Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Appelmoes_11 schreef:Het verschil tussen een verslaving aan drank, drugs of sigaretten is dat je daarmee kunt stoppen en er nooit meer aan hoeft te denken. Bij een eetverslaving (of andere eetstoornis) kun je daar niet voor kiezen, daar word je de rest van je leven mee geconfronteerd.
frangelica schreef:Suikers hoef je niet te eten....zout hoef je niet te eten...
Ojajoh schreef:Rowdine schreef:Ik zie wel eens topics voorbij komen op haw op rijden ipt en als reactie wordt er regelmatig bij geplaatst dat het paard in overconditie is.
Nu liep ik net op een trein station en ik durf oprecht te zeggen dat 80% van de mensen (overigens meer vrouwen dan mannen) in 'overconditie' was.
Wellicht heeft dit bij enkelen van hen een medische oorzaak, maar ik mij kan je niet wijsmaken dat de meerderheid van de bevolking (als Utrecht centraal een afspiegeling van de bevolking genoemd mag worden) lijdt aan medische problemen waardoor zij in overconditie raken.
Ik zie hier echt een ernstig en structureel probleem dat maar eens met de harde hand aangepakt moet worden. Deze personen met overgewicht zijn voor de fastfood restaurants wellicht een enorme bron van inkomsten, maar de Nederlandse maatschappij betaalt zich er scheel aan. De verschillende ziekten en kwalen die de kop op steken door overgewicht zijn niet op een hand te tellen.
Maar ook bezetten deze personen bijvoorbeeld 2 plaatsen in de trein of in de bus. Ik betaal per kilo die ik extra meenee in het vliegtuig als m'n koffer te zwaar is. Deze mensen betalen niets voor het gewicht dat zij zelf meenemen, nog buiten de inhoud van de koffer.
Hoe denken jullie hier over?
Ik ben er iig ernstig van geschrokken hoeveel mensen eigenlijk echt te dik zijn.
en dan vooral van jezelf geen foto hebben
zeker een gratenpakhuis? ondergewicht is ook zo gezond niet hoor
Blue_Eyes schreef:Ik denk dat heel veel mensen tegenwoordig ook inderdaad niet meer weten wat gezond eten is en weet je - dat is niet gek ook. Er wordt zó verschrikkelijk veel geroepen. De een roept dat alle vetten slecht zijn, de ander dat je wel genoeg vet moet eten waar omega 3, 6 en 9 in zit, een derde dat je wel vet mag eten, maar geen koolhydraten. De een roept dat fruit slecht is door de suikers, de ander roept '2 stuks fruit, dan hou je het een heel stuk langer uit'. Etcetera. Ik kan me voorstellen dat mensen door de bomen het bos niet meer zien. En dan kun je zeggen dat dat gemakszuchtig is, maar ook als je gaat googelen kom je op 100 verschillende adviezen uit. Je moet aardig wat kennis in huis hebben om er nog wijs uit te kunnen.
Dus dikke mensen 'alleen' cola, chips en snickers? Nee, dat denk ik niet. In de meeste gevallen niet.
Fiffill schreef:Preciesis hier wel al vaker voorbij gekomen, maar dit soort dingen worden ondergesneeuwd helaas. Net zoals het feit dat (ik vind dat persoonlijk best ernstig) 'goed' voedsel zoals groenten ed. nog altijd duurder is dan een pak frikandellen of een pizza.
Het zal ook niet voor niets zijn dat er meer overgewicht is bij lager opgeleide mensen trouwens.