[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:35

Ik ben eerlijk gezegd wel blij dat het boktstemgedrag geen representatief stemgedrag voor de echte tweede kamer oplevert.

Want heel eerlijk gezegd zou ik 40% PVV stemmen reden vinden om dit een vreselijk land te gaan vinden. Gelukkig halen ze in geen enkele peiling 40% van de kamerzetels. 16% volgens de huidige peilingen vind ik al triest genoeg.

Kijk ik snap dat mensen boos en teleurgesteld zijn. Maar ook dat is relatief. Wij hebben allemaal te eten, allemaal een dak boven ons hoofd en kunnen allemaal naar school als we dat willen. Als we ziek zijn zitten de meeste behandelingen in de basis. Kom daar maar eens om in sommige andere landen.

Oh en tuurlijk: het is wel eens veiliger geweest op straat, maar je loopt echt nog steeds meer kans om van de sokken gereden te worden door een automobilist dan dat je kans loopt op beroofd te worden o.i.d. Alles is relatief natuurlijk. Dat snap ik ook.

Maar hetgeet Wilders voorstaat (stoppen van 'massa-immigratie', hoofddoekjes verbieden, stevig bezuinigen op kunst en culuur, islamitisch onderwijs verbieden (en daarmee grondwetartikelen m.b.t. recht op belijden van godsdienst van tafel vegen), stoppen met ontwikkelingshulp of dat drastisch verminderen.....Het lijkt allemaal voor mijn op inspelen op gevoelens van boosheid en 'eerst ik'. Dat zal vast aanspreken. Maar het maakt ons wel een ontzettend intolerant en egoistisch volkje. Vind ik dan.

Dat zullen de mensen die wel op Wilders stemmen natuurlijk niet vinden. En dat recht hebben ze. Het is een democratie. Maar een democratie die ik niet meer zo leuk vind straks i.i.g.

_Desiree

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:37

Maar met het stoppen van 'massa immigratie' ben ik het wel eens.
Hun krijgen een huis van de gemeente van 3,5 ton toegewezen... Waar menig mens jaren voor moet werken met een hypotheek toe... belachelijk toch. Ik stem voor wilders!

En tuurlijk zitten er ook goede bij..... maar er leiden wel vaker de goede onder de slechten...

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:39

MuSLi schreef:
@ Alves

Dat zou dus ook betekenen dat als jij 3x iets gestolen hebt, of daar in ieder geval voor veroordeeld bent, je levenslang vastzit.
Gaat dat niet weer een beetje erg ver? Ik vind van wel, daarom ben ik geen voorstander van 3 strikes and you're out law..
Zoals ze deze wet in Amerika wel noemen. Zwaar/levenslang straffen blijkt geen goede uitwerking te hebben op de samenleving. :x
Dus moet er gekeken worden naar andere manieren van misdaadbestrijding, die hun doel wel bereiken!
Daarom vind ik het zinloos om nu dit soort wetten in te voeren, aangezien ze toch geen verbetering gaan geven!

"- Bij drie maal een zwaar geweldsmisdrijf een levenslange gevangenisstraf."

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:41

Een huis van 3.5 ton.
Waar haal je die onzin vandaan.
Ze zitten jaren en jaren in een opvang, met het hele gezin in een kamertje. Om vervolgens na het verkrijgen van een status (dat maar heel weinigen gegund is) in één van de door de gemeente aangewezen huizen te worden geplaatst. Dat zijn gewone huizen uit de sociale huursector. Volgens mijn informatie dan. En volgens de rapportages van de taskforce huisvesting statushouders. Hier gaat het om de groep mensen die onder het 'generaal pardon' vielen. En die groep viel onder dat generaal pardon omdat wij zelf te langzaam waren met besluitvorming.

Als ik dan kijk hoe de woningen verdeeld zijn. Dan zijn dat gewone woningen. Niks bijzonders.

Dus ik ben zó benieuwd naar al die huizen van 3.5 ton.
Kun je even een soort lijstje publiceren van die huizen en waar ze staan.
En hoeveel van die statushouders in dat soort huizen zitten. Bijvoorbeeld in de provincie Utrecht zijn het afgelopen halfjaar 118 reguliere statushouders en 185 generaal pardonners gehuisvest. Op januari 2010 moeten alle generaal pardonners gehuisvest zijn. Het gaat nog om 248 personen. Dit geldt voor de hele provincie Utrecht (cijfers van andere provincies op verzoek op te vragen bij mij).

