Massale schending auteursrechten bij paardenspel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 18:29

nee hypoFOCUS jij zegt letterlijk:

Citaat:
Zodra jij je voldoende ingelezen hebt in de wetteksten, waardoor je weet waarover je praat, en daarom met goede argumenten komt... zal ik inderdaad inhoudelijk op je teksten reageren.

dus mensen die het wetboek niet van voor naar achter kennen mogen niet mee discussieren

en er worden nog steeds vragen gesteld waar geen antwoord op is gekomen

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 18:30

Handig dat je dan niet meteen quote wat ik er onduidelijk aan vind maar dat moet je dan zelf maar weten. Ik kan namelijk nergens vinden waarom HT meer 'kennis' zou hebben dan ander UGC sites. Ik zal het nog eens terug lezen dan.

Ik heb wel het hele topic gelezen trouwens ikstel vragen omdat ik sommige dingen niet snap, of omdat 25 pagina's gewon veel is om te onthouden in een keer.Hoewel dat natuurlijk ook niet alleen op mij is gericht denk ik dat er meer mensen zijn die er zo over denken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 18:45

@LimaMambo: Ik ben op geen enkele manier verplicht om vragen van wie dan ook hier te beantwoorden hoor... ;)
Het is gewoon een topic om mensen te laten zien wat er speelt, zodat mensen zich realiseren dat schenden van het auteursrecht fout is.

En als mensen ineens van alles willen weten: prima...
Maar het is hier geen help-desk of vragen uurtje...
Gewoon een discussie over auteursrechten, that's all.

@Liedje89; ik kán daar best meer uitleg over geven, maar ik ben me bewust van het feit dat een dergelijke specifieke uitleg mogelijk niet perse in mijn voordeel zou werken als het tot een rechtzaak zou komen. Dus ik kies er nu voor om niet verder specifiek daarop in te gaan.
Op internet is er veel over te vinden; daar kun je wellicht wat meer uitleg vinden.

Maar een gratis upload service met een commerciële online community hetzelfde noemen is appels met peren vergelijken ;)
Oftewel; het zijn 2 totaal verschillende sites/diensten...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 18:46

Kunnen we deze discussie ook gezellig houden >;) ipv elkaar in de haren te vliegen :roll:

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 18:50

Hypofocus schreef:
@LimaMambo: Ik ben op geen enkele manier verplicht om vragen van wie dan ook hier te beantwoorden hoor... ;)
Het is gewoon een topic om mensen te laten zien wat er speelt, zodat mensen zich realiseren dat schenden van het auteursrecht fout is.

En als mensen ineens van alles willen weten: prima...
Maar het is hier geen help-desk of vragen uurtje...
Gewoon een discussie over auteursrechten, that's all.

en ik dacht dat er aardig gediscusierd werd maar het is een beetje flauw om dan ineens geen vragen meer te beantwoorden met de doodoener: als je er geen verstand van hebt dan moet je je mond houden

dit is geen normale manier van discussieren en heb ook echt het idee dat je alleen ingaat op dingen die voor jou in je voordeel zijn

Michel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 18:52

Hypofocus schreef:
Maar een gratis upload service met een commerciële online community hetzelfde noemen is appels met peren vergelijken ;)

Zijn allebei even commercieel hoor ;)

Maar zou je ook nog op mijn voorstel willen reageren?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 18:53

Michel_ schreef:
Hypofocus schreef:

Zijn allebei even commercieel hoor ;)

YT vraagt geen geld voor het uploaden van filmpjes, HT wel voor de foto's :) Dat vind ik toch een behoorlijk verschil.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 18:54

Focussed schreef:
YT vraagt geen geld voor het uploaden van filmpjes, HT wel voor de foto's :) Dat vind ik toch een behoorlijk verschil.

HT vraagt er ook niet direct geld voor
en YT krijgt ook geld dmv reclame op de website bij een gejat filmpje

Odysseus

Re: Massale schending auteursrechten bij paardenspel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 18:55

HT vraagt er wel DIRECT geld voor. Credits zijn geld.
YT krijgt geld via de advertisement ja, niet via het uploaden.

