PVV vind hoofddoek Beatrix wanvertoning.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:11

Mixje90 schreef:
Wat is het verschil tussen jou en de taliban als jullie beide een andere mening niet accepteren en respecteren? Voor mij weinig.

Ah, nu zij we bij de amerikaanse buitenland-politiek aangeland waar NL braaf achteraan hobbelt en kanonnenvoer voor naar hun bezette gebieden stuurt ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:14

Huertecilla schreef:
Mixje90 schreef:
Wat is het verschil tussen jou en de taliban als jullie beide een andere mening niet accepteren en respecteren? Voor mij weinig.

Ah, nu zij we bij de amerikaanse buitenland-politiek aangeland waar NL braaf achteraan hobbelt en kanonnenvoer voor naar hun bezette gebieden stuurt ;)

HC, zou jij aub eens ontopic kunnen blijven en niet in elk topic Amerika erbij willen halen. Dat heeft met dit topic helemaal niets te maken. Michele Obama was niet met Bea in de Moskee. :D

gummie

Re: PVV vind hoofddoek Beatrix wanvertoning.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 10:58

Misschien moeten we het allemaal een beetje relativeren.......... De mate waarin wij ons druk maken en uitlaten over dit soort dingen is niet in verhouding tot de rest van de ellende die er te zien is op de wereld.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 12:05

'Dit soort dingen?'

Er zijn dingen die het toch wel waard zijn om je druk over te maken hoor anders komt die ellende vanzelf onze kant op. ;)
Alles hangt samen met alles.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 12:07

Een kikker maakt zich ook niet druk om water wat langzaam verwarmd wordt.....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 12:10

Wat ik ook niet begrijp is dat de PVV in Europa gaat zitten terwijl ze daar mordicus tegen zijn en dan zon zielige vertoning door niet op de kandidaat van het eigen land te stemmen omdat die van de PVDA is.
Juist Frans Timmermans die zon goede politicus is zou daar goed op zijn plaats zijn, nu komt er iemand te zitten die zich al diverse malen zeer afkeurend over Wilders en zijn aanhang hebben uitgelaten, of dat nou zo slim is van de PVV????

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:00

Ach, dat is de nieuwe politiek. Je stemt niet op de juiste kandidaat, maar je stemt op een kandidaat om een ander dwars te zitten. Beetje puberaal. :D
Ik verbaas mij helemaal nergens meer over wat de PVV betreft.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:33

Mixje90 schreef:

Precies.
De maatschappij verhardt langzaam maar zeker, en doordat het zo subtiel gaat, merk je het niet zo snel op.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:46

Tja, dit is weer een PVV om de oren slaan debat.

Toch is dit een veel breder verschijnsel. In Finland zijn er presidentsverkiezingen. Sinds 1982(!!) was er al een sociaal-democraat aan de macht (Koivisto, Ahtisaari, Halonen). Bij de eerste ronde won de kandidaat van Kokoomus (zeg maar de Finse VVD), met maar liefst 37% van de stemmen, de kandidaat van de Groenen had er 18,5% en de kandidaat van Keskusta (kort door de bocht, de Finse CDA) had er 17,5%. De kandidaat van Perussuomalaiset (zeg maar de Finse PVV) had er 9,5%. De kandidaat van de sociaal-democraten bleef steken op 6,7%. De Finnen zijn de sociaaldemocraten dus even beu als de Nederlanders en zoeken naar alternatieven. Een verschil is wel dat de het midden daar een sterkere comeback maakt dan hier, alhoewel ze ook een leiderschapscrisis hebben.

Overigens wist de Nederlandse pers alleen maar te brengen dat "de volgende president van Finland pro-europees is".

Tja, je kan ook zeggen dat het géén sociaaldemocraat is en ook géén vrouw. Dan hebben we het hier in Nederland toch heel wat anders, met al 114 jaar een vrouw in het hoogste ambt ;)

Maar goed, de Finse president heeft allang bijna geen macht meer en is eerder ceremonieel dan machthebber. Het verschil met Nederland is dat de Finse president nog op eigen titel mag spreken en bevelhebber is van het leger.

Tweede ronde wordt grappig, VVD tegen de groenen dus. Wie gaat er winnen? Enig idee?

Wel redelijk off-topic, maar volgens mij gaat hier al een hele tijd niemand meer on topic.

En we kunnen ook hier wat van leren: de PVV is helemaal niet zo relevant. Iemand die niet doet wat ze beloven zakt vanzelf in de peilingen, hoe hard ze ook roepen. Daarnaast komt de sociaal-democratische boodschap ook niet meer aan, omdat ze geen demografische basis meer hebben.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:50

joostvangestel schreef:
Tweede ronde wordt grappig, VVD tegen de groenen dus. Wie gaat er winnen? Enig idee?

