Rare situatie bij de Dodenherdenking.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 00:52

Elan schreef:
Tallie1979 schreef:
Ik heb duidelijk weer wat gemist.. Ik heb op veronica de 2 minuten stilte gehad en heb daarna meteen 2 and a half men gekeken.

Daarna direct naar de manege, dus ik heb net pas meegekregen dat dit gaande was..

Het kan verdorie ook niet meer normaal gaan in dit land he! Zelfs de 2 minuten stilte moeten verknald worden.. Achterlijke malloot! :(

Volgens mij heb je dan die 2 minuten niet helemaal uitgezeten :+

Haha dat was stiekem ook het eerste wat ik dacht... :+

Polly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 01:02

angelique19 schreef:
Wat is Nederland weer lekker panisch!!
Zoals eerder gezegd niets kan hier normaal gaan!! :n

Sneu voor Beatrix :(:)

Ik geef ze geen ongelijk, ik zou zelf ook bang worden als je in een situatie als deze bent..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 01:08

Elan schreef:
Tallie1979 schreef:
Ik heb duidelijk weer wat gemist.. Ik heb op veronica de 2 minuten stilte gehad en heb daarna meteen 2 and a half men gekeken.

Daarna direct naar de manege, dus ik heb net pas meegekregen dat dit gaande was..

Het kan verdorie ook niet meer normaal gaan in dit land he! Zelfs de 2 minuten stilte moeten verknald worden.. Achterlijke malloot! :(

Volgens mij heb je dan die 2 minuten niet helemaal uitgezeten :+

Ik zat op het puntje van de bank met die knal, een tel ervoor dacht ik nog aan koninginnedag vorig jaar en dacht dus NEE!
Vind het juist erg 'mooi' dat Bea liet zien dat ze het er moeilijk mee had.

Heb ik wel, er was op veronica geen beeld van de dam, maar een of ander beeld met plaatjes van oorlogen etc. :)

Tallie1979

Re: Rare situatie bij de Dodenherdenking.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 01:10

Oh en niet te vergeten, direct na de 2 minuten stilte de reclame van axe :') Niks over incident dam, anders hadden we wel even over geschakeld :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 01:16

Oh, dan schakelden ze te vroeg terug, want het gebeurde net binnen de 2min.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 01:18

Elan schreef:
Oh, dan schakelden ze te vroeg terug, want het gebeurde net binnen de 2min.

Dat weet ik niet, wat ik wel weet is dat op veronica geen live beelden waren van de dam, dat ze 2 minuten geen geluid hadden en dat er alleen maar beelden van soldaten, vliegtuigen etc te zien waren, verder niks :) Zal eens kijken of ik het op uitzending gemist kan vinden voor hen die me niet geloven :P

edit: ik moet even op de site van veronica zelf kijken, op www.uitzendinggemist.nl staat geen veronica :P

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 01:21

Ach gut, had die tweede man er niet eens iets mee te maken :(:) .

De pers maakt het ook weer erger dan het is, sorry hoor. Bij shownieuws dacht ik, hang me er niet aan op, hadden ze een screen dat Willem Alexander en Maxima elkaar aankijken. Ja iedereen keek naar elkaar van 'wat is er aan de hand?!'. Dan denk ik, jeetje, dit gaat wel heel ver := .

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 01:22

Niet te vinden dus, nou ja :P Jullie moeten me voor dit keertje maar op mijn blauwe oogjes vertrouwen! :D

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 01:39

Tallie1979 schreef:
Niet te vinden dus, nou ja :P Jullie moeten me voor dit keertje maar op mijn blauwe oogjes vertrouwen! :D

Whaha zit wel goed hoor! :D

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 01:42

Had het ook niet gezien.
Keek die van de waalsdorpervlakte oid?

Wel een apart gezicht hoe ineens al die mensen weg renden :S

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 01:43

@ Tallie, je hebt eraan gedacht en dus je best gedaan heur :D
Ik Heb met dit altijd NL2 ofzo op, want die 2 minuten dat heeft wel wat, ineens die stilte. Als de muziek begint snel weer verder zippen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 01:55

pniekepnak schreef:
Tallie1979 schreef:

Whaha zit wel goed hoor! :D

Hihi, gelukkig :P

Neemt niet weg dat ik echt even onder een steen heb gezeten vanavond :+

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 02:43

Kreeg van een vriendinnetje te horen (die er middenin stond) dat het klonk alsof er 100 paarden op hun af kwamen. Ik kan me voorstellen dat je daar van schrikt. Het blijkt maar weer dat de situatie in Nederland gespannen is door alles wat er de laatste jaren is gebeurd en ook nog door media wordt versterkt. We leven op onze tenen en dan kan idd bij het minste of geringste de boel klappen. Blijkbaar werkt het zo. Gelukkig is het een incident en geen drama!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 08:36

