Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 01:26

Het is een aanname die je doet, gebaseerd op geruchten.
'Er staat overal dat hij hersendood is'.
De krant die dit gerucht de wereld in heeft geholpen heeft zelf gepubliceerd dat de bron niet bevestigd is.
Bovendien had je eerder kunnen lezen dat het medisch team duidelijk zegt dat het te vroeg is om nu iets te zeggen over zijn gezondheid. In de komende dagen wordt er pas meer bekend.

Je moet erg voorzichtig zijn met aannames, zeker met betrekking tot dit onderwerp.

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 01:32

Hij is gereanimeerd..dus zoals als al een aantal maal is aangegeven kan het zijn dat dat hij nu gekoeld wordt om hersenschade (zover dit mogelijk is) zoveel mogelijk te beperken. Als dit zo is, dan is zijn toestand zeker kritiek...maar dit wordt doorgaans een etmaal gedaan en daarna is het afhankelijk van hoe iemand wakker wordt / of iemand wakker wordt.

Dit is natuurlijk ook een aanname, want logischerwijs vertellen de oostenrijkse artsen echt niet aan ons hoe ze hem nu behandelen. Dat gaat ons in principe ook geen ene fluit aan.

Hopelijk is er een goede uitkomst, 20 min. onder de sneeuw en hierna gereanimeerd worden is natuurlijk echt niet best voor een mens, maar misschien heeft hij wel een engeltje op zijn schouder en komt het allemaal goed.

Roosch

Re: Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 01:34

Ik neem aan (weer een aanname, hoera) dat er morgen een persconferentie zal zijn over zijn toestand.
Laten we hopen dat het allemaal mee valt en dat hij weer een leuke papa, man, broer en zoon kan zijn.

Nu onder zeil en dan zie ik morgen wel weer verder. Welterusten allemaal!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 01:36

Anoniem schreef:
Wat mischien, ondanks de huidige situatie, wel leuk is om te lezen is dat Prins Johan Friso vernoemd is naar de stamvader van alle Europese Vorsten, namelijk Johan Willem Friso (1687-1711), Prins van Oranje en Vorst van Nassau-Dietz.
En van deze man stammen alle Europese gekroonde hoofden af:

http://www.hethuisvanoranje.nl/16%20Soe ... frame.html

Maar hopen dat ie meer geluk heeft dan zn stamvader...

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 02:36

Zo erg voor zn gezin! Maar als ie echt heel erg hersenbeschadiging gaat oplopen (als natuurlijk) vraag ik ne af of hij het wel wil halen... Een leven als kasplantje is 3 keer niks...

Hopen dat hij er niks ergs aan overhoudt!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 09:03

Kitty84 schreef:
Hij is gereanimeerd..dus zoals als al een aantal maal is aangegeven kan het zijn dat dat hij nu gekoeld wordt om hersenschade (zover dit mogelijk is) zoveel mogelijk te beperken. Als dit zo is, dan is zijn toestand zeker kritiek...maar dit wordt doorgaans een etmaal gedaan en daarna is het afhankelijk van hoe iemand wakker wordt / of iemand wakker wordt.

Dit is natuurlijk ook een aanname, want logischerwijs vertellen de oostenrijkse artsen echt niet aan ons hoe ze hem nu behandelen. Dat gaat ons in principe ook geen ene fluit aan.

Hopelijk is er een goede uitkomst, 20 min. onder de sneeuw en hierna gereanimeerd worden is natuurlijk echt niet best voor een mens, maar misschien heeft hij wel een engeltje op zijn schouder en komt het allemaal goed.

Meestal word zo iemand inderdaad gekoeld en dan wachten ze een x aan tal uur voor ze zo iemand weer laten bijkomen en dan pas kunnen ze vast stellen wat de hersenen gaan doen.

Ik heb helaas recent nog iets soortgelijks meegemaakt met de broer van de man van mijn moeder.
Die was snachts van de trap gevallen.
Bij hem heeft het ook te lang geduurt eer ze konden reanimeren door allerlei omstandigheden.
Reanimeren is gelukt maar de toestand ook stabiel maar zorgwekkend.
Hij werd terug gekoeld en in com gehouden en ik meen dat hij na 48 uur geprobeerd is hem bij te laten komen, maar hij was helaas hersendood.
Dat betekend dus stekker eruit en dood.
Ik zeg niet dat dit met friso ook zo is en mensen die echt een goede kans maken daar trekken ze ook echt alle registers voor open.
Maar de kansen zijn wel heel gering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 09:05

07.48 uur: 'Geen schedelbasisfractuur'
NRC-redacteur Jannetje Koelewijn, die toevallig ter plaatse was in het ziekenhuis van Innsbruck, meldt dat de prins geen schedelbasisfractuur heeft. Dat heeft Claudius Thomé, de behandelend arts van Friso gezegd tegen haar man die neurochirurg is.

