Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:anneliesdj schreef:Ik vind dat niet erg openstaan voor een mening, ik geef alleen aan waarom voor mij, het een het ander niet uitsluit.
Je gebruikt daarvoor termen uit de wetenschap op een hele andere manier. Dat is verwarrend, dat heb ik ook uitgelegd. Ik val jouw mening over evolutie of niet niet aan, maar uitsluitend de woordkeuze en de manier waarop je zaken tot 'eigen mening' reduceert en tegenstellingen wegpraat die niet zomaar weggepraat kunnen worden.
Daar is overigens niets beledigends aan, en ik heb geen persoon respectloos genoemd. Maar de manier van discussieren (termen herdefinieren en daarmee proberen iets te claimen dat niet kan) vind ik inderdaad een respectloze vorm van discussieren.
wendyenbram schreef:mijn bron dit wat ik al vele malen door gelezen heb, samen met de bijbel bestudeert heb, en wat voor MIJ een leidraad is tussen bijbel en wetenschap.
Zodat ik weet dat wetenschap EN de bijbel heel goed samen gaan.
http://www.schepperenzoon.nl/redactie.html
Sterk staaltje self fulfilling prophecyCitaat:Het hoofddoel van deze site is tweeledig:
1. Laten zien dat er een Schepper moet zijn die de aarde, het heelal en het leven ontworpen heeft en
2. dat wij (de mens) Zijn 'Zoon' (erfgenaam) zijn, met de verantwoordelijkheid om voor Zijn schepping te zorgen.
Narnia schreef:Wat een aparte opmerking. Er zijn aardig wat mensen tot geloof gekomen door te praten met gelovigen. Misschien niet direct omdat ze wilden geloven, maar omdat ze gewoon nieuwsgierig zijn naar het geloof en de achterliggende gedachte. Door te praten over hoe en wat en waarom kom je tot begrip en zal iemand die vol met vooroordelen de volgende keer anders of genuanceerder denken. Het lijkt mij anders wel prettig om niet gelijk geconfronteerd te worden met opmerkingen als homohater, slaafje, stom achterhaald fantasieboek enz enz. Als jij die punten kan uitleggen, heb je al wat gewonnen. Al is het maar wederzijds begrip of wat food for thought.Weet je als gelovige vind ik het bwaanzinnig grappig dat niet gelovigen steeds weer de discussie op zoeken...als je niet gelooft en niet geloven wil..zoek je de discussie toch niet op!?
stef schreef:Wat me opviel: zat net een stukje Genesis te lezen: en de dieren mochten zich te goed doen aan alle planten in het paradijs....
Waar waren de roofdieren dan