Leerkracht met hoofddoekje voor de klas.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mag een leraar een hoofddoekje/keppeltje/etcetera voor de klas dragen?

Ja
274 (40%)
Nee
396 (59%)

Totaal aantal stemmen: 670

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 08:10

Hier zitten ook ontzettend veel allochtonen die een uitkering hebben en toch genoeg geld en een mercedes..
En ja, ik ken er ook persoonlijk.
Heb zelf een paar maanden uitkering gehad, en als je daar binnen kwam in de wachtkamer was je zonder overdrijven de enige blanke.
Een allochtone vrouw die ik ken werkt als poetsvrouw, zwart. Daarnaast krijgt ze uitkering. En ze steelt, telefoons enzo. Haar man heeft ook een uitkering. Kreeg een tijdje geleden een baan aangeboden, 40 uur werk mét auto van de zaak, maar hij begon al snel te klagen dat hij niet veel meer verdiende dan toen hij de uitkering had, en dus heeft hij die baan weer opgezegd en heeft weer een uitkering aangevraagd := Dat is toch niet normaal?! En wij maar betalen daarvoor. Daarnaast gaan die twee, met hun kinderen, elke zomer 4 weken lang naar hun geboorteland (terwijl ze naar nederland zijn gevlucht omdat ze daar 'vermoord' zouden worden := )
En dat is dus echt niet het enige gezin dat zo werkt.
Ik ken één marokaans meisje dat wel aardig en normaal is, vroeger een vriendin van me geweest, is ook naar een universiteit gegaan, en is erg slim en eerlijk. Ik vind het ontzettend jammer dat de rest het moet verpesten voor dat soort mensen.
Daarnaast zijn we (ik en mn ma) een stuk of 5 keer bestolen.. dingen meegenomen door de poetsploeg, beurs gejat uit de handtas enz, en áltijd waren dat allochtone vrouwen.. Sja, dan is het toch logisch dat je dat op een gegeven moment niet meer pikt.
Ik weet dat nederlanders net zo goed stelen, maar het is me toch een beetje té toevallig dat het steeds weer allochtonen zijn..
Het is duidelijk dat er steeds meer turken en marokkanen en polen enz naar Nederland komen, juist omdat het zo'n vrij land is en omdat ze hier een flinke uitkering krijgen en omdat ze zich hier niet zo goed aan de regels hoeven te houden. Dat probleem kun je beter nu aanpakken dan over 10 jaar, dan is het misschien al te laat.

Chiron_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 08:14

IsabelvS schreef:
Wat ik zelf een beetje raar vindt, is dat je bijvoorbeeld geen capuchon op mag hebben in de klas. Dan zegt ze 'zet nu je pet af!'. Er is zelfs een keer een jongen op de gang gezet omdat hij niet luisterde ofzo. Natuurlijk is een pet geen geloofsovertuiging maar alsnog vind ik dat een beetje krom..