Er zouden verder geen verwondingen zijn aan het lichaam van de prins. Het grootste probleem is de ademnood waarin de prins heeft verkeerd, die zo'n 20 minuten heeft geduurd. De reanimatie zou vrij lang hebben geduurd en zijn temperatuur was toen hij werd gevonden 32 graden. Dat zou redelijk gunstig zijn omdat het lichaam bij een lagere temperatuur met minder zuurstof toekan.

www.nos.nl

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 09:06

De eerste 24 uur wordt het lichaam op 33 graden gehouden om schade te beperken, daarna hopen ze dat hij vanzelf wakker wordt.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 09:11

suuzepuus schreef:
De eerste 24 uur wordt het lichaam op 33 graden gehouden om schade te beperken, daarna hopen ze dat hij vanzelf wakker wordt.

Hij mag niet wakker worden als hij nog maar 33 graden is, hij wordt dan eerst weer opgewarmt.
En bij die man deden zo ook iets met de medicatie.
Nou ja doet er ook niet toe, al vind ik dit soort dingen wel altijd interesant hoe zo'n lichaam dan reageerd.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 09:15

owja... sorry, stukje vergeten.....

Het lichaam wordt opgewarmd en dan hopen ze dat hij vanzelf wakker wordt...

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 09:38

Weten we dus ook weer dat die Oostenrijkse oe24 niet betrouwbaar is!
Fijn dat ie geen schedelbasisfractuur heeft, hoop echt dat ie er bovenop komt maar dat zal afwachten zijn..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 09:57

Dat is zeker een zeer positief bericht, dat geeft toch vaak andere toekomst verwachtingen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 10:01

NatasjavE schreef:
Dat is zeker een zeer positief bericht, dat geeft toch vaak andere toekomst verwachtingen.

Dat is al iets positiever maar dat er geen fractuur is wil niet zeggen dat er geen schade is aan de hersenen.
Ik las net nog een stuk dat ze zowieoz 24 afwachten dan willen ze hem wakker laten worden en dan is het tot 72 uur wachten en dan geven ze electrische prikkel aan de pols of zoiets.
Als er dan geen reactie kwam in de hersenschors (???) is iemand dus hersendood.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 10:05

Dat is nog vrij positief. De duimen draaien dat alles een goed einde heeft.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 10:07

jesito schreef:
NatasjavE schreef:

Dat is al iets positiever maar dat er geen fractuur is wil niet zeggen dat er geen schade is aan de hersenen.
Ik las net nog een stuk dat ze zowieoz 24 afwachten dan willen ze hem wakker laten worden en dan is het tot 72 uur wachten en dan geven ze electrische prikkel aan de pols of zoiets.

Dat snap ik uiteraard.

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 10:09

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 11:25

Laatst bijgewerkt door Bravura op 18-02-12 11:32, in het totaal 3 keer bewerkt

mondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 11:31

Citaat:
"jesito" en dan geven ze electrische prikkel aan de pols of zoiets.

Bovenstaande raakt kant nog wal.....

Iemand die gereanimeerd is en weer een circulatie heeft (hartslag) en daarna NIET spontaan wakker wordt, wordt vervolgens 24 uur gekoeld tot 32C hierna wordt de persoon langzaam opgewarmd, dit duurt ongeveer 24 uur. Al deze tijd houden ze de patient in slaap en aan de beademing. Als hij is opgewarmd stoppen ze de slaapmedicatie en dan is het wachten of iemand wakker wordt.

Bij niet wakker worden maken ze oa een EEG om de electrische activiteit van de hersenen te beoordelen.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 11:49

Best wel handig al die deskundigen hier :Y) :P

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:07

Betrekkelijk weinig nieuws tot nu toe dus.

Ben benieuwd wanneer er een officiële reactie komt vanuit de familie.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:40

Ben ik ook wel benieuwd naar...

Weet je wat ik wel apart vindt, dat Jannetje Koelewijn dat zo even meedeelt. Zij is toch journaliste zoals ik begreep? Zij stond bij het gesprek van haar man die een gesprek voerde met een neurochirurg en brengt dat dan naar buiten. Vind ik best een kwalijke zaak. We willen uiteraard weten hoe het met Friso gaat maar zulk soort zaken naar buiten brengen vind ik eigenlijk niet zo gepast...

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:47

Ik zit nu NOS te kijken en inderdaad die vrouw die alles verteld :oo Lijkt mij niet echt gepast dat ze dit zo verteld.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:50

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:56

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:58

Ik zie niet dat er toestemming voor was maar dat ze heeft medegedeeld dat zij journaliste is.