Waar zijn die mensen in een huis van 3.5 ton gehuisvest volgens jou???
Laatst bijgewerkt door Anya op 25-02-10 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:43

Alves schreef:
"- Bij drie maal een zwaar geweldsmisdrijf een levenslange gevangenisstraf."

Wie gaat er bepalen wat een zwaar geweldsmisdrijf is?
Een ontzettend subjectief begrip, waarover iedereen een andere mening heeft.
Zo kom je dus eigenlijk nog geen steek verder. Er zal altijd wel weer iemand tegen zijn!

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:57

Zwaar geweldsmisdrijf?
Iemand letsel bezorgen en onmenselijk toetakelen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 17:00

Alves schreef:
Zwaar geweldsmisdrijf?
Iemand letsel bezorgen en onmenselijk toetakelen.

Letsel bezorgen --> een gebroken arm?
Onmenselijk toetakelen --> wat wordt daaronder verstaan?

Het blijft lastig om zo'n begrip te omschrijven, zeker wanneer je iedereen tevreden wilt stellen..
Haast een onmogelijke opgave om zoveel mogelijk scenario's onder je delictsomschrijving te laten vallen!
Dus het wordt of een containerbegrip of een heel streng geformuleerd begrip, waardoor er weer veel buiten valt.
Ook naar dit soort dingen wordt nog niet voldoende onderzoek gedaan.. Waardoor er fouten kunnen worden gemaakt

Maar genoeg hierover, het ging over op welke partij er gestemd gaat worden..
Ik ben er nog niet uit, wil eerst de standpunten van de nieuwe verkiezingsprogramma's bekijken :D

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 17:02

Er bestaat in de wet niet zoiets als een zwaar geweldsmisdrijf.
De mate van schuld bepaalt de strafmaat bij een geweldsmisdrijf.

De automobilist die iemand aanrijdt staat ook terecht voor een misdrijf. De mate waarin hij/zij te hard, rijdt, gedronken heeft, betrokkene niet gezien heeft etcetera, bepaalt de strafmaat. Net als de mate van recidive.

Dat soort zaken kún je niet vastleggen in een soort rijtje straffen. Dat is mensenwerk. Altijd. Anders kunnen we ons strafsysteem wel door een computer laten uitvoeren. Veel goedkoper. Maar als dat inderdaad de lijn wordt, dan vind ik dat de bloody limit. Dan worden we pas een heel eng land. Als rechtspraak vervangen wordt voor een spreadsheet met vaste straffen. In- en intriest.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 17:03

Heb ook even die stemwijzer gedaan en ik kom uit op pvv en fortuin lijst 5.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 17:05

MuSLi schreef:
@ Alves

Dat zou dus ook betekenen dat als jij 3x iets gestolen hebt, of daar in ieder geval voor veroordeeld bent, je levenslang vastzit.
Gaat dat niet weer een beetje erg ver? Ik vind van wel, daarom ben ik geen voorstander van 3 strikes and you're out law..
Zoals ze deze wet in Amerika wel noemen. Zwaar/levenslang straffen blijkt geen goede uitwerking te hebben op de samenleving. :x
Dus moet er gekeken worden naar andere manieren van misdaadbestrijding, die hun doel wel bereiken!
Daarom vind ik het zinloos om nu dit soort wetten in te voeren, aangezien ze toch geen verbetering gaan geven!

Misdrijven heb je in veel verschillende soorten. Dat een winkeldief niet levenslang hoeft lijkt me wel duidelijk. Maar iemand die de winkel al 3 keer heeft beroofd mag dat van mij wel krijgen. Geen TBS, niks, vast en nooit meer los. Scheelt een hoop gajes op straat.
Iemand die een ander van het leven beroofd, van mij mag die ook levenslang, maar op zijn minst wel 15 jaar. Die strafjes van nu van 3 jaar zijn toch te gek om over te praten. Als je iemand echt niet mag is dat toch niets om iemand te weerhouden het niet te doen. 3 jaar, braaf in de bak vervroegt vrij. Uiteindelijk zitten ze een jaartje. Familie heeft levenslang.