:j

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 09:05

MysticTinker schreef:
Hier zitten ook ontzettend veel allochtonen die een uitkering hebben en toch genoeg geld en een mercedes..
Heb zelf een paar maanden uitkering gehad, en als je daar binnen kwam in de wachtkamer was je zonder overdrijven de enige blanke.
Een allochtone vrouw die ik ken werkt als poetsvrouw, zwart. Daarnaast krijgt ze uitkering. En ze steelt, telefoons enzo. Haar man heeft ook een uitkering. Kreeg een tijdje geleden een baan aangeboden, 40 uur werk mét auto van de zaak, maar hij begon al snel te klagen dat hij niet veel meer verdiende dan toen hij de uitkering had, en dus heeft hij die baan weer opgezegd en heeft weer een uitkering aangevraagd := Dat is toch niet normaal?! En wij maar betalen daarvoor. Daarnaast gaan die twee, met hun kinderen, elke zomer 4 weken lang naar hun geboorteland (terwijl ze naar nederland zijn gevlucht omdat ze daar 'vermoord' zouden worden := )
Ik ken één marokaans meisje dat wel aardig en normaal is, vroeger een vriendin van me geweest, is ook naar een universiteit gegaan, en is erg slim en eerlijk. Ik vind het ontzettend jammer dat de rest het moet verpesten voor dat soort mensen.
Daarnaast zijn we (ik en mn ma) een stuk of 5 keer bestolen.. dingen meegenomen door de poetsploeg, beurs gejat uit de handtas enz, en áltijd waren dat allochtone vrouwen.. Sja, dan is het toch logisch dat je dat op een gegeven moment niet meer pikt.
Ik weet dat nederlanders net zo goed stelen, maar het is me toch een beetje té toevallig dat het steeds weer allochtonen zijn..
Het is duidelijk dat er steeds meer turken en marokkanen en polen enz naar Nederland komen, juist omdat het zo'n vrij land is en omdat ze hier een flinke uitkering krijgen en omdat ze zich hier niet zo goed aan de regels hoeven te houden. Dat probleem kun je beter nu aanpakken dan over 10 jaar, dan is het misschien al te laat.

maar weet je wat dit voor discussie is? die jij voert?

ik ken dit en dat, ik heb zo en zo gezien, ik hoorde eens hier en daar.

dus nutteloos!

want...

ik kan op deze zelfde manier een boekje over doen over allochtonen die WEL keihard werken en autochtonen die aan de crack zitten van hun uitkering! dat is dus compleet nutteloos dus ik ga daar niet eens aan beginnen. je hebt het wel over mensen, individuen.

er komen niet steeds meer turken en marokkanen naar nederland, sterker nog, ze vertrekken!!(in 2005 vertrokken er 20000 allochtonen terug naar hun geboorteland, in 2006 waren dit er al 24000, hiervan zijn er ruim 5 duizend van de 2 generatie. iets meer Turken dan Marokkanen, dat is logisch want er zijn meer turken in nl. in 1998 en 2001 immigreerde er meer dan 5000 marokkanen per jaar naar nederland. in 2007 en 2008 lag dit aantal al ruim onder de 2000 per jaar. bij de turken lag dit aantal in 2003 bijna bij de 7000 turken per jaar, die naar nederland kwamen, in 2006 en 2007 lag dit aantal rond de 3000) hun kinderen zijn inmiddels volwassen, de oudere arbeiders (die vroeger hier ook niet echt menswaardig werden behandeld met extreme werktijden en slechte slaapomstandigheden) verlangen terug naar hun 'eigen' land. ik ken er veeeeeeeeeeeel, heeeeeel veeeel die terug willen! maar hun kinderen wonen hier, dus het is een keuze tussen kind en land! kan jij jezelf dat voorstellen? denk het niet... ik ken er ook veel, kan zo 8 families die ik persoonlijk ken opnoemen die terug gaan! (helaas, ik ga ze wel missen :( ), gewoon omdat ze hun oude dag weer in marokko of turkije willen slijten, waar hun roots liggen, niet omdat nederland niet goed genoeg voor ze is.

ken zelfs 2 jonge stellen (mijn leefdtijd) die inmiddels terug zijn gegaan.

en de meeste blijven, goed recht hebben ze, nederland is ook hun land!

ik spreek dus over de normale allochtonen. niet over de criminelen. dit topic gaat ook niet over criminelen, dit topci gaat over hoofddoekdragende vrouwen voor de klas, neem toch aan dat leraressen met zo'n opleiding geen crimineel zijn en het redelijk op een rijtje hebben ;)

(edit: wat overzichtelijker gemaakt)

