Als je nu moest gaan stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als je nu moest gaan stemmen...

VVD
170 (17%)
CDA
27 (2%)
PvdA
64 (6%)
Sp
197 (20%)
Pvv
190 (19%)
Groen links
37 (3%)
D66
89 (9%)
PvdD
27 (2%)
Sgp
9 (0%)
Anders
28 (2%)
Blanco
22 (2%)
Weet het écht niet
101 (10%)

Totaal aantal stemmen: 961

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:34

Vorige keer Pvv, denk toch wel dat ik dat dit keer weer ga doen.
Maar ik weet het eigenlijk niet echt.

Vind momenteel alle partijen ballen.
Veel bla bla, maar weinig actie.

Ze zitten te ouweh.oeren om alles en niets, zijn met van alles en niets bezig. Ga het land op een goede manier begeleiden. Nederland wordt er niet beter op.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:35

sarabande schreef:
Ik denk dat ze nog nergens zit, gewoon bij moeder thuis, anders kan ik me niet voorstellen dat je zon onrealistische kijk op het leven van een gezin hebt.

Ik ken ook een gezin die rond komt van 1 salaris...gewoon zuinig doen...het kan wel.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:35

Colorado schreef:
Zulk soort opmerkingen lijken me niet nodig, laten we elkaar blijven respecteren.

Ik woon bij mams thuis en we komen in een huurwoning (geen sociale huur) rond van 1 inkomen. En dat gaat makkelijk. Geen houten kistjes verhaal, geen enorm hoge functie met bijbehorend inkomen. Luxe genoeg. Mijn moeder denkt hier overigens net zo over als ik. We hebben de tijd na WOII inderdaad achter ons gelaten, maar we zitten nu met hele andere problemen en deze problemen vragen om radicale oplossingen imo. Wat er nu gebeurd werkt niet. Inzien dat bepaalde dingen overbodige luxe zijn is niet onrealistisch. Alleen maar leuke dingen willen en er niets voor willen inleveren is dat imo wel, zo kom je nooit uit die cirkel.

Maar of met 2 personen of met 2 volwassen en 3 kids rondkomen van 1 "modaal" salaris, is wel een heel groot verschil.

HannahFrouk

Re: Als je nu moest gaan stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:39

Nou PVV in elk geval niet. Die lijken er alleen maar te zitten voor hun eigen ego'tje.
Er moet wel een beetje serieus geregeerd worden nu, alleen maar een beetje tegen elkaar in kissebissen omdat dat leuk staat op de tv, daar hebben we nu niets aan.
Ik zou dus behoudend stemmen op dit moment (en dat zegt wat, want ik stem dus nóóit)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:41

Ik zeg niet dat dat de oplossing is, ik heb het nooit over neanderthalers gehad en nooit over jagen en grotten. Er zijn ook nog dingen tussen wat er nu gebeurd en dat. Ik noem uberhaupt geen oplossingen, omdat ik die niet heb, behalve bezuinigen en luxe inleveren. En dat is erg algemeen en inderdaad geen concrete oplossing.

Dat is inderdaad een groot verschil brainless, maar je kunt toch weer aan het werk als de kinderen wat ouder zijn? Ik bedoel ook helemaal niet dat die ene persoon altijd maar thuis moet blijven, ik bedoelde alleen dat men het in de eerste paar jaren best zelf op kan lossen zonder kinderopvang. En dat het kind in die eerste jaren best opgevoed kan worden door oma, opa, moeders of vaders. Je kunt ook nog allebei minder gaan werken en het kind 1 dag in de week langs opa of oma brengen. Zo verdeel je de zorgen en bespaar je op de kosten van de opvang.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:43

Colorado, het is niet meer zo simpel om er voor een paar jaar uit te gaan. Sterker nog, je mag al verdomd blij zijn als je werk hebt! In mijn geval heb ik werk gevonden 130km van huis. Ik zit dus al een maand te zoeken naar een huurhuis hier in de buurt om maar niet elke dag dat eind te moeten rijden. En waarom niet dichterbij: Tjah, de branche waar ik in werk he...

En opa's en oma's werken tegenwoordig zelf ook tot een jaartje of 67. Fulltime. Waar moeten die de tijd vandaan halen?

Vind het trouwens een beetje raar dat je het over luxe inleveren hebt terwijl je zelf op reis gaat naar Australië ;) Is ook niet goedkoop en zeker wel een luxe.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:46

Opa en oma kunnen hier niet (meer) oppassen.
Mijn moeder (en vader) heeft het (jaren terug) tijdelijk, als tussen oplossing, gedaan. Maar daarvoor moest zij 1 dag vrij nemen. Nu werkt zij nog steeds en woont 1:45 minuten rijden hier vandaan.
Mijn schoonouders wonen op 1 uur rijden hiervandaan en hebben 12 kleinkinderen.....

