Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Heino schreef:MamboBeach schreef:Actie is reactie inderdaad, daarom zijn zoveel mensen er ook helemaal klaar mee en wil graag dat die groep wordt aangepakt.
Ehm wat bedoel je hier mee?
En waarom moeten Islamieten beperkt worden in hun geloofsuiting? Die mensen wonen hier, velen al langer dan jij en ik. Die mensen horen bij Nederland. En wat is het nut van een immigratiestop voor enkel niet-westerse allochtonen????
MamboBeach schreef:sarabande schreef:
Maar geloof je nu echt zelf dat een groep gematigder wordt als ze voor van alles worden uitgescholden, als hetgeen wat voor hen belangrijk is door het slijk gehaald wordt en belachelijk gemaakt.
Ja de gematigden onder hen zullen hun schouders ophalen, de zoveelste belediging......
De boze jongeren zonder baan, onzeker over hun toekomst, zullen het aangrijpen om zich tegen te verzetten en zo blijft het een vicieuze cirkel, alleen te doorbreken met ingrijpen op de juiste plaats en vertrouwen in de rest.
De manier waarop Wilder het over de twee allochtone PVDA staatssecretarissen had toen die aantraden, was tekenend voor zijn denkwijze. Hij wantrouwde hun loyaliteit, in plaats van hun inzet te aanvaarden.
Met die houding wordt de samenleving in Nederland alleen maar tegen elkaar opgezet. Degene die met succes gematigd heeft en een opstand in Amsterdam heeft voorkomen na de moord op Theo Van Goch wordt uitgemaakt voor laffe thee drinker.
Het is maar waar je voor kiest.
Op jou ga ik liever niet meer in.
MamboBeach schreef:Goh, lekker persoonlijk aan het worden, weet je Heino, zoek het lekker uit.
Onassa schreef:Anderzijds vraag ik me ook wel eens af...heeft Wilders ooit wel eens een eerlijke kans gekregen???
Want we hameren nu wel met zijn allen erop dat je niet enkel mag beoordelen over wat je ziet enzo, maar ik weet dat toen hij meer in beeld kwam,veel mensen hem al veroordeelden vanwege zijn haarkleur en velen riepen al, wat een nare homo is die vent, iets wat dus niet klopte, want hij was en is geen homo.
Ik denk dat zijn woordgebruik (ik praat het niet goed hoor) maar ook een beetje gekomen is omdat de rest hem vanaf het begin af aan niet voor vool aan zag en eigenlijk nauwelijks luisterde naar wat hij wilde vertellen.
Als ik me dan een beetje in hem probeer te verplaatsen, snap ik dat je dat op den duur zat word en dan overgaat tot woorden die eigenlijk niet wenselijk zijn.
Stukje frustratie naar niet serieus genomen worden denk ik.
ik denk dat iedereen zich daar wel eens schuldig aan maakt.
Kan jij bijvoorbeeld van jezelf zeggen dat je nog nooit een keer achter uit je strot bent gegaan als je het gevoel had dat je niet als vol aan werd gezien of dat je in een gesprek continue tegen een muur aan loopt?
Nou....ik wel dus.
sarabande schreef:Kijk als hij als half indo nu gewoon zijn eigen donkere haarkleur zou durven hebben, en daar zou hij op gediscrimineerd worden had je een punt.
Maar dat idiote kapsel is heel bewust een van de dingen waarmee hij op wil vallen, en dat lukt
Heino schreef:sarabande schreef:Kijk als hij als half indo nu gewoon zijn eigen donkere haarkleur zou durven hebben, en daar zou hij op gediscrimineerd worden had je een punt.
Maar dat idiote kapsel is heel bewust een van de dingen waarmee hij op wil vallen, en dat lukt
Ik vind zijn kapsel niet zo heel raar en opvallend moet ik zeggen
sarabande schreef:MamboBeach schreef:Jouw post is nu nuttig sarabande en jouw eerdere posten?
Leg eens uit waarom dat niet ontopic en niet nuttig is
MamboBeach schreef:Je hebt al vooroordelen over het parkeren met de auto in Rotterdam, dus jij weet alles al, waarom dan nog ergens een discussie over voeren?
sarabande schreef:MamboBeach schreef:Je hebt al vooroordelen over het parkeren met de auto in Rotterdam, dus jij weet alles al, waarom dan nog ergens een discussie over voeren?
