Boerka dragen verboden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 08:41

Electra63 schreef:
Grace,
Het zal mij een worst wezen of het wel of niet in de Koran staat. Die 180 vrouwen willen zo'n ding dragen, er is nog nergens bewezen dat zij een misdaad plegen, dus laat die dames lekker. Totaal onbelangrijke maatregel, naar mijn mening heeft de politiek en politie wel andere, belangrijkere dingen te doen.
Ik las dat de PVV blij was met dit begin van de de-islamisering, ik heb liever dat de PVV iets doet aan de bezuinigingen in de zorg of aan het oprekken van de pensioengerechtigde leeftijd.
Kwestie van prioriteiten stellen naar mijn mening.

Dus het gaat zoals ik het zie niet om het geloof, het gaat jou puur om het feit dat er een verbod is op het dragen van een burka. Persoonlijk ben ik blij met dit verbod, je woont nu eenmaal in een land waar dit geen gezicht is voor het straatbeeld, Wat een ieder thuis draagt is aan hen, daar heb ik verders ook geen probleem mee. Criminaliteit breng ik ook niet in verband met het dragen van een burka, daar hebben we al teveel voorbeelden van gezien dat het in principe niet eens om de meisjes cq vrouwen gaat. Alhoewel ik het wel kan begrijpen dat er mensen zijn die zich er onbehaaglijk bij voelen. Telkens het aantal 180 erbij halen heeft voor mij ook geen enkel nut, je gaat toch ook niet als er dieren mishandeld worden er een aantal bijhalen. Één is er al één teveel.

Dat de PVV er blij mee is, is aan hen. Kun je ook eens proberen om het gehele kabinet erop aan te kijken, vele zullen stiekum blij zijn met het verbod, alleen de enige die er openlijk voor uitkomt is de PVV.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 08:49

Lauren_ schreef:
En hoe zit het dan met de sociale voorzieningen en een burka. Vinden de linksen dan ook dat je een uitkering mag trekken als je door je burka nergens wordt aangenomen?

Verbaasd mij dat er nog steeds mensen zijn die in links en rechts denken. Ik heb het liever over progessief en conservatief.

Tja iemand die de arbeidsmarkt betreed moet zich natuurlijk een beetje aanpassen, aan de andere kant mag een werkgever niet discrimineren.
Over het algemeen brengen de meeste beroepen met zich mee dat je ook contact moet kunnen maken. Dan wordt een burka erg lastig.

Denk echter dat de meeste burka draagsters geen uitkeringtrekkers zijn maar thuisblijfmoeders.

Joanne1987

Re: Boerka dragen verboden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:19

Nee want bij de meeste banen heb je geen menselijk contact :s

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:32

Electra63 schreef:
Je kan het wel proberen, er is toch een rijke islamitische Fransman, die de boetes betaalt :D

Misschien de oplossing om 18 miljard in het laadje van de schatkist te brengen. We trekken allemaal een boerka aan en laten de fransman de boete betalen :+

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 09:47

Wat ik vind bij een boerka, is dat het heel lastig is om te zien of iemand lacht of boos kijkt. Wij zijn gewend om naar iemands gezicht te kijken en dan weet je wat je aan iemand hebt. Toch kan je wel zien of iemand lacht als zij een boerka draagt. Het vergt echter wel wat oefening.

Ik vind wel dat het in nederland verboden mag worden. Als er zo veel mensen zijn die zich er niet prettig bij voelen dan hebben buitenlanders zich maar aan te passen. Doe ik ook in het buitenland.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 10:08

Ik hoef geen brood van die persoon met burka die bij de bakker werkt. bah..... en ook geen bord eten in een restaurant dat door een burka geserveert wordt..... ook geen biertje getapt door iemand met burka, ik wil geen advocaat tegenover me hebben in burka en ook geen huisarts met burka die bij mij een uitstrijkje gaat maken..... Ook niet een dierenarts in burka die mijn paarden komt enten, of een hoefsmid....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 10:16

suuzepuus schreef:
Ik hoef geen brood van die persoon met burka die bij de bakker werkt. bah..... en ook geen bord eten in een restaurant dat door een burka geserveert wordt..... ook geen biertje getapt door iemand met burka, ik wil geen advocaat tegenover me hebben in burka en ook geen huisarts met burka die bij mij een uitstrijkje gaat maken..... Ook niet een dierenarts in burka die mijn paarden komt enten, of een hoefsmid....

De meeste van die beroepen zullen ook niet uitgeoefend worden door vrouwen met een Burka, omdat dat gewoon in de praktijk niet werkt. Maar aan de telefoon of administratie kan natuurlijk heel goed zonder dat iemand er aanstoot aan hoeft te nemen.