En wat als je niet eens bent met de "opvoeding" van de opa/ oma?
Dat zij een heel andere kijk hebben op hoe je dingen oplost/bij brengt?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:47

Brainless schreef:

Quote van mijn pa 'mochten er ooit kleinkinderen komen dan kan ik niet garanderen dat ik ze niet gruwelijk verwen. Ze gaan 's avonds toch weer terug naar de ouders. Dus dan heb ik wel het plezier, maar niet de lasten.' :+ (niet te serieus te nemen :) )

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:48

Colorado schreef:
Waarom krijgt het kind het beste als beide ouders werken? Het kind vind liefde van de ouders, eten en goedkope uitjes naar de speeltuin op de hoek fijner dan een ds of merkkleding, tot ze 'verpest' zijn uiteraard ;)

En waarom was het in de jaren 60 zo vreselijk voor de vrouw. Toen had je mensen die zich vrijvochten waar iedereen over viel, nu heb je dat net zo goed. Alleen is het nu andersom, toen werden vrouwen die een carrière op wilden bouwen niet geaccepteerd en nu valt iedereen over mannen of vrouwen die thuisblijven voor de kinderen. 2 moeilijke situaties, maar niet erg verschillend.

Moet je hier in Utrecht even een huis kopen in een fijne wijk, voldoende ruim en met ruimte om buiten te spelen. Ik heb het niet over villa's of ander rariteiten. Gewoon een rijtjes huis waarin ik nu woon.

En dan, ik vind dat vrouwem ook moeten bijdragen aan de economie. En wat als ik om wat voor rede dan ook alleen kom te staan. Dan krijg ik nooit me de baan die ik nu heb.

We hebben het niet over merkkleding of wat dan ook.

Bovendien is uit onderzoek gebleken dat kinderen waarvan beide ouders werken het later beter doen op school.

Jaren 60 waren misschien de jaren waarin men zich vrij vocht....er waren ook vrouwen die maar een recht hadden,...het aanrecht.

Maar....dat gaat niet meer over politiek.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:49

Winged schreef:
En opa's en oma's werken tegenwoordig zelf ook tot een jaartje of 67. Fulltime. Waar moeten die de tijd vandaan halen?

Ik wilde het nét zeggen! Zussen en zwagers hoef ik ook geen beroep op te doen, want die werken en zitten óók met hun kinderen.
Mijn schoonouders pasten een dag in de week op, maar ja... schoonmoeder doodziek, dus dat valt weg en dan blijft er niets over dan opvang waar je van op aan kunt (kinderdagverblijf, betaalde dienst).

En wanneer zouden de moeders dan wel weer aan het werk kunnen? Als de kinderen 12 zijn, naar de middelbare school zijn en best een paar uurtjes alleen thuis kunnen zijn?
Dan is er geen werkgever met interesse meer. Ga jij na 12 jaar thuis zitten maar eens op zoek naar een baan... Het is in deze tijd zó belangrijk om in het werkproces actief te blijven.

Buiten dat; ze zouden me kunnen afvoeren als ik 24/7 moeder zou moeten zijn, moet er niet aan denken! Ben namelijk buiten een moeder ook nog een mens, een vriendin, een partner, een zus, een buurvrouw, etc. en IK ben ook héél erg belangrijk.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:50

Winged schreef:
Brainless schreef:

Quote van mijn pa 'mochten er ooit kleinkinderen komen dan kan ik niet garanderen dat ik ze niet gruwelijk verwen. Ze gaan 's avonds toch weer terug naar de ouders. Dus dan heb ik wel het plezier, maar niet de lasten.' :+ (niet te serieus te nemen :) )

:D Dat ken ik.
Helaas was het na de geboorte toch anders... mijn vader had wel "heel" andere ideeën over aanleren/opvoeden/corrigeren.
Tja, vroeger werkte hij alleen maar, en was niet betrokken bij de opvoeding.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:51

Maar je kunt niet alles hebben. Je kunt geen mooie carrière opbouwen en kinderen nemen en lekker op vakantie gaan en een huis kopen en en en.