Ik zat ook te kijken en schrok me rot. Dacht ook echt dat er een aanslag gepleegd werd, maar dit scheen al snel niet zo te zijn.
Wel erg sneu voor al die gewonde mensen en alles! Zag het net weer bij RTL, krijg er toch kippenvel nog van.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 09:18

Tallie1979 schreef:

wij hebben inderdaad ook veronica gekeken en na de 2 minuten meteen gaan zappen, echt helemaal niks van dit hele gebeuren gemerkt tot ik vanmorgen telegraaf opende! Wat een debiel zeg... bij het eerst volgende wat op tv live wordt uitgezonden met veel mensen durf je toch amper meer te kijken. :n

Maaike__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 09:37

pffff. wat een drama!
Ik was er samen met mijn moeder, we stonden vooraan en konden alles goed zien. Het was druk maar alles ging tot nu toe goed!
De 2 minuten stilte begon, en net voordat het was afgelopen begon er een man, keihard te schreeuwen in een onbekende taal.
Toen volgde er een gil van een meisje, op dat moment ging het zoooo snel. Iedereen begon te rennen en te duwen, en ik hoorde metaal kletteren,
Ik dacht daar gaat het hoor, wanneer komt de auto?
Je moest meteen denken aan de aanslag in Apeldoorn.
Je hoorde zoveel maar je kon niks zien dus ik was telkens heel bang voor iets als een auto, dus ik keek rond en zag dat mijn moeder op de grond lag. Mensen liepen gewoon over haar heen en niemand hielp.
Ik kon met veel moeite haar overeind krijgen omdat mensen bleven rennen en duwen. Uiteindelijk had ik haar overeind en zijn we snel naar de zijkant gelopen, toen werd het al rustiger, we wisten niet wat er was gebeurd, op tv zag je het duidelijk maar we konden niet over de mensen heen kijken.
Uiteindelijk kregen we hulp van agenten want me moeder was helemaal in shock.
Het was echt doodeng, ik heb nog steeds die schreeuw in mijn hoofd en het rammelen van metaal.
Denk dat ik dit niet snel zal vergeten...

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 09:39

Oh vreselijk echt waar..
Sterkte daar Moii_missy_ !
Hoe is het nu met je moeder?

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 09:42

Jeetje, wat erg dat jij dat zo beleefd heb Moii_Missy_
Hoe is het nu met jou en met je moeder?
Sterkte er nog mee!

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 09:43

Ook wij stonden ertussen, met ons pleegkind. Het was echt heel eng. Dat gegil en de paniek, dat heeft vannacht nog regelmatig door mijn hoofd gespookt.
De hele mensenmassa kwam onze kant op. Je wordt echt letterlijk onderste boven gelopen.Tassen die over de grond verspreid lagen. Kind wat zijn ouders kwijt was.
Jochie was echt in shock. Ikzelf erd hard op de grond gesmakt, heb gewoon spierpijn en hoofdpijn. Bril zo krom als een hoepel.
Ik heb de beelden teruggezien. Dat kletteren van het metaal, het leek echt of het pistoolschoten waren. Zeker als je niet ziet wat er gebeurd. Op tv zie je de hekken vallen, is dan wel heel anders.
Nee, dit zullen wij niet gauw vergeten. |(

Maaike__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 09:52

Ik heb niet echt kunnen slapen vannacht, met me moeder gaat het wel beter. Ze heeft veel last van dr knie en kan amper lopen!

@Jeannette, waar stond jij ? Idd dat metaaal en dat gillen maakte het echt zo eng, alsof elk moment wat kon komen of ontploffen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 09:53

Jacimatho schreef:
Shadow, als jij in de menigte had gestaan, had je ook niet geweten hoe te reageren. Dat weet je pas als het je overkomt.

En hoe weet je precies dat ik niet in een dergelijke situatie ben geweest? Dat neem je voor het gemak maar aan, denk ik?

Citaat:
Vind het een beetje misplaatst om die mensen nu als een stel hysterische kippen af te schilderen die niet weten wat echt schrikken inhoudt.

Ik vind dat niet van die mensen, ik vind dat van onze maatschappij als geheel. Er wordt, niet alleen op het moment zelf maar JUIST ook vooraf en achteraf heel sterk gereageerd, zonder relativering. Niet alleen door de mensen die erbij waren maar door de maatschappij als geheel. Er is buitengewoon veel begrip voor angst en panische reacties, dat valt me vaker op: alle begrip voor fobieen en angsten en volkomen irrationeel gedrag op dat soort momenten.

