kinderbijslag: onzin of nodig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kinderbijslag : onzin of nodig.

-onzin je moet je kind zelf kunnen onderhouden en niet met hulp van belasting betalend nederland.
110 (29%)
-nodig: moeten we alles zelf betalen?
266 (70%)

Totaal aantal stemmen: 376

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:42

samantha5 schreef:
Citaat:
Als ouders die €60 niet meer zouden krijgen zou een heel groot gedeelte niet in de problemen komen. Misschien niet meer roken, niet meer merkkleding of niet meer uitgebreidde dagjes weg...

Nou laat ik het op mijzelf betrekken, ik rook niet en draag geen merkkleding. Ga wel op vakantie omdat ik daar verdomme de hele jaar voor werk.

Allemachtig wat een bedrag aan stufi zeg! Nou daar kan je een paar kinderen van voorzien! Jij kan mij niet wijsmaken dat jij alleen maar studeert en nooit wat leuks doet dus waarom zouden ouders die geen dagjes weg meer mogen met hun kroost van de Kinderbijslag? Daarnaast loop je nu stage in het buitenland, ook mij kan je niet wijsmaken dat je stage bedrijf de overtocht heeft betaald. Dus je had net zo goed een stage in NL kunnen doen. Dan had je nog wat bijgedragen aan de Nederlanse economie.

Ik doe vrij weinig leuks ja. Als ik in Nederland ben dan studeer ik 60 uur per week, en daarnaast werk ik 20 tot 30 uur. Dus er blijft weinig tijd over voor leuks, behalve mijn paard, en die gaat er vaan 'even' tussendoor. Verjaardagen van familie en vrienden moet ik meestal overslaan, dagjes weg gebeurd maar heeeeel zelden. Dit is het eerste jaar in tijden dat ik niet hoef te werken op mijn eigen verjaardag. Daarnaast ga ik een nacht per week de dierenambulance in Breda rijden als ik terug ben.

En nee, mijn stage bedrijf heeft de overtocht niet betaald, daar heb ik zelf voor gewerkt. Mijn studie vereist een stage in het buitenland voor tenminste 5 maanden, gebaseerd op een 40 uurige werkweek.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 25-03-10 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:43

shilady schreef:
Ik vind het ook heel knap van kiwiko dat ze een eigen bedrijf heeft naast haar gezinsleven en diertjes . Denk dat ik het zelf niet aan zou kunnen :)

heee heel eerlijk ik trek het ook niet hoor :)

maarja ik moet nog even door.............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:51

Vjestagirl schreef:
samantha5 schreef:
Nou dan kan je dat net zo goed ook afschaffen want ja dat kleine bedrag werkt dan ook niet. Zeg je over kinderbijslag ook. Van die 60 euro in de maand kan ik namelijk ook geen kind onderhouden.

Is geen kleine bijdrage. De €256 die ik per maand krijg is een hele grote bijdrage in mijn studie, en als ik m niet zo krijgen zou ik niet meer kunnen studeren, en met mij een heleboel studenten niet.
Als ouders die €60 niet meer zouden krijgen zou een heel groot gedeelte niet in de problemen komen. Misschien niet meer roken, niet meer merkkleding of niet meer uitgebreidde dagjes weg...

Jouw ouders werken toch zoveel en verdienen zo goed? Eigenlijk is het belachelijk dat je dan überhaupt stufie krijgt!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:51

samantha5 schreef:
Citaat:
Ja. En zoals ik óók al eerder in het topic heb aangegeven: mocht ik zwanger zijn dan laat ik abortus plegen, mocht ik het ontdekken NA de wettelijke periode dan heb ik er al een oplossing voor.

Natuurlijk dan geeft ze het cadeau aan iemand anders, gaat allemaal zo makelijk. Het is net een pop je gooit het weg als je er geen zin meer in hebt, maar dat er leven en gevoel in zit dat weet ze niet. Wacht maar tot je een kindje in je handen hebt dan geef je dat echt niet zomaar weg hoor. :+

Pardon? Ik vind dit een ongelofelijk respectloze reactie. Ik geloof niet dat jij ook maar het flauwste idee hebt hoe en wat ik geregeld heb. Ik zorg ervoor dat het kind een goed leven heeft, en ik hoef geen commentaar van mensen die helemaal NIETS van mij weten.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:52

faye schreef:
Vjestagirl schreef:

Is geen kleine bijdrage. De €256 die ik per maand krijg is een hele grote bijdrage in mijn studie, en als ik m niet zo krijgen zou ik niet meer kunnen studeren, en met mij een heleboel studenten niet.