Maar zoals Electra al zei de meeste van deze vrouwen zullen voor de kinderen zorgen, daarom zie je ze ook het meest voor en na schooltijd zoals in Eindhoven Woensel.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 10:19

Ik vraag me af of die vrouwen met Burka zich wel zo thuis voelen in Nederland?
Ze vallen zo uit de toon, dat je je volgens mij zelf ook niet prettig voelt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 10:22

Weet je,het is ook een kwestie van wennen.Als je lang genoeg dagelijks mensen tegen komt in een boerka kijk je niet eens meer naar ze.Het beeld boerka is nu nog raar en vreemd voor ons,maar na verloop van tijd weten we niet beters en hoort het bij het straat beeld.Dat neemt niet weg dat ik tegen het verbod ben.
Waarom? ik weet zeker dat criminelen er dan misbruik van gaan maken,van de boerka.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 10:42

Shellyke schreef:
Electra63 schreef:
Grace,
Het zal mij een worst wezen of het wel of niet in de Koran staat. Die 180 vrouwen willen zo'n ding dragen, er is nog nergens bewezen dat zij een misdaad plegen, dus laat die dames lekker. Totaal onbelangrijke maatregel, naar mijn mening heeft de politiek en politie wel andere, belangrijkere dingen te doen.
Ik las dat de PVV blij was met dit begin van de de-islamisering, ik heb liever dat de PVV iets doet aan de bezuinigingen in de zorg of aan het oprekken van de pensioengerechtigde leeftijd.
Kwestie van prioriteiten stellen naar mijn mening.

Dus het gaat zoals ik het zie niet om het geloof, het gaat jou puur om het feit dat er een verbod is op het dragen van een burka. Persoonlijk ben ik blij met dit verbod, je woont nu eenmaal in een land waar dit geen gezicht is voor het straatbeeld, Wat een ieder thuis draagt is aan hen, daar heb ik verders ook geen probleem mee. Criminaliteit breng ik ook niet in verband met het dragen van een burka, daar hebben we al teveel voorbeelden van gezien dat het in principe niet eens om de meisjes cq vrouwen gaat. Alhoewel ik het wel kan begrijpen dat er mensen zijn die zich er onbehaaglijk bij voelen. Telkens het aantal 180 erbij halen heeft voor mij ook geen enkel nut, je gaat toch ook niet als er dieren mishandeld worden er een aantal bijhalen. Één is er al één teveel.

Dat de PVV er blij mee is, is aan hen. Kun je ook eens proberen om het gehele kabinet erop aan te kijken, vele zullen stiekum blij zijn met het verbod, alleen de enige die er openlijk voor uitkomt is de PVV.

Ik heb meerdere redenen dat ik er tegen ben.
Ik vind o.a. dat de politiek zich niet hoeft te bemoeien met kledingvoorschriften, men heeft het hier over de helm en bivakmuts, maar dat zijn smoesjes, het gaat over de burka.
Ik vind dat de tolerantie in Nederland steeds minder wordt. Je ziet het al aan alle opmerkingen als de buitenlanders moeten zich aanpassen aan onze cultuur, normen en waarden etc. We hebben hier in Nederland inmiddels al 3e en soms 4e generatie, tot wanneer blijf of ben je een buitenlander?
En, ik ben niet gelovig, dus ook geen moslima, maar in Nederland bestaat de vrijheid tot godsdienst, ook dat zie ik steeds meer verdwijnen in Nederland.

Samenvattig: ik hou niet van discriminatie en ik kom het toch volop tegen in dit soort topics. Maar het meest vervelende vind ik nog dat mensen daar dan nog smoesjes voor verzinnen als veiligheid (er zijn nog geen misdaden gepleegd door vrouwen in Burka, behalve dan volgens Ponylies in Wijchen), geen gezicht (ik vind te zware vrouwen in vleeskleurige legging ook geen gezicht), ze werken niet (doen de zwaar gereformeerde vrouwen en sommige vrouwen uit eigen keuze ook niet, zorgen liever zelf voor de kinderen). Kortom: iedereen moet lekker zelf weten of hij/zij gelooft en een burka/hoofddoek/of lange rok draagt. Het zijn niet mijn keuzes, maar van mij mag iedereen zelf die keuze maken.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 11:11

Electra63, Hier spreek je jezelf toch echt tegen.
Grace, Het zal mij een worst wezen of het wel of niet in de Koran staat. En, ik ben niet gelovig, dus ook geen moslima, maar in Nederland bestaat de vrijheid tot godsdienst,

Dat de tolerantie steeds minder word is algemeen bekend, je kunt jezelf eens afvragen waarom dit zo is. En om het dan maar bij de burka te houden, stel je hebt zelf een winkel, zou jij dan iemand aannemen die een burka draagt? Ik denk dat het grote gros van je klanten namelijk zijn heil heel snel elders gaat zoeken en jij je winkel kunt sluiten. Ook zien de mensen dat de misdaad wat moslims betreft behoorlijk hoog is, en dan met name de jeugd. Zij zijn hier geboren en getogen, wat is het excuus dan? En waarom zouden zij zich niet aanpassen aan het land waar ze wonen, dit moeten wij ook als wij daar op vakantie zijn, laat staan dat je er woont.