Ho ho niet de boel omdraaien
Ik zei dat ik mijn auto rustig neerzet in de WitetdeWitstraat ook als er 3 donkere mannen staan, jij zou je auto daar niet neerzetten dus jij hebt een vooroordeel, ik niet.
MamboBeach schreef:Jij hebt een vooroordeel dat ik angstig ben... Dus als dat geen vooroordeel is.
Mag ik toch zelf weten of ik dat zou willen of niet? En nee, lijkt me geen veilige plek...
MamboBeach schreef:Ik heb al eerder gezegd dat ik echt niet alles goedkeur wat hij zegt of doet MAAR dat dit wel een signaal is wat mensen afgeven. En nee, ik discrimineer niet maar bepaalde dingen ben ik gewoon zat, neem bijvoorbeeld Gouda...
Er zitten ook heel goede mensen tussen, uiteraard! Maar bepaalde groepen moeten gewoon eens heel goed aan worden gepakt.
Citaat:Ergens denk ik we kunnen wel met cijfers, voorbeelden e.d. blijven gooien. Maar als we eens aannemen dat er een probleem is rond allochtonen. (Waar we het allemaal, mee eens zijn. Lijkt het wel als ik zo naar het topic kijk. Ook de 'linkse' politiek ontkent dit niet. De grote van het probleem is nog wat omstreden. Maar in principe denk ik dat wij het hier wel over eens zijn) Er zijn een aantal allochtonen die er een potje van maken.
Maar ligt dit aan religie? Wilders geeft hiervan de schuld aan de religie die zij delen. Ik heb deze vraag volgens mij al wel eerder gesteld. Maar toch. Is dit geen typische achterstandswijk-problematiek? Zien we niet exact dezelfde problemen in 'witte' achterstandswijken?
En dan nog iets. Wat is de concrete oplossing van Wilders? En dat vinden de Wilders stemmen dé oplossing. Ik vind dit niet echt duidelijk altijd, hier in het topic. De oplossing is:
1. Het uitzetten van probleemgevallen?
2. Het invoeren van heropvoedingskampen?
3. Een totale stop op integratie?
4. Het verbieden van alles wat met de Islam te maken heeft?
Nou punt 1: het zijn Nederlandse staatsburgers. Veel probleemjongeren zijn niet eens in Marokko geboren. Daarom vind ik de term Marokaan ook niet kloppen. Het zijn Nederlanders.
punt 2: Wat stel je je hierbij voor? Ik krijg er een naar gevoel van.
punt 3: Wat betreft de politieke vluchtelingen? En dan geen islamitische vluchtelingen? Dat is pure discriminatie. En bovendien, is Nederland van ons? Hebben wij en andere niet recht op een toekomst?
punt 4: Hieronder lijden alle islamieten, niet alleen de probleemgevallen. Bovendien staat er in onze grondwet dat we vrij zijn, vrij zijn om een religie uit te oefenen. Is het niet ontzettend oneerlijk om mensen dit af te nemen? En wat heb je er voor last van dat iemand anders denkt? Is de Islam een puur slechte religie? Wat is er dan zo superieur aan het atheisme en het christendom?
En ten slotte, integratie gaat niet gedwongen. Dit moet vrijwillig zijn. En gestimuleerd door respect. Zodat mensen zich welkom voelen om te integreren. Ze eerlijke kansen krijgen.
Heino schreef:MamboBeach schreef:Ik heb al eerder gezegd dat ik echt niet alles goedkeur wat hij zegt of doet MAAR dat dit wel een signaal is wat mensen afgeven. En nee, ik discrimineer niet maar bepaalde dingen ben ik gewoon zat, neem bijvoorbeeld Gouda...
Er zitten ook heel goede mensen tussen, uiteraard! Maar bepaalde groepen moeten gewoon eens heel goed aan worden gepakt.
Dus jij vind de immigratiestop en niet-westerse allochtonen het land uitgooien ook niet tof?
Vraag me trouwens af of je zelf ook wekelijks in Gouda komt of niet?