Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alet74

Re: Waar of hoe gaat Geert Wilders eindigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:34

Maar misschien heeft hij wel gewoon een Nederlands paspoort en stond zijn wieg gewoon in Den Haag ;) :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 15:01

Alet74 schreef:
Maar misschien heeft hij wel gewoon een Nederlands paspoort en stond zijn wieg gewoon in Den Haag ;) :)

Ja dat bedoel ik. Wat een vooroordeel een gekleurde medemens die zomaar gewoon met je praat, triest hoor.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 15:24

Mmm, ik heb familieleden die ook al 20 generaties in Noord-Brabant wonen, maar af en toe voor Turk worden aangezien vanwege donker krullend haar en een behoorlijk donkere huidskleur. Klinkklare onzin dus.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 16:25

hahah, daaarom dat filmpje, wat is een allochtoon haha.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 16:52

Net het filmpje gekeken. Als ik 25-30 jaar geleden door de stad liep waar mijn toenmalige middelbare school stond, liep ik ook met een grote boog om "tuig" heen. Dat waren gewone "oerhollandse" schoffies, die we steeds minder in het straatbeeld zien. Dus het gaat inderdaad om lichaamstaal, mensen voelen zich niet perse bedreigd door hun huidskleur, maar eerder door de algehele indruk.

Maar goed, vroeger was het wel een heel stuk gemakkelijker om iemand (bijvoorbeeld) op kleding te beoordelen dan nu. De referentie zou pas totaal zijn als ze het ook eens met een bende blonde jongetjes zouden doen die er niet helemaal pluis uitzien. Ik heb liever met een bende marokkanen van doen dan met een bende hells angels ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 17:00

sarabande schreef:
Alet74 schreef:

Ja dat bedoel ik. Wat een vooroordeel een gekleurde medemens die zomaar gewoon met je praat, triest hoor.

Ik dacht dat het sarcasme er toch wel van af droop, maar blijkbaar niet dus ;)
Ik heb juist helemaaaaal niets tegen allochtonen, lees de rest van het topic maar eens ;)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 19:44

Haha, nee, je had niet goed je sarcasme erin getypt Heino, vond het al zo on-Heino eigenlijk ;)

@joost: hier heb je ze nog wel; de ouderwetse hangjongeren, inderdaad, daar loop je liever met een boogje omheen. Hier in de buurt heb je ook van die neo-nazi-achtige groepjes, die vind ik heel eng. Die vallen ook mensen lastig die ze niet aanstaan, gelukkig zitten de gemeentes daar redelijk bovenop.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 20:24

las het gisteren in de kitsweek (zo'n krantje) over rechtsextremisme. daar word je ook niet blij van, wat een gedachte en uitspraken sommige doen, dat is gewoon eng. maargoed. er zitten gewoon veel rotzakken tussen. en waar het aan ligt? misschien kan je je voorstellen hoe het is om 7 kinderen op te voeden, een man te hebben die vele uren maakt en nog te weinig binnen brengt.. die moeders zijn eigenlijk al blij als ze de normale gang van zaken onder controle hebben. eten wassen slapen school etc.. en dat vind ik enorm knap! mijn tante heeft er ook 6, ze doet het toch maar even. als er dan 1 ontspoort (want de straat/jongerencultuur is gewoon erg overheersend) dan weten ze vaak niet wat te doen. eigenlijk is er niet echt een vinger op te leggen natuurlijk. ieder huisje heeft zn kruisje.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 20:31

Ik geloof dat ik je niet helemaal snap Jameyskatje. Kon je uit het artikel opmaken dat het vooral kinderen uit grote, arme gezinnen zijn die rechtextremistisch worden?
Het is wel zo dat mensen graag ergens bij willen horen, als je dan jong bent, ben je meestal beïnvloedbaar en als zo'n groep dan op je pad komt, moet je wel heel sterk in je schoenen staan, wil je niet gaan volgen. Althans, daar kan ik me iets bij voorstellen.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 20:48

haha nee sorry. volgens mij ga ik weer veel te snel. achter het woord 'maargoed' ben ik weer terug gekomen op 'marokkaanse'probleemjeugd. want daar waren we een paar pagina's terug toch over begonnen ? haha en ik moest dat nog even kwijt. want ik zit er ook vanuit mijn werkveld heel erg over de denken en te bekijken. vind dat gewoon erg interessant.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 21:28

Alet74 schreef:
Haha, nee, je had niet goed je sarcasme erin getypt Heino, vond het al zo on-Heino eigenlijk ;)

Oh, nouja, de "*kuch*" en "duuuuh" moesten dat duidelijk maken :P

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 21:39

hoe hij gaat eindigen.