Fulltime is tegenwoordig geen hele werkweek meer, je hebt geluk als je dat kunt werken. Opa en oma zullen best allebei bijvoorbeeld om de week een dagje extra vrij hebben, zo kunnen opa en oma om de week oppassen. Opa of oma kan ook minder gaan werken en zo een dagje overhouden om op te passen. Of papa of mama kan tijdelijk wat minder gaan werken. Ik vind, nogmaals, dat je elkaar moet helpen en daar moet je zo nu en dan wat voor over hebben.

Op de opvoeding van opa en oma heb je altijd meer kijk dan op de opvoeding van de opvang. En kinderen weten heel snel dat het een bij opa en oma wel mag, maar bij papa en mama niet. Daarbij gaat er imo toch iets fout als het kind 'verpest' wordt door 1 dagje per week bij opa of oma te zitten, terwijl hij of zij de rest van de week bij papa of mama of allebei doorbrengt.

Een rijtjeshuis vind ik ook al redelijk luxe, een appartement in een minder mooie wijk voldoet ook prima.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:55

@Colorado.

Bij mij kunnen (schoon)ouders NIET oppassen, kan niet... echt niet.
Mijn moeder moet dan 3 1/2 uur rijden (=heen en terug) en wie betaald de benzine?

Je hebt gelijk: full-time is vaak geen hele week... mijn man werkt 50 a 60 uur in de week.
Laatst bijgewerkt door Nuage op 27-04-12 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: aangepast op verzoek TS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:57

Quellian schreef:
Winged schreef:
Verder ben ik het er helemaal mee eens dat we niet meer in de jaren 60 leven en weinig keus hebben. Veel huishoudens moeten wel bestaan uit 2 verdieners, anders komen ze niet rond.

Precies... soms hoor je de 'oudere generatie' 'klagen' over 2 auto's voor de deur en de mooie platte TV's in huis.
Ehhhhhh... tegenwoordig MOET je wel 2 auto's voor de deur hebben, want tegenwoordig zijn het 2 ouders per gezin die naar het werk moeten. En ik wil bést een TV met zo'n enorme bak erachter kopen hoor, maar die verkopen ze niet meer bij BCC/Saturn/MediaMarkt, dus ja :+

'Wij moesten op sinaasappelkistjes zitten!'. Ja en? Wij werken samen om dat te voorkomen.

Dit duidt wel aardig het probleem dat de huidige jong-volwassen generatie met zich meebrengt. Ze denken dat luxe een recht is en dat ze alles nodig hebben. Met 1500 euro kun je een gezin onderhouden, maar dan moet je wel keuzes maken in het uitgavenpatroon.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:57

Colorado, mijn vader werkt 5 dagen in de week, mijn moeder 4. Op dag 5 heeft zij haar eigen huishouden te doen. En in het weekend dan is het tijd voor familie.
Heb dan zelf nog wel geen kinderen, maar ik zou mij bezwaard voelen als ik een kind bij haar neer zou zetten op die vrije dag door de week.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:58

Mijn schoonouders kunnen ook niet oppassen, die zijn bijna 80 en niet in blakende gezondheid. Jammer dat je maar gewoon aanneemt dat dat moet kunnen Colorado, niet alles situaties zijn hetzelfde. En nee, ik zou nooit, maar dan ook nooit op een flatje in een achterstandsbuurt willen wonen. Dan maar wat meer werken...

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:58

Ik blijf VVD stemmen :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 12:59

Lovely schreef:
ze alles nodig hebben. Met 1500 euro kun je een gezin onderhouden, maar dan moet je wel keuzes maken in het uitgavenpatroon.

Klopt, maar dan moet je wel alles mee hebben.
Dus oa werk dichtbij (of goede reiskostenvergoeding), gezond zijn, weinig tandartskosten hebben, sociaal huurhuis hebben.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:01

50 a 60 uur is meer dan het gemiddelde full time, en dat is wat ik in mijn hoofd had.
Dat klinkt inderdaad niet echt heel fijn, maar de meeste opa's en oma's hebben toch wel iets andere ideeën over opvoeden dan wat jij daar vertelt. Er zijn altijd uitzonderingen. Maar over het algemeen kan het best, als je allemaal iets inlevert.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:02

Colorado schreef:
.

Een rijtjeshuis vind ik ook al redelijk luxe, een appartement in een minder mooie wijk voldoet ook prima.

Dat vindt ik dus niet.

Dat betekend hier namenlijk dat je hier in een slechte wijk woont en dat de kinderen niet buiten kunnen spelen.
En dat vindt ik dus echt heel erg belangrijk.

Bovendien...een appartement van minimaal 140m2 meter is ook al niet te betalen. :')

En voor het werk van mijn man moeten we centraal in Nederland wonen.

