KLM: dikke mensen moeten extra stoel boeken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:37

Menino schreef:
zap schreef:

Het gaat toch helemaal niet om comfort? Het gaat gewoon om te kunnen zitten op je eigen stoel :)*

ooh echt? Ja, dan ben ik het helemaal met je eens..

Maar dan moet niet iedereen hier aankomen zetten van 'jaaaah ik zat naast een dik persoon en dat was toch zo irritant' want dan kan je wel gewoon zitten...

Dat doet toch ook niemand? Dat gebeurt nu juist! En als dikke mensen 'gewoon' voor datgene betalen wat ze gebruiken, betalen ze dus voor 2 stoelen en is er niemand die zeurt. Worden ze gelijk ook niet meer aangekeken onder het mom van: als ik daar maar niet naast zit.

@Vjestagirl :') mooie samenvatting van alle excusen _/-\o_
Laatst bijgewerkt door zap op 23-01-10 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:37

Menino schreef:
zap schreef:

Het gaat toch helemaal niet om comfort? Het gaat gewoon om te kunnen zitten op je eigen stoel :)*

ooh echt? Ja, dan ben ik het helemaal met je eens..

Maar dan moet niet iedereen hier aankomen zetten van 'jaaaah ik zat naast een dik persoon en dat was toch zo irritant' want dan kan je wel gewoon zitten...

Met je armen opgevouwen op schoot tegen het raampje aan gedrukt met iemand zijn vetrol op schoot is NIET gewoon zitten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:38

Vjestagirl schreef:
Menino schreef:

nee, tuurlijk niet...

Iemands bord leeg willen halen is een drift die je 1x dient te onderdrukken als je gewoon een normaal sociaal persoon wil zijn.

Op het moment dat je gaat vliegen zijn er weinig 'driften' te onderdrukken, want als jij op de dag dat je gaat vliegen niets eet, dan pas je nog steeds niet in je stoel.

Obesitas is het gevolg van een structureel gedragsprobleem; dat is dus wel een iets moeilijkere zaak dan eenmalig de behoefte hebt om een bord van iemand anders op te eten. Dan ga je gewoon thuis eten en je eigen porties bepalen :+

Nee hoor is geen drift. Doe ik altijd. Maakt niet uit wie er naast me zit, ik haal de helft van die persoon zijn bord leeg. Daar kan ik niets aan doen. Ik ben ziek, ik heb medicijnen, daarbij heb ik aanleg, en het is een gevolg, geen oorzaak... En thuis weten ze dat, dus hebben ze de porties aan mij aangepast, en zitten ze wat verder weg, maar ja, in een restaurant natuurlijk niet. En aangezien ik er niets aan kan doen, heb ik daar alle recht toe. Als je wilt krijgen waar je voor betaald moet je maar naar een 5 sterren restaurant gaan.

waarom ga je dan naar een restaurant toe :+ :+ ?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:39

Menino schreef:

Waarom willen dikke mensen vliegen dan?

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:41

Een extra stoel voor een gipsbeen wordt door de reisverzekering betaald en als iemand die niet heeft moet ie op de financiële blaren zitten.
Ik vroeger vaak genoeg familie aan de balie gehad om de boel te betalen.
Ik kan me nu ook een vrouw herinneren die in een rolstoel zat en een groot apparaat bij zich had voor zuurstof of zo. Ieder jaar vloog ze naar haar dochter in Canada en zij had dan 2 zitplaatsen nodig. Die betaalde ze ook gewoon.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:42

Borg schreef:
Een extra stoel voor een gipsbeen wordt door de reisverzekering betaald en als iemand die niet heeft moet ie op de financiële blaren zitten.
Ik vroeger vaak genoeg familie aan de balie gehad om de boel te betalen.
Ik kan me nu ook een vrouw herinneren die in een rolstoel zat en een groot apparaat bij zich had voor zuurstof of zo. Ieder jaar vloog ze naar haar dochter in Canada en zij had dan 2 zitplaatsen nodig. Die betaalde ze ook gewoon.

En dat vind ik niet meer dan normaal :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:46

zap schreef:
Menino schreef:

Dat dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:52

zap schreef:
Menino schreef:

dikke mensen moeten ook wel eens vervoerd worden :+
kan 80 redenen bedenken, werk, familie, blabla. En ze hebben niet echt een goed alternatief...

maargoed, ik moet zeggen dat mijn mening best in het midden ligt wbt dit onderwerp. ik snap beide kanten wel hoor, maar zooo vanzelfsprekend dat dikke mensen maar even het dubbele moeten dokken omdat ze er zelf voor gekozen hebben om dik te zijn is het denk ik niet. Ik denk dat het genuanceerder ligt :j

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:54

En iemand moet toch ook weleens eten...werk, familie...blabla.