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 17:11

Anya schreef:
Een huis van 3.5 ton.
Waar haal je die onzin vandaan.
Ze zitten jaren en jaren in een opvang, met het hele gezin in een kamertje. Om vervolgens na het verkrijgen van een status (dat maar heel weinigen gegund is) in één van de door de gemeente aangewezen huizen te worden geplaatst. Dat zijn gewone huizen uit de sociale huursector. Volgens mijn informatie dan. En volgens de rapportages van de taskforce huisvesting statushouders. Hier gaat het om de groep mensen die onder het 'generaal pardon' vielen. En die groep viel onder dat generaal pardon omdat wij zelf te langzaam waren met besluitvorming.

Als ik dan kijk hoe de woningen verdeeld zijn. Dan zijn dat gewone woningen. Niks bijzonders.

Dus ik ben zó benieuwd naar al die huizen van 3.5 ton.
Kun je even een soort lijstje publiceren van die huizen en waar ze staan.
En hoeveel van die statushouders in dat soort huizen zitten. Bijvoorbeeld in de provincie Utrecht zijn het afgelopen halfjaar 118 reguliere statushouders en 185 generaal pardonners gehuisvest. Op januari 2010 moeten alle generaal pardonners gehuisvest zijn. Het gaat nog om 248 personen. Dit geldt voor de hele provincie Utrecht (cijfers van andere provincies op verzoek op te vragen bij mij).

Waar zijn die mensen in een huis van 3.5 ton gehuisvest volgens jou???

Heeel toevallig wonen ze naast ons :)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 17:13

_sparta_ schreef:
Misdrijven heb je in veel verschillende soorten. Dat een winkeldief niet levenslang hoeft lijkt me wel duidelijk. Maar iemand die de winkel al 3 keer heeft beroofd mag dat van mij wel krijgen. Geen TBS, niks, vast en nooit meer los. Scheelt een hoop gajes op straat.
Iemand die een ander van het leven beroofd, van mij mag die ook levenslang, maar op zijn minst wel 15 jaar. Die strafjes van nu van 3 jaar zijn toch te gek om over te praten. Als je iemand echt niet mag is dat toch niets om iemand te weerhouden het niet te doen. 3 jaar, braaf in de bak vervroegt vrij. Uiteindelijk zitten ze een jaartje. Familie heeft levenslang.

Dit is erg subjectief. Er moet natuurlijk uiteindelijk gekeken worden naar het belang van de samenleving.
En het belang van de samenleving is niet altijd gediend met het opsluiten van deze personen.
Dat zal betekenen dat de kosten de pan uit rijzen, er minder mensen zijn die deze kosten moeten ophoesten.
En iedere Nederlandse burger dus extra veel moet gaan betalen..

Er moet gekeken worden naar een manier waarop de misdaad daadwerkelijk bestreden wordt.
In plaats van opsluiten, wat neigt naar ontkennen dat er problemen zijn!

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 17:14

@Desiree
_O- Gekkenhuis

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 17:16

Oh maar ik wil niet één voorbeeld Desiree. Dát is lekker makkelijk.

Ik wil graag een paar honderd voorbeelden.
Want gemeenten hebben altijd een eigen keus in het aanwijzen van woningen voor statushouders. En dan krijg je dat pakweg Losser (een gemeente zonder al te veel sociale woningbouw) best eenmalig een wat duurdere woning kan hebben aangewezen. Maar ik verzeker je dat dat niet geldt voor het gros van de gemeenten in Nederland. De overzichten van waar die mensen terecht zijn gekomen kun je gewoon op het net vinden. Gewoon even googlelen.

En zo doe jij het voorkomen. En dat heet mensen een rad voor ogen draaien door met halve waarheden te komen. Daar is de heer Wilders trouwens ook erg goed in. ;)

En dan nog moet ik afgaan op jouw melding dat het huis 3.5 ton waard is. Zonder verdere informatie.
Heb je de Gemeente Gouda al gevraagd waarom deze woning is aangewezen toevallig?
Waarschijnlijk niet. Waarschijnlijk is de woning en de buren vooral onderwerp van gesprek op verjaardagen waar verontwaardige brave burgers het liefste wijzen naar alles wat er mis is in Nederland, wat er ten koste van henzelf aan die vervelende massa-immigranten wordt uitgegeven. Massa-immigranten uit oorlogsgebieden die onnoemelijk leed hebben gezien. Maar jah.. ze zijn ook zo islamitisch. Dat kun je natuurlijk niet hebben.