Jouw ouders werken toch zoveel en verdienen zo goed? Eigenlijk is het belachelijk dat je dan überhaupt stufie krijgt!

Waarom? Ik ben mijn ouders toch niet? Vanaf het moment dat ik geboren was ben ik een individu, een burger. En sinds mijn 18de ben ik een volwassen burger, eentje die voor zichzelf zorgt. En zoals er mensen zijn die ww krijgen enz, zijn er mensen die geld krijgen omdat ze al aan de absolute max zitten van wat er gewerkt kan worden naast een voltijd studie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:54

Vjestagirl schreef:
Waarom? Ik ben mijn ouders toch niet? Vanaf het moment dat ik geboren was ben ik een individu, een burger. En sinds mijn 18de ben ik een volwassen burger, eentje die voor zichzelf zorgt. En zoals er mensen zijn die ww krijgen enz, zijn er mensen die geld krijgen omdat ze al aan de absolute max zitten van wat er gewerkt kan worden naast een voltijd studie.

Jouw ouders wilden jou hebben. Hadden ze na moeten denken dat studeren geld kost, toch? Kijk, want dat is de consequentie als je de kbs af schaft, dan gaat ook de stufie op de schop!

_sparta_

Re: kinderbijslag: onzin of nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:56

Stuffie en KBS is toch wel wat anders.
Waar KBS aan op gaat weet geen mens, mischien wel aan drank en drugs. En krijgt het kind klappen in dank.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:56

faye schreef:
Vjestagirl schreef:

Jouw ouders wilden jou hebben. Hadden ze na moeten denken dat studeren geld kost, toch? Kijk, want dat is de consequentie als je de kbs af schaft, dan gaat ook de stufie op de schop!

Meschien dachten haar ouders er heel anders over toen ;)
Mijn moeder denkt ook super anders over kinderen nemen dan ik...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:57

faye schreef:
Vjestagirl schreef:

Nee, want ik ben 18 geweest en daarmee volwassen en niet meer van mijn ouders afhankelijk. Er zijn ouders die zo lief zijn dat ze mee willen betalen, er zijn er ook zat die dat niet willen. KBS krijg je voor kinderen die nog wel van hun ouders afhankelijk zijn, dat is het verschil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:57

Dat is met stufie ook. Weet je hoeveel meters bier je daarvoor kunt kopen! :D

Ik ken ze hoor, studentjes die van de stufie in de kroeg hangen omdat pappie de rest betaalt. En daar betalen wij allemaal aan mee!

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:58

faye schreef:
Dat is met stufie ook. Weet je hoeveel meters bier je daarvoor kunt kopen! :D

:D Geen idee. Daarom zou ik terug betalen ook niet erg er aan vinden. Al ga ik er van uit dat er toch wel een diploma uitkomt. Naast die meters bier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:08

_sparta_ schreef:
Waar KBS aan op gaat weet geen mens, mischien wel aan drank en drugs. En krijgt het kind klappen in dank.

Joh, deze reactie gaat toch nergens over. Ik denk dat er meer studenten van hun stufi in de kroeg hangen, dan dat er kinderen worden gemept als dank voor de kbs :Z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:09

Tja, als het je opeens zelf in de portemonnee raakt, is het ineens anders, goh.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:17

hier gaat de kbs echt naar de kinderen.
ik heb voor ieder een jas gekocht
wat thirts voor de een en 2 broeken en wat shirts voor de ander.
dus niks aan andere dingen maar echt aan de kids.

ik heb het nu van mijn salaris betaald omdat ik nu tijd had om te shoppen.
en vul het weer aan van de kbs omdat er ook gewoon nog rekeningen betaald moeten worden

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:24

Ik persoonlijk vind kinderbijslag of studiefinanciering 1 pot nat....
Maar ja iedereen heeft een andere mening he....

Zag net op het journaal over het voetballen wat voor maatregelen er tegen ajax fans getroffen worden, als je het dan over geld weggooien hebt dan laten we het eens over voetbal hebben.
Afschaffen die dure flauwekul!

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:27

dat is idd ook de grootste geld verspilling

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:27

@VG
Als ik geen KB meer zou krijgen, kan ik geen auto meer rijden.
Dit betekend dat ik mijn oudste (en jongste) niet meer naar de voor hun belangrijke therapieën kan brengen.
Dus geen Sova-training, geen psychologische begeleiding, niet naar begeleid sporten.... enz.

xxxphoebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:39

Kinderbijslag prima, maar dan alleen voor in nederland wonende kinderen!!!. Dus niet voor emigranten en zeker niet voor "buitenlandse" -nederlandse kinderen die in het buiten land wonen. Zoals bv voor nederlandse allochtonen die hier wonen maar dan nog een tig kinderen in het buitenland hebben zitten(zeggen ze dan) en die krijgen dan ook van ons kinderbijslag. Is toch totaal geen controle op!!

