Ik geloof er normaal niet in, maar heb twee nachten geleden gedroomd dat ik in de schoenen stond van een gevangene en hoe gefrustreerd ik me toen voelde, wetende dat, hoe goed ik me ook zou gedragen, de dood toch al op me stond te wachten.. Het voelde zo erg en het zal denk ik mede komen doordat ik dit topic natuurlijk gevolgd hebt en ook het topic vaak mee lees over een gevangene schrijven, maar het gevoel was heel echt. Heb er toch wel de kriebels door moet ik zeggen, gevoel zit er nog steeds, weet niet of ik de doodstraf toch nog zo'n goed idee vind..
Tja een andere reactie had ik er niet van verwacht van PaardjesFan1 . Natuurlijk geloven sommige mensen er niet in, maar voor mij voelde het heel echt..
BobbieLover
Geplaatst: 23-11-13 18:40
MMhhhh het klinkt grof maar 'nee' doodstraf afschaffen is beter
Sommige mensen hebben iemand vermoord,mishandelt,en allemaal psygo dingen gedaan die gewoon niet kunnen. Mensen hun leven vernield, hun familie vol angst en onweet achtergelaten..ik zou eigelijk zeggen JA geeft ze die doodstraf puur omdat hun ook iemand het leven hebben ontnomen Maar! als je iemand de doodstraf geeft, onkomt hij zo makkelijk onder de straf uit, ja prima hij gaat dood maar dat voelt hij 1x wanneer hij levenslang zit! met een beetje brood&water! bedenkt zo iemand waarschijnelijk dat het slecht is wat die gedaan heeft of niet Ik moet zeggen ben lever dood, dan dat ik in de amerikansen gevangenis zit Ik moet plots ook aan de film 'Green Mile denken.. Misschien zitten sommige ook onterecht vast, en dan tjaa vind ook weer zo sneu, die worden dan ook dood gemaakt enso
Ik vind dat ze afgeschaft moeten worden. Ik ten eerste al vreselijk dat iemand anders bepaald over het leven van een ander. Moordenaars, pedo's etc hebben ook vaak 'gewoon' een psychische stoornis, wat ik absoluut niet goed keur, want het is niet omdat je bijvoorbeeld de drang hebt om te moorden, dat je dat daarom ook moet doen, controle over jezelf houden dus. Ik geloof zelf dat er op de aardbol heel wat meer mensen rondlopen die iemand zouden kunnen vermoorden zonder er spijt van te hebben, maar die mensen kunnen hun drang onder controle houden. Moordenaars die dus echt iemand vermoord hebben moeten opgepakt worden, niet 30 jaar de cel in, de cel in en psychische hulp, dat die persoon zichzelf onder controle leert houden, als je opgesloten zit in een cel heb je wel genoeg tijd om na te denken over je fouten, maar je wordt er verder niet veel mee geholpen, dan heb je gewoonweg hulp nodig.
Laten we deze discussie alsjeblieft niet opnieuw ingaan, omdat iemand het topic onnodig omhoog schopt?
Mavelle
Geplaatst: 12-01-14 21:14
Ik had gisteren al even getemd omdat ik in een topic dat al twee maanden stil ligt +1 ook niet echt een goede reden vindt om het weer omhoog te schoppen.
Voor diegene die geintereseert zijn in dit onderwerp. Een maand geleden was deze documantaire op televisie die veel heeft losgemaakt. OP facebook wordt er ondertussen geld voor hem ingezameld.