Welke groenen :?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:09

Nederlands Wikipedia blijft een beetje achter, maar hier de Engelse versie:

http://en.wikipedia.org/wiki/Pekka_Haavisto

PS: Groenen doen hier in NL inderdaad niet mee, ipv hebben we Roemer. Verder is de situatie van Finland vergelijkbaar met die van Nederland. Die twee zijn samen met Duitsland nog de enige kredietwaardige naties van de Eurozone. NL en Finland zien beiden in dat er heel hoge kosten zijn voor Europa, maar ik geloof nog wel dat het merendeel van de Nederlanders en de Finnen goed begrijpen dat de baten nog hoger zijn dan de lasten op dit moment. De onvrede groeit, Finland loopt in de ontwikkeling nog iets achter op Nederland omdat anti-europees recht net pas voet aan de grond gekregen heeft in Finland. Er ontbreekt nog een teleurstelling en een linkse partij die anti-europees is om een echt SP effect te krijgen. Maar in Finland is men wel héél allergisch voor communisme.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:23

Heino schreef:
Mixje90 schreef:

Precies.
De maatschappij verhardt langzaam maar zeker, en doordat het zo subtiel gaat, merk je het niet zo snel op.

Ja, en ik zeg dus: als iedereen wat meer zou relativeren, zou de samenleving niet zo verharden. Als mensen niet zo hard zouden roepen over een koningin met iets van hoofdbedekking, en in plaats daarvan meer tijd zouden besteden aan het helpen van mensen in nood of iets dergelijks, dan zou het er al heel anders uitzien.
Ofwel: zelfs als je vindt dat de koningin geen hoofddoek op zou moeten hebben, wat heeft het dan achteraf voor zin om hier wekenlang over te roepen terwijl het al gebeurd is. Kun je dan niet beter iets constructiefs doen om in de gevallen waarin een hoofddoek WEL een teken van vrouwenonderdrukking zou zijn, op te treden.
Het lijkt wel of we niks beters te doen hebben dan alles af te zeiken, af te keuren, af te kraken en de schuld overal van bij anderen te leggen. Het zal me worst wezen dat Beatrix een hoofddoek draagt, als zij dat wilt. En als ik dat zelf niet zou willen, zou ik dat dus niet doen. Als ieder voor zich dit gewoon in stilte bepaalt, hoeven we niet steeds a la PVV te reageren op zulke zaken.

Of laat ik het anders formuleren: er zijn genoeg gevallen van onderdrukking van vrouwen, zowel in binnen- als buitenland en in verschillende vormen. Dat we dan net Beatrix met een doek over haar hoed en Maxima met een soort van sjaal over haar haren, gebruiken om een discussie over vrouwenonderdrukking of iets dergelijks te voeren, dan slaan we denk ik de plank mis. Ik lees maar weinig over concrete, ernstige gevallen waar wordt ingegrepen. Kennelijk is dat niet interessant. Tis veel interessanter om een staatsbezoek aan te grijpen als crisis in de rechtsstaat. Ik vind dat een beetje banketstaaf.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:16

Citaat:
Dat we dan net Beatrix met een doek over haar hoed en Maxima met een soort van sjaal over haar haren, gebruiken om een discussie over vrouwenonderdrukking of iets dergelijks te voeren, dan slaan we denk ik de plank mis.

Als Wilders nooit die tweet gedaan had, was de hele commotie ook niet ontstaan. Maar dat dit soort betekenissen wél worden toegedicht aan een dergelijk bezoek met bijpassende kleding, is een teken aan de wand. :+

Citaat:
Kun je dan niet beter iets constructiefs doen om in de gevallen waarin een hoofddoek WEL een teken van vrouwenonderdrukking zou zijn, op te treden.

Nou, ja, aangezien diezelfde Wilders zijn caviapolitie ten koste gaat van het gewone politiewerk aangezien al die agenten nu achter meldingen over sielughu konijnen aan moeten, en er op complete sociale netwerken ook ontzettend bezuinigd wordt, lijkt me dat erg lastig.
Meisjes die slachtoffer dreigen te worden van eerwraak, hoe gaan we er mee om?

Niet dat dit niet off topic is. ;) Maar politiek is een kwestie van prioriteiten stellen. En die liggen níet bij onderdrukte vrouwen, ook niet bij de PVV, die misbruiken we eens te meer om onze politieke statements te maken, door bijvoorbeeld achterlijke voorstellen als hoofddoekjes in bussen verbieden.

Het verbieden van mensen om in bussen plaats te nemen op grond van religieuze uitingen en zo.... GODWIN! GODWIN! GODWIN!