En Electra63, zeg eens eerlijk, heb jij nog nooit gezien of zelf meegemaakt als je wat negatiefs zegt tegen het grote gros van deze mensen dat het eerste wat ze erbij halen het woord discriminatie is. En dan heb ik het niet wat zeggen met een grote mond maar op een fatsoenlijke manier. Als je dit woord maar vaak genoeg roept dan zullen ze zich gediscrimineerd blijven voelen, terwijl dit niet zo hoeft te zijn.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 11:52

Shellyke schreef:
Electra63, Hier spreek je jezelf toch echt tegen.
Grace, Het zal mij een worst wezen of het wel of niet in de Koran staat. En, ik ben niet gelovig, dus ook geen moslima, maar in Nederland bestaat de vrijheid tot godsdienst,

Dat de tolerantie steeds minder word is algemeen bekend, je kunt jezelf eens afvragen waarom dit zo is. En om het dan maar bij de burka te houden, stel je hebt zelf een winkel, zou jij dan iemand aannemen die een burka draagt? Ik denk dat het grote gros van je klanten namelijk zijn heil heel snel elders gaat zoeken en jij je winkel kunt sluiten. Ook zien de mensen dat de misdaad wat moslims betreft behoorlijk hoog is, en dan met name de jeugd. Zij zijn hier geboren en getogen, wat is het excuus dan? En waarom zouden zij zich niet aanpassen aan het land waar ze wonen, dit moeten wij ook als wij daar op vakantie zijn, laat staan dat je er woont.

En Electra63, zeg eens eerlijk, heb jij nog nooit gezien of zelf meegemaakt als je wat negatiefs zegt tegen het grote gros van deze mensen dat het eerste wat ze erbij halen het woord discriminatie is. En dan heb ik het niet wat zeggen met een grote mond maar op een fatsoenlijke manier. Als je dit woord maar vaak genoeg roept dan zullen ze zich gediscrimineerd blijven voelen, terwijl dit niet zo hoeft te zijn.

Met het zal mij een worst zijn of het in de Koran staat, bedoel ik, dat het mij niet uitmaakt waarom die vrouwen een Burka dragen, dat moeten zij namelijk zelf weten. Ik denk nl. dat er verschillende interpretaties van de Koran mogelijk zijn, net als van de Bijbel.
Ik kan mij wel voorstellen, dat ik iemand in een Burka niet aanneem voor in een winkel. Hoogst waarschijnlijk neem ik ook geen skinhead, gothic, of punker aan. Ik neem iemand aan voor zijn/haar kwaliteiten voor een bepaalde functie en een representatief voorkomen kan daar een onderdeel van zijn.

Ik ben nog nooit door iemand beschuldigd van discriminatie, want als ik boos ben of iemand terecht wijs, is dat op hun gedrag, niet op hun afkomst.
En natuurlijk voelen sommigen zich snel gediscrimineerd, maar de waarheid is, dat velen ook gediscrimineerd worden. Kijk maar eens rond op het internet.

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 11:55

In het verleden waren ze gewoon te tolerant. Ik wil in nederland molens en hoef geen moskee. Zie liever iemand op klompen dan in een boerka.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:01

Wat ik dubbel vind, is dat er in Nederland genoeg mensen wonen die omdat ze gemoedsbezwaard zijn (omwille van hun geloof) geen verplichte zorgverzekering af hoeven te sluiten, en ook geen verplichte autoverzekering. Waarom voor hen dan een uitzondering maken en voor die 180 burka-dragers niet? Nederland is allang geen Christelijk land meer :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:05

