PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:31

Blue_Eyes schreef:
Yamcha schreef:
Russel: hier in NL zouden we ook wel wat zuiniger op elkaar mogen zijn. Overigens zien mannen (tuurlijk, je hebt overal rotte appels) hun vrouwen in de traditioneel gereformeerde hoek absoluut niet als minderwaardig. Mijn opa en oma zijn streng gereformeerd en mijn opa droeg mijn oma op handen, deed de boodschappen voor haar (ook het maandverband!), zorgde dat er zoveel binnenkwam dat ze niet hoefde te werken, alleen maar in huis, en probeerde haar alles te geven wat haar hartje begeerde......
Mannen en vrouwen zijn niet gelijk, dat moet je denk ik ook niet willen. Ze zijn wel gelijkwaardig. Maar een vrouw is van nature over het algemeen zorgzamer, hoewel ik ook heel zorgzame mannnen ken. Mannen willen ook graag beschermen, en de deur openhouden, en zorgen dat er geld binnenkomt....
Mijn man zou erg beledigd zijn als ik de tassen zou dragen, hij vindt dat zijn taak. Ik werk omdat ik dat wil, niet omdat het strikt noodzakelijk is. Wij zijn niet gelijk. Ik heb andere punten waarop ik sterk ben dan hij, en het is goed om dat in te zien, en dat in elkaar te waarderen. Hij is degene die goed is in plannen en organiseren, ik breng de rust bij hem terug, zet er de rem soms op, en soms geef ik hem een skup onder zijn kont.
Maar ik zal hem nooit op dingen wijzen waar anderen bij zijn, ik vind dat zelf erg vervelend en vernederend, hij doet dat ook niet bij mij.
Wij zijn zeker gelijkwaardig, maar niet gelijk en dat is maar goed ook.

Thanks, jij bespaart mij een halve muisarm :D Echt... precies wat ik wilde schrijven :D

Als jullie beiden mijn post goed hadden gelezen is dat ook precies wat ik zeg.... :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:33

sarabande schreef:
KiWiKo schreef:
Waarom laat de gevestigde orde dan niet blijken dat ze bezig willen dit soort misstanden op te lossen........

Het is alleen jammer dat de gevestigde orde pas wakker word als er de dreiging komt dat ene Wilders met dat belachelijke kapsel hun van hun heilige troontje af zou kunnen stoten........

en dat dus diezelfde Wilders uberhaupt de kans krijgt om tweespalt te zaaien.......... had de gevestigde orde geluisterd naar het volk, geleerd van Fortuyn......... dan had heel Wilders helemaal niet zover gekomen!

en als Moslims zelf hun eerwraak ideeen aangepast hadden naar onze westerse levensstijl, had dat ook geen issue geweest........

Kim ik krijg niet altijd de indruk dat jij de politiek en mensen die dat in de media uitleggen echt volgt. Waarom denk je dat Wilders zoiets totaal irrelevants als hoofddoekjes aanvalt???
Ik geef je een antwoord, omdat politiek, politie en justitie, samen met buurtwerkers en buurtpolitici , vaak uit de eigen gemeenschap zich op grote schaal hier mee bezig houden.
Er zijn hele documentaires op TV over wijken die voorheen gebukt gingen onder overlast en vervuiling waar de mensen nu prettig wonen. Er zijn discussie programma's waar mensen uit verschillende groeperingen hun situaties uitleggen en toelichten.
Maar als je alleen maar naar de kankeraars wil luisteren heeft Wilders altijd gelijk en het leger van mensen die met hun ziel en zaligheid met deze problemen bezig zijn zet je voor Jan met de korte achternaam.

misschien volg ik het juist wel meer :D :D en zie ik ook andere dingen dan die welke alleen mijn intresse hebben

misschien werk ik wel veel met Moslima's EN ook Moslim mannen........

En weet je wat het gekke is.......... met hun kan je beter praten over de problematiek dan met de gemiddelde Nederlander die vind dat het allemaal maar getollereerd moet worden......

en nee, ze praten heus niet met me mee omdat ik hun salaris betaal of hun zorg verzorg......... want ze hebben hun bekkie heus wel bij zich en laten zich niet onderdrukken door mij......

En DAT vind ik dus nog het meest frappante, dat je in de "Allochtone" wereld meer begrip heb voor Wilders dan in de "Nederlandse" wereld..........

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:34

KiWiKo schreef:
Jij impliceerd dus dat het gevoel wat de Wilders stemmers hebben niks te maken heeft met politiek? Zowel niet met de gevestigde orde, als met Wilders???

