Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:19

Doanique schreef:
Waarschijnlijk weten ze zelf niet eens waarom ze oorlog voeren :n

Plat gezegd: De een zegt dat grond van hun is en de ander zegt dat dat grond juist van hen is. En dat gaat al decennia lang over en weer.

N0a

Witte huis nu in lockdown. Schijnbaar hebben ze daar vreemd pakketje gevonden. Waar gaat het heen met de wereld..

Ik vrees toch het ergste. Dit kan nooit goed aflopen op politiek vlak..

geerke

Dribbel schreef:
Dat dus. Eens met Furrow

Niet bang zijn. Gaza/Israel gaat al 100 jaar aan de gang (en eigenlijk al veeeel langer). Niet gerelateerd aan Rusland/Ukraine.

Oorlog zit in het aard van het beestje, helaas.

israel bestaat pas sinds 1948

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:20

justdiesel schreef:
Echt verschrikkelijk dit....
Kwam op facebook een berichtje tegen van iemand die voor vertrek een foto van het vliegtuig had genomen en de tekst er bij mocht hij verdwijnen, zo ziet hij er uit.
Eerst worden er grapjes gemaakt over wat hij plaatste en dan ineens het besef dat het vliegtuig inderdaad is verdwenen en de man dus overleden is.....
Echt bizar.....

Ja, iemand uit Volendam was het.
Ik heb het ook gezien.

Ook zijn eerdere berichtje: mind your step, mind your step.
Refererend aan de "loopband" die dat aan het einde van de band zegt.
Ik krijg daar serieus de kriebels bij.

Het gespeculeer is al aardig begonnen, en het vingertjes wijzen ook.
Ik vrees nu al dat hier nooit de juiste toedracht van wordt gevonden...

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:21

Kunnen we Gaza/Israel even achter ons laten. Daar loopt een topic over, met wat geschiedenis en wat er nu aan de hand is daar.

@geerke Ging mij meer om de mensen en de grond, dan de staat Israel zelf.

Lous

Op NOS teletekst hebben ze het erover dat ze juist een Oekraiens legervliegtuig neer wilde halen :?

R12312

Het is vreselijk, maar de top van Rusland, USA en Europa laten echt geen 3de wereldoorlog uitbreken voor 300 doden.

Rusland of de Oekraine zeggen binnenkort sorry.......foutje en dan is weer afgelopen.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:22

Ze hebben het nu over per ongeluk en dat telefoongesprek!

Danseresje

Net mijn broer gesproken die vorige week van Kuala lumpur naar Amsterdam is gevlogen. Boven Oekraïne bedacht hij zich dat hij over een oorlog heen vloog.....von die toch wel een rare gedachte. Morgen vliegt ie vanaf Amsterdam weer naar Kuala lumpur, waar hij woont. Pfff, ben blij hem morgen ff te kunnen zien als ie vanuit Houston komt, alvorens hij weer doorgaat naar KL

SAKKIA

Nee dat denk ik ook hoor. Het zal vast en zeker diplomatieke gevolgen hebben. Neemt niet weg dat het toch weer spanningen oplevert.

N0a

Als het de pro-russische separatisten waren, dan willen ze toch ook niet het vliegtuig van Poetin neerhalen? Zij zijn toch juist pro-poetin?

roxiie

Dribbel schreef:
Rubio_lover schreef:
Over de theorie dat ze eigenlijk het vliegtuig van Poetin wilde neerhalen heb ik ook mijn bedenkingen. Stel dat Pro-Russische rebellen inderdaad de 'daders' zijn, waarom wilde ze dan eigenlijk het vliegtuig van Poetin neerhalen? Zij zijn juist voorstanders van Poetin/Rusland, dan ga je niet het vliegtuig van diegene neerhalen. Dus lijkt me niet dat deze theorie echt geloofwaardig is.

Via NOS

Separatisten uit Donetsk hebben kort na de vliegtuigcrash gebeld met een inlichtingenmedewerker uit Rusland, ten minste dat melden Oekraïense media.

Uit het gesprek zou blijken dat de separatisten per ongeluk het vliegtuig hebben neergeschoten. "Het is 100 procent zeker een passagiersvliegtuig", zegt een van de separatisten geschrokken.

Het gesprek had ongeveer 20 minuten na de vliegtuigcrash plaats.

De krant Kyivpost heeft een Engelse vertaling van het gesprek.

Maar hoe schiet je PER ONGELUK een vliegtuig neer :?