CtjeLief

Re: Leerkracht met hoofddoekje voor de klas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 09:56

goed omschreven.. Ik ken ook allochtone rotte appels.. ik ken ook autochtone rotte appels.. ik ken ook hele hardwerkende allochtonen, ik ken ook hardwerkende autochtonen.. Ik denk niet dat dat de manier is om een discussie te voeren ;)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 10:56

jameyskatje schreef:
er komen niet steeds meer turken en marokkanen naar nederland, sterker nog, ze vertrekken!!(in 2005 vertrokken er 20000 allochtonen terug naar hun geboorteland, in 2006 waren dit er al 24000, hiervan zijn er ruim 5 duizend van de 2 generatie. iets meer Turken dan Marokkanen, dat is logisch want er zijn meer turken in nl. in 1998 en 2001 immigreerde er meer dan 5000 marokkanen per jaar naar nederland. in 2007 en 2008 lag dit aantal al ruim onder de 2000 per jaar. bij de turken lag dit aantal in 2003 bijna bij de 7000 turken per jaar, die naar nederland kwamen, in 2006 en 2007 lag dit aantal rond de 3000)

Bron?
Ik kan idd wel wat vinden dat er minder turken en marrokenen naar nederland komen, maar graag zou ik jouw bron zien.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 10:58

bang dat ik lieg?? :D

cbs ;) gebruik anders gewoon de google functie. migratie cijfers

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 11:05

jameyskatje schreef:

als je dat copieert behoor je hier gewoon een bron neer te zetten, dus graag je link :P

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 12:00

MysticTinker schreef:

De problemen die je hier schets zijn naar mijn idee problemen die horen bij achterstandsgroeperingen. Problemen die zich voordoen in achterstandswijken. Bij het minderbedeelde deel van de bevolking. Deze mensen hebben vaak een vrij uitzichtloosbestaan. Bijvoorbeeld door taalachterstand of schooluitval. Dat is niet anders in 'witte' als in 'zwarte' wijken. (Daar moeten ze toch eens een nieuwe benaming voor vinden) Met deze problemen is de politiek al heel lang hard bezig door het verbeteren van de mogelijkheden voor mensen die behoren tot achterstandsgroeperingen. (Achterstands.. Ook weer zo een begrip, ik bedoel het niet denigrerend) Deze problemen hebben volgens mij niets te maken met cultuur of de Islam.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 12:20

Een ding is duidelijk. Van alle allochtonen trekt 25% een uitkering!!! Als dat bij de autochtonen ook zo zou zijn, dan zou ons land failliet gaan. Er zijn momenteel om en nabij de 1 miljoen allochtonen in ons land van 18 jaar of ouder. 250.000 daarvan krijgen een uitkering. Gaan we uit van ongeveer 1800 euro per uitkering, dan betekent dat dat de werkende bevolking bijn 6 miljard euro!!!! per jaar kwijt is aan deze groep. 6 miljard!!! Heeft iemand enig idee wat we daar allemaal mee zouden kunnen oplossen? Er zou geen enkele andere bezuiniging die het kabinet voor ogen heeft, te hoeven worden uitgevoerd.
Als iemand twijfelt aan deze cijfers, hier een linkje naar desbetreffend artikel van het CBS.
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/arbeid-sociale-zekerheid/publicaties/artikelen/archief/2002/2002-1034-wm.htm

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 12:32

superwoman schreef:
jameyskatje schreef:

als je dat copieert behoor je hier gewoon een bron neer te zetten, dus graag je link :P

haha oja dat is waar, punt voor jou hihi :D

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 12:33

Ik heb nog even op het CBS rondgekeken. Je kunt het dus allemaal op CBS nakijken. Maar de cijfers die jij aanhaalt zijn 10 jaar oud. Daarna heb ik inderdaad gevonden dat ook nog in 2006 de mensen die een uitkering hebben rond dezelfde cijfers blijven hangen. MAAR de tweede generatie heeft al veel lagere cijfers en het opleidingsniveau stijgt heel sterk onder niet westerse allochtonen. Er zit dus duidelijk verbetering in.