Inderdaad. De beeldvorming heeft weinig met de politieke besluitvorming te maken heb ik de indruk.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:35

KiWiKo schreef:
En weet je wat het gekke is.......... met hun kan je beter praten over de problematiek dan met de gemiddelde Nederlander die vind dat het allemaal maar getollereerd moet worden......

Lijkt mij ook. Want de gemiddelde Nederlander vindt helemaal niet dat het allemaal maar getolereerd moet worden :)

Misschien worden de gesprekken zinniger als je begint met een juiste voorstelling van zaken?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:36

Shadow0 schreef:
KiWiKo schreef:
Jij impliceerd dus dat het gevoel wat de Wilders stemmers hebben niks te maken heeft met politiek? Zowel niet met de gevestigde orde, als met Wilders???

Inderdaad. De beeldvorming heeft weinig met de politieke besluitvorming te maken heb ik de indruk.

hoe komt die beeldvorming dan?????? ervan uitgaande dat Chinezen en Italianen, Vietnamezen en Potugezen in dit land niet te maken hebben met dit soort beeldvormingen?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:37

Shadow0 schreef:
KiWiKo schreef:

Lijkt mij ook. Want de gemiddelde Nederlander vindt helemaal niet dat het allemaal maar getolereerd moet worden :)

Misschien worden de gesprekken zinniger als je begint met een juiste voorstelling van zaken?

En daarom stemmen ze op Wilders........

maargoed, misschien verstandig als je eerst aanval 1 en 2 afrond voordat je aan aanval 3 begint :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:37

KiWiKo schreef:
misschien volg ik het juist wel meer :D :D en zie ik ook andere dingen dan die welke alleen mijn intresse hebben

en nee, ze praten heus niet met me mee omdat ik hun salaris betaal of hun zorg verzorg......... want ze hebben hun bekkie heus wel bij zich en laten zich niet onderdrukken door mij......

En DAT vind ik dus nog het meest frappante, dat je in de "Allochtone" wereld meer begrip heb voor Wilders dan in de "Nederlandse" wereld..........

De moslim waarmee ik in de klas zat stemde hier in België zelf op het Vlaams Belang :D Met hem kon je ook gewoon eerlijk praten over de problemen en die praatte gewoon mee.... De gesprekken die ik met die jongen gevoerd heb en waar ik overigens veel van geleerd heb, dat zouden veel autochtonen als racisme zien. :+

KiWiKo

Re: PVV wil verbod op hoofddoek, keppeltje mag wel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:38

Precies Ayasha........... :D die ervaring heb ik ook!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:43

KiWiKo schreef:

Je had het over de gevestigde orde die niets doet. Iedereen die dat zegt is niet op de hoogte, hoeveel allochtonen je ook spreekt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:45

KiWiKo schreef:
hoe komt die beeldvorming dan?????? ervan uitgaande dat Chinezen en Italianen, Vietnamezen en Potugezen in dit land niet te maken hebben met dit soort beeldvormingen?

Doordat je er niet doorheen prikt? Doordat je niet geinteresseerd bent in wat de feiten zijn, alle kanten op? Doordat je je vooral laat leiden wat de meeste aandacht trekt? Want als je zoekt kun je genoeg rotzooi vinden over de andere groepen: de Chinese georganiseerde misdaad schijnt behoorlijk groot te zijn. Maar ze schreeuwen er niet zo bij, zoals de Marokkaanse pubers wel doen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:45

sarabande schreef:
KiWiKo schreef:

Je had het over de gevestigde orde die niets doet. Iedereen die dat zegt is niet op de hoogte, hoeveel allochtonen je ook spreekt.

Dus je bedoeld dat zowel de Nederlanders als de Allochtonen niet op de hoogte zijn van wat de gevestigde orde binnen de BV Nederland doet.............

Dan gaat het helemaal niet goed :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:47

KiWiKo schreef:
Dus je bedoeld dat zowel de Nederlanders als de Allochtonen niet op de hoogte zijn van wat de gevestigde orde binnen de BV Nederland doet.............

Dat lijkt me een behoorlijk adequate constatering ja.

Citaat:
Nee, maar de vraag is of je dat alleen de gevestigde orde kunt aanrekenen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:48

Shadow0 schreef:
KiWiKo schreef:

Doordat je er niet doorheen prikt? Doordat je niet geinteresseerd bent in wat de feiten zijn, alle kanten op? Doordat je je vooral laat leiden wat de meeste aandacht trekt? Want als je zoekt kun je genoeg rotzooi vinden over de andere groepen: de Chinese georganiseerde misdaad schijnt behoorlijk groot te zijn. Maar ze schreeuwen er niet zo bij, zoals de Marokkaanse pubers wel doen.

