De minister rommelt en de wet rammelt!! Lerarenstaking

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: De minister rommelt en de wet rammelt!! Lerarenstaking

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:53

Je hoort hier niemand zeggen dat alleen wij het zwaar hebben en dat alleen bij ons de kwaliteit achteruit gaat. Dat is je eigen interpretatie.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:56

Leonoor schreef:
MamboBeach schreef:

En ik bedoel dan, dat het dus niet persoonlijk kan worden. :) Daarbij komend, we mogen toch allemaal onze mening geven en eerlijk zijn?

Mening op basis van argumenten? Graag! Maar steken onder water? Nee dank je ;) En dat wordt er bedoeld met op de man spelen ipv de bal. En iedereen hier is oud en wijs genoeg om te weten dat dit duidelijk in de regels staat, daarom het verzoek om ook op die wijze een discussie te voeren. Merci!

Hey, wacht eens even en andersom dan? Kijk daar eens even goed naar als je je ergens in mengt!!!
Of is dit ook op de man spelen? Lees je het hele topic al mee?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 09:12

Discussie over het modden is hier niet op zijn plaats, daar is de pb knop voor. Maar ja, ik lees al het hele topic mee en mijn opmerking is ook voor iedereen bedoelt. Anders gaat het per pb en niet in een topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 10:47

Kendra schreef:
Liek_ schreef:
Nou, ik kreeg anders van de week een brief van mijn pensioenfonds dat mijn pensioen gekort wordt. Dus ook dat moeten we als docent inleveren.

Tja, als je gelooft dat dat komt omdat je docent bent, heb je denk ik wel een serieus probleem...

Wat suggestief, sfeermakend en op de man spelend zeg. Bah. Ik trek me echt maar terug uit deze discussie.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 11:09

MamboBeach schreef:
Niet alleen docenten worden waarschijnlijk gekort op hun pensioen Kendra.

Dat is toch precies wat ik bedoelde :) ?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:33

Leonoor schreef:
Discussie over het modden is hier niet op zijn plaats, daar is de pb knop voor. Maar ja, ik lees al het hele topic mee en mijn opmerking is ook voor iedereen bedoelt. Anders gaat het per pb en niet in een topic.

Ik hoef ook geen discussie over het modden, waar zeg ik dat? Ik vraag je niet iets als mod juist!
Je hebt wel mijn quote gebruikt, had dat dan niet gedaan. :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:37

Kendra schreef:
MamboBeach schreef:
Niet alleen docenten worden waarschijnlijk gekort op hun pensioen Kendra.

Dat is toch precies wat ik bedoelde :) ?

Excuus, ik bedoelde Lieke_ :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:02

Ik verhelderde ook alleen een uiteenzetting die toch duidelijk suggereerde dat dat bij docenten niet zo was.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:04

MamboBeach schreef:
Leonoor schreef:

Ik hoef ook geen discussie over het modden, waar zeg ik dat? Ik vraag je niet iets als mod juist!
Je hebt wel mijn quote gebruikt, had dat dan niet gedaan. :)

Had het ook prima zonder quote kunnen doen natuurlijk, maar het was wel een mooi voorzetje om op voort te borduren ;) En ik reageer niet met een groene balk, dus het is even niet extreem officieel bedoelt.

Maar goed, wellicht had ik de quote achterwege moeten laten hoor :j Laten we hier weer ontopic gaan wat mij betreft! +:)+

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 00:02

Nee, daarom reageerde ik ook gewoon op jou als niet-mod zijnde! :) Is dat ook weer uit de wereld! ;)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 13:29

Ik heb al een tijdje niet gereageerd, maar wel braaf meegelezen. Maar zover mij bekend wordt er geen geld bezuinigd in het onderwijs, maar geld 'verschoven'. Waar eerst het geld ging naar het passend onderwijs wordt het nu gegeven als 'prestatiebeloning'. Om zo docenten meer te motiveren, wat klinkklare onzin is. Docenten halen hun motivatie niet uit geld, maar uit hun studenten om te zien dat ze dáár een verschil maken. In Amerika hebben ze dit ook al een tijd en het blijkt gewoon niet te werken :n

Iedere docent in dit topic vandaag aan 't staken?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:00

MamboBeach schreef:
ruitje schreef:
Mambobeach: Grappig dat jij het over ontslag nemen heb in je reactie op mijn post, vandaag namelijk mijn laatste werkdag gehad. Ontslag nemen terwijl je een vaste baan hebt in deze tijd zegt genoeg denk ik.... Ook ik ben een jonge docent die het na 6 jaar onderwijs voor gezien houd.

Dat wist ik ook niet, ben niet helderziend. ;)

Nee, dat verwacht ik ook niet van je, maar omdat jullie het er over hebben dat je het ' geklaag' zo zat ben, wilde ik even een punt maken dat ik zeker wel wat doe aan mijn eigen situatie :) .

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:43

Ik heb niet gestaakt (maar begreep dat er voornamelijk in het basisonderwijs gestaakt werd).
Hoorde dat er 50.000 man was, helemaal prima.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:49

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:51

Onbegrijpelijk....

