost heeft, dan is ineens de wereld te klein |o

Nens77

Re: Hond dood geschoten door politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 13:04

Sorry voor mijn post hierboven, er ging iets mis :oo

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 13:09

Sammy_xxs schreef:

Als er in een dierentuin een giraffe, antilope of aap los breekt wordendeze met een verdovingsgeweer neergeschoten. Echter: luipaarden, leeuwen, wolven, tijgers, bepaalde soorten beren... Worden letterlijk uitgeschakeld.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 13:10

Nou maar zo weet ik ook nog een topic, was volgens mij zelfs op bokt. Over dat een wolf gesignaleerd was en dat ze die wilden neerschieten. Hier waren het ook heeel veel mensen niet mee eens, die moest gewoon in het wild blijven lopen. En dat de kans er was dat ze veedieren zouden opeten werd voor lief genomen want dat is het wild.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 13:13

Een wolf in het wild is wel effe wat anders dan een tijger in een woonwijk.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 13:14

En een wolf in het wild is tevens ook wat anders dan twee losgeslagen pitbulls/ staffords in een woonwijk.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 13:18

Nou ja, en de mensen die de wolf daar wilden laten lopen, hadden zelf waarschijnlijk geen vee of ze woonden in de andere kant van het land.
Daarom ben ik blij dat er gewoon opgetreden wordt als het nodig is.
Anders zou iedereen z'n wolf, stafford of wat dan ook kunnen laten los lopen.
Onder het mom van, ze doen nooooit iets, het is de natuur etc.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 13:18

Ja maar dat losgeslagen verschillen de meningen over denk :) ik vond ze niet losgeslagen ogen.
En een wolf in het wild hier in nederland waar we zoveel wild hebben ;) , kan makkelijk naar een woonwijk komen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 13:19

akishino schreef:
Een stille tocht voor twee honden (ik had nu graag een smilie gehad die zich achter zijn oren krabt), waar gaat dit naartoe?

Misschien dan ook een stille tocht voor de gesloopte auto :D

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 13:26

Ach sammy, als je een hypothetische situatie wil gaan vergelijken met 2 honden die een auto molesteren en iemand gebeten hebben, dan ben je echt argumentloos.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 13:29

Ik vind het verschrikkelijk. Heb het filmpje gezien, het schieten was echt niet nodig. Gewoon een bang agentje.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 13:33

Geryon schreef:
Ik vind het verschrikkelijk. Heb het filmpje gezien, het schieten was echt niet nodig. Gewoon een bang agentje.

Vanwaar deze kleinerende toon?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 13:37

LadyMadonna schreef:
Geryon schreef:

Vanwaar deze kleinerende toon?

Vanwaar jouw overbodige vraag?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 13:55

Geryon schreef:

Dat bange agentje had er helemaal niet hoeven zijn!
Als de eigenaar gewoon de honden aan de riem houdt of als hij ze terug geroepen hadden toen de honden samen op pad gingen.
Maar hij vond dat hij z'n eigen wetten mag maken, dat is dit het resultaat.
Ja, dan heb je de kans dat de verkeerde voor jouw fouten opdraait: zijn eigen hond is het slachtoffer geworden.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 01-09-14 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 13:56

Geryon schreef:

Gewoon een dom eigenaartje.
Als je dieren los buiten lopen, loop je bepaalde risico's. Ontsnapt of niet, alleen de eigenaar valt onoplettendheid te verwijten.
Om dezelfde reden komen mijn katten niet buiten, niet iedereen houdt van katten en als die mensen mijn kat constant wegjagen of wat aan doen omdat ze de tuin vol poepen of ze rennen onder een auto of worden door een hond gegrepen dan zal ik MIJzelf nooit vergeven.
Omdat IK die beesten los heb gelaten buiten, ik heb namelijk het besef wat er buiten kan gebeuren, die beesten niet.
En als je pitts losraken, op slooptocht/jacht gaan en daarbij mensen of dieren agressief benaderen loop je, buiten dat ze aangereden ofzo kunnen worden, dus ook het risico dat iemand de politie belt en deze politie agent dus doet waar hij voor betaald wordt, de omgeving veilig houden en dus de hond(en) uitschakelen.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 14:00