Zoiets doe je doelbewust. Je bent niet aan t voetballen waarbij de bal plots door de ruit van de buren knalt.
Laatst bijgewerkt door roxiie op 17-07-14 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:23

Is de pers conferentie al geweest op ned 2?
Eerst stond er in beeld met tijd...maar zie niks of gemist?

Selena

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Nee moet nog beginnen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

roxiie schreef:
Dribbel schreef:

Via NOS

Separatisten uit Donetsk hebben kort na de vliegtuigcrash gebeld met een inlichtingenmedewerker uit Rusland, ten minste dat melden Oekraïense media.

Uit het gesprek zou blijken dat de separatisten per ongeluk het vliegtuig hebben neergeschoten. "Het is 100 procent zeker een passagiersvliegtuig", zegt een van de separatisten geschrokken.

Het gesprek had ongeveer 20 minuten na de vliegtuigcrash plaats.

De krant Kyivpost heeft een Engelse vertaling van het gesprek.

Ze mikten op een vogel ;(.

Nee, echt. Daar geloof ik ook niet in. Tenzij iemand per ongeluk op de 'launch' knop drukte, maar kom op zeg.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 17-07-14 22:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:24

R12312 schreef:
Het is vreselijk, maar de top van Rusland, USA en Europa laten echt geen 3de wereldoorlog uitbreken voor 300 doden.

Rusland of de Oekraine zeggen binnenkort sorry.......foutje en dan is weer afgelopen.

Dat zouden ze inderdaad niet doen, maar als je kijkt hoe veel sancties er al opgelegd zijn... Het vuur staat al vrij hoog onder deze hele situatie en ik denk dat als de separisten of wie dan ook uiteindelijk toegeven dat zij het gedaan hebben zal er denk ik wel íets gebeuren...

Dribbel

NOS/twitter van Wallstreet Journal
U.S. intelligence confirms surface-to-air missile fired at Malaysian jet but are divided over origin. http://wsj.com

gohya

R12312 schreef:

Denk je dat hun dit tegen kunnen houden? er komt zekers wel een 3de wereld oorlog.
Er beginnen toch steeds meer en meer landen met een oorlog. Gelukkig zal het niet zo worden als in de 1ste en 2de wereld oorlog met de moderne wapens die er nu zijn.

Anoniem

Quad schreef:
Doanique schreef:
Waarschijnlijk weten ze zelf niet eens waarom ze oorlog voeren :n

Plat gezegd: De een zegt dat grond van hun is en de ander zegt dat dat grond juist van hen is. En dat gaat al decennia lang over en weer.

En dan gaan ze iedereen op die grond maar doodknallen zodat je die grond alsnog niet kan gebruiken als je het wel in je bezit krijgt? Wat een bullshit.

SAKKIA

Omdat je denkt dat het een ander vliegtuig is denk ik. Een vrachtvliegtuig en een passagiersvliegtuig verschillen qua vorm e.d. niet zoveel van elkaar.

Lindor92

N0a schreef:
Als het de pro-russische separatisten waren, dan willen ze toch ook niet het vliegtuig van Poetin neerhalen? Zij zijn toch juist pro-poetin?

Volgens mij heb je daar gelijk in!

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:25

Ja inderdaad. Een vliegtuig schiet je niet per ongeluk neer, Dan zullen ze wel per ongeluk het verkeerde (passagiers) vliegtuig hebben neergeschoten.Het lijkt mij ook logischer dat ze een ander vliegtuig neer wilde halen.

Anoniem

roxiie schreef:

Zoiets doe je doelbewust. Je bent niet aan t voetballen waarbij de bal plots door de ruit van de buren knalt.

Afbeelding

NYC2B

LiiNd_Y schreef:
N0a schreef:

Volgens mij heb je daar gelijk in!

Je hoorde die gasten aan te telefoon vloeken over dat het een passagiers vliegtuig was.

Dribbel

gohya schreef:
R12312 schreef:

Denk je dat hun dit tegen kunnen houden? er komt zekers wel een 3de wereld oorlog.
Er beginnen toch steeds meer en meer landen met een oorlog. Gelukkig zal het niet zo worden als in de 1ste en 2de wereld oorlog met de moderne wapens die er nu zijn.

Kunnen we deze onnodige bangmakerij even uit het topic laten, aangezien het gewoon offtopic is. Als je er op wil praten, dan moet je een nieuw topic openen