Eerst aanval 1 oplossen, je weet wel jouw hoofddoekjes post richting mij :D Waarom schop je zo tegen mij aan elke kans die je krijgt?

Chinezen en turken hebben de complete harddrugswereld inclusief de gokwereld in hun macht..........

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:49

Shadow0 schreef:
KiWiKo schreef:

Dat lijkt me een behoorlijk adequate constatering ja.

Citaat:
Nee, maar de vraag is of je dat alleen de gevestigde orde kunt aanrekenen.

Lijkt mij dat als dat de constatering is die je kan maken dat er dan een communicatieprobleem is tussen de burgers en de gevestigde besturen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:51

KiWiKo schreef:
Eerst aanval 1 oplossen, je weet wel jouw hoofddoekjes post richting mij :D Waarom schop je zo tegen mij aan elke kans die je krijgt?

Waarom aanvallen?

Citaat:
Chinezen en turken hebben de complete harddrugswereld inclusief de gokwereld in hun macht..........

Ja, dus? Dat is niet erg? Puberende jongens zijn belangrijker?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:55

Nou Precies ShadowO......... wat is jouw probleem met mij dat je jezelf zo naar beneden haalt om mij neer te sabelen????

Shadow0 schreef:
KiWiKo schreef:
Als hier de term "je dient je aan de wet te houden" wat beter werd doorgevoerd, kan het hier ook hoor......... :)

Waarom maak je je dan druk om hoofddoekjes? Die zijn niet bij wet verboden (en ik hoop dat we dat zo houden.)

Hierop heb ik wat antwoorden gegeven........ maar in plaats van daarop te reageren kom je met aanval nummer twee, waar je vervolgens ook niks mee doet, en aanval nummer drie......

wat is jouw probleem met mij?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:57

Shadow0 schreef:
KiWiKo schreef:

Ja, dus? Dat is niet erg? Puberende jongens zijn belangrijker?

Wij normale burgers hebben daar weinig last van......... goed er word hier en daar een keer een lijk gevonden, maar als je je niet begeeft in die wereld hoef je niet bang te zijn dat die gasten je van je aowtje beroven, of je 45 km karretje stelen.........

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:02

russel schreef:
Blue_Eyes schreef:
'Yamcha' schreef:
Russel: hier in NL zouden we ook wel wat zuiniger op elkaar mogen zijn. Overigens zien mannen (tuurlijk, je hebt overal rotte appels) hun vrouwen in de traditioneel gereformeerde hoek absoluut niet als minderwaardig. Mijn opa en oma zijn streng gereformeerd en mijn opa droeg mijn oma op handen, deed de boodschappen voor haar (ook het maandverband!), zorgde dat er zoveel binnenkwam dat ze niet hoefde te werken, alleen maar in huis, en probeerde haar alles te geven wat haar hartje begeerde......
Mannen en vrouwen zijn niet gelijk, dat moet je denk ik ook niet willen. Ze zijn wel gelijkwaardig. Maar een vrouw is van nature over het algemeen zorgzamer, hoewel ik ook heel zorgzame mannnen ken. Mannen willen ook graag beschermen, en de deur openhouden, en zorgen dat er geld binnenkomt....
Mijn man zou erg beledigd zijn als ik de tassen zou dragen, hij vindt dat zijn taak. Ik werk omdat ik dat wil, niet omdat het strikt noodzakelijk is. Wij zijn niet gelijk. Ik heb andere punten waarop ik sterk ben dan hij, en het is goed om dat in te zien, en dat in elkaar te waarderen. Hij is degene die goed is in plannen en organiseren, ik breng de rust bij hem terug, zet er de rem soms op, en soms geef ik hem een skup onder zijn kont.
Maar ik zal hem nooit op dingen wijzen waar anderen bij zijn, ik vind dat zelf erg vervelend en vernederend, hij doet dat ook niet bij mij.
Wij zijn zeker gelijkwaardig, maar niet gelijk en dat is maar goed ook.
----
Thanks, jij bespaart mij een halve muisarm :D Echt... precies wat ik wilde schrijven :D

Als jullie beiden mijn post goed hadden gelezen is dat ook precies wat ik zeg.... :D

Het enige dat ik er niet goed aan heb gelezen is dat Yamcha jouw naam aanhaalt in het begin ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:10

KiWiKo schreef:
Wij normale burgers hebben daar weinig last van......... goed er word hier en daar een keer een lijk gevonden, maar als je je niet begeeft in die wereld hoef je niet bang te zijn dat die gasten je van je aowtje beroven, of je 45 km karretje stelen.........