Michel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 18:56

Focussed schreef:

Waar er vanuit word gegaan dat je eigen foto upload en niet van iemand anders mits je toestemming hebt.
En ik zeg ook niet dat hun dat doen, ik zeg alleen dat hun net zo commercieel zijn ;)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 18:56

Focussed schreef:

maar niet alle credits gaan direct naar paarden foto's ;)
dat is de keus van de speler zelf.. en of die credits uberhauptzijn gekocht van echt geld of HT geld, dat weet je ook niet

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 18:58

Michel_ schreef:
Focussed schreef:

Waar er vanuit word gegaan dat je eigen foto upload en niet van iemand anders mits je toestemming hebt.
En ik zeg ook niet dat hun dat doen, ik zeg alleen dat hun net zo commercieel zijn ;)

In mijn ogen is HT nog veel commercieler. Jullie willen niet alleen geld verdienen met advertisements maar ook met allerlei uitbreidingen die je kunt kopen op het spel (o.a. de foto's bijv.) Maar dat is natuurlijk een mening, die kan verschillen.

Idd, er wordt vanuit gegaan dat er legaal wordt geupload. Daarom krab ik me ook achter m'n oren over het feit dat er gewoon NIET wordt ingegrepen door het beheer wanneer er illegale documenten worden geupload... 8)7

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 18:59

LimaMambo schreef:
Focussed schreef:

maar niet alle credits gaan direct naar paarden foto's ;)
dat is de keus van de speler zelf.. en of die credits uberhauptzijn gekocht van echt geld of HT geld, dat weet je ook niet

Maar credits worden ALTIJD verkregen door echt geld. Ooit moet er iemand in ECHTE euro's voor hebben betaald. Er wordt dus altijd verdient met het uploaden van een paardenfoto.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 19:00

der is toch een voorstel gedaan door HT of heb ik het nu mis?
snap dan niet dat dit gewoon geaccepteerd word, en dat jullie vrolijk verder gaan met doorleven ipv rechtzaak dit rechtzaak dat

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 19:00

Welk voorstel dan? Dan is er mij wat ontgaan nl.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 19:01

Focussed schreef:
Welk voorstel dan? Dan is er mij wat ontgaan nl.

dan moet je maar even terug lezen

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 19:02

Ik lees iedere dag bij, maar kan het niet vinden :)

Michel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 19:03

Focussed schreef:
In mijn ogen is HT nog veel commercieler. Jullie willen niet alleen geld verdienen met advertisements maar ook met allerlei uitbreidingen die je kunt kopen op het spel (o.a. de foto's bijv.) Maar dat is natuurlijk een mening, die kan verschillen.

Idd, er wordt vanuit gegaan dat er legaal wordt geupload. Daarom krab ik me ook achter m'n oren over het feit dat er gewoon NIET wordt ingegrepen door het beheer wanneer er illegale documenten worden geupload... 8)7

Wanneer word er nou eens gestopt met die onjuiste beweringen?
Er word uberhaupt al niks geupload want het is gewoon een hyperlink en ten 2e, als wij klacht ontvangen word de foto direct verwijderd.
Dus zeg nou niet dat wij NIET ingrijpen want dat is gewoon niet waar.

En onze site kan je niet draaiend houden met advertenties. Dat is alleen leuk voor erbij.

Limanade

dan moet je maar even iets meer moeite doen
ik moet nu weg

tot laterrr

Anoniem

Michel_ schreef:

- Wij kunnen eventueel best het abuse formulier makkelijker maken maar dat betekent voor ons ook meteen weer meer misbruik ervan.
- Foto niet meer uploaden moet ook wel mogelijk zijn.
- Waarschuwing is ook mogelijk.
- Waarschuwing tijdens uploaden is ook geen probleem, dacht dat dat er al wel zat maar dat is toch niet zo.