Ten tweede. Als we hier dus een probleem constateren. Moeten wij ons afvragen waar dat vandaan komt. En ik geloof niet dat dat enigszinds iets te maken heeft met cultuur maar met de achterstandspositie die ik al eerder in dit topic beschreef. Daar moet dus wat aan gedaan worden. Bijvoorbeeld door persoonlijker onderwijs. Het zorgen voor meer inkomensdiversiteit in wijken waardoor er geen duidelijke achterstandswijken meer bestaan, dure en goedkope woningen in dezelfde wijk. Het stimuleren van integratie op een positieve manier, het aanmoedigen van het nemen van cursussen. Discriminatie op de arbeidsmarkt voorkomen waardoor iedereen dezelfde kansen heeft. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Positieve behandeling van deze problemen, niet negatief. Niet het zorgen van een (nog grotere) kloof in de samenleving. Het zijn Nederlands, Nederlandse burgers die deze problemen kennen. Ik heb dus weldegelijk een idee hoe we dit moeten oplossen. Jij?

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 12:43

Ik vind jouw ideeen niet verkeerd Krips, maar laten we eerlijk zijn: hoeveel mensen met een bovenmodaal salaris zullen uit vrije wil in een semi achterstandswijk gaan wonen.
Het was een geinig idee van de PVDA toendertijd, maar niemand met een hoger inkomen heeft daar zin in.
Ik persoonlijk zou daar ook 0,0 behoefte aan hebben.
Om eerlijk te zijn denk ik dat mensen moeten willen intergreren en dat los je niet op door "rijke" blanken in hun wijk neer te zetten.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 12:48

Krips schreef:
Ik heb nog even op het CBS rondgekeken. Je kunt het dus allemaal op CBS nakijken. Maar de cijfers die jij aanhaalt zijn 10 jaar oud. Daarna heb ik inderdaad gevonden dat ook nog in 2006 de mensen die een uitkering hebben rond dezelfde cijfers blijven hangen. MAAR de tweede generatie heeft al veel lagere cijfers en het opleidingsniveau stijgt heel sterk onder niet westerse allochtonen. Er zit dus duidelijk verbetering in.

Ten tweede. Als we hier dus een probleem constateren. Moeten wij ons afvragen waar dat vandaan komt. En ik geloof niet dat dat enigszinds iets te maken heeft met cultuur maar met de achterstandspositie die ik al eerder in dit topic beschreef. Daar moet dus wat aan gedaan worden. Bijvoorbeeld door persoonlijker onderwijs. Het zorgen voor meer inkomensdiversiteit in wijken waardoor er geen duidelijke achterstandswijken meer bestaan, dure en goedkope woningen in dezelfde wijk. Het stimuleren van integratie op een positieve manier, het aanmoedigen van het nemen van cursussen. Discriminatie op de arbeidsmarkt voorkomen waardoor iedereen dezelfde kansen heeft. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Positieve behandeling van deze problemen, niet negatief. Niet het zorgen van een (nog grotere) kloof in de samenleving. Het zijn Nederlands, Nederlandse burgers die deze problemen kennen. Ik heb dus weldegelijk een idee hoe we dit moeten oplossen. Jij?

Ook ik heb een idee. Maar dat is dan weer een heel andere oplossing dan bovenstaande.
Ik ben voorstander van het alleen toelaten van mensen tot dit land indien ze iets toevoegen. Niet weghalen.
Heel veel van het geld dat nu aan deze groep betaald wordt, verdwijnt uit onze economie. Zien we nooit meer iets van terug omdat het naar familie in de landen van oorsprong gestuurd wordt. De VVD heeft een zeer goed voorstel gedaan, en zoals het er nu naar uitziet zal dat ook wet gaan worden. Namelijk; iedere nieuweling zal de eerste 10 jaar geen recht hebben op welke uitkering dan ook.
Ook de PVV heeft dit in haar programma staan, en 1 ding is klip en klaar....of de VVD of de PVV zullen in de regering komen na de a.s. verkiezingen. Een coalitie zonder een van deze partijen is onmogelijk. Sowieso een hele rare bedoening....CDA en PVDA veroorzaken een crisis, en nu zijn ze beiden weer bereid om samen in een kabinet zitting te nemen. Dit toont aan wat een huichelaars beide partijen zijn, en het niet raar is dat rechts zoveel stemmen krijgt momenteel. Maar dit terzijde.
Een ander deel van de oplossing zie ik in het stoppen van uitkeringen aan mensen die zichzelf bewust onplaatsbaar maken. Dat kan zijn in kleding of gedrag.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 12:50

