Echte vrouwen hebben rondingen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: Echte vrouwen hebben rondingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 16:40

Meis... Je bent 13. Ik zou mij echt nog geen zorgen gaan maken om die mannen :D

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 16:44

Winged schreef:
Meis... Je bent 13. Ik zou mij echt nog geen zorgen gaan maken om die mannen :D

Nee doe ik ook niet hoor :) maar dat was even als voorbeeld want ik ken genoeg jongens die het echt geen **** boeit hoe je er uit ziet. Als je maar aardig ben :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 17:17

Haha Winged, "vet hoort in de frituur" _O-

En hier ben ik het mee eens
Collie2008 schreef:
Ik vind eigenlijk dat mensen geneigd zijn om teveel vet/dik gewoon weg te schuiven onder 'rondingen'. Als ik aan rondingen denk denk ik aan mooie strakke ronde billen en een mooie stevige boezem. Geen vette tieten of een blubberkont

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 17:58

manon_goldy schreef:
Ik ben 1.60 en weeg 32 kg. Ik weet dat dat te dun is maar ik ben ook al 3 jaar bezig met aankomen. Ik heb gronisch te hoog cholestrol en moet dus erg opletten met wat ik eet. Mijn opa is overleden door te hoog cholestrol en sinds dien let ik nog meer op. Ik doe elke dag weer moeite om goed en gezond te eten. Elke dag hoor ik dat ik meer moet eten, dat ik veel te mager ben. Denk je dat dat leuk is om te horen? En ja je ziet mijn ribben, ruggengraat en heupen. Ben ik nu lelijk? Wilt geen enkele man mij nu omdat ik een hoop botten ben? Iedereen heeft commentaar op te dunne mensen, maar als hier wat gezecht word over wat bredere/dikker/vollere mensen dan is het oorlog... Ik vind de vrouwen van de Dove reclame mooie vrouwen hoor. Maar ik ben dus blijkbaar geen vrouw?

Op je 13e zit je volop in de pubertijd, sommige mensen hebben dan gewoon nog meer een meisjesbouw dan de bouw van een vrouw. Dat is toch ook niet erg?

Ik denk dat het altijd vervelend is om te horen dat je te dik óf te dun bent... maar dat betekent niet dat het één erger is dan het ander.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 19:52

Ik heb geen vette tieten of blubberkont. Wel een flinke cupmaat maar zo waren ze altijd al. Ook toen ik nog slank was xD maar al het vet gaat bij mij op mijn buik en heupen zitten. Overgewicht is gewoon overgewicht. Wel weet ik dat mij conditie veel beter is dan een vriendin van mij met maatje 34 en dat ik na 3 maanden niet naar de sportschool gaan zo weer 90 min cardio kan doen zonder dood erbij neer te vallen of erge spierpijn te hebben. Dus slank is absoluut niet per definitie gezonder dan dik.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 20:58

ook iemand die 'slank' is kan een hoog vetpercentage hebben en ongezond zijn!

idd bij een ronde dame denk ik ook aan kont en tieten! niet aan een vette buik. ongezond vet gaat naar je buik, plus dat ik zo'n hangbuik niet erg mooi vind.
Mijn tieten zijn ook niet stevig meer hahaha komt door de zwangerschap! de rest is godzijdank weer als vanouds.
banketstaaf als je dat hoor Winged, als je zo hard voor je lichaam bezig bent. Iig weet je wie het zegt!! Ikdacht ook gelijk aan een Feeder :'). Zag gister in de dierentuin ook een meisje, ik denk rond de 18 jaar, en serieus ik denk dat ze over de 100kilo woog met 1.65m (ietsie langer als ik). Lekker vet vretuuhhh. Zo zonde .... wie weet wat er op de loer ligt voor rare ziektes.
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 31-07-14 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 21:00

Poiuytrewq schreef:

idd bij een ronde dame denk ik ook aan kont en tieten! niet aan een vette buik. ongezond vet gaat naar je buik, gezond vet naar de kont.

Waar komt die rare wijsheid vandaan? Dat is echt kul hoor, dat heet aanleg, geen gezond en ongezond vet...

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 21:03

Oh oa uit een boek wat ik ooit las van een iemand die veel over eten weet :).

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 21:06

Dat is echt totale kul. Dus of die persoon wist minder dan hij dacht, of je hebt het verkeerd begrepen.
Het is wel zo dat vet op de buik ongezonder is dan vet op de heupen (omdat buikvet rond de organen zitten en vervette organen is nou eenmaal ongezonder dan kussens rond je botten zeg maar...). Maar wat voor vet je eet (uberhaupt wat voor kcal) maakt geen bal uit.
Alles wat je teveel eet zet je lichaam om in reserves (over het algemeen vet, klein beetje koolhydraten in de lever) en die reserves worden aan het lichaam bewaard. Of je gezegend bent met een dikke buik of brede heupen (appelfiguur of peerfiguur) is puur aanleg.

