De kosten moeten omlaag!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

little_king

Re: De kosten moeten omlaag!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 20:38

Muziek tot 2 uur in de nacht aan, want de wekker loopt toch niet af :+

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 20:43

Deurwaarders ga je gewoon met een knuppel te lijf.

Het is allemaal niet zo moeilijk!

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 20:46

Met die wietplantage op zolder kun je ze wel betalen. :)

Ik ga nu maar douchen, dit wordt flauw :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 20:48

Niet te lang douchen hé! Het leven is al duur genoeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 21:16

Haha, little King, ik kom wel helpen plukkuh...

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 00:59

een paar citaten van Herman Finkers die hier wel passen :-)

"wat er aan is een File? ik weet het niet, maar mensen staan er voor in de rij!!"

"Vandaag bij de deurwaarder op bezoek geweest...we dachten, het hoeft niet altijd van één kant te komen"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 17:12

Ik geef dit topic een zetje naar boven. Op dit moment lopen dus alle snelwegen vol.. ik vind ludieke acties leuk, maar dit vind ik gewoon niet ludiek meer maar bewuste verstoring openbare orde.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 17:37

Ja? Gebeurt het echt? Sick!
Iemand enig idee hoe lang de mensen dit vol willen houden? Ik wil straks nog naar Duitsland ;)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 18:16

Ik vind er nergens iets van terug dat er iets gaande zou zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 18:17

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 18:28

Ik vind dit soort acties nogal sneu eigenlijk, waar het nu om gaat is me nog steeds niet duidelijk. Organisator komt niet verder dan 'we betalen teveel in dit land' 'de regering deugt niet' en 'Polen pakken ons werk af'. Nja, dat zijn ook echt zaken die opgelost worden door files te veroorzaken en een ander te belemmeren om normaal naar huis te gaan...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:26

Ik zag net een stukje op t nieuws, de actie was niet erg succesvol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:27

Wat een stel randdebielen. Sorry hoor.. :')

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:42

Zoals verwacht..een aanfluiting..beschamend zelfs.."maakte de actie bekend" nou hier op bokt was het allang bekend en men schiet er niks mee op, behalve een hoop irritaties.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:56

Niks van de actie meegekregen. Ben braaf op mijn werk geweest en voor mijn centjes gewerkt.
Is benieuwd hoeveel deze ludieke actie uiteindelijk heeft gekost. Maar dat zullen we wel nooit te weten komen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:24

Cassidy schreef:
Niks van de actie meegekregen. Ben braaf op mijn werk geweest en voor mijn centjes gewerkt.
Is benieuwd hoeveel deze ludieke actie uiteindelijk heeft gekost. Maar dat zullen we wel nooit te weten komen.

Ik heb ook braaf voor mijn centjes gewerkt vandaag, maar ik vraag mij serieus af wanneer ik aan de beurt ben.
En dat mogen wel meer mensen zich eens af gaan vragen.
Misschien als mensen zelf aan de beurt zijn dat ze zich nog eens achter de oren krabben.

Hier in het noogrden waren het niet alleen vrachtwagenchauffeurs.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:34

Ik ben al aan de beurt geweest. Ben in salaris ongeveer de helft achteruit gegaan, en geen kans op verbetering. Alleen vind ik de snelwegen blokkeren een denkbaar slechte manier om je onvrede kenbaar te maken. Ik vraag me af wie van de actievoerders bij de komende gemeenteraadsverkiezingen gaat stemmen....dat is namelijk de eerste stap voor het veranderen van het politieke plaatje.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:45

Cassidy schreef:
Ik ben al aan de beurt geweest. Ben in salaris ongeveer de helft achteruit gegaan, en geen kans op verbetering. Alleen vind ik de snelwegen blokkeren een denkbaar slechte manier om je onvrede kenbaar te maken. Ik vraag me af wie van de actievoerders bij de komende gemeenteraadsverkiezingen gaat stemmen....dat is namelijk de eerste stap voor het veranderen van het politieke plaatje.