En als men dan vervoert moet worden (moeten is een groot woord imo, je bent niet verplicht naar je familie te gaan en werk betaald meestal zelf ;) ) dan moet je maar voor datgene opdraaien voor datgene dat je gebruikt toch?

Het gaat er niet om of mensen er wel of niet voor gekozen hebben dik te zijn. Het gaat er om dat ze een tweede stoel NODIG hebben!! Hoe vaak moet het nou nog gezegd worden dat de oorzaak niet van belang is, maar het een feit is dat men te dik is voor één stoel!

Een gehandicapte met extra apparatuur heeft er ook niet voor gekozen. Iemand met een gebroken been heeft er ook niet voor gekozen..... Die betalen toch ook gewoon voor hun extra stoel(en)?! Waarom zou er bij dikke mensen een uitzondering moeten zijn?
Laatst bijgewerkt door zap op 23-01-10 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:55

gehadicapten moeten ook dubbel dokken :)

ik vind het logisch dat je betaald voor de ruimte die je inneemt :)

en als je meer dan een stoel nodig hebt, dan moet je ook voor meer dan een stoel betalen ........

lijkt me :)

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:55

Helemaal eens Zap!

We hebben het echt over extreem dikke mensen hoor.
erg lange mensen passen niet in mijn Twingootje. Kunnen ze ook niets aan doen en niemand die hen het extra geld geeft voor de hogere auto en zo kan ik nog wel veel meer voorbeelden bedenken.

Sneu voor de mensen die een ziekte hebben, maar de meeste extreem dikke mensen hebben het er toch echt zelf aan gegeten.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 23:08

Borg schreef:
We hebben het echt over extreem dikke mensen hoor.

Volgens mij heeft KLM het over mensen met een bepaalde "bilbreedte"
En Twingo's zijn idd erg klein (moet altijd bukken als we een heuveltje overgaan anders ga ik door het dak :+)

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 00:04

Menino schreef:
maargoed, ik moet zeggen dat mijn mening best in het midden ligt wbt dit onderwerp. ik snap beide kanten wel hoor, maar zooo vanzelfsprekend dat dikke mensen maar even het dubbele moeten dokken omdat ze er zelf voor gekozen hebben om dik te zijn is het denk ik niet. Ik denk dat het genuanceerder ligt :j

Maar het gaat toch niet om de oorzaak van de obesitas? Het gaat erom dat er betaald moet worden naarmate je hoeveel stoelen in beslag neemt. Heb je er twee nodig, dan betaal je die. Heb je extra ruimte nodig voor je apparatuur, dan betaal je die.
Ook al kun je er niks aan doen, dan nog gaat er betaald worden per stoel. Daarnaast vind ik wel dat degene die naast een dik persoon in 't vliegtuig zit, er geen last van hoeft te hebben. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 01:31

dejavu schreef:
Menino schreef:

Maar het gaat toch niet om de oorzaak van de obesitas? Het gaat erom dat er betaald moet worden naarmate je hoeveel stoelen in beslag neemt. Heb je er twee nodig, dan betaal je die. Heb je extra ruimte nodig voor je apparatuur, dan betaal je die.
Ook al kun je er niks aan doen, dan nog gaat er betaald worden per stoel. Daarnaast vind ik wel dat degene die naast een dik persoon in 't vliegtuig zit, er geen last van hoeft te hebben. :)

wel als mensen hier zeggen dat mensen dubbel moeten betalen omdat ze er zelf verantwoordelijk voor zijn, en bv. vinden dat mensen die door medicijnen obees zijn dat niet hoeven :) ..

zap

Re: KLM: dikke mensen moeten extra stoel boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 10:22

Dat wordt volgens mij door niemand gezegd toch? Of heb ik dat gewoon gemist?

Het gaat er niet om hoe het komt dat je dik geworden bent, het gaat erom dat je dik bent! Wel wordt er over gepraat dat als men er zelfs niks aan kan doen het wellicht vergoedt wordt door één of andere instelling.... net als dat als je met een gebroken been moet reizen het vergoedt wordt door de reisverzekering/zorgverzekering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 11:06

zap schreef:
Wel wordt er over gepraat dat als men er zelfs niks aan kan doen het wellicht vergoedt wordt door één of andere instelling....

Dat zou belachelijk zijn, dat is net zoiets als ik heb longkanker omdat ik mijn leven lang heb gerookt dus nu wil ik een auto van de staat want ik kan niet meer fietsen of lopen.
Denk niet dat ze dit voor elkaar krijgen het blijft een kwestie van je leefpatroon optijd te veranderen en sosm moet dat drastisch, of ben je in een week tijd 40 kilo aangekomen :D

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 13:34

zap schreef:
Wel wordt er over gepraat dat als men er zelfs niks aan kan doen het wellicht vergoedt wordt door één of andere instelling....

