Gestrande bultrug niet te redden...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yvje86

Re: Gestrande bultrug niet te redden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 08:42

Go Marianne Thieme go _O- waar is ze als je ze nodig hebt

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 09:52

JJane schreef:
Dan zit er niks anders op dan de burgermeester van Texel even een mailtje te sturen met hoe en waarom hij ons dit jaar niet op zijn prachtige eiland zal zien. Jammer maar Vlieland here we come!

Wat heeft de burgemeester er mee te maken :+

Dan hoef ik ook niet in Nederland te wonen meer. Enkele dierentuinen in ml hebben namelijk zulke kleine hokken dat dieren steriotyp gedrag vertonen en dag in dag uit het zelfde rondje lopen om zichzelf te moeten vermaken en continue door mensen word bezocht... Beetje rare redenering..

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 10:08

Jjane, jouw vakantie adres word dan gewoon aan de volgende verhuurd, voor jou 10 andere!
Je zal er niet veel mee bereiken.
Je ontwijkt toch ook amsterdam niet omdat je het niet eens bent met artis??
Ik vind het nogal zwart wit gezien

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 10:14

Verschrikkelijk dat het dier daar zo'n tijd heeft moeten liggen. Ik hoop dan maar dat ze echt alles eraan gedaan hebben om hem te redden.. Maar twijfel er nu toch aan.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 10:33

Nog geen nieuws .... Stiekum hoop ik dat hij vannacht door springtij en harde zuidenwind alsnog het ruime sop heeft gekozen.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 10:48

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 10:52

Zo'n naar gezicht, zo'n beest zo hulpeloos en vechtend te zien liggen. Iedere keer gehoopt dat een reddingsactie zou lukken, maar tevergeefs...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 10:52

De Telegraaf neem ik met een schep zout. Eerst staat er dat hij al dood is. Vervolgens spreken ze over dat het de bedoeling is dat hij dmv het spuit dood gaat, dus is hij het blijkbaar nog niet.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 10:54

Dat is al oud nieuws, dat stond al op de site toen de walvis nog leefde.
Dat artikel is geschreven aan de hand van het geschreeuw van Lenie

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 10:56

papagroom schreef:
Waar een vete tussen KNRM en private reddingsdienstenalniet toe kan leiden....

Citaat:
Bas Heidemans
Mensen ik werk bij rederij noordgat.wij zijn met 6 man aan boord uitgevaren (op hulpverlingsvaartuig de Orca) om de gestrande bultrug nabij texel van de plaat te spoelen. Om half 6 smiddags waren wii terplatsen. We kwamen op 15 m van de bultrug met de boot. De bultrug lag zelf voor 4/3 in het water. Wij hadden het ide...e dat er af gelopen dagen hier niks aan gedaan is. Wij konden de bultrug redden wij hebben dit soort werk eerder gedaan en dit leek ons een redelijk makkelijk karwij . Maar ons poging werdt afgebroken door de knrm politie en burgemeester van texel. Twee man van hebben al een boete gekregen. Ze zijn toch vanboord gegaan om te vertellen dat wij deze bultrug konden redden. Dit werdt af gewezen.de knrm politie burgemeester en ecomare (dolphinarium) hebben het besluit genomen om dit beesie plat tespuiten (wij hebben zelf gezien dat de bultrug nog springlevend was en actief). De KNRM (koninkelijke nederlandse reddings maatschapij) doet het woord redding geen eer. Dit was het tot nu toe. De bultrug is inmiddels overleden. Filmpjes en foto's genoeg, die zullen volgen

Als de dood van de bultrug echt het resultaat is van een onderlinge vete, dan vind ik dat diep, diep triest.
Maar goed, het gaat maar om een dier, zal wel geen verder onderzoek volgen...dus maar lekker verder ruzie maken.
Walgelijk.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 10:57

In die link staat alleen dat "het de bedoeling is dat hij in slaap valt"....hoeveel slaapmiddel heeft een bultrug van 20 ton nodig...dat weet niemand denk ik. Ze wisten ook niet hoe lang dat kon duren. Ze weten er denk ik uberhaupt niet bijster veel van, gezien de manier waarop het allemaal is gegaan.
Ik zie nog nergens een update van vandaag.

lidaju

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 11:13

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 11:14

Hoe dan ook vind ik het bijzonder triest dat besloten is het dier te 'doden' terwijl vrijwilligers met man en macht klaarstonden om nog een poging te wagen om het dier vlot te trekken. Ik vraag me serieus af waarom dat is tegengehouden en het dier ineens op stel en sprong afgespoten moest worden. Laat die mensen dan nog tenminste die poging wagen en maak de beslissing twee uur later als het niet lukt. Maargoed, Naturalis had het skelet in gedachten al aan het plafond hangen...

