Sammy_xxs schreef:Volgens mij snapt niemand mij ook, ben het overigens totaal met Nikass eens.
Ik reageer misschien wat feller, want ik vind het schieten gewoon niet nodig geweest.
De eigenaar is ten alle tijden verantwoordelijk, maar ik vind niet dat het hun te verwijten valt, denk nou namelijk niet dat ze opzettelijk de honden hebben buiten gegooid met kijk maar wat jullie doen.
Ook snap ik niet waarom ze er niet achteraan zijn gegaan, vooral om ze al een enige tijd buiten rond liepen. Maar wat NIkass zegt, misschien waren ze niet eens thuis ( of hadden ze het niet in de gaten dat ze weg waren, bijv. boven schoonmaken en geen zicht hebben op wat beneden gebeurde ) kunnen zoveel dingen gebeurd zijn.
Maar wat ik wel vind, is dat de honden niet echte agressie hadden, en dat het anders opgelost had kunnen worden. Vind niet dat je maar een hond mag doodschieten, bij een mens zal dat ook niet gedaan worden ( en misschien zien jullie een mens anders, maar ik niet ze kunnen ook bedreigend overkomen net als deze honden) en ze verdienen het niet om neergeschoten te worden net als mensen.
Dit vind ik ervan, maar omdat ik vind dat de agent een verkeerde beslissing heeft gemaakt ben ik hier gelijk de boeman? Omdat ik ook een pit heb? Nee dat slaat nergens op. Toevallig heb ik nog steeds mijn eigen inzichten en meningen, en ik vind dat ze dit anders hadden moeten oplossen.
Als er een tijger was losgebroken ( met veel groter gevaar ) hadden ze die ook echt niet neergeschoten maar dan zouden ze wel met verdovingspijltjes e.d. kunnen komen.
Nogmaals, die zullen ze ook schieten als die een gevaar vormt voor de omgeving. Net als een stier onlangs, die ze niet k
Snadrem schreef:Sammy_xxs schreef:Als er een tijger was losgebroken ( met veel groter gevaar ) hadden ze die ook echt niet neergeschoten maar dan zouden ze wel met verdovingspijltjes e.d. kunnen komen.
Nee hoor. Als er een tijger op straat loopt die al een persoon gebeten heeft en een auto gesloopt, dan wachten we ook niet de komst van een dierenarts met vergunning tot het hanteren van een verdovingsgeweer af. De veiligheid van de gemeenschap gaat dan toch echt boven de tijger.
Nogmaals, ook deze wordt gewoon doodgeschoten als ze hem niet kunnen isoleren en die een gevaar voor de omgeving oplevert.
Net als die stier, die onlangs ontsnapte uit een slachthuis en een woonwijk op stelten zette. Ook die was niet te kalmeren/te vangen en is dood geschoten.
Zo bijzonder is dat niet hoor, dat losgeslagen dieren dood worden geschoten als ze een bedreiging voor de omgeving vormen. Wat denk je van al die ganzen op Schiphol ?! Ook afgemaakt omdat ze een vliegtuig neer konden laten storten.
Deze honden hadden net zo goed aangereden kunnen worden in al die tijd dat ze los liepen en blijkbaar niemand zich geroepen voelde om ze te vangen.
Misschien hadden ze toch niet zo een heel goede reputatie want niemand is gestopt met filmen en kijken om actie te ondernemen, daarom moest er een politie agent komen.
En dat die het dan zo opgelost heeft, dan is ineens de wereld te klein