Evolutietheorie/Schepping. Wat kies jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:07

mag niet van de overheid :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Evolutietheorie/Schepping. Wat kies jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:11

Wat kan de wereld er dan aan doen dat ze blind is en meer oog heeft voor geld? Het mag immers niet van de overheid.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:13

Ik zeg ook niet dat de wereld er iets aan kan doen. :n
Ik zeg alleen dat de wereld blind is, veel dingen wordt de mensheid ontnomen, mogen we niet weten..
En dat door een paar mensen die hogerop zitten, ik vind het niet kunnen. :n
Niet alleen op het gebied van aliens is de wereld blind hoor, met heel veel dingen..

Zo bedoelde ik het, mijn excuses als ik het verkeerd geformuleerd heb!

Edit. Vind de wereld een beetje krom.....

Koopto666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:17

Als NASA informatie heeft, dan zal de ESA die ook hebben, en die staan 'boven' een overheid, dus die zouden het nieuws dan al wel naar buiten hebben gebracht.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:19

Koopto666 schreef:
Als NASA informatie heeft, dan zal de ESA die ook hebben, en die staan 'boven' een overheid, dus die zouden het nieuws dan al wel naar buiten hebben gebracht.

Als dat zo is, dan zal de NASA wel geen sluitend bewijs hebben dat aliens bestaan, of waar ze dan ook maar bewijs voor hebben :D

Al geloof ik wel in aliens, daar niet van.

Koopto666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:22

ik geloof niet in 'aliens' maar wel in buitenaardsleven.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:26

_San87_ schreef:
Zolang NASA niet met overtuigende bewijzen kan komen/naar buiten treedt, geloof ik niet dat de wereld zo blind is :D

Aangezien wij in de ruimte leven, en het heelal oneindig groot is, is het statistisch gezien haast onmogelijk dat wij de enige zijn. Betekend nog niet dat de eventuele andere ruimtewezens net zo ver danwel verder ontwikkeld zijn, en/of met UFO's rond komen vliegen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:28

Wat denk je dat de definitie van aliens is dan? :P Buitenaardse wezens. Dus leven :)

@LHO, ik zeg een paar posts verder dat ik gewoon in aliens geloof hoor ;) Beetje verder lezen is geen overbodige luxe soms.

Koopto666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:30

LHO schreef:
_San87_ schreef:
Zolang NASA niet met overtuigende bewijzen kan komen/naar buiten treedt, geloof ik niet dat de wereld zo blind is :D

Aangezien wij in de ruimte leven, en het heelal oneindig groot is, is het statistisch gezien haast onmogelijk dat wij de enige zijn. Betekend nog niet dat de eventuele andere ruimtewezens net zo ver danwel verder ontwikkeld zijn, en/of met UFO's rond komen vliegen.

ik heb ooit iemand horen zeggen: Als er buitenaards leven is (waarvan ik overtuigd ben) dan zijn ze OF verder ontwikkeld OF minder ver ontwikkeld. Als ze minder ver ontwikkeld zijn, wat hebben wij daar dan te zoeken, daar hebben we er al genoeg van op aarde die we niet eens willen helpen. En als ze verder zijn dan wij, dan vinden hun ons eerst en zijn wij onze 'suprematie' kwijt en willen we ze ook niet ontmoeten

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:31

dit zal misschien heel dubbel klinken, maar ik zeg beide..
Ik heb een geloof in "god" dit zet ik tussen aanhalingstekens omdat ik niet geloof dat alles precies zo is gelopen zoals in de bijbel verteld wordt, maar naar mijn mening moet er "iets" zijn.. Ik bedoel er moet een begin zijn geweest.. Ik wil graag geloven dat dat begin door "god" gemaakt is en dat vanuit daar verder geëvolueerd is.. (ik hoop niet dat het verhaal te warrig is maar zo zie ik het)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:32

MirandaNH schreef:

Maar waarom noem je de rest van de wereld dan 'blind'? Je bent niet blind als je dingen niet ziet omdat je ze niet te zien krijgt.

Verder zijn er natuurlijk wat kanttekeningen te plaatsen bij de betrouwbaarheid van bronnen als 'je vriend z'n neef' of 'de vriendin van de zus van de achterbuurvrouw'. Er is geen theorie zo vergezocht, of er is wel iemand die via via gehoord heeft dat het echt zo is.

