Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JJane schreef:Dan zit er niks anders op dan de burgermeester van Texel even een mailtje te sturen met hoe en waarom hij ons dit jaar niet op zijn prachtige eiland zal zien. Jammer maar Vlieland here we come!
papagroom schreef:Waar een vete tussen KNRM en private reddingsdienstenalniet toe kan leiden....Citaat:Bas Heidemans
Mensen ik werk bij rederij noordgat.wij zijn met 6 man aan boord uitgevaren (op hulpverlingsvaartuig de Orca) om de gestrande bultrug nabij texel van de plaat te spoelen. Om half 6 smiddags waren wii terplatsen. We kwamen op 15 m van de bultrug met de boot. De bultrug lag zelf voor 4/3 in het water. Wij hadden het ide...e dat er af gelopen dagen hier niks aan gedaan is. Wij konden de bultrug redden wij hebben dit soort werk eerder gedaan en dit leek ons een redelijk makkelijk karwij . Maar ons poging werdt afgebroken door de knrm politie en burgemeester van texel. Twee man van hebben al een boete gekregen. Ze zijn toch vanboord gegaan om te vertellen dat wij deze bultrug konden redden. Dit werdt af gewezen.de knrm politie burgemeester en ecomare (dolphinarium) hebben het besluit genomen om dit beesie plat tespuiten (wij hebben zelf gezien dat de bultrug nog springlevend was en actief). De KNRM (koninkelijke nederlandse reddings maatschapij) doet het woord redding geen eer. Dit was het tot nu toe. De bultrug is inmiddels overleden. Filmpjes en foto's genoeg, die zullen volgen
Mars schreef:Hoe dan ook vind ik het bijzonder triest dat besloten is het dier te 'doden' terwijl vrijwilligers met man en macht klaarstonden om nog een poging te wagen om het dier vlot te trekken. Ik vraag me serieus af waarom dat is tegengehouden en het dier ineens op stel en sprong afgespoten moest worden. Laat die mensen dan nog tenminste die poging wagen en maak de beslissing twee uur later als het niet lukt. Maargoed, Naturalis had het skelet in gedachten al aan het plafond hangen...
lidaju schreef:Het was een schijnvertoning, ze hebben hem nooit willen redden, dood was hij veel meer waard..
http://www.zeehondencreche.nl/wb/pages/ ... hp?lang=NL
Jilletje schreef:Ppfffff dat geroep van Lenie, ze wilt gewoon kwaad bloed zetten.....dat mensen daar in trappen snap ik ook niet....iets met oogkleppen ofzo......
Ze heeft wel een grote bek maar ze is helemaal niet vanaf de 1e minuut er bij betrokken geweest......als ze echt zo goed is als ze roept had ze de walvis al de eerste dag weer naar open zee geholpen.
Ze komt nu een beetje Geert Wilders achtig over, gewoon roepen hoe slecht een ander is dan krijg je zelf wel aandacht
Jilletje schreef:Ppfffff dat geroep van Lenie, ze wilt gewoon kwaad bloed zetten.....dat mensen daar in trappen snap ik ook niet....iets met oogkleppen ofzo......
Ze heeft wel een grote bek maar ze is helemaal niet vanaf de 1e minuut er bij betrokken geweest......als ze echt zo goed is als ze roept had ze de walvis al de eerste dag weer naar open zee geholpen.
Ze komt nu een beetje Geert Wilders achtig over, gewoon roepen hoe slecht een ander is dan krijg je zelf wel aandacht
F_Orumster schreef:Jilletje schreef:Ppfffff dat geroep van Lenie, ze wilt gewoon kwaad bloed zetten.....dat mensen daar in trappen snap ik ook niet....iets met oogkleppen ofzo......
ns. Lekker schoppen maar zelf langs de kantlijn staan.