Maar idd, wij moeten op kleigrond zandpaddocks zien te maken, koeienweides geschikt voor paarden maken, schuilstallen maken, en inloopstallen, en weet ik wat al niet. Werk zat, zou ik denken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yamcha schreef:Persoonlijk twijfel ik eraan of het überhaupt ooit zo geweest is dat de mens op 4 benen liep, maar ook dat is een heel andere discussie
Maar idd, wij moeten op kleigrond zandpaddocks zien te maken, koeienweides geschikt voor paarden maken, schuilstallen maken, en inloopstallen, en weet ik wat al niet. Werk zat, zou ik denken
Electra63 schreef:Wat heeft dit soort discussies als steppepaard voor zin?
Wij wonen hier in Nederland (behalve HC), dus moeten wij het doen met het klimaat en ondergrond hier in Nederland (en omgeving).
De mens liep een paar eeuwen geleden ook nog op 4 benen, dat is nu ook niet meer zo
Huertecilla schreef:mika11 schreef:Maar aan jouw voorbeeld zie je wel dat minimum eisen om een paard te houden helemaal niet zo gek is. (dierenbescherming en minister Bleeker)
Om die minimumeisen is 30 jaar geleden al geroepen.
Ze zijn inderdaad hárd nodig.
Dat minimum moet dan wel een minimum vanuit het paard zijn en niet wat de club van paardexploitanten haalbaar achten.
Wanneer er een voor welzijn realistisch minimum is, wordt minder niet aangeboden en hoeft inderdaad niemand op zoek naar beter want dat is er dan al.
Dat was de insteek 30 jaar geleden toen de explosieve groei van de sector begon.
Nu is er een totaal uit de hand gelopen welzijnsprobleem met eigenaars die 30 jaar lang door de paardexploitanten zijn ´geïnformeerd´ over wat een paard nodig heeft.
Van 40.000 naar 400.000 paarden in 35 jaar zonder énige richtlijn![]()
Ja, nú is er een probleem dat een minimum voor paardwelzijn ´niet haalbaar´ is.
Eigen schuld dikke bult
De paardspecifieke informatie over hoe wél met respect voor dierenwelzijn is er al 30 jaar dames!