En dan deze zin:
Citaat:
maar ze belooft in te grijpen als blijkt dat het slecht gaat met de extra hulp aan leerlingen met een beperking.

Eerst moeten de leerlingen dus daadwerkelijk de dupe worden en moet het slecht(er) met ze gaan, voordat ze dan weer gaan nadenken over extra hulp. Is dat niet de omgekeerde wereld?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 19:30

Echt zeer triest dat er op deze belangrijke zaken bezuinigd gaat worden.... :n

Ambtenaren hebben écht geen flauw idee hoe het is om zulke complexe kinderen in de klas te hebben, laat staan het feit dat het voor deze kinderen een ware hel is binnen het reguliere onderwijs.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:46

Hilarisch hoe de regeringspartijen durven te zeggen dat de vakbonden de leden verkeerd voorlichten En marja mocht niet in de Arena niet NOG een keertje uitleggen.

Deed een oude baas van mij ook, als je kritiek had, zag hij dat als een verzoek tot NOG meer uitleg. Zodat je na een monoloog van een halve middag, totaal murw dan maar zei 'ja je hebt gelijk'

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 20:58

Ik was in de ArenA.
Het is de eerste keer in mijn leven dat ik heb gestaakt. En met mij veel anderen. Het gaat niet om mijn salaris.

Aan de ene kant moeten we het met minder geld doen, dus klassen worden groter dus moet ik mijn aandacht nog meer verdelen en krijg ik er nog extra zorgleerlingen bij.
En aan de andere kant moet de kwaliteit van het onderwijs omhoog anders word je er door de inspectie op afgerekend en word je als zwakke school bestempeld.

En als het allemaal spaak loopt wil de minister er nog wel eens naar kijken?
Alle leerkrachten in het speciaal onderwijs die hun baan kwijt raken daarmee gaat zoveel kennis en expertise verloren.

Ik vind het echt heel erg jammer.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:36

marleen_88 schreef:
Echt zeer triest dat er op deze belangrijke zaken bezuinigd gaat worden.... :n

Ambtenaren hebben écht geen flauw idee hoe het is om zulke complexe kinderen in de klas te hebben, laat staan het feit dat het voor deze kinderen een ware hel is binnen het reguliere onderwijs.

En dat politici denken dat het efficiënter en goedkoper is om deze leerlingen verspreid over vele scholen en de regio te hebben, waardoor ook de extra of individuele begeleiding verspreid wordt of moet reizen, in plaats van alles bij elkaar op scholen speciaal onderwijs waar de groepen kleiner zijn en alle hulp en kennis bij elkaar aanwezig en meerderen kinderen met hetzelfde probleem tegelijkertijd geholpen kunnen worden en er geen tijd en geld verloren gaat aan reistijd en overdracht met tig verschillende scholen en leerkrachten... _-:(

ps: als het slechter gaat met die kinderen, komt er gewoon weer een extra inspectiebezoek die oordeelt dat de leerkrachten hun werk niet naar behoren doen en de school een zwakke school is...

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:29

Ik was er uiteraard ook en heb nog kort even gebabbeld met Boris van der Ham :))

Jammer dat dit kabinet het niet begrijpt, de bijdrage van Ton Elias in NRC vandaag was daar een schrijnend exces van: doorspekt met kreupele vooronderstellingen en 'dat weet ik zeker, want ik heb het zelluf gehoooord'-uitspraken. Pathetisch :n

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:34

En nu?
Ik weet het even niet meer. :\
Hoe moet ik dat straks gaan doen met al die kinderen die allemaal mijn aandacht verdienen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:12

justkid schreef:
En nu?
Ik weet het even niet meer. :\
Hoe moet ik dat straks gaan doen met al die kinderen die allemaal mijn aandacht verdienen.

Goeie vraag, ik hoop in juli mijn Pabo papiertje in ontvangst te nemen....

Hoe heb ik nu al 3 kinderen met (zeer) speciale behoeftes in mijn klas, dit is soms al lastig rond te krijgen,
laat staan als je straks een heel koppel van dit soort kinderen hebt.
Het is voor de kinderen ook vreselijk, helemaal als er van die regionale scholen komen. :n

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:20

Zijn jullie gaan staken vandaag? Of heb je je iig ingeschreven als steunbetuiger als je geen lid was van de bond?
Voor de juffen onder ons. :)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 00:00

Uums schreef:
Ik was er uiteraard ook en heb nog kort even gebabbeld met Boris van der Ham :))

Jammer dat dit kabinet het niet begrijpt, de bijdrage van Ton Elias in NRC vandaag was daar een schrijnend exces van: doorspekt met kreupele vooronderstellingen en 'dat weet ik zeker, want ik heb het zelluf gehoooord'-uitspraken. Pathetisch :n

* gaat online NRC nog even lezen *

AW! Kan het stuk niet vinden :?

Als Elias zo schrijft, dan is ie net zo erg als bokt :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 00:41

Pauline schreef:
Zijn jullie gaan staken vandaag? Of heb je je iig ingeschreven als steunbetuiger als je geen lid was van de bond?
Voor de juffen onder ons. :)

Mijn moeder is gegaan. :)

Belachelijk :n zoveel kinderen die hier de dupe van gaan worden.