Trouwens off topic, ik vind het ook belachelijk dat je tandartskosten NIET gewoon in je basispakket verzekering zitten en bijvoorbeeld kraamverzorging ed wel. Zelfs ivf behandelingen krijg je gewoon vergoed (toch goed voor een duizendje of wat). Kijk, dat vind ik nu gek. Als ik een paard wil moet ik er toch ook gewoon voor sparen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 01:12

Als je de stufi afschaft zal dat zijn weerslag krijgen op de ecenomie, omdat studeren weer voor de rijken wordt. Bij KBS is dat denk ik net even anders. Ik zie stufi als een aanmoediging om jonge mensen te stimuleren zich te ontwikkelen, zodat ze een verantwoordelijke burger worden waar de Nederlandse ecenomie en het zorg- en belasting stelsel weer op kan draaien.
Het is bij lange na niet genoeg om van te leven, dus ik vind het niet te vergelijken met een uitkering. Meer een tegemoetkoming in de studiekosten en als pappie dat betaald dan heb je geluk. Er zijn er zat die er gewoon keihard naast werken om wat rond te komen en om nog eens lekker de kroeg in te kunnen zoals het ook mag op die leeftijd. :)

Maar goed, je zult de KBS ook wel zo kunnen interpreteren...

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 01:15

xxxphoebe schreef:
Zelfs ivf behandelingen krijg je gewoon vergoed (toch goed voor een duizendje of wat). Kijk, dat vind ik nu gek. Als ik een paard wil moet ik er toch ook gewoon voor sparen.

Dit vind ik dan weer zo'n uhh..... piep reactie..! Enig idee hoe pijnlijk het voor mensen met een grote kinderwens is als het niet lukt op de manier waarop de meeste anderen het 'zomaar in de schoot geworpen' krijgen? Vind ik wel wat anders dan het kopen van een paard hoor! :+

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 09:29

Mindim schreef:
_sparta_ schreef:

Joh, deze reactie gaat toch nergens over. Ik denk dat er meer studenten van hun stufi in de kroeg hangen, dan dat er kinderen worden gemept als dank voor de kbs :Z

Jij vind het nergens over gaan. Dat is wat ander dan dat het zo IS.
Ik denk dat je schrikt waar de kinderblijslag aan op gaat. Ik den in 75% van de gevallen helemaal niet voor het kind.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 09:32

justdiesel schreef:
Ik persoonlijk vind kinderbijslag of studiefinanciering 1 pot nat....
Maar ja iedereen heeft een andere mening he....

Zag net op het journaal over het voetballen wat voor maatregelen er tegen ajax fans getroffen worden, als je het dan over geld weggooien hebt dan laten we het eens over voetbal hebben.
Afschaffen die dure flauwekul!

Mee eens. Laat daar de clubs maar een s een stuk minder aan de voetballers betalen, maar wel aan hun supporters. Maar dat andere dingen onzin zijn, wil het nog niet zeggen dat KBS dat ook niet is.
En het heel simpel in te voeren, dan kunnen mensen kiezen.
Vanaf 2012 krijg je voor een nieuw geborene geen kinderbijslag meer. Dan is de keuze aan de ouders of die kleine er wel of niet komt. Gezien er al steeds is geroepen dat het toch maar een klein frut bedragje is, komen die kinderen er toch nog wel.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 09:34

quote="xxxphoebe"]
Zelfs ivf behandelingen krijg je gewoon vergoed (toch goed voor een duizendje of wat). Kijk, dat vind ik nu gek. Als ik een paard wil moet ik er toch ook gewoon voor sparen.
[/quote]

Daar ben ik het ook niet mee eens. Daar betalen we gewoon voor in de zorg. Heel normaal. Niets op tegen.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 09:35

Waar baseer jij dat op? Heb je daar feiten van? Je kinderen zullen toch in kleding moeten lopen, hun luiers moeten dragen etc. Of je dat nu eerst voorschiet van je salaris en de kinderbijslag voor rekeningen betaald is toch geen probleem?

Studenten kunnen hun geld ook in de kroeg uitgeven. Niemand controleert of ze het daadwerkelijk aan hun studie besteden.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 09:37

De meeste halen toch ook wel hun diploma. Dus steken tussen dat bier drinken in dan ook wel wat op.
Daar kun je dan ook niet van zeggen dat die het weg gooien.