Maar ook zonder dit probleem. Ik vindt dat als je kan werken dat je dat ook moet doen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:02

Lovely schreef:
Dit duidt wel aardig het probleem dat de huidige jong-volwassen generatie met zich meebrengt. Ze denken dat luxe een recht is en dat ze alles nodig hebben. Met 1500 euro kun je een gezin onderhouden, maar dan moet je wel keuzes maken in het uitgavenpatroon.

Ik zeg nergens dat ik bepaalde dingen persee nodig heb. En ik spaar voor die luxere dingen. En ja, dat is een keuze. Maar ik vind dat het mijn goed recht is om op een lekker bed te slapen, om wat ontspanning te hebben, om op reis te gaan. Tot zoverre ik weet leef ik maar een keer en daar wil ik van genieten.

Boodschappen e.d.: Ja, daar word heus wel naar gekeken. Ik zit niet elke week bij de jumbo of appie. Lidl, aldi etc hebben ook goede producten. Daarnaast: Je kan je eten zelf zo lekker maken als je wilt ;)

Verder inderdaad: Reiskosten, gezondheid (ik zit zelf aan de pufjes, vriendlief heeft ook zware hooikoorts), heb een tandafwijking (erfelijk)... Reken maar uit wat ik zoal kwijt ben aan alleen de vaste lasten. En dan heb ik geeneens een telefoon met duizenden functies ;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:03

Lovely schreef:

Luxe IS ook een recht :)
Met 1500 kun je geen gezin onderhouden... echt niet. Wij betaalden voor een 2 kamerflat (dus 1 krappe slaapkamer, dus geen plek voor kinderen) al 500 euro excl. gwl. Je kunt dus op je Hollandse klompen 'natellen' dat je voor een groter huis (waar je kinderen wél een plek kunt geven) 'iets' meer betaalt dan 500 euro.
Papa wil ook graag naar zijn werk (en gezien de kosten voor het OV maakt het ook geen drol uit of je het OV pakt of een auto voor de deur hebt), de ziektekostenverzekering kost je zo al 250 euro per maand (en dan hebben we het nog niet eens over de eigen bijdrage die je ineens op kunt hoesten). Afvalstoffenheffing, waterschapsbelasting, hondenbelasting (oh nee, een hond valt zeker onder luxe), etc. etc. etc. Ik kwam laatst een mooie tegen, zal hem even zoeken.

Citaat:
**Brief voor Belasting

Geachte Inspecteur der Belastingen,
Het spijt me u te moeten berichten, dat het voor mij onmogelijk is te bekijken of ik mijn belasting voor 2012 nog wel kan betalen.
Mijn financiële positie is door de crisis en de bezuinigingsdrift zeer onoverzichtelijk geworden.

Door de vele verschillende wetten en belastingen ben ik inmiddels zo terneergeslagen,
uitgeput, uitgebuit, uitgewoond, uitgetrokken en uitgeperst, dat ik niet meer weet waar ik aan toe ben, hoe ik moet zijn en of ik er nog wel ben. Men heeft mij genoodzaakt te betalen voor:

Milieubelasting,
Inkomstenbelasting,
Vennootschapsbelasting,
BTW,
BPM,
Precariobelasting,
Loon -belasting,
Onroerendgoedbelasting,
Overdrachtsbelasting,
Straatbelasting,
Rioolbelasting,
Wegenbelasting,
Assurantiebelasting
Beursbelasting,
Weelde-belasting,
Gemeentebelastingen,
Dividendbelasting,
Successie-en schenkbelasting,
Hondenbelasting,
Vermakelijkheidsbelasting,
Toeristenbelasting,
Parkeer-belasting,
Precariobelasting,
Forensenbelasting,
Reclame-belasting,
Baatbelasting
en begraafplaatsrechten.

En verder voor:
Tabaksaccijns,
Benzineaccijns,
Kwartje van Kok,
Gedistilleerd-accijns,
Zegelrecht,
Registratierecht,
Invoerrecht,
Statistiekrecht,
Reinigingsrecht
en wat er nog meer aan rechten zijn.

Ik ben verplicht bij te dragen aan:
verplichte pensioenregelingen,
WAO, AOW, AWW, WW, WWV,
en tal van andere ‘weeën’;
Alsook aan Ziektegeldverzekering en Zorgverzekering.

Ik betaal ook netjes:
Liggeld,
Staangeld,
Parkeergeld,
Tolgeld,
Sluisgeld,
Schoolgeld,
Inschrijfgeld en lesgeld.

