Wie heeft jouw stem gekregen vandaag (12/9)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik heb gestemd op...

VVD
210 (24%)
PvdA
162 (19%)
PVV
145 (17%)
CDA
15 (1%)
SP
103 (12%)
D66
56 (6%)
GroenLinks
27 (3%)
CU
19 (2%)
SGP
3 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (6%)
Piratenpartij
12 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
Geen stemmen
Nederland Lokaal
Geen stemmen
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
Geen stemmen
50Plus
2 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
Geen stemmen
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
2 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
2 (0%)
Blanco
29 (3%)

Totaal aantal stemmen: 844

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:35

purny schreef:
VVD is ook met de PVV in zee gegaan. Dus je kunt niet alleen het CDA de schuld geven.

Klopt wel. Alleen CDA claimt een partij te zijn die normen en waarden hoog in het vaandel heeft. Ze waren van voren tot achtere gewaarschuwd dat dit niet goed zou kunnen gaan. Maar alles is heilig om de PvdA buiten de deur houden...terwijl ook toen de PvdA door de mensen als nr 2 was aangewezen.

Het VVD staat er voor de hoge inkomens. Voor hen was op dat moment de PVV het beste alternatief. Dus daar kan ik nog bij met mijn hoofd.( keur het nog niet goed)

En het is natuurlijk een persoonlijk gevoel.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:36

Chubby schreef:
NatasjavE schreef:
Zij zijn uiteindelijk toch met de PVV in zee gegaan.

:?

Kan je het congress nog herinneren van de CDA?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:39

Maar kun je je nog herinneren wat een debacle het was om uberhaupt te formeren? Er moest iets gebeuren en de PVV buiten spel zetten was uiteindelijk gewoon niet mogelijk omdat de stemuitslag toch wel heel duidelijk maakte dat veel mensen wel voelden voor hen als regeringspartij...

Ons kiesstelsel is gebaseerd op coalities en dus op compromissen. En daarbij wil elke partij liefst mee regeren natuurlijk. Ik snap VVD en CDA wel om met het gedoogakkoord een poging te wagen, al wisten ze bij voorbaat dat de kans op succes klein was.

patatkraam

Re: Wie heeft jouw stem gekregen vandaag (12/9)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 11:41

Ik heb SP gestemd
ben benieuwd naar de coalitie..

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:05

Chubby schreef:
Maar kun je je nog herinneren wat een debacle het was om uberhaupt te formeren? Er moest iets gebeuren en de PVV buiten spel zetten was uiteindelijk gewoon niet mogelijk omdat de stemuitslag toch wel heel duidelijk maakte dat veel mensen wel voelden voor hen als regeringspartij...

Ons kiesstelsel is gebaseerd op coalities en dus op compromissen. En daarbij wil elke partij liefst mee regeren natuurlijk. Ik snap VVD en CDA wel om met het gedoogakkoord een poging te wagen, al wisten ze bij voorbaat dat de kans op succes klein was.

Ja daar zat m de kneep natuurlijk :j PVV had toen veel meer steun van het volk. Nouja ik hoop dat VVD en PvdA er samen uit gaan komen, concessies moeten er toch wel gedaan worden, de vraag is natuurlijk waar trekt Rutte (of Samsom) de grens. Het moet wel werkbaar blijven natuurlijk.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:27

Afgelopen verkiezingen was de PVV misschien wel erg gegroeid, maar was de PvdA alsnog behoorlijk veel groter. En hoe groter de partij, hoe meer draagvlak. Ik vind dus dat ze het best hadden kunnen maken om de vorige verkiezingen de PVV buitenspel te zetten. Nu zijn ze voorbijgegaan aan het enorme draagvlak dat de linkse partijen hadden door een rechts kabinet te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:30

ceasario schreef:
russel schreef:
[Wij hebben eigen bezit, als dat verkocht wordt en wij gaan goedkoop huren,

Zal je wel moeten als je verlies moet nemen bij verkoop, maar goedkoop huren kun je vergeten..tenzij jij naar Spanje wil verhuizen.

Tja dat is wel,de optie en droomwens, jij voor de koelkast door :P

Verlies bij verkoop zal het niet worden met dikke 2 ton overwaarde.....dikke winst ook niet. Rijke oudjes hoeven wij niet te worden, maar alle twee al vanaf 17 keihard gewerkt...en nog steeds en vinden dat wij recht hebben net zo een belegde boterham te mogen eten als de sociaal verzorgde uitkering/alleenstaande/bejaardetehuisbewoner....en onze groep wordt keer op keer gepakt, maar die hoor je nooit.......ondertussen loopt de crisis op naar een loongroepje boven ons...

Het besteedbaar inkomen ligt nl bij de self supporters onder de gesubsidieerde.

In Spanje alleen al voor de zon, de ruimte en de paarden, lijkt mij wel wat, ook als ik alleen tomaten en van de bomen in mijn tuin kan eten hoor....

Ik heb wel gestemd, maar heb mijn vertrouwen in de leiders in dit land al jaren verloren, politiek is hier een spelletje en we hollen er allemaal :P achteraan....

Ruzie makende duur betaalde papa's van het volk en idd over 2 jaar mogen we weer, is ondertussen een tendens, de grote partijen kunnen gewoon niet met elkaar...vraag mij af of dit land nog wel met coalities toe kan, elke keer kost het klauwen geld om weer uber dure koppen te laten lijmen en dan bij de koningin op een heel duur kopje wedgewood thee gevraagd te worden.....een poppenkast is het!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:31

shaddy82 schreef:
stef schreef:
In hardinxveld (waar ik werk) sgp gewoon de grootste!

maar daar hebben wij niet op gestemd hoor Stef, gewoon PVDA hier :)

Geloof ik gelijk! Maar was een verkeerde inschatting van mezelf. Had h'veld toch niet geloviger dan werkendam gedacht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:36

Haha neder betuwe 29,9 % aan kop! Net onder staphorst ..... :+

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 12:56

Geniaal filmpje!