Dat zou ik ook weleens willen weten.
Ik denk dat deze actievoerders iniedergeval niet op PVDA of VVD zullen stemmen.

Een uur vertraging oplopen is hinderlijk en vervelend echter niet zo vervelend dan het huidige kabinetsbeleid, waardoor meer en meer mensen in de bijstand terechtkomen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 21:20

Cassidy schreef:

Of wat deze actie oplevert :D
In ieder geval heeft iedereen in die file meer brandstof verbruikt dan bij normaal doorrijden dus dat is wel gunstig voor de staatskas.

Maar verder denk ik dat het effect nihil is.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 21:30

Loretta schreef:
Cassidy schreef:

Dat zou ik ook weleens willen weten.
Ik denk dat deze actievoerders iniedergeval niet op PVDA of VVD zullen stemmen.

Een uur vertraging oplopen is hinderlijk en vervelend echter niet zo vervelend dan het huidige kabinetsbeleid, waardoor meer en meer mensen in de bijstand terechtkomen.

Je kan je afvragen of andere politieke partijen andere keuzes hadden kunnen maken. Wij voelen de gevolgen van de economische crisis en wij zijn gehouden aan allerlei internationale verdragen en wetten. Ik kan mij geen partij/coalitie bedenken, die deze gevolgen van de crisis kan oplossen op de korte termijn. Misschien andere keuzes maken, maar er zullen altijd mensen de dupe zijn van welke beslissingen/maatregelen dan ook.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 21:40

Probleem is idd die korte termijn. In vier jaar wat neer moeten zetten, puur omdat er resultaten moeten komen en je anders niet meer herkozen wordt. Kans is groot dat dat wat je hebt neergezet in vier jaar door de oppositie weer omgegooid wordt als je na vier jaar niet herkozen wordt. Dus druk op de ketel, mensen krom laten liggen en maar zien hoe het uitpakt, puur omdat Brussel dat wil.

Als Brussel nu eens een keer ook ging besparen door het hele circus niet iedere maand te verkassen van Brussel naar Straatsburg en weer terug, dan konden daar al de eerste miljoenen mee bespaard worden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 22:29

fransje23 schreef:
Of wat deze actie oplevert :D
.........................

Maar verder denk ik dat het effect nihil is.

Dat denk ik zelf eigenlijk ook.
Het gaat mij dan ook meer om het gebaar en het feit dat ik veel begrip voor de actievoerders heb.
Dergelijke acties zouden veel groter en langduriger opgezet moeten worden en dan bij voorkeur in Den Haag.

Citaat:
Als Brussel nu eens een keer ook ging besparen door het hele circus niet iedere maand te verkassen van Brussel naar Straatsburg en weer terug, dan konden daar al de eerste miljoenen mee bespaard worden.

Als je het over de Europese unie hebt, kom je op een groot deel van de problemen uit.
Europa moet op dit moment weer zo nodig sancties opleggen aan Rusland ivm de Oekraine.
Alleen kunnen we dan wel weer economische sancties van Rusland terug verwachten.
De rekening hiervoor wordt toch weer gewoon doorgeschoven naar de burger terwijl de heren in Den Haag en Brussel er nog net zo warmpjes bij zitten als altijd ook al draait Rusland de gaskraan dicht.

Zo kun je nog wel even doorgaan.
De veroorzakers van de crisis hebben zelf ook nog geen centje pijn gehad.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 22:30

Loretta schreef:
De rekening hiervoor wordt toch weer gewoon doorgeschoven naar de burger terwijl de heren in Den Haag en Brussel er nog net zo warmpjes bij zitten als altijd ook al draait Rusland de gaskraan dicht.

We gaan gelukkig de zomer in, en tegen de winter zijn de sancties over en kunnen we op oude voet verder.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 23:12

Moesten die mensen niet te werk ofzo?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 23:17

Is de actie niet een beetje doodgebloed?