samantha5 schreef:Citaat:Als ouders die €60 niet meer zouden krijgen zou een heel groot gedeelte niet in de problemen komen. Misschien niet meer roken, niet meer merkkleding of niet meer uitgebreidde dagjes weg...
Nou laat ik het op mijzelf betrekken, ik rook niet en draag geen merkkleding. Ga wel op vakantie omdat ik daar verdomme de hele jaar voor werk.
Allemachtig wat een bedrag aan stufi zeg! Nou daar kan je een paar kinderen van voorzien! Jij kan mij niet wijsmaken dat jij alleen maar studeert en nooit wat leuks doet dus waarom zouden ouders die geen dagjes weg meer mogen met hun kroost van de Kinderbijslag? Daarnaast loop je nu stage in het buitenland, ook mij kan je niet wijsmaken dat je stage bedrijf de overtocht heeft betaald. Dus je had net zo goed een stage in NL kunnen doen. Dan had je nog wat bijgedragen aan de Nederlanse economie.
Ik doe vrij weinig leuks ja. Als ik in Nederland ben dan studeer ik 60 uur per week, en daarnaast werk ik 20 tot 30 uur. Dus er blijft weinig tijd over voor leuks, behalve mijn paard, en die gaat er vaan 'even' tussendoor. Verjaardagen van familie en vrienden moet ik meestal overslaan, dagjes weg gebeurd maar heeeeel zelden. Dit is het eerste jaar in tijden dat ik niet hoef te werken op mijn eigen verjaardag. Daarnaast ga ik een nacht per week de dierenambulance in Breda rijden als ik terug ben.
En nee, mijn stage bedrijf heeft de overtocht niet betaald, daar heb ik zelf voor gewerkt. Mijn studie vereist een stage in het buitenland voor tenminste 5 maanden, gebaseerd op een 40 uurige werkweek.