@Heino
Weet je dat wel zeker dat ze geen verplichte zorgverzekering hoeven te hebben?
Iedereen is dat toch verplicht in Nederland,niemand uitgezonderd.Net zoals elke auto verplicht verzekerd moet zijn.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:21

gister man bijt hond gezien? Paar vrouwen die een burka gingen dragen op de markt. Gewoon nederlandse vrouwen. Ze werden vuil aangekeken, nageroepen.. ik schaamde me dat wij nederlanders blijkbaar zo snel een mening klaar hebben. Sowieso veel mensen over buitenlanders.. die mogen wel even spreken met mensen die hier naartoe zijn gevlucht, enorme traumas hebben en in een asielzoekerscentra's worden gedumpt. Wat weten wij van de vrouw met de burka, hoelang ze hier is, wat haar geloof is, misschien vind ze het wel gewoon fijn? Ik moet hier naar een plaatselijke winkel ook mijn muts of pet afzetten als ik binnenkom, dat vind ik krom.. alsof onze maatschappij steeds banger en banger word.. Ik vraag me af hoe groot het percentage is van burka dragende personen die wat crimineels heeft gedaan.. dan maar verder zien.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:25

Ik heb dat ook gezien bij Man Bijt Hond.Ze wilden niet eens zeggen hoe laat het was tegen die vrouw in de burka.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:28

Begrijpelijk dat NL steeds banger wordt, kijk de criminaliteits cijfers er maar op na en dan met name ook het aandeel van de buitenlanders daarin. Daar is een hoop angst wel op gebaseerd...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:33

De Nederlanders wórden bang gemaakt door het ministerie,die lopen panisch te doen.
Er hoeft maar iemand te schreeuwen en de mensen worden hysterisch.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:38

Heino schreef:
Wat ik dubbel vind, is dat er in Nederland genoeg mensen wonen die omdat ze gemoedsbezwaard zijn (omwille van hun geloof) geen verplichte zorgverzekering af hoeven te sluiten, en ook geen verplichte autoverzekering. Waarom voor hen dan een uitzondering maken en voor die 180 burka-dragers niet? Nederland is allang geen Christelijk land meer :)

Gemoedsbezwaarden hoeven idd zich niet via het reguliere zorgverzekeringsstelsel te verzekeren maar op een andere manier betalen ze wel voor zorg alleen heet het dan geen premie en geen verzekering. Dat bedrag is overigens hoger dan de gewone premie. Dan heet het alleen geen premie maar belasting. Zorgtoeslag hebben ze geen recht op.

Militairen en gedetineerden vallen trouwens ook niet onder de zorgverzekeringswet.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:39

Joanne1987 schreef:
Begrijpelijk dat NL steeds banger wordt, kijk de criminaliteits cijfers er maar op na en dan met name ook het aandeel van de buitenlanders daarin. Daar is een hoop angst wel op gebaseerd...

Dan moet je de huidige cijfers er nog maar eens bij zoeken...
Criminaliteit daalt juist sterk in de afgelopen jaren, en in de Randsteden al helemaal...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:42

Anne_GTI schreef:
Heino schreef:

Gemoedsbezwaarden hoeven idd zich niet via het reguliere zorgverzekeringsstelsel te verzekeren maar op een andere manier betalen ze wel voor zorg alleen heet het dan geen premie en geen verzekering. Dat bedrag is overigens hoger dan de gewone premie. Dan heet het alleen geen premie maar belasting. Zorgtoeslag hebben ze geen recht op.

Militairen en gedetineerden vallen trouwens ook niet onder de zorgverzekeringswet.

Militairen zijn verplicht verzekerd via Defensie, zij betalen daar wel voor via hun salaris.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:47

Electra63 schreef:
Militairen zijn verplicht verzekerd via Defensie, zij betalen daar wel voor via hun salaris.

Klopt maar ze vallen net als gedetineerde niet onder de reguliere zorgverzekeringswet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:49

merenque schreef:
In het verleden waren ze gewoon te tolerant. Ik wil in nederland molens en hoef geen moskee. Zie liever iemand op klompen dan in een boerka.

Waarom niet allebei?
Ik ga niet naar de kerk en niet naar de moskee, toch heb ik geen bezwaar tegen beiden, zolang mensen daar gebruik van maken.
En ik draag geen burka, maar ook geen klompen, so what?

Vorige week was er familie van ons over in Canada. De dochters en zoon (inmiddels in de 40) zijn gewoon tweetalig opgevoed, dus verstaan gewoon Nederlands. Zij zijn ook gewoon dol op speculaas, hagelslag en drop, omdat dat vooral in de beginjaren opgestuurd werd vanuit Nederland. Hun ouders zijn daar in Canada gewoon ook lid van de Nederlandse Gemeenschap en vieren met elkaar sommige Nederlandse feestdagen/tradities. Er is daar ook een Nederlandse kerk, daar gaan zij dan niet heen, omdat zij niet kerkelijk zijn. So what? Laat mensen in hun privé-leven gewoon doen, waar zij zelf zin in hebben. Je moet je al genoeg aanpassen in het leven: aan school, aan je werkgever, aan de wet, een beetje vrijheid om zelf dingen te mogen bepalen, zou wel fijn zijn.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 12:53