Een man die veel bier drinkt krijgt ook een dikke buik. Hoe wil je dat verklaren dan? In bier zit geen vet...

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 21:29

Haha dan heb ik dat vast verkeerd begrepen. Ik heb serieus jaren lang zwaar overtuigt gedacht dat dat zo was!!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 21:30

Nee, ons lichaam kan (helaas) geen onderscheid maken tussen wat we eten op dat gebied. Alles wordt omgezet in energie en alle energie die niet gebruikt worst in vet. Was het maar zo makkelijk , dan had niemand meer probleemzones...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 21:36

Haha, worst... }>

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 21:41

Leuke discussie, ik zat er laatst ook al over na te denken. Gelukkig zijn de meeste mannen die ik ken wel fan van "iets om vast te pakken", maar goed, ik wist al dat het "anorexiamodel" al een tijd geen schoonheidsideaal meer is.
Heb al een tijd geleden afgeleerd om op de weegschaal af te gaan: het gaat erom of je je goed voelt en of je jezelf er goed uit vindt zien (want ja, dat vind ik belangrijk voor mezelf, niet voor een ander dus maar ik zie er gewoon graag mooi uit :) ). BMI zegt voor gemiddelde lengtes misschien wel wat maar ik ben 1,80, dan zou ik 80 kg mogen wegen. Nou, dan mag ik nu 15 kg gaan afvallen :') terwijl ik echt niet zo dik ben. Bovendien sport ik veel, en spier weegt meer dan vet... Moeilijk moeilijk.

De meiden bij mij op de zwemclub hebben bijna allemaal rondingen, allemaal spier, mooi afgetraind maar wel rond. Lijkt me een goede standaard +:)+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 21:43

phormicola schreef:
Haha, worst... }>

:+ toepasselijke typfout

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 23:02

Er bestaat wel degelijk vet dat je beter wel en beter niet kunt eten.
Van noten, zaden en zaken als avocado, cacao of olijfolie en voor wie dood beest eet: vette vis kun je niet direct te veel binnenkrijgen. (Nu ja - als je een maand lang enkel en alleen enz enz enz.)
Vet uit roomboter, zure room, volle melk kan ook niet zo veel kwaad.
Alle andere vetten liever maar in het schap laten liggen.

En na de overgang krijg je als vrouw ook een "bierbuik" als je aankomt....
(En dat is minder ideaal.)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 23:04

Ja, maar dat is om andere redenen dan dat het om je buik of heupen gaat zitten. Vandaar ook "geen verschil op dat gebied"
Wat jij bedoelt heeft te maken met verzadigd en onverzadigde vetzuren. Niet met de locatie van opslaan.
Overigens zijn de vetzuren uit kaas, roomboter en melkproducten ook grotendeels verzadigd vet, dus net zo ongezond dus ook niet teveel van binnen krijgen. Het zijn wel natuurlijke vetten en daarom lijken er nu aanwijzingen te bestaan dat deze gezonder zijn dan bijvoorbeeld plantaardige vetten die we zelf maken (zoals margarine), maar dat heeft weer met transvetten te maken en dan dwalen we wel heel ver van de oorspronkelijke bewering af.. Bovendien lijkt daar nog geen wetenschappelijke onderbouwing voor, volgens veel mensen wel een empirische, maar daar kun je naar mijn idee slecht op vertrouwen, in ieder onderzoek is immers N=1.

Ook van vette vis en asvocado kun je teveel vet binnen krijgen trouwens. Vet blijft gewoon rijk aan kcal en ook als je die vetten teveel eet wordt je gewoon te dik. Je zult alleen minder snel hart en vaatproblemen krijgen dan van veel verzadigd vet omdat dat je aderen aantast.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 23:26

....wat er allemaal wel en niet wetenschappelijk onderbouwd is, lijkt vaak al onderdeel van het debat. ... *\o/* :Y) (Dat margarine verspild geld is, is gebaseerd op onderzoek. Nog enger: "be**l is goed voor hart en bloedvaten, want bevat linolzuur" - huuuuuu! Linolzuur kan erg gezond zijn, op een enkele dure voorwaarde: je moet verder geen lege koolhydraten eten!! Doe je dat wel, gaat het linolzuur prompt mee mer arachnidezuur.....)

