Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:18

Joaltijd schreef:
Mjetterd schreef:
Mijn gevoel zegt dat er best een kans is dat de piloten gedwongen zijn om de communicatie apparatuur uit te zetten en een andere kant op te vliegen.
En ergens op eem onbewoonde plek een noodlanding hebben moeten maken onder dwang.

Zoiets denk ik nu ook..
Of dat ze toch in zee liggen..

Lijken me realistische opties

Maar je komt toch heeel moeilijk in de cockpit?

Met een pistool kom je er best snel denk ik.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:20

Met een paar wapens en bedreigingen ben je zo binnen , lijkt mij, zeker als ze niks verwachten.

Ik hoop echt dat het een soort van kapping is en ze ergens veilig aan de grond staan.
Ook geen pretje natuurlijk maar tenminste in leven.

Anoniem

Re: Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:22

Dan ben je wel knap door de douane gekomen :)

Maar idd, wapens kunnen ook in het spel zijn..

Amai, laten ze dat vliegtuig nu snel vinden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:22

Dat Australische nieuwsbericht, dat het opgeeist was door een chinese organisatie, is nu toch niet zo onwaarschijnlijk meer voor mijn gevoel :=

Hoe wou je als passagier alarm slaan trouwens? Ik heb nog nooit bereik gehad in een vliegtuig. Maar ook nooit een noodknop gezien oid bij mijn stoel :+

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:23

Als iemand met een wapen de cockpit probeert in te komen, dan kan ik me niet voorstellen dat er geen noodsignaal uitgezonden wordt. Daar zijn echt geen uren voor nodig.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:27

Zou het niet zo zijn dat wanneer je een bericht stuurt hij aankomt wanneer je dichterbij de grond komt?
Al zou ik het inderdaad ook niet merken als we een andere route zouden vliegen.
Er hangen wel schermen waar ze laten zien hoe ze vliegen maar als er inderdaad omgeroepen is dat ze een andere route zouden vliegen zou ik hier ook niet over nadenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:27

Het.klopt gewoon niet..

Kaping - noodsignaal, misschien zelfs nog contact zoeken
Duikvlucht - dan zou ie niet verder vliegen (4u na radar) of het is op een hele andere plek..
Eilandjes - in de cockpit is toch een radio?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:29

Ik kan mij zo wel wat manierem bedenken om er voor te zorgen dat een piloot geen noodsignalen kan sturen...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:32

Tja, misschien is de piloot al onder druk gezet voordat hij uberhaubt vertrokken was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:33

Een noodsignaal is toch zo verzonden?
Als de piloot hoort dat er een kaper aan boord is..

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:43

Ik denk dat het verstandig is als de autoriteiten de eilandjes eens af gaan struinen, ook al zijn het er duizenden, heb er een raar gevoel over...

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:48

Mjetterd schreef:
Ik kan mij zo wel wat manierem bedenken om er voor te zorgen dat een piloot geen noodsignalen kan sturen...

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat een piloot niets merkt, tot 'ie een pistool tegen z'n hoofd gedrukt krijgt. Zo'n kaper moet eerst nog langs een heleboel andere mensen, vervolgens de cockpit nog binnen komen... Nee, lijkt me zeer onwaarschijnlijk :n

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:49

In een vliegtuig zitten heel veel systemen die autonoom signalen uitzenden. Als die niet meer te zien zijn, dan zijn al die systemen uitgeschakeld. Dat kan een piloot zelfs niet. Uitschakelen zou in theorie kunnen door een enorme elektromagnetische puls, maar ik vrees toch wel het ergste. Waar ik persoonlijk heel ziek van word, is dat allerlei mensen en instanties hier politiek gewin uit willen halen. Tot aan aanklachten richting de president van de VS. Het vliegtuig wordt heus nog wel gevonden en waarschijnlijk zal de oorzaak ook wel aangetoond worden.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:51

De piloot heeft codewoorden die niet snel opvallen, waardoor de toren weet dat er een kaping aan de hand is. Is na 9/11 ontwikkeld.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:52

Sinds 9/11 is de cockpit wel behoorlijk goed beveiligd he. Het is niet zo dat er zomaar iemand naar binnen kan wandelen met een pistool, dan zou je toch denken dat er op zijn minst een noodsignaal zou zijn verstuurd. Maar de piloot kan natuurlijk al voor de vlucht zijn omgekocht ofzo?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:54

spatter schreef:
Ik heb nooit gevlogen en als het niks als wolken zijn kan ik me voorstellen dat je niet weet waar je bent maar als de lucht open is zou er toch iemand die vaker reist moeten opvallen dat je de verkeerde kant op vliegt, ze maakte wel een draai.
Zou echt niemand van de crew en passagiers iets zijn opgevallen.
Hopelijk komen we dat nog te weten, het blijft een raar mistery.