En perspolitie...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:26

Mwuhahahaha, wilders wil de macht van de koningin inperken, omdat ze niet democratisch gekozen is (en om dat hij haar maar lastig vindt). _O- Nee hijzelf is lekker democratisch gekozen, zijn partij bestaat uit mensen die hij zelf kiest, je kunt geen lid worden en geen partijleider kiezen. Tjonge hier had menige dictatuur nog een puntje aan kunnen zuigen :')

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:28

Ach, Wilders kijkt naar Trix en denkt: selluf doen is leuker.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:29

Soms kan ik er ook wel om lachen, maar soms besef ik me hoeveel mensen er wel niet op hem hebben gestemd en dat zeker niet alleen tokkies zijn en dus ook zijn zieke gedachtegoed delen.... Dan kan ik er niet meer om lachen

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:57

Mixje90 schreef:
Soms kan ik er ook wel om lachen, maar soms besef ik me hoeveel mensen er wel niet op hem hebben gestemd en dat zeker niet alleen tokkies zijn en dus ook zijn zieke gedachtegoed delen.... Dan kan ik er niet meer om lachen

Er zullen vast ook wel mensen zijn die Wilders gekozen hebben omdat zij hem kenden van tv (Hij is vaak in het nieuws geweest). Sommige mensen zijn nu eenmaal niet geïnteresseerd in politiek en zien een bekende naam staan en stemmen daar automatisch op.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:50

joostvangestel schreef:
Nederlands Wikipedia blijft een beetje achter, maar hier de Engelse versie:

http://en.wikipedia.org/wiki/Pekka_Haavisto

PS: Groenen doen hier in NL inderdaad niet mee, ipv hebben we Roemer. Verder is de situatie van Finland vergelijkbaar met die van Nederland. Die twee zijn samen met Duitsland nog de enige kredietwaardige naties van de Eurozone. NL en Finland zien beiden in dat er heel hoge kosten zijn voor Europa, maar ik geloof nog wel dat het merendeel van de Nederlanders en de Finnen goed begrijpen dat de baten nog hoger zijn dan de lasten op dit moment. De onvrede groeit, Finland loopt in de ontwikkeling nog iets achter op Nederland omdat anti-europees recht net pas voet aan de grond gekregen heeft in Finland. Er ontbreekt nog een teleurstelling en een linkse partij die anti-europees is om een echt SP effect te krijgen. Maar in Finland is men wel héél allergisch voor communisme.

We hebben zo iets als Groen Links, die komen wel degelijk op voor duurzaamheid en het milieu, verder staan ze wat meer bij de economische werkelijkheid.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 19:09

Adamootje schreef:
Mixje90 schreef:

Er zullen vast ook wel mensen zijn die Wilders gekozen hebben omdat zij hem kenden van tv (Hij is vaak in het nieuws geweest). Sommige mensen zijn nu eenmaal niet geïnteresseerd in politiek en zien een bekende naam staan en stemmen daar automatisch op.

Tuurlijk zullen die er zijn. Maar het zijn lang niet allemaal domme mensen die op hem gestemd hebben. (dom qua opleiding/werk etc bedoel ik dan, je bent zowieso dom als je op m stemt :p )

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 21:16

Mixje90 schreef:
Tuurlijk zullen die er zijn. Maar het zijn lang niet allemaal domme mensen die op hem gestemd hebben. (dom qua opleiding/werk etc bedoel ik dan, je bent zowieso dom als je op m stemt :p )

Ach, ik vind je knap dom als je op hem gestemd hebt. :D
En met alles wat er nu keer-op-keer naar boven komt over die partij en de man in kwestie, lijkt me dat toch wel duidelijk. :P

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 21:35

Er zullen ook heus wel hoger opgeleide mensen op hem hebben gestemd die ook zijn mening delen (of deelden), inderdaad.

Het is mijn partij in ieder geval niet... :n

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 21:47

Ik zou niemand dom noemen die op Wilders heeft gestemd,eerder onwetend. Ik denk dat veel mensen uit afkeer van de vorige regering dit hebben gedaan,maar helaas, de PVV valt gruwelijk door de mand. Als je zeurt over Trix haar hoofddoek ben je geen haar beter dan mensen die zich in ons land niet willen aanpassen aan onze gebruiken. Ik vind het prima dat ze zich aanpast aan dat land en zijn gebruiken. Bovendien vind ik dat Wilders zich bezig moet houden met belangrijkere zaken dan dat gekloot over trix haar hoofddoek.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 00:31

Met alleen onwetenden win je niet zoveel stemmen :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 00:48

Mixje90 schreef:
Met alleen onwetenden win je niet zoveel stemmen :)

Nou zelfs Rita stond op een gegeven ogenblik op 35 zetels

Die had nu niet echt een duidelijke boodschap. Mensen stemmen tegenwoordig op iemand die hard schreeuwt, zonder dat het belangrijk is wat die iemand schreeuwt.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 01:26

Tja.... als je onwetend op de partij als de PVV gaat stemmen, vind ik je persoonlijk niet slim in elk geval. Kan er niets anders van maken. ;)