Niet enkel en alleen. Maar in binnensteden is het wel al veel succesvol uitgevoerd. Mooie appartementen in binnensteden die vooral YUPpen aantrokken. Daar heeft het weldegelijk zin gehad. En het moet dus niet zo zijn dat mensen in een semiachterstandswijk gaan wonen maar dat in nieuwbouwwijken e.d. het voorkomen wordt dat er één groep inkomens in een wijk woont.

Het is niet een losse oplossing. Het is een van de vele dingen die kunnen bijdragen aan het creeeren van meer gelijkheid en de verkleining van de kloof.

Ik ben het met je eens dat mensen wel moeten willen voordat het lukt. Maar dankzij het huidige politieke klimaat en de enorme angst en haat tegenover allochtonen, die ik toch steeds meer begin op te merken.. Daarmee rem je integratie.

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 12:52

Springert schreef:
Krips schreef:

Ook ik heb een idee. Maar dat is dan weer een heel andere oplossing dan bovenstaande.
Ik ben voorstander van het alleen toelaten van mensen tot dit land indien ze iets toevoegen. Niet weghalen.
Heel veel van het geld dat nu aan deze groep betaald wordt, verdwijnt uit onze economie. Zien we nooit meer iets van terug omdat het naar familie in de landen van oorsprong gestuurd wordt. De VVD heeft een zeer goed voorstel gedaan, en zoals het er nu naar uitziet zal dat ook wet gaan worden. Namelijk; iedere nieuweling zal de eerste 10 jaar geen recht hebben op welke uitkering dan ook.
Ook de PVV heeft dit in haar programma staan, en 1 ding is klip en klaar....of de VVD of de PVV zullen in de regering komen na de a.s. verkiezingen. Een coalitie zonder een van deze partijen is onmogelijk. Sowieso een hele rare bedoening....CDA en PVDA veroorzaken een crisis, en nu zijn ze beiden weer bereid om samen in een kabinet zitting te nemen. Dit toont aan wat een huichelaars beide partijen zijn, en het niet raar is dat rechts zoveel stemmen krijgt momenteel. Maar dit terzijde.
Een ander deel van de oplossing zie ik in het stoppen van uitkeringen aan mensen die zichzelf bewust onplaatsbaar maken. Dat kan zijn in kleding of gedrag.

Volledig mee eens Springert en dat is dan ook de reden dat ik al 12 jaar VVD stem ;-)

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 12:56

Springert schreef:

Hier heb ik toch helemaal niks aan. (Het onderlijnde gedeelte)
De immigratie is al sterk teruggedrongen en economische vluchtelingen worden sowieso geweerd. Dus het heeft niet echt zin om daar een discussie over te voeren. En ik vind dat een politiek vluchteling wel recht heeft op al onze steun. De huidige problemen die jij schetst los je met dat immigratie beleid niet op. Je laatste oplossing lijkt me zeer moeilijk te controleren. Hoe wil je dat controleren?

Op die opmerkingen van jou ga ik niet in over links. Heeeel knap dat het CDA en de PVDA een economische crisis hebben kunnen veroorzaken.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:08