Ik heb nog geen voorstel gezien dat op effectieve wijze de problemen in het verleden, het heden én de toekomst een oplossing zal bieden....
Maar om toch wat commentaar te geven:

1. Dus dan moet de fotograaf nog steeds al het opspoor werk zélf doen. Ik ben niet verantwoordelijk voor de inhoud van de site van Horse Tycoon, het beheer van Horse Tycoon is verantwoordelijk voor de inhoud op de site.
2. Goed idee, maar wat gebeurd er met de foto's die al in het spel zitten? En wat gebeurd er met de inkomsten die in het verleden gegenereerd zijn via deze foto's? Krijgen de fotografen daar nog wat van terug te zien?
3. Waarschuwing is ook mogelijk? Waarom worden gebruikers na 1 waarschuwing niet bij de 2e x direct permanent verbannen? Je moet een statement maken. De gebruiker pleegt een misdrijf. Niet een kwajongensstreek. Pak het dan ook serieus aan. Anders nemen de gebruikers (zoals we de afgelopen jaren gemerkt hebben) de regels gewoon níet serieus.
4. Prima maatregel, maar zoals één van de andere fotografen al schreef: mensen hebben het in de wet kunnen lezen, op de site van de fotograaf kunnen lezen, op google kunnen lezen, in de algemene HT voorwaarden kunnen lezen én in de regels van HT kunnen lezen... Dat hebben ze blijkbaar állemaal overgeslagen, dus ik gok dat een opmerking tijdens het uploaden ook niet gelezen zal worden, net als ál die andere waarschuwingen die ze tijdens het zoeken naar foto's al niet gelezen hebben.

De enige oplossingen die ik voorbij zien komen zijn oplossingen die vrijwel geen tijd & moeite kosten voor het beheer, maar wel voor de fotograaf. En die geen geld mag kosten, en de fotograaf geen geld mag opleveren.

En dan moet ik je toch teleurstellen; een fotograaf kan niet leven van lucht.
Als je in het spel foto's wil blijven gebruiken (en zeker zo lang er geld in om gaat), dan zal je vroeg of laat tóch de fotografen voor hun werk moeten gaan compenseren.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 19:04

Michel_ schreef:
Focussed schreef:

Wanneer word er nou eens gestopt met die onjuiste beweringen?
Er word uberhaupt al niks geupload want het is gewoon een hyperlink en ten 2e, als wij klacht ontvangen word de foto direct verwijderd.
Dus zeg nou niet dat wij NIET ingrijpen want dat is gewoon niet waar.

En onze site kan je niet draaiend houden met advertenties. Dat is alleen leuk voor erbij.

Er is al zo vaak duidelijk gemaakt dat er zoveel ontevredenheid is over die oplossing. Waarom wordt er niet gewoon geluisterd en meegewerkt? Bang dat er dan geen centjes meer binnenkomen :roll: ?

Michel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 19:06

Focussed schreef:
Er is al zo vaak duidelijk gemaakt dat er zoveel ontevredenheid is over die oplossing. Waarom wordt er niet gewoon geluisterd en meegewerkt? Bang dat er dan geen centjes meer binnenkomen :roll: ?

Komen jullie maar met een betere oplossing dan. Wij moeten zeker maar ja en amen zeggen.
Zo werkt dat helaas ook niet.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 19:07

Focussed schreef:

sorry.. maar dat van die centjes vindd ik eerder op hypofocus slaan..
er word een oplossing aangeboden, is het nog niet goed

geld geld en nog eens geld, dat is waar het om draait

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 19:08

Echt jeetje ik word hier een beetje moe van.

Kom maar met een beter oplossing?
Astjeblieft doe die ogen open en lees! Hilda kwam met het geniale idee van de stockfoto's en royalties. Andere ideeën zijn stoppen met de uploadmogelijkheid bij het paard....
En zo kan ik nog wel even doorgaaan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 19:09

Tsja, het is een erg pot en ketel verhaal. Als ik het zo lees vind ik dat beide partijen hun hakken in het zand hebben gezet en verder niet erg geneigd lijken toenadering te zoeken. "Jamaarhunnie" zegeviert :)

Hypofocus: jij zegt dat je ook een oplossing wilt voor het verleden - waar zou je dan aan denken?

Michel: er zijn talloze dingen die je als beheer nog meer zou kunnen doen, wat is de reden om die niet uit te voeren?

Focussed: ik ben net zo goed als jij benieuwd naar de motivatie van Michel, maar door er gelijk een negatieve conclusie aan te verbinden, en een smiley als :roll: maak je wel de kans een stuk kleiner dat er een open en nuttig antwoord komt.