Ik ben ook aangezocht of zelfs verplicht bij te dragen voor:
Dierenbescherming,
Vrijheidsbond,
Kankerbestrijding,
Astmafonds,Nierfonds,
Leprafonds,
Kinderbescherming,
Geheelonthoudersbond,
Rampenfonds
en het Begrafenisfonds enz.

Tevens is de druk groot om als steun te dienen voor:
het Rode Kruis,
het Groene Kruis,
Het Wit-Gele Kruis,
Het Oranje Kruis
en een regenboog van andere Kruizen.

De regering en anderen die mij in haar naam regeren, hebben mij zo geregeerd, dat ik niet meer weet wiens eigendom ik ben.

Ik ben verplicht, verdacht, verhoord, ondervraagd, berispt, beboet, bekeurd, bestraft, bekeken, onderzocht, nagegaan, gecontroleerd, gezuiverd, ingesloten, uitgesloten, verwisseld, ontbonden, gecommandeerd, ingeschreven, uitgeschreven, doorgelicht, ingelicht, voorgelicht, opgelicht en heen en weer geschoven.

Ik heb tot nu toe een groot deel van mijn leven doorgebracht met het invullen, uitschrijven, overschrijven, halen en bekrachtigen en tekenen van formulieren.
Ik heb reeds honderden malen verklaard, dat ik ben geboren en waar en wanneer.
Maar men schijnt mij slecht te geloven.
Ook voor actiecomités, bonden, fondsen, verenigingen, clubs, instellingen, instituten,
organisaties en stichtingen schijn ik een onuitputtelijke bron te vormen voor het verschaffen van G E L D en het bevredigen van iemands tegenwoordige en toekomstige wensen en behoeften van het menselijk ras.
Ik ben verplicht voor een Energie Keurmerk te betalen voor ik mijn huis mag verkopen.

Het enige wat mij nog aan het leven bindt, is mijn nieuwsgierigheid:

WAT KOMT ER NOG MEER?

Dat is dan misschien het betalen van milieuheffing op een biefstuk?
Omdat het milieu vervuild wordt door de uitstoot van gassen door het rund.

Dan voel ik door mijn klompen heen, wat de volgende stap zal zijn, dat ik straks verplicht ben een snuffelpaal aan te schaffen voor in mijn huis.
Om mijn eigen uitstoot te meten en daarover ook milieubelasting te betalen.

Meneer de Inspecteur, zoals u ziet, kan ik tot mijn spijt mij nauwelijks nog veroorloven om te leven, laat staan om nog meer te betalen.

Hoogachtend,

Een uitgeputte belastingbetaler.**

Colorado, 60 uur werken? Papa? Mag hij zijn kinderen niet zien?

geerke

Re: Als je nu moest gaan stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:06

wij doen het van 1200 euro per maand....vrijstaand (afbetaalt)huis met vijf hectare grond,drie auto's,6 honden,drie paarden(waarvan 1 al 100 euro aan pillen opeet per maand)...en dat lukt prima.Maar ja....dat is frankrijk.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:07

Colorado schreef:
50 a 60 uur is meer dan het gemiddelde full time, en dat is wat ik in mijn hoofd had.
Dat klinkt inderdaad niet echt heel fijn, maar de meeste opa's en oma's hebben toch wel iets andere ideeën over opvoeden dan wat jij daar vertelt. Er zijn altijd uitzonderingen. Maar over het algemeen kan het best, als je allemaal iets inlevert.

Weet je wellicht is het beter als je over, zeg een jaar of 10, jouw huidige ideeën hier komt toetsen aan de dan werkelijkheid voor je

Als 18 jarige zonder werk inwonend bij je moeder is het logisch dat je geen reel beeld hebt van het wel en wee van een jong gezin in de huidige maatschappij. En omdat je ook niet kan/wil kiezen voor een politiek die het dichtst bij jouw idealen staat is het eigenlijk allemaal nogal off topic wat je hier ten berde brengt.
Als je nu zou gaan stemmen sub titel op welke partij
Jouw antwoord geen
Dus over naar het onderwerp

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:09

geerke schreef:
wij doen het van 1200 euro per maand....vrijstaand (afbetaalt)huis met vijf hectare grond,drie auto's,6 honden,drie paarden(waarvan 1 al 100 euro aan pillen opeet per maand)...en dat lukt prima.Maar ja....dat is frankrijk.

Kijk, een afbetaald huis... dát scheelt een hoop centen per maand :j

Wij willen ook graag naar Frankrijk (is ook niet goedkoop), maar ja... zie eerst je huis maar eens verkocht te krijgen in deze tijd.