Michel_ schreef:Maar zou je ook nog op mijn voorstel willen reageren?
- Wij kunnen eventueel best het abuse formulier makkelijker maken maar dat betekent voor ons ook meteen weer meer misbruik ervan.
- Foto niet meer uploaden moet ook wel mogelijk zijn.
- Waarschuwing is ook mogelijk.
- Waarschuwing tijdens uploaden is ook geen probleem, dacht dat dat er al wel zat maar dat is toch niet zo.
Ik heb nog geen voorstel gezien dat op effectieve wijze de problemen in het verleden, het heden én de toekomst een oplossing zal bieden....
Maar om toch wat commentaar te geven:
1. Dus dan moet de fotograaf nog steeds al het opspoor werk zélf doen. Ik ben niet verantwoordelijk voor de inhoud van de site van Horse Tycoon, het beheer van Horse Tycoon is verantwoordelijk voor de inhoud op de site.
2. Goed idee, maar wat gebeurd er met de foto's die al in het spel zitten? En wat gebeurd er met de inkomsten die in het verleden gegenereerd zijn via deze foto's? Krijgen de fotografen daar nog wat van terug te zien?
3. Waarschuwing is ook mogelijk? Waarom worden gebruikers na 1 waarschuwing niet bij de 2e x direct permanent verbannen? Je moet een statement maken. De gebruiker pleegt een misdrijf. Niet een kwajongensstreek. Pak het dan ook serieus aan. Anders nemen de gebruikers (zoals we de afgelopen jaren gemerkt hebben) de regels gewoon níet serieus.
4. Prima maatregel, maar zoals één van de andere fotografen al schreef: mensen hebben het in de wet kunnen lezen, op de site van de fotograaf kunnen lezen, op google kunnen lezen, in de algemene HT voorwaarden kunnen lezen én in de regels van HT kunnen lezen... Dat hebben ze blijkbaar állemaal overgeslagen, dus ik gok dat een opmerking tijdens het uploaden ook niet gelezen zal worden, net als ál die andere waarschuwingen die ze tijdens het zoeken naar foto's al niet gelezen hebben.
De enige oplossingen die ik voorbij zien komen zijn oplossingen die vrijwel geen tijd & moeite kosten voor het beheer, maar wel voor de fotograaf. En die geen geld mag kosten, en de fotograaf geen geld mag opleveren.
En dan moet ik je toch teleurstellen; een fotograaf kan niet leven van lucht.
Als je in het spel foto's wil blijven gebruiken (en zeker zo lang er geld in om gaat), dan zal je vroeg of laat tóch de fotografen voor hun werk moeten gaan compenseren.