Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MuSLi schreef:@ Alves
Dat zou dus ook betekenen dat als jij 3x iets gestolen hebt, of daar in ieder geval voor veroordeeld bent, je levenslang vastzit.
Gaat dat niet weer een beetje erg ver? Ik vind van wel, daarom ben ik geen voorstander van 3 strikes and you're out law..
Zoals ze deze wet in Amerika wel noemen. Zwaar/levenslang straffen blijkt geen goede uitwerking te hebben op de samenleving.
Dus moet er gekeken worden naar andere manieren van misdaadbestrijding, die hun doel wel bereiken!
Daarom vind ik het zinloos om nu dit soort wetten in te voeren, aangezien ze toch geen verbetering gaan geven!
Alves schreef:"- Bij drie maal een zwaar geweldsmisdrijf een levenslange gevangenisstraf."
Alves schreef:Zwaar geweldsmisdrijf?
Iemand letsel bezorgen en onmenselijk toetakelen.
MuSLi schreef:@ Alves
Dat zou dus ook betekenen dat als jij 3x iets gestolen hebt, of daar in ieder geval voor veroordeeld bent, je levenslang vastzit.
Gaat dat niet weer een beetje erg ver? Ik vind van wel, daarom ben ik geen voorstander van 3 strikes and you're out law..
Zoals ze deze wet in Amerika wel noemen. Zwaar/levenslang straffen blijkt geen goede uitwerking te hebben op de samenleving.
Dus moet er gekeken worden naar andere manieren van misdaadbestrijding, die hun doel wel bereiken!
Daarom vind ik het zinloos om nu dit soort wetten in te voeren, aangezien ze toch geen verbetering gaan geven!
Anya schreef:Een huis van 3.5 ton.
Waar haal je die onzin vandaan.
Ze zitten jaren en jaren in een opvang, met het hele gezin in een kamertje. Om vervolgens na het verkrijgen van een status (dat maar heel weinigen gegund is) in één van de door de gemeente aangewezen huizen te worden geplaatst. Dat zijn gewone huizen uit de sociale huursector. Volgens mijn informatie dan. En volgens de rapportages van de taskforce huisvesting statushouders. Hier gaat het om de groep mensen die onder het 'generaal pardon' vielen. En die groep viel onder dat generaal pardon omdat wij zelf te langzaam waren met besluitvorming.
Als ik dan kijk hoe de woningen verdeeld zijn. Dan zijn dat gewone woningen. Niks bijzonders.
Dus ik ben zó benieuwd naar al die huizen van 3.5 ton.
Kun je even een soort lijstje publiceren van die huizen en waar ze staan.
En hoeveel van die statushouders in dat soort huizen zitten. Bijvoorbeeld in de provincie Utrecht zijn het afgelopen halfjaar 118 reguliere statushouders en 185 generaal pardonners gehuisvest. Op januari 2010 moeten alle generaal pardonners gehuisvest zijn. Het gaat nog om 248 personen. Dit geldt voor de hele provincie Utrecht (cijfers van andere provincies op verzoek op te vragen bij mij).
Waar zijn die mensen in een huis van 3.5 ton gehuisvest volgens jou???
_sparta_ schreef:Misdrijven heb je in veel verschillende soorten. Dat een winkeldief niet levenslang hoeft lijkt me wel duidelijk. Maar iemand die de winkel al 3 keer heeft beroofd mag dat van mij wel krijgen. Geen TBS, niks, vast en nooit meer los. Scheelt een hoop gajes op straat.
Iemand die een ander van het leven beroofd, van mij mag die ook levenslang, maar op zijn minst wel 15 jaar. Die strafjes van nu van 3 jaar zijn toch te gek om over te praten. Als je iemand echt niet mag is dat toch niets om iemand te weerhouden het niet te doen. 3 jaar, braaf in de bak vervroegt vrij. Uiteindelijk zitten ze een jaartje. Familie heeft levenslang.
_sparta_ schreef:Geen TBS, niks, vast en nooit meer los. Scheelt een hoop gajes op straat.