Zelf stem ik PVV. En ik zie heus wel dat sommige punten van deze partij extreem zijn. Maar dat zie ik ook van andere partijen. Van de PVDA vind ik het weer zeer extreem om ons koste-wat-kost de Multi-Culti samenleving door de strot te duwen. Ik wil het gewoon niet meer. Vroeger liep ik op de Albert Cuyp- of Dappermarkt in Amsterdam, en het was nog een echt gevoel van gezelligheid en Nederlander zijn. Heeft niets te maken met discriminatie, of wat dan ook. Heeft te maken met het gevoel van thuis zijn....een plekje op deze wereld waar we samen hetzelfde delen. Tegenwoordig zijn beide markten helemaal geen thuis meer. 80% van de stands worden beheerd door mensen uit andere culturen, en bij de meeste van hen moet ik meerdere malen herhalen wat ik wil omdat ze gewoon geen Nederlands spreken. Belachelijke situatie vind ik dat. Vele winkels en Hotels hetzelfde verhaal als je op het Damrak in Amsterdam loopt. Regelmatig wordt mij gevraagd door een winkelmedewerker of ik engels kan, want in het Nederlands word ik niet begrepen. Dat moet eerst maar eens veranderen voordat ik wil meewerken aan deze multi-culti planning van onze linkse broeders in den lande. Laat de eerste handreiking maar van hen komen, niet van mij. Ik merk iedere keer weer bij mezelf dat zodra ik een allochtoon tegen kom die goed onze taal spreekt, ik direct veel meer symphatie heb voor hem of haar. Het tegenovergestelde heb ik als ik merk dat ze onze taal nauwelijks machtig zijn. Dan denk ik echt....WAT DOE JE HIER?
Dus er kan wel gesteld worden dat wij wat verdraagzamer moeten zijn, but It takes two to tango!!!
De hele multi-culti samenleving kost ons 13 miljard per jaar!!! Die prijs is mij veels te hoog.
Laatst bijgewerkt door Springert op 30-04-10 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:22

Ik ben het al eerder met jouw eens geweest Springert. Ik stem ook pvv.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:27

Ik ook :j
Ze hebben veel goede punten, niet alleen wat betreft allochtonen en uitkeringen.
Ook hogere straffen enz, helemaal voor :j
Beetje extreem af en toe, oke, maar goed.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:31

Ja ook strenge straffen omtrent dierenmishandeling

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:32

Krips schreef:
Springert schreef:

Hier heb ik toch helemaal niks aan. (Het onderlijnde gedeelte)
De immigratie is al sterk teruggedrongen en economische vluchtelingen worden sowieso geweerd. Dus het heeft niet echt zin om daar een discussie over te voeren. En ik vind dat een politiek vluchteling wel recht heeft op al onze steun. De huidige problemen die jij schetst los je met dat immigratie beleid niet op. Je laatste oplossing lijkt me zeer moeilijk te controleren. Hoe wil je dat controleren?

Op die opmerkingen van jou ga ik niet in over links. Heeeel knap dat het CDA en de PVDA een economische crisis hebben kunnen veroorzaken.

Volgens mij hebben die niets met de Economische crisis te maken. Hoe kom je daar nou ineens bij? :?

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:35

Springert schreef:
Springert schreef:

Volgens mij hebben die niets met de Economische crisis te maken. Hoe kom je daar nou ineens bij? :?

Dat zeg jij :P Ik heb het dikgedrukt.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:36

Sandeman schreef:
Ja ook strenge straffen omtrent dierenmishandeling

En de A.O.W., terugtrekking uit Uruzgan, gelijke rechten voor man,vrouw en homo's. En echt vele zaken meer, en een heel belangrijk punt vind ik dat het een partij is die niet uit een geloofsovertuiging dit land wil regeren, want daar komt altijd narigheid van. Dat bewijzen CDA, CU en SGP dagelijks. Als het aan hen ligt zijn we allen gelijk aan de paus, alleen wil ik de paus niet zijn! Ik heb het namelijk niet op discriminatie en kindermisbruik.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:39

Krips schreef:
Springert schreef:

Dat zeg jij :P Ik heb het dikgedrukt.

Jij leest wat je wilt lezen.....ik had het over kabinetscrisis!!!! Ik zal je ff bijpraten....het kabinet is gevallen een maandje terug en we gaan weer verkiezingen hebben op 9 juni! -:)
Laatst bijgewerkt door Springert op 30-04-10 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:39

Amen +:)+