Je kunt niet alle paniek uitsluiten en dat is ook niet mijn doel. Maar we zouden kunnen proberen het een stuk te verminderen, door onze houding wat te veranderen, en die moeite nemen we nu niet. We hebben alle begrip - kritische kanttekeningen worden als ongevoelig en 'je weet niet waar je het over hebt' afgedaan. (Ook al weet je helemaal niet of ik wel of niet weet waar ik het over heb, je weet niet wat ik heb meegemaakt.)

Citaat:
Ik kan me niet voorstellen dat jij boelkloedig ( bb) zou blijven staan als de hele bende aan de ren gaat. Instinct neemt over.

Dat kan je denken, maar het is een aanname want je kent me niet, hebt me niet meegemaakt in zo'n situatie.

Maaike__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 09:55

Je weet echt niet wat je overkomt... Ik ben er echt kapot van.
Het zag er op tv zo anders uit als in het echt, Ik denk dat je alleen kan oordelen als je er zelf ook echt was.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 10:00

Heel veel sterkte voor diegenen die ertussen stonden :(:)
Ik heb het op tv gezien en zelfs dan schrik je (nou ja, ik dan) al, kan me niet eens indenken hoe het zou zijn om daar te staan en het écht mee te maken...

Persoonlijk vind ik het altijd wat misplaatst om vanachter je veilige compje neer te zetten dat je wel anders gereageerd zou hebben. Dat is per definitie een aanname aangezien je er niet gestaan hebt. Wel kun je idd, uitgaande van hoe je zelf bent aannemen dat je op een bepaalde manier zou handelen.
Ben het overigens wel met Shadow eens op dit punt:
Citaat:
ik vind dat van onze maatschappij als geheel. Er wordt, niet alleen op het moment zelf maar JUIST ook vooraf en achteraf heel sterk gereageerd, zonder relativering. Niet alleen door de mensen die erbij waren maar door de maatschappij als geheel. Er is buitengewoon veel begrip voor angst en panische reacties, dat valt me vaker op: alle begrip voor fobieen en angsten en volkomen irrationeel gedrag op dat soort momenten.
'Situaties' worden vaak immens opgeklopt, bespeculeerd en uitgemolken, daarmee onnodig angstzaaiend. Dat zal de paniek gisteren ongetwijfeld ook voor een deel gevoedt hebben...
(al is dat ook speculatie ;) )

Evengoed toch sterk van iedereen en zeker ook Beatrix dat ze de ceremonie gewoon hebben afgemaakt! 't Arme mens was duidelijk ook onder de indruk en dat steuntje van Willem Alexander was zo vertederend...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 10:04

Moii_missy_ schreef:
Je weet echt niet wat je overkomt... Ik ben er echt kapot van.
Het zag er op tv zo anders uit als in het echt, Ik denk dat je alleen kan oordelen als je er zelf ook echt was.

Ik oordeel ook niet over het gedrag van de mensen in die specifieke situatie. Maar ik oordeel wel over onze maatschappij, die het buitengewoon in de hand werkt dat dingen zo ontvlammen, door angst in allerlei vormen vooral aan te wakkeren en niet te relativeren. Door alle begrip te hebben voor paniekgedrag, en niet te willen kijken hoe we onszelf kunnen oefenen om minder snel in paniek te raken. Terwijl dat toch zo belangrijk is, JUIST als je gelooft dat de kans op terroristische aanslagen groot is. Dan is het toch zaak om die situaties goed op te kunnen vangen, om te zorgen dat er geen extra slachtoffers vallen door paniek?

Het lijkt mij dat elk slachtoffer dat voorkomen wordt doordat wij onszelf leren hoe je omgaat met zo'n situatie, het meer dan waard is.

Ik oordeel niet specifiek over die mensen, die net daar stonden op dat moment. Een andere groep willekeurige mensen had waarschijnlijk net zo gehandeld. Maar we werken het als maatschappij in de hand, dat zulke kleine dingen (want in den beginne was het toch maar iets kleins en 1 enkel individu) zo uit de hand kunnen lopen. En het lijkt mij dat we daar vooral niet mee door moeten gaan.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 10:10

Sterkte voor de mensen die er bij waren! :(:) Het lijkt me heel erg heftig.
Jaren geleden was ik bij de krakersrellen in Nijmegen. Wij zaten vlakbij het kraakpand op school en konden de school niet in omdat de ME voor de deur stond. Natuurlijk bleven we gezellig rondhangen. Ik zal nooit de stress vergeten toen we op het Keizer Karel plein stonden en er een charge door de ME uitgevoerd werd. Zo'n rennende mensenmassa: dat is echt zo indrukwekkend. Brrr.