Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shenavallie schreef:Er zijn nu een paar bokkers geweest die naar Wikipedia verwijzen, maar Wikipedia is niet waterdicht qua info. Iedereen die wil kan daar op wijzigen, dus als je het woord "god" wil veranderen in "stoplicht" dan kan dat zonder toestemming van degene die de tekst erop gezet heeft. Zo kun je dus ook teksten erop zetten die totaal kant nog wal slaan. Zelf neem ik de informatie op Wikipedia dan ook niet als vanzelfsprekend aan, maar zoek nog verder op (bijvoorbeeld) google om zaken bevestigd of weerlegd te krijgen.
Nicolletje schreef:Je kan 'god' wel veranderen in 'stoplicht' maar dan wordt dat door oplettende redactie heus wel weer terugveranderd.
Zonder bronvermelding dat god ineens stoplicht is kan jij geen artikel veranderen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia: ... an_bronnen
Wikipedia schijnt vrijwel net zo betrouwbaar te zijn als een ecyclopedie.
Volgens mij is het vrij algemeen bekend, dat zowel de bijbel als de koran in een tijd en taal geschreven is die totaal verschilt van de onze, waardoor er bijvoorbeeld geen juiste vertalingen voor woorden bestaan.
Sowieso is elke vertalig van de bijbel en koran een interpretatie.
Shenavallie schreef:WHOEHAHAHAHA! Kom ik net thuis, wordt er aangebeld door Jehova's. Of ik in een wereld wil leven waar er niet zoveel ellende is. Dus ik vroeg heel voorzichtig of deze mensen van de Jehova's waren en dat werd bevestigd. Dus ik zeg dat ik juist over dit geloof zoveel ellende hoor en daarom geen interesse heb. Ik moest uitleggen waarom. Normaal heb ik daar geen zin in, maar ik wilde het nu wel eens even heel duidelijk maken. Ik vertelde over de ellende die mijn vroegere oppaskindjes en hun ouders hadden met de Jehova's en helemaal wat voor ellende ze hadden met de groepering en hun ouders nadat ze besloten hadden ermee te stoppen (zie een van de eerdere reacties in dit topic). "Ja maar dan heb je maar één kant van het verhaal gehoord, heb je ook van de Jehova's gehoord waarom. Want wij leven volgens de bijbel en daarin staat waarom wij bepaalde handelingen doen". Ik legde uit dat de kinderen bijvoorbeeld niet met andere kinderen mochten omgaan die een kerstboom in huis hadden of aan Sinterklaas deden. En ook dat zij zelf met de nek aan werden gekeken omdat ze een klein kerstboompje in huis hadden gehaald. Weer werd er met de bijbel (die één van hen in haar hand had) gezwaaid en gezegd dat dat een reden heeft en dat de bijbel vertelt waarom dat niet mag. Toen ik de dames vertelde dat ik vind dat geloof vanuit iemand zelf moet komen, dat men het op zijn eigen manier moet kunnen invullen en niet omdat dat opgedrongen wordt door een groepering en vooral niet dat het moet gebeuren volgens de regels van die groepering, leken ze door te hebben dat ik geen interesse heb. Op het moment dat ik ook werkelijk zei dat ik geen om die reden geen interesse heb, liepen ze eindelijk weg. Arme mensen...
Nicolletje schreef:De jehova's zijn ervan overtuigd dat actief prediken hun manier is om de verloren zielen actief te helpen en te redden, voor het geval het einde der tijden is gekomen.
mick75 schreef:Jep, met koeienletters op je voordeur 666 schilderen en een omgedraaid kruis erboven hangen waar je op schilderd "I love satan" of zoiets. Vermoed dat ze dan wel begrijpen dat je niet te redden bent![]()
. (voor de humorlozen: Dit is een geintje)
Het kan alleen ook juist als uitnodiging werken, een project zegmaar.
Ik heb ze wel eens aan de deur gehad toen ik een shirt van de band Darkthrone aan had. Dat was geloof ik wel effectief, daarna zijn ze niet meer langsgeweest.
Shenavallie schreef:Was het maar waar... Er komen hier zo vaak Jehova's aan de deur en het maakt echt niet uit of je het vriendelijk zegt, duidelijker zegt of zelfs onvriendelijk zegt, alleen maar "nee, geen interesse" of zelfs uitleg geeft, ze blijven komen.Of is er een code-woord bij de Jehova's die ik kan gebruiken om ze duidelijk te maken dat ze mijn huis in het vervolg mogen overslaan?
Blue_Eyes schreef:Ik heb werkelijk nog nooit problemen gehad met JG, hoor![]()
Ze zijn sinds ik hier woon misschien 1 of 2 keer aan de deur geweest. De laatste keer kwam er hier een oudere heer aan de deur, die ik op de koffie nodigde, maar dat deed hij niet omdat de twee andere dames hem dan kwijt zouden raken. We hebben aan de deur een gesprekje gevoerd en aan het eind zei hij: 'Mevrouw, u heeft uw versie van geloof en ik het mijne. We zien elkaar in de hemel!' Dat vond ik heel erg leuk en echt heel respectvol.