Lijkt me onuitvoerbaar............of in ieder geval onbetaalbaar.

Daylerma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 15:32

Ik vind het niet meer dan normaal dat dikke mensen meer moeten betalen als ze niet in hun stoel passen. Ik vlieg zo'n 6 keer per jaar naar de Antillen en zit ook regelmatig naast mensen die voor de helft op mijn stoel zitten, kan je vertellen; das geen pretje. Zeker niet als het toestel vol zit en je nergens anders kan zitten...

Moet er misschien maar een soort aanvullende verzekering komen waar mensen premie voor moeten betalen, als ze dan bijvoorbeeld een vliegreis boeken kan daar een gedeelte voor de extra stoel van vergoed worden.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:04

Ik vroeg me af wat het beleid is van KLM tov mensen met mobiliteitsproblemen. Als zij gratis van een tweede stoel gebruik mogen maken dan zou iemand die niet op 1 stoel past dat ook moeten mogen.
Gevonden:
http://www.klm.com/travel/nl_nl/travel_ ... /index.htm

Op de eerste pagina van de te downloaden brochure staat:
KLM staat voor een voorspoedige, comfortabele en betrouwbare
vliegreis voor al onze passagiers.

Dus het argument "dat je een vervoersbewijs koopt en geen comfort" gaat voor KLM al niet op.

Als je verder leest in de brochure blijkt dat mensen bijv. een hulphond of medische apparatuur gratis mee mogen nemen mits er geen extra stoel in beslag wordt genomen. Is dat wel het geval dan dient men bij te betalen voor die extra stoel.

Dus , kort samengevat: Indien men meer dan 1 zitplaats nodig heeft, om wat voor reden dan ook, dan dient men te betalen voor het gebruik van die extra zitplaats.
Dus wat is nu het probleem dat te dikke mensen bij moeten betalen? Moeten mensen met een handicap immers ook?

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 19:53

Bij mensen die ziek zijn vergoed de verzekering ook een groot deel. Maar het argument klopt inderdaad. Natuurlijk zorgt het cabine personeel ervoor dat iedereen zo comfortabel kan zitten, maar als een vliegtuig vol is kan het niet anders.
Het is juist van KLM een heel goed initiatief, zij denken tenminste na over het comfort van de passagier waar andere maatschappijen nog wat van kunnen leren.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 00:04

Kendra schreef:
zap schreef:

Lijkt me onuitvoerbaar............of in ieder geval onbetaalbaar.

Denk ik ook hoor, ik geef alleen aan dat er over gepraat werd in het topic. Ik denk ook dat het onhaalbaar is :j

@Chiqa, lees eens wat er staat. Als de mensen er NIKS aan kunnen doen. Dat jij daar niet in geloofd wil niet zeggen dat andere mensen dat ook doen of dat het überhaupt wel zo is ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 01:04

zap schreef:
@Chiqa, lees eens wat er staat. Als de mensen er NIKS aan kunnen doen. Dat jij daar niet in geloofd wil niet zeggen dat andere mensen dat ook doen of dat het überhaupt wel zo is ;)

En dan ben ik nog steeds van mening dat dik zijn en worden 99,9% toch echt aan jouzelf ligt, nogmaals of ben je in een week die 40 kilo aangekomen?
De oorzaak is....Vreten. Blijf je dr van af is de kans dat je dergelijk overgewicht krijgt wel heel erg klein we worden nog steeds niet dik van water of de lucht zoals velen als smoes gebruiken.
En ik vind best dat hier een bepaalde 'boete' voor mag worden betaald, net als roken en vet eten duurder is geworden.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 01:38

Ik snap het probleem eigenlijk niet. Lange mensen betalen ook voor extra beenruimte, waarom zouden brede mensen niet hetzelfde behandeld moeten worden?

xDefinetly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 01:41

Nou ja, ik vind dat het wel kan alleen is het een beetje rot om te vragen of mensen die een vliegticket kopen een foto mee willen zenden, of zo'n extra ding. Heeft u overgewicht? Ja/Nee :') Die laatste kan nog wel ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 02:01

Anne_GTI schreef:
Ik snap het probleem eigenlijk niet. Lange mensen betalen ook voor extra beenruimte, waarom zouden brede mensen niet hetzelfde behandeld moeten worden?

Omdat ze zich 'aangevallen' voelen denk ik, althans dat proef ik wel in dit topic, als ik zie hoe mensen zich verdedigen.
Maar daar heeft de vliegtuigmaatschappij die dit weer een kostbaar extra stoel kost, vrijwel niets mee te maken. Het kost hun onnodig geld en het kan een gevaar opleveren, tijd dat hier eens wat aan wordt gedaan.