In alle intercontinentale vluchten (ook die van Air Malaysia) zit gewoon zo'n flight tracking system. Via het entertainment systeem kan je dat volgen. Dan merk je wel dat je van koers afgaat, want het werkt via een soort van GPS. Tenzij dat snel even uitgezet is, maar dat zou op zichzelf al rumoer opleveren.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:54

Het verhaal wordt steeds bizarder. Dan kan het vliegtuig bijna geen technisch mankement gehad hebben, anders waren ze wel terug gevlogen naar het vliegveld.
Kaping lijkt mij ook niet realistisch, dan had er alarm geslagen moeten worden. In de cockpit kun je buiten de deur kijken met een camera, maar je kunt niet naar binnen kijken. sus hoe moeilijk kan het zijn om even op dat knopje te drukken.

Zelfmoord lijkt mij dan ook niet, daar ga je niet vier uur voor omvliegen lijkt mij. Misschien zijn ze per ongeluk wel uit de lucht geschoten door een van de omliggende landen omdat ze niet op de radar vlogen? Geen idee..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 11:02

Je zou bijna denken dat de piloten zelf een aandeel hier in hebben. Maargoed alles blijft gissen totdat ze het vliegtuig gevonden hebben :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 11:03

Zo moeilijk is het toch niet? Het meest logische lijkt mij dat de hele communicatie down is gegaan, waardoor de piloten besloten op eigen initiatief lager dan FL28 te gaan vliegen om zeker geen andere vliegtuigen tegen te komen (of de minste kans iig) waardoor ze ook uit de radar verdwenen. Vervolgens zijn ze of neergestort of hebben ze hem misschien ergens neergezet om op hulp te wachten.

Verder heeft een 777 geen 3km nodig hoor... Het grootste vrachtvliegtuig ter wereld heeft er 2.8 nodig. Dus ja, een flink eind, maar 3 km? Nee hoor :n overigens heb je het dan over veilige landing distance, als de nood hoog is kan je daar nog wel wat vanaf snoepen. Er heeft ooit een 747 geland op Rotterdam :D :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 11:05

joostvangestel schreef:
spatter schreef:
Ik heb nooit gevlogen en als het niks als wolken zijn kan ik me voorstellen dat je niet weet waar je bent maar als de lucht open is zou er toch iemand die vaker reist moeten opvallen dat je de verkeerde kant op vliegt, ze maakte wel een draai.
Zou echt niemand van de crew en passagiers iets zijn opgevallen.
Hopelijk komen we dat nog te weten, het blijft een raar mistery.

In alle intercontinentale vluchten (ook die van Air Malaysia) zit gewoon zo'n flight tracking system. Via het entertainment systeem kan je dat volgen. Dan merk je wel dat je van koers afgaat, want het werkt via een soort van GPS. Tenzij dat snel even uitgezet is, maar dat zou op zichzelf al rumoer opleveren.

Ja klopt, maar ik heb ook vaak genoeg gevlogen dat dit niet te zien was hoor. Maar dat er gewoon de hele tijd tekenfilms en andere dingen op te zien waren. Dan merk je het dus niet.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 11:05

Maar er zijn toch enorm veel backup systemen voor de communicatie en stroom etc?

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 11:23

Ik denk nog steeds aan een kaping hoor. Kan genoeg situaties bedenken waardoor er geen alarm is geslagen. Ik zou eerlijk gezegd ook geen alarm slaan met een pistool tegen mijn hoofd en misschien keken ze toen niet op het beeld wat er buiten de cockpit gebeurde? Genoeg scenario's hoor.

Iemand plaatste hier een filmpje van een meisje die in de cockpit was geweest de hele vlucht? Dat was een van de piloten van dit vliegtuig en die werd gewoon zelf uitgenodigd dus zo moeilijk is het bij hem blijkbaar niet.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 11:37

Kinderen mogen wel vaker in de cockpit komen,of is dat de laatste jaren niet meer zo?
Mijn zoon mocht een aantal jaren geleden ook in de cockpit komen kijken,de stewardes vroeg dit zelf aan hem.Ik heb toen gezegd nee doe maar niet.[hij drukte nogal graag op knopjes toen].

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 11:38

Ik vraag me toch nog wel af wat de laatste woorden van de piloot voor betekenis hebben.. teken dat ze omlaag gingen of teken dat hij het vliegtuig mee ging nemen?

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 11:41

het zou mij niks verbazen als dit werk is van 1 van de piloten. Die beste man had zelfs een hele simulator na gebouwd..