En met voedsel is het sowieso bingo: de gewone wetenschappelijke norm van dubbelblind en placebo gecontroleerd werkt niet.
En een paar duizend mensen vijf keer per week, drie maanden lang broccoli laten eten - hopelijk heeft niemand ooit zo'n onderzoek gedaan. (Uitkomst: broccoli is ongezond, wat ik je brom.)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 23:53

Poiuytrewq schreef:

idd bij een ronde dame denk ik ook aan kont en tieten! niet aan een vette buik. ongezond vet gaat naar je buik, plus dat ik zo'n hangbuik niet erg mooi vind.
Mijn tieten zijn ook niet stevig meer hahaha komt door de zwangerschap! de rest is godzijdank weer als vanouds.
banketstaaf als je dat hoor Winged, als je zo hard voor je lichaam bezig bent. Iig weet je wie het zegt!! Ikdacht ook gelijk aan een Feeder :'). Zag gister in de dierentuin ook een meisje, ik denk rond de 18 jaar, en serieus ik denk dat ze over de 100kilo woog met 1.65m (ietsie langer als ik). Lekker vet vretuuhhh. Zo zonde .... wie weet wat er op de loer ligt voor rare ziektes.

Heb geen hangbuik godzijdank xD ik ben gewoon breed. Maar buikvet is absoluut ongezond en wil daar ook echt vanaf :) gelukkig is het vet percentage rond mijn organen gewoon gezond

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 08:43

Janneke2 schreef:
....wat er allemaal wel en niet wetenschappelijk onderbouwd is, lijkt vaak al onderdeel van het debat. ... *\o/* :Y) (Dat margarine verspild geld is, is gebaseerd op onderzoek. Nog enger: "be**l is goed voor hart en bloedvaten, want bevat linolzuur" - huuuuuu! Linolzuur kan erg gezond zijn, op een enkele dure voorwaarde: je moet verder geen lege koolhydraten eten!! Doe je dat wel, gaat het linolzuur prompt mee mer arachnidezuur.....)

En met voedsel is het sowieso bingo: de gewone wetenschappelijke norm van dubbelblind en placebo gecontroleerd werkt niet.
En een paar duizend mensen vijf keer per week, drie maanden lang broccoli laten eten - hopelijk heeft niemand ooit zo'n onderzoek gedaan. (Uitkomst: broccoli is ongezond, wat ik je brom.)

Niks aan toe te voegen, dat maakt het werk van dietist zo interessant ;)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 08:44

Janneke2 schreef:

Idd... Een gezonde leefstijl bevat variatie. En daar mag bést een keer een snack tussen zitten. Met ongezonde vetten en al.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 09:11

Ik let alleen op transvetten. Andere vetten eet ik gewoon.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 09:36

Hier ook, transvetten vertrouw ik voor geen meter net als glucose-fructose siroop. Wmb zijn er genoeg onderzoeken waaruit blijkt dat verzadigd vet prima is en dat eet ik dan ook gewoon.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 09:44

phormicola schreef:
Hier ook, transvetten vertrouw ik voor geen meter net als glucose-fructose siroop. Wmb zijn er genoeg onderzoeken waaruit blijkt dat verzadigd vet prima is en dat eet ik dan ook gewoon.

hier echt een leek in dieten. Waarin zitten die transvetten dan bijvoorbeeld?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 09:50

In heel veel dingen! Altijd even bij de ingrediënten kijken naar zaken als gehard vet, gehydrogeneerd vet, etc. Zit voornamelijk in margarine, smeuïge pindakaas, koekjes, gebak, enzovoorts. Het is gemaakt van plantaardige vetten en maken een product langer houdbaar.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 09:56

manon_goldy schreef:
Ik ben 1.60 en weeg 32 kg. Ik weet dat dat te dun is maar ik ben ook al 3 jaar bezig met aankomen. Ik heb gronisch te hoog cholestrol en moet dus erg opletten met wat ik eet. Mijn opa is overleden door te hoog cholestrol en sinds dien let ik nog meer op. Ik doe elke dag weer moeite om goed en gezond te eten. Elke dag hoor ik dat ik meer moet eten, dat ik veel te mager ben. Denk je dat dat leuk is om te horen? En ja je ziet mijn ribben, ruggengraat en heupen. Ben ik nu lelijk? Wilt geen enkele man mij nu omdat ik een hoop botten ben? Iedereen heeft commentaar op te dunne mensen, maar als hier wat gezecht word over wat bredere/dikker/vollere mensen dan is het oorlog... Ik vind de vrouwen van de Dove reclame mooie vrouwen hoor. Maar ik ben dus blijkbaar geen vrouw?

1.60 en 32kg ... Ben je daar zeker van?
Toen ik met 1.52 door ziekte 36kg woog kon ik nog amper van de zetel naar het toilet geraken.. Je hebt een diëtiste veronderstel ik? :) Niet omdat het lelijk zou zijn of whatever want daar ga ik niet over, maar puur omdat dit gewicht gewoon slecht is voor je gezondheid. :)