Mors dood :D

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 11:08

randie schreef:
hoe hij gaat eindigen.

Mors dood :D

:j
En als het aan sommige mensen ligt; met een kogel door z'n kop.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 11:22

Aranel schreef:
Ik heb ook altijd gezegd dat hij niet op een natuurlijke manier aan z'n einde komt := Ben ook bang dat 'ie wordt neergeschoten/gestoken o.i.d.

Ik denk dat hij wel hoog eindigt in de verkiezingen eigenlijk! Veel mensen kunnen zich toch wel vinden in (sommige van) zijn ideeën..

Ergens was ik al bang dat ik de enige zou zijn die er zo over zou denken.
Maar ik denk wel dat hij ook een niet natuurlijke dood sterft.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 14:29

Ja als ik de titel lees, dan denk ik: Tussen 4 plankjes.

Sorry

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 14:50

Ik denk ook wel dat hij niet normaal aan zijn einde komt. Dat hij neergestoken/ geschoten wordt vlak voor of na de verkiezingen.. Dat zijn partij dan zonder hem verder moet. Soort Pim Fortuyn achtig dus.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 14:53

En eigenlijk te gek voor woorden dat jullie dat denken..

Wanneer is het zo ver gekomen dat mensen die anders (hoe dan ook) denken een niet-natuurlijke dood gaan sterven.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 15:01

Sannnn schreef:
Ik denk ook wel dat hij niet normaal aan zijn einde komt. Dat hij neergestoken/ geschoten wordt vlak voor of na de verkiezingen.. Dat zijn partij dan zonder hem verder moet. Soort Pim Fortuyn achtig dus.

Fortuyn had geen 5 zwaarbewapende mannen om hem heen.
En gezien de nummer 2 van de partij van Wilders net heeft toegegeven een alcohol probleem te hebben (wat heet hij ramt mensen nu niet alleen met woorden maar ook fysiek in elkaar als hij het er niet mee eens is) lijkt mij dat die partij zonder Wilders weinig levensvatbaar is.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 15:36

sarabande schreef:
Sannnn schreef:

Fortuyn had geen 5 zwaarbewapende mannen om hem heen.
En gezien de nummer 2 van de partij van Wilders net heeft toegegeven een alcohol probleem te hebben (wat heet hij ramt mensen nu niet alleen met woorden maar ook fysiek in elkaar als hij het er niet mee eens is) lijkt mij dat die partij zonder Wilders weinig levensvatbaar is.

Vergeleek hem met Fortuyn om hetgeen wat jij als laatste zei. Dat een partij zonder Wilders niet echt levensvatbaar is..

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 15:55

Er zijn altijd voor en tegenstanders van politieke partijen en ze denken het allemaal bij het rechte eind te hebben.

Ik denk dat het feit dat Wilders zoveel stemmen heeft gekregen bij de laatste verkiezingen, gezien moet worden als een teken aan de wand, of je het nu eens bent met zijn opvattingen ja of nee. Er is blijkbaar grote interesse in de onderwerpen die hij aanbrengt. Dus dat zijn partij ineens vrijwillig zal eindigen, lijkt mij erg onwaarschijnlijk.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 16:26

Maar het zijn voornamelijk de ideeën van Wilders zelf. De rest hangt zijn ideeën aan, maar verder niet. Tenminste zo zie ik het.. Dat was ook het geval met Pim Fortuyn. Hij was en is de man achter de LPF.. Als die man wegvalt gaat het langzaam naar beneden...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 16:33

Starbreeze schreef:
Er is blijkbaar grote interesse in de onderwerpen die hij aanbrengt. Dus dat zijn partij ineens vrijwillig zal eindigen, lijkt mij erg onwaarschijnlijk.

Er is voornamelijk interesse in de wijze waarop hij dat brengt, dat doet iemand hem niet zomaar na.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 12:53

Nou als iemand op dezelfde wijze een "redt de zeehondjes" leus zo zou brengen als hij dat doet, de partij van de dieren niet ineens zoveel stemmen meer zal krijgen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 13:14

Die zeehondjes heeft niemand last van. Maar angst zaaien voor het grote Islam gevaar dat de straten vervuilt, en onze banan afpakt is wel wat anders.
Lijkt me geen vergelijkbare grootheden.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 13:23

Hoorde net op de radio dat een multicultureel bureau het prima vond als onderzocht werd hoeveel een allochtoon kost en wat hij-zij opbrengt. Dit gebeurde in meerdere landen en zij zagen niet in wat er verkeerd aan was.