Natuurlijk hebben wij er wel last van! Wat denk je dat georganiseerde criminaliteit doet? Misschien beroven ze je niet van je aow'tje, maar ze maken wel graag mensen afhankelijk van drugs, en afhankelijke junks gaan gekke dingen doen. Ze investeren bewust in het opzetten van handel op scholen... en daar zou ik als ouder flink bezorgd om zijn. Die dealers zelf zijn niet zo gewiekst... maar ze staan daar omdat ze daarheen gemanipuleerd worden, en rijkelijk voorzien van handelswaar, en gechanteerd en...
En hoe denk je dat de jongeren aan wapens komen? De kleine criminaliteit staat niet op zichzelf, maar wordt voor een deel in stand gehouden door grotere criminaliteit.
Natuurlijk dragen die zaken wel bij aan onze onveiligheid. Om nog maar te zwijgen over belastinggeld en gemeenschapsgeld die naar dingen gaan die wij als gemeenschap *niet* hebben gekozen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:16

ik denk dat de gemiddelde burger (waar we het hier over hebben??!!) meer last heeft van berovingen, stelen, inbraken, lastig vallen, intimidatie....... dan van de grote jongens :D

Wapen kan je op elke hoek van de straat kopen, valt in mijn ogen onder de wiet :D

Maargoed, wanneer ga je een keer in op mijn antwoord op jouw hoofddoekjespost zoals ik net weergaf? laten we die discussie eerst eens afronden voordat we het over andere dingen gaan hebben.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:32

KiWiKo schreef:
Wapen kan je op elke hoek van de straat kopen, valt in mijn ogen onder de wiet :D

En dat kan omdat de grotere criminaliteit helemaal niet zo ver van ons verwijderd is, en dus wel degelijk invloed heeft op ons dagelijks leven.

Citaat:
Maargoed, wanneer ga je een keer in op mijn antwoord op jouw hoofddoekjespost zoals ik net weergaf? laten we die discussie eerst eens afronden voordat we het over andere dingen gaan hebben.

Och, ik weet het niet. Zo belangrijk was dat toch niet?

Maar ter volledigheid: in de reacties die je gequote had heb je niet geschreven dat je tegen hoofddoekjes bent. Maar je hebt ook niet geschreven dat Geert Wilders met z'n tengels van onze grondwet af moet blijven.

Is dat voldoende of heb je nog specifieke vragen?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:33

Dan schrijf ik het wel even op.
Wilders moet met zijn tengels van onze grondwet afblijven!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:37

Shadow0 schreef:
[Maar ter volledigheid: in de reacties die je gequote had heb je niet geschreven dat je tegen hoofddoekjes bent. Maar je hebt ook niet geschreven dat Geert Wilders met z'n tengels van onze grondwet af moet blijven.

Is dat voldoende of heb je nog specifieke vragen?

ja.......... hoe kwam jij er dan bij om te schrijven dat ik tegen hoofddoekjes ben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:47

Maar Kim, je hebt het er wel steeds over de gevestigde orde zijn kop in het zand heeft gestoken en dat de BV Nederland op zijn gat ligt, maar kun je ook vertellen wat je dan precies bedoelt in een breed kader?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 20:52

Adil18 schreef:
Ik vind het fukcing irritant dat mijn kennis van de geschiedenis continu in vraag gesteld wordt door meerdere bokkers terwijl ik de enige ben die een duidelijke schets weergeeft waarom ik vind dat men Hitler niet met Wilders kan vergelijken en daarbij uitvoerig in ga op de ideologie van Hitler (die geenzins die van Wilders is). En mijn kennis zou dan niet goed zijn? Neuh, weet je, die boeken die ik heb moeten lezen voor mijn studie hebben het allemaal fout :Y)

Ach, na 8 jaar academische studie in de geschiedenis, waarbij ik ook nog eens een afstudeeronderzoek heb geschreven over de holocaust........sorry, ik denk dat ik wel weet op welke info ik me baseer.

Prima als jij uitgaat van een bepaalde theorie, maar laat dat dan ook zien. Er is over dit gegeven veel discussie in de historische wetenschap, iets waar je totaal aan voorbij gaat.
Voor de rest wil ik best met je in discussie over de precieze feiten, en in hoeverre daar schijn een rol bij speelde, maar dat lijkt me niet ter zake doende in dit topic. Ik weet wat ik weet, en ik weet dat de historische wetenschap constant in beweging is. Dat maakt dat ik me in ieder geval een stuk genuanceerder zou uitlaten over dit soort theoriën ;)