Koopto666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:33

_San87_ schreef:
Wat denk je dat de definitie van aliens is dan? :P Buitenaardse wezens. Dus leven :)

@LHO, ik zeg een paar posts verder dat ik gewoon in aliens geloof hoor ;) Beetje verder lezen is geen overbodige luxe soms.

de echte definitie is idd buitenaards leven. maar mensen zien Aliens egt als grote ontwikkelde (kwade) wezens. en ik denk niet dat er zo iets is,
maar eerder insectagtigen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:34

Ik zie aliens niet als ontwillelde potentieel kwade wezens, maar zoals de definitie die ik al eerder gaf :)

En ik geloof dat ze bestaan. Maar zolang er geen bewijs van is, blijft het bij geloven.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:45

Blue_Eyes schreef:
@Johanna; misschien moet je even wat meer lezen. Ik heb geloof ik alleen al in dit topic 3x uitgelegd hoe dat zit en dat je de schuld niet zomaar bij God in de schoenen kunt schuiven.

Sorry hoor, maar ik geloof helemaal niet in goden. De bijbel vind ik een leuk geschreven boek.
De evolutie is meer mijn ding.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:52

Shadow0 schreef:
MirandaNH schreef:

Maar waarom noem je de rest van de wereld dan 'blind'? Je bent niet blind als je dingen niet ziet omdat je ze niet te zien krijgt.

Verder zijn er natuurlijk wat kanttekeningen te plaatsen bij de betrouwbaarheid van bronnen als 'je vriend z'n neef' of 'de vriendin van de zus van de achterbuurvrouw'. Er is geen theorie zo vergezocht, of er is wel iemand die via via gehoord heeft dat het echt zo is.

Omdat veel mensen gewoon nergens vanaf weten, daarom noem ik de wereld blind.
Je kan trouwens wel vrij veel op internet vinden hoor, maar omdat de meeste mensen je uitlachen als je over aliens
begint, zoekt bijna niemand er wat over (i quess). Maar een gedeelte is dus wel te vinden op internet..
Bedoel er verder niks kwaads mee hoor. :)
ik weet zelf wat ik allemaal met me eigen ogen gezien heb.. dus daar blijf ik bij. :D ieder zijn mening :D

@ Koopto666 : er zijn verschillende types aliens. Zoals jij zegt insectachtigen, maar ook types die lijken op de mens.
Net zoals bij de mens heb je bij aliens ook kwaadaardige en goedaardige en domme en slimme..

Edit: Hier 1 pagina van de zovelen, misschien boeiend voor sommige. http://niburu.nl/index.php?articleID=23742
Op die site kan je veel meer lezen over buitenaards leven. Er valt echt veel te lezen over ze hoor..
(nu komt mijn standvastigheid niet alleen van internet hoor, ook van de verhalen van NASA zelf)
Laatst bijgewerkt door MirandaNH op 04-08-10 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:57

MirandaNH schreef:
Ik geloof in aliens.... zal nu heel bokt over me heen krijgen zoals overal denk ik :')

Ik denk niet dat er een god is zoals wat in de bijbel staat als Jezus. Ik persoonlijk denk dat we van een andere planeet hier zijn 'geplaatst' door buitenaards leven... (en nee ik kijk nooit dat soort films :+ ). Dat is wat ik geloof, en waarom? Omdat mijn vriend zijn neef bij de NASA werkt in Amerika en die verhalen en gebeurtenissen wat ik weet en ken... pffff heel de wereld is gewoon blind joh. Bijna niemand weet wat er 'echt' speelt... Veel te druk met andere dingen zoals geld etc. Maar goed, dat is dus wat ik denk :D

Edit: Evolutie geloof ik dus ook niet in...

Ha, in een dergelijk topic heb ik ook een aantal keren een filmpje oid geplaatst met een theorie zoals die van jou. Met daarbij als reactie dat dat ook een mogelijkheid is. Werd compleet genegeerd door iedereen daar ;)

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:00

Charlie_P schreef:
MirandaNH schreef:
Ik geloof in aliens.... zal nu heel bokt over me heen krijgen zoals overal denk ik :')

Ik denk niet dat er een god is zoals wat in de bijbel staat als Jezus. Ik persoonlijk denk dat we van een andere planeet hier zijn 'geplaatst' door buitenaards leven... (en nee ik kijk nooit dat soort films :+ ). Dat is wat ik geloof, en waarom? Omdat mijn vriend zijn neef bij de NASA werkt in Amerika en die verhalen en gebeurtenissen wat ik weet en ken... pffff heel de wereld is gewoon blind joh. Bijna niemand weet wat er 'echt' speelt... Veel te druk met andere dingen zoals geld etc. Maar goed, dat is dus wat ik denk :D

Edit: Evolutie geloof ik dus ook niet in...