Op mij komen die honden wel degelijk heel erg opgefokt en agressief over, en ik heb de gevolgen van een aanval van zulke honden mogen aanschouwen als klein meiske. Mijn moeder haar armen en haar buik zijn een lappendeken die ze letterlijk weer aan elkaar hebben moeten naaien. Ik vind dat die agent absoluut meer dan goed heeft gehandeld en wat mij betreft horen dergelijke honden niet in de samenleving thuis. De kans is te groot dat ze in verkeerde handen vallen en grote schade aanrichten. Kijk alleen maar naar hoe ze die auto opvreten om bij een kat te kunnen komen! Ik vind dat niet normaal hondengedrag en als dat wel normaal is voor die rassen dan versterkt dat mijn mening, dat die niet in de samenleving horen.

En de reactie van die mensen op dat filmpje zegt al meer dan genoeg wat mij betreft. En een stille tocht... Die zijn helemaal van de pot gerukt.

Natuurlijk is die agent bang. Hij heeft te horen gekregen dat 2 loslopende staffs al iemand gebeten hebben, een hond hebben gegrepen en een auto hebben gesloopt, en dan komen die beesten op jou afgerend. Ik zou ook 7 kleuren bagger schijten en als ik een wapen had schieten.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 14:05

Jaja, of het fout was dat de honden los liepen, heeft hier helemaal niets mee te maken. Ookal had de eigenaar expres die honden los gelaten. Het verandert helemaal niets aan de keuze van de agent. Of nouja, het zou niet zo moeten zijn. Hij had niet moeten schieten, klaar.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 14:06

Ik zou ook bang geweest zijn hoor :j En ik zou, als ik de filmer was van de honden bij de auto, er ook niet over prakiseren de honden daarmee te laten stoppen (op wat voor manier dan ook).
Mij niet gezien, heb geen zin om de goden te verzoeken.

En tja een stille toch. Over de boel opblazen gesproken :n

*edit* en als ik een wapen had had ik ook geschoten.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 14:50

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 14:53

Wel nee ze waren alleen maar aan het spelen.
en de buurt was het BINNEN aan het filmen.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 14:55

slimmerik schreef:
25 pagina's over een doodgeschoten agressieve hond en een stille tocht?

*proest*

Als je het een onbenullige discussie vindt, reageer dan niet :) Wat voegt een "proest" opmerking nou weer toe, ga iemand anders uitlachen en voeg je in een discussie die jij wel boeiend vindt.. Keuze zat hier op Bokt hoor ;)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 14:55

Geryon schreef:
Jaja, of het fout was dat de honden los liepen, heeft hier helemaal niets mee te maken. Ookal had de eigenaar expres die honden los gelaten. Het verandert helemaal niets aan de keuze van de agent. Of nouja, het zou niet zo moeten zijn. Hij had niet moeten schieten, klaar.

Vind jij. ik had het ook anders gedaan maar ik vind niet dat hem wat te verwijten valt.
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 01-09-14 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 14:56

Ohh daarom is de ander in beslag genomen, omdat hij zo lief kan spelen :) sorry begreep het al.niet.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 14:57

Ik heb het filmpje gekeken.. Ik wilde het niet en maakte een eigen beeld er van.. Ik kan namelijk serieus wakker liggen als een dier doodgaat/gewond raakt. Dat soort beelden raken mij altijd heel erg.

maar toch maar besloten om het wel te doen en het beeld in mijn hoofd, stond niet gelijk met het echte beeld. Dus moet ik mijn mening bijschaven en denk ik dat de agent juist gehandeld heeft.

Maar neemt niet weg dat in dit soort situatie een taser op zak toch een goede toevoeging zou zijn. Maar zal al dat dat vaker in opspraak is geweest, dus wie weet :)