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 11:23

Mars schreef:
Hoe dan ook vind ik het bijzonder triest dat besloten is het dier te 'doden' terwijl vrijwilligers met man en macht klaarstonden om nog een poging te wagen om het dier vlot te trekken. Ik vraag me serieus af waarom dat is tegengehouden en het dier ineens op stel en sprong afgespoten moest worden. Laat die mensen dan nog tenminste die poging wagen en maak de beslissing twee uur later als het niet lukt. Maargoed, Naturalis had het skelet in gedachten al aan het plafond hangen...

Inderdaad!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 11:25

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 11:33

Ppfffff dat geroep van Lenie, ze wilt gewoon kwaad bloed zetten.....dat mensen daar in trappen snap ik ook niet :n ....iets met oogkleppen ofzo......
Ze heeft wel een grote bek maar ze is helemaal niet vanaf de 1e minuut er bij betrokken geweest......als ze echt zo goed is als ze roept had ze de walvis al de eerste dag weer naar open zee geholpen.

Ze komt nu een beetje Geert Wilders achtig over, gewoon roepen hoe slecht een ander is dan krijg je zelf wel aandacht

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 11:36

Ik snap de reactie van Lenie heel goed, maar vind haar op sommige punten wel overdramatisch reageren.
Haar algehele punt ben ik het wel mee eens. Dat dier had nog een kans moeten krijgen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 11:37

Nou dat vind ik ook nogal hard gesteld Jilletje.
Er is toch door andere partijen gepoogd om het dier naar zee te slepen? Waarom zou zij zich er dan nog mee bemoeien vanaf het begin? Toen bleek dat die pogingen gestaakt werden heeft zij alsnog een actie op touw gezet en ik vind het knap dat ze zo heeft doorgezet om de walvis te helpen.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 11:39

Jilletje schreef:
Ppfffff dat geroep van Lenie, ze wilt gewoon kwaad bloed zetten.....dat mensen daar in trappen snap ik ook niet :n ....iets met oogkleppen ofzo......
Ze heeft wel een grote bek maar ze is helemaal niet vanaf de 1e minuut er bij betrokken geweest......als ze echt zo goed is als ze roept had ze de walvis al de eerste dag weer naar open zee geholpen.

Ze komt nu een beetje Geert Wilders achtig over, gewoon roepen hoe slecht een ander is dan krijg je zelf wel aandacht

Hier kan ik t alleen maar mee eens zijn,...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 11:40

Jilletje schreef:

Eens. Lekker schoppen maar zelf langs de kantlijn staan.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 11:41

F_Orumster schreef:
Jilletje schreef:

ns. Lekker schoppen maar zelf langs de kantlijn staan.

Nou ja, ze heeft wel d'r best gedaan om het te voorkomen dat hij zou worden afgespoten, dus langs de kantlijn staan?

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 11:42

Tot hoe ver is het dierwaardig om te blijven proberen? Lenie komt met dr team om de hoek als het al te laat is imo, dan had ze zich er meteen mee moeten bemoeien en niet achteraf.
En zeker niet andere de schuld geven.

Tis een beetje mosterd na de maaltijd.
Bovendien bestempeld ze andere mensen als moordenaars en dat is echt not done. :n

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 11:43

Precies, waar waren ze woensdag? Ze had haar 'kunde' al veel eerder kunnen verkondigen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 11:48

Ik ben het met je eens Jilletje. De gang van zaken vind ik heel lastig te beoordelen, ik weet niet wat de schade van een bultrug is na drie dagen op zijn kant liggen. Er zijn ook pogingen mislukt, waar was die orka die nu zo hard roept meteen de eerste dag? Waarom pas op het allerlaatst als er hoe dan ook schade is aan een dier?
Kortom, ik vraag me af of de dood niet het meest genadige s wat ze hadden kunnen doen. Als ze hem nu nog dagen hadden laten lijden was het ook niet goed geweest toch? Waar trek je een grens?

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 11:52

Tis allemaal haat en nijd, om de roem , die je krijgt als je t dier red...

Dus wachten, geen kennis delen en dan je kans grijpen.....naar roem...

Ik geloof er geen snars van dat ecomare en naturalis, dier niet wouden redden! Want de positieve publiciteit als je em red is, beter dan deze negatieve publiciteit....als t hun bv niet om het dier ging....maar om iets anders.

Dat idee krijg ik ervan ..

als je een ander als moordenaar bestempeld moeten ze zelf ook even hand in boezem steken.....

En dit noemt zich dan allen .....dierenliefhebbers! Beschamend!