Ha, in een dergelijk topic heb ik ook een aantal keren een filmpje oid geplaatst met een theorie zoals die van jou. Met daarbij als reactie dat dat ook een mogelijkheid is. Werd compleet genegeerd door iedereen daar ;)

Ik doe gigantisch me best dat een beetje naar voren te brengen. De meeste mensen kijken je aan of je gek bent geworden. :')
Gelukkig heb ik daar schijt aan (om het grof te zeggen :D ) en ik geloof wat ik wil geloven. Ik geloof dit niet eens, ik weet het gewoon. :+
Het maakt mij echt niks uit wat iedereen er van vind. Ik weet wat ik weet, ik wil de mensheid gewoon 'voorbereiden'...

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:04

Ik denk dat MirandaNH het beide bedoelt, dat we inderdaad bepaalde dingen niet kunnen of mogen zien, maar dat wij ook heel veel niet willen zien.

Ik geloof in buitenaards leven, al heb ik geen idee hoe ver ontwikkeld het is en waar het ongeveer zou kunnen zitten. Al is er wel een planeet in een ander stelsel die vergelijkingen heeft met de aarde, waar dus ander leven op zou kunnen zijn of gaan ontwikkelen.

Is het dan zo dat de gelovige onder ons niet in buitenaards leven geloven, zo ja, heeft god hier dan ook wat mee te maken?

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:25

Apoc schreef:
Ik denk dat MirandaNH het beide bedoelt, dat we inderdaad bepaalde dingen niet kunnen of mogen zien, maar dat wij ook heel veel niet willen zien.

Ik geloof in buitenaards leven, al heb ik geen idee hoe ver ontwikkeld het is en waar het ongeveer zou kunnen zitten. Al is er wel een planeet in een ander stelsel die vergelijkingen heeft met de aarde, waar dus ander leven op zou kunnen zijn of gaan ontwikkelen.

Is het dan zo dat de gelovige onder ons niet in buitenaards leven geloven, zo ja, heeft god hier dan ook wat mee te maken?

Idd. dat bedoel ik!! :D

Ik weet dat buitenaards leven al op aarde is, maarja of mensen dit willen geloven.......

Koopto666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:43

MirandaNH schreef:
Apoc schreef:

Ik weet dat buitenaards leven al op aarde is, maarja of mensen dit willen geloven.......

als het al op aarde is, is het niet meer buitenaards toch?

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 13:06

Koopto666 schreef:
MirandaNH schreef:

als het al op aarde is, is het niet meer buitenaards toch?

Als 'iets' wat niet oorspronkelijk van de aarde komt, hier is, dan vind ik dit toch echt buitenaards hoor...

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 13:13

Dan kan het toch wel van buitenaf zijn gekomen? Dan is het toch eigenlijk van buitenaf? of het moet al zo ver geëvalueerd zijn, tja dan is het misschien niet meer van veraf.

Hoe zie je dat dan precies Miranda? Vind het wel interessant.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 13:15

Johanna59 schreef:
Blue_Eyes schreef:
@Johanna; misschien moet je even wat meer lezen. Ik heb geloof ik alleen al in dit topic 3x uitgelegd hoe dat zit en dat je de schuld niet zomaar bij God in de schoenen kunt schuiven.

Sorry hoor, maar ik geloof helemaal niet in goden. De bijbel vind ik een leuk geschreven boek.
De evolutie is meer mijn ding.

Prima, maar waarom zeg je dan wel dat God zich moet schamen, als je niet gelooft dat hij bestaat?

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 13:21

Apoc schreef:
Dan kan het toch wel van buitenaf zijn gekomen? Dan is het toch eigenlijk van buitenaf? of het moet al zo ver geëvalueerd zijn, tja dan is het misschien niet meer van veraf.

Dat was voor mij bedoeld of niet? Want ik begrijp je zin niet helemaal. :+

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 13:34

MirandaNH schreef:
Apoc schreef:

Dat was voor mij bedoeld of niet? Want ik begrijp je zin niet helemaal. :+

haha ja, nou hoe je dan bedoelt dat het nu al op aarde is. In welke vorm en dat soort dingen.