Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Peppertree schreef:Ik snap dat jij alles betrekt op jouw 'eigen' paard. Ik was in de veronderstelling dat we hier praatten over 'paarden in het algemeen'.
Stel dat wel iedereen haar een hoofdstel in zou kunnen krijgen, dan wel op zou kunnen voelen? Stel dat je een ander, makkelijker paard had?
Peppertree schreef:Voorop staat natuurlijk dat ik sowieso elke malloot minder zachtzinnig zou behandelen als deze zonder mijn toestemming mijn paard een haartje zou krenken.
Daar voorop staat dat ik zowel misbruik als mishandeling, zowel bij mensen als bij dieren, zwaar veroordeel.
Ik snap echter nog steeds oprecht niet waarom mensen het 'misbruiken' van dieren (zonder letsel of ongemak aan het dier) scherper veroordelen dan het mishandelen van een dier.
Peppertree schreef:Ik snap echter nog steeds oprecht niet waarom mensen het 'misbruiken' van dieren (zonder letsel of ongemak aan het dier) scherper veroordelen dan het mishandelen van een dier.
Lieffiefi schreef:Ik ben niet verantwoordelijk. Ze is officieel niet van mij.
En ik liever dat iemand haar de piaffe wil laten lopen, ik beloof dat niemand anders dan ik en 1 ander daar een hoofdstel in krijgt... Zonder getrapt/gebeten te worden.
Bij seks.. Ja, ook dan zou ze wel heftig reageren. Het is een ernstig dame'tje..
quera schreef:Peppertree: bij mij valt misbruik onder mishandeling.
Peppertree schreef:Snap ik. Voor een paard maakt het echter echt geen verschil of een DA zijn arm in de endeldarm stopt of dat zijn eigenaar zijn leuter in de vagina stopt. Denk dat de arm van de DA zelfs vervelender zal zijn. Het is echter puur de gedachte van de mens die het 'erger' maakt dat het een leuter is, en geen arm. Dus in hoeverre valt misbruik onder mishandeling als een paard er niet direct ongemak van ondervind?
Iemand die zijn paard elke dag een rotschop geeft moet naar mijn idee zwaarder gestraft worden als iemand die zijn paard penetreert 'voor de lol'. Als diegene al gestraft moet worden.
Is iemand die zijn paard temperatuurt ook een misbruiker? Als het gaat om 'verkrachting' (iemands lichaam zonder toestemming binnendringen) wat doet een bit dan in een paardenmond?
Je paard zal het echt een worstwezen of je dit doet omdat je het seksueel opwindend vind, of je hem zijn temperatuur wil opmeten of dat je een eindje wil gaan rijden met het stuur in zijn mond.
MariekeB schreef:0152141488 schreef:Veel van zulke mensen die zijn behoeften wil uiten op dieren hebben volgens mij meer lust dan echt liefde voor die dieren.
ervaring mee ?
Ik kende een man die getrouwd was met zijn paard. Absoluut een zonderling, maar geheel ongevaarlijk.
Vjestagirl schreef:Zipporah schreef:Het is niet normaal. Je ziet toch zelf wel dat een dier en een mens niet seksueel bij elkaar horen? Een poes zal nooit zonder dat je er iets lekkers opsmeert aan jou poes gaan likken. Een dier zal nooit zomaar wat bij de mens doen.
[ Video ]
https://www.icmag.com/ic/picture.php?al ... eid=864041
Om maar gewoon eens twee voorbeeldjes te geven van een dier die zomaar wat bij een mens doet.
0152141488 schreef:Vjestagirl schreef:
[ Video ]
https://www.icmag.com/ic/picture.php?al ... eid=864041
Om maar gewoon eens twee voorbeeldjes te geven van een dier die zomaar wat bij een mens doet.
Dat is rijden. Honden rijden omdat ze laten zien: Ik ben dominant en ben de baas.