Bah ik word altijd een beetje triest van dit soort discussies.
Dus ik stap maar weer eens op uit dit topic.
Laatst bijgewerkt door Anya op 25-02-10 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 17:41

Ik ben bang dat er weer veel gedesillusioneerde kiezers zijn over een jaar... Eerst de LPF, nu de PVV...

Overigens, 3,5 ton in de randstad, wat krijg je daar nog voor? Lijkt me dat we vluchtelingen vroeger veel beter behandelden ;)

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 17:59

Die test op de vorige pagina is inderdaad kort en helder. Wel van vier jaar terug, maar toch. SP stond bij mij bovenaan de lijst, gevolgd door GL en PvdA. Dus dat klopt aardig... :P PVV stond hélemaal onderaan... :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:32

_sparta_ schreef:
Geen TBS, niks, vast en nooit meer los. Scheelt een hoop gajes op straat.

En daar gaan al je zuurverdiende belastingcenten... Een dagje gevangenis kost meer dan menigeen zich voor kan stellen. Beter kan je die mensen weer op de goede weg zetten tijdens/nadat ze hun straf uitgezet hebben.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:33

En daarom ben ik voor zware criminelen, moordenaars, kinderverkrachters voor de doodstraf.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:35

Sandeman schreef:
En daarom ben ik voor zware criminelen, moordenaars, kinderverkrachters voor de doodstraf.

Daar worden nog veel te veel fouten mee gemaakt vind ik om dat zomaar in te voeren. Plus, een mens kan veranderen.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:42

Misschien, maar ik heb het bijv over seriemoordenaars en kinderverkrachters doen het ook niet vaak 1 x. Scheelt een hoop belastinggeld. Ik weet dat het moeilijk is waar je de grens trekt, maar ik ben altijd voor geweest en dat zal ik altijd blijven.
En psychopaten zijn volgens mij niet te veranderen en er lopen ook echt mensen rond zonder geweten. Die totaal geen spijt hebben van hun daden.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:44

Het gaat mij er niet zo zeer waar die grens ligt, het gaat mij er om dat er nu nog té vaak mensen die ooit veroordeeld waren voor dergelijke delicten later onschuldig blijken te zijn.

Psychopaten zijn idd een lastig verhaal, maar daar zijn er gelukkig ookniet heel veel van ;)

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:45

Gelukkig niet nee. ;)

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:48

ik stem CDA.

en Geert Wilders heeft hoop wilde plannen, maar ik vraag me af of hij die plannen daadwerkelijk tot uitvoering kan brengen. Daarnaast zal hij niet geaccepteert worden door andere landen, waardoor Nederland misschien daardoor wel in problemen kan komen?

Zie ook dat er 4% van de mensen op de partij van de Dieren gestemd hebben. Nou dat is echt de laatste partij waarop ik ga stemmen. Grote kans dat ze over aantal jaar gaan roepen dat paardrijden dierenmishandeling is, want paarden moeten zo natuurlijk mogelijk gehouden worden natuurlijk en op de rug zitten is niet bepaald natuurlijk :=

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:33

Vandaag een leuke discussie met een collega die zich nog niet heel erg verdiept heeft in alle partijen. Op wie ga jij stemmen? Wilders. Hij meteen ohhhh wat erg! dus ik vraag wat dat voor ergs aan is. Nou hij wilt alle buitenlanders het land uit. Verder dan dit punt kwam hij niet. Toen ik een aantal positieve dingen vertelde en nog meer standpunten vond hij eigenlijk wel dat hij een goed punt had.

Wanneer je Wilders zegt denkt iedereen meteen aan buitenlanders het land uit meer niet.

Moest stiekem laatst wel lachen om de Elsevier: Mensen die rechts stemmen hebben misschien geen hart, maar degene die links stemmen hebben geen verstand O:)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 20:58

Als ik even moet uitgaan van die belachelijke opmerking van Elsevier, dan kan ik oprecht zeggen dat ik liever geen verstand heb dan geen hart! Met alleen maar respect en liefde zal de wereld er een stuk mooier uitzien. In plaats van hoe nu allerlei volken zogenaamd met hun verstand elkaar proberen uit te roeien. Perfect aansluitend daarbij:

“When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace.”

~ Jimi Hendrix
Laatst bijgewerkt door Toekie op 25-02-10 20:59, in het totaal 2 keer bewerkt