Blue_Eyes schreef:Yamcha schreef:Russel: hier in NL zouden we ook wel wat zuiniger op elkaar mogen zijn. Overigens zien mannen (tuurlijk, je hebt overal rotte appels) hun vrouwen in de traditioneel gereformeerde hoek absoluut niet als minderwaardig. Mijn opa en oma zijn streng gereformeerd en mijn opa droeg mijn oma op handen, deed de boodschappen voor haar (ook het maandverband!), zorgde dat er zoveel binnenkwam dat ze niet hoefde te werken, alleen maar in huis, en probeerde haar alles te geven wat haar hartje begeerde......
Mannen en vrouwen zijn niet gelijk, dat moet je denk ik ook niet willen. Ze zijn wel gelijkwaardig. Maar een vrouw is van nature over het algemeen zorgzamer, hoewel ik ook heel zorgzame mannnen ken. Mannen willen ook graag beschermen, en de deur openhouden, en zorgen dat er geld binnenkomt....
Mijn man zou erg beledigd zijn als ik de tassen zou dragen, hij vindt dat zijn taak. Ik werk omdat ik dat wil, niet omdat het strikt noodzakelijk is. Wij zijn niet gelijk. Ik heb andere punten waarop ik sterk ben dan hij, en het is goed om dat in te zien, en dat in elkaar te waarderen. Hij is degene die goed is in plannen en organiseren, ik breng de rust bij hem terug, zet er de rem soms op, en soms geef ik hem een skup onder zijn kont.
Maar ik zal hem nooit op dingen wijzen waar anderen bij zijn, ik vind dat zelf erg vervelend en vernederend, hij doet dat ook niet bij mij.
Wij zijn zeker gelijkwaardig, maar niet gelijk en dat is maar goed ook.
Thanks, jij bespaart mij een halve muisarmEcht... precies wat ik wilde schrijven
Als jullie beiden mijn post goed hadden gelezen is dat ook precies wat ik zeg....