VVD - PvdA kunnen niet om elkaar heen. Tenzij weer de ogen en oren willen sluiten voor de stem van het volk. Want dan hebben deze verkiezingen geen zin gehad. Nooit eerder dat er zo duidelijk een 2deling was. Veel beter dan 2 jaar geleden waarin Ned nog versplinterd was en je veel middengrote partijtjes erbij had.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:04

Suzanne F. schreef:
_O- _O- _O- _O- _O- _O-

_/-\o_

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:07

russel schreef:
[een poppenkast is het!

Juist !!

En het leven is een groot feest , maar je moet het wel zelf maken. *\o/*

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:10

Amen!

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:15

Mijn stem is gister uitgegaan naar de SP. :)

Suzanne F. schreef:
[ Video ]

_O- _O- _O- _O- _O- _O-

_/-\o_ _O-

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:16

Wilders heeft ook niet meer helemaal gelijk !!

Citaat:
Zwakkere groei Zwitserse economie verwacht
ZURICH (AFN) - De Zwitserse centrale bank is negatiever gestemd over de groei van de Zwitserse economie in 2012 dan voorheen. Volgens de centrale bank zal de economie dit jaar met circa 1 procent groeien, tegen een eerder verwachte 1,5 procent. Dat werd donderdag bekendgemaakt.

Volgens de centrale bank staat de groei onder druk door de Europese schuldencrisis en de wereldwijd afzwakkende economie. De centrale bank liet verder weten maatregelen te zullen nemen om te voorkomen dat de Zwitserse frank te duur wordt, wat schadelijk is voor Zwitserse exporteurs

bron de Beurs

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:25

russel schreef:
De middengroep zonder kinderen, de 2000 netto inkomens, maak je borst maar nat...........

Wat is daar mee?

Ik hoop trouwens op paars plus :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:33

Paars plus zal het niet worden denk ik GL is te veel beschadigd en zijn al weer aan het ruzieen of Jolande op moet stappen, de kiezer heeft gekozen voor stabiliteit niet voor gedoe.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:41

Vraag is of het wel stabiel kan worden. Als Rutte tijdens de verkiezingen al zegt dat ie niet met PvdA wil en daarna gaat roepen dat de PvdA onveilig voor Nederland is. Rutte heeft zich in ieder geval niet als stabiel persoon bewezen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:54

Air schreef:
Vraag is of het wel stabiel kan worden. Als Rutte tijdens de verkiezingen al zegt dat ie niet met PvdA wil en daarna gaat roepen dat de PvdA onveilig voor Nederland is. Rutte heeft zich in ieder geval niet als stabiel persoon bewezen.

Nee maar wel als een kameleon die zich makkelijk aanpast om zijn baantje maar te kunnen houden. En omdat hij geen keus heeft zal hij die verkiezingsretoriek wel snel vergeten

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 19:02

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 19:05

Rinske schreef:
Nou, daar heb je het al. Ben benieuwd hoe lang hij volhoudt dat er geen geld meer naar Griekenland gaat... Of is het: reageren doen ze niet, maar een handtekening zetten wel?

http://mobiel.nu.nl/pda/Economie/441536-web.html

Hij heeft gezegd dat als Griekenland zich niet aan de afspraken houdt dat ze dan stoppen met de geldkraan.

Daarnaast zit hij straks in een coalitie en als je daarin niet tot compromissen kan komen, kunnen we binnen een jaar weer stemmen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 19:05

PVDA heeft een zetel minder GL er een bij, was een technisch foutje, jammer maar GL kan dat wel gebruiken en er veranderd verder weinig

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 19:08

Griekenland heeft zich aan ongeveer 22% van de afspraken gehouden las ik vanmiddag. Betalen doen ze toch wel als Frau Merkel het wil. Want die wil koste wat kost Griekenland in de euro houden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 21:25

Rinske schreef:
Griekenland heeft zich aan ongeveer 22% van de afspraken gehouden las ik vanmiddag. Betalen doen ze toch wel als Frau Merkel het wil. Want die wil koste wat kost Griekenland in de euro houden.

Het is ook niet mogelijk om in zo'n korte termijn zulke ingrijpende maatregelen helemaal in te voeren.
Sommige Grieken hebben 40% ingeleverd van hun salaris/uitkering. Denk je eens in, als dat in Nederland zou gebeuren?
De werkeloosheid en inflatie is verschrikkelijk.
En de grootste veroorzaker van deze ellende: Goldman Sachsbank. En alle andere banken, verzekeringsmaatschappijen en pensioenfondsen die er tot hun nek inzitten. Maar het is gemakkelijk om de schuld bij de knoflooketende luie Grieken te leggen.

We zullen zien waar het eindigt. Dat Merkel en Ollande de dienst uitmaken, is duidelijk! :D

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 21:35

Nee, ik leg JUIST de schuld niet bij de Grieken zelf, sorry als dat zo over kwam. De Grieken zien geen ruk van heel die noodpakketten, dat steekt me. En inderdaad, de regering en Goldman Sachs zijn hier de profiteurs van. Maar geld blijven geven terwijl de Griek er geen ruk van ziet, nee.