Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Heino schreef:Overigens is mijn allochtone bovenbuurman nu keihard mee aan het zingen met André Hazes, is dat wat ze bedoelen met integratie?
Heino schreef:Karl66 schreef:Het is heel simpel, we kunnen alle turken en marrokanen het land uit gooien, maar dan komt er gewoon een nieuwe groep die de sociale onderkant van de maatschappij vormt en die oververtegenwoordigd is in de niet witteboorden criminaliteit. Het is namelijk geen afkomstprobleem maar een sociaal probleem en door op afkomst te focussen (wat Wilders doet) ga je voorbij aan het werkelijke probleem en vererger je het in de plaats van dat je iets oplost.
Daarmee wil ik niet zeggen dat je criminaliteit niet hard moet aanpakken. Dat moet je juist wel doen, maar door op afkomst te focussen schop je ze alleen maar verder het getto in. Daardoor maak je hun sociale positie juist alleen maar zwakker, met als gevolg een nog grotere vertegenwoordiging in de criminaliteit. Waarmee Wilders zijn eigen gelijk bewijst maar tegelijk voor ons als samenleving niks oplost.
Helemaal mee eens.
Karl66 schreef:Illegalen, laat staan criminele illegalen zijn het issue niet. Voor de aanpak daarvan is allang een kamerbrede meerderheid en is er allang voor de oprichting van de PVV wetgeving gemaakt.
Maar je kan toch niet serieus met droge ogen beweren dat het Wilders om de criminelen alleen in zijn geval dan de allochtone criminelen gaat. Je praat hier over de man die Fitna gemaakt heeft, die de koran wil verbieden, iemand die de allochtonen de schuld van alle problemen geeft en xenofobie als de oplossing daarvoor.
Ja de criminaliteit is een probleem, ja de allochtone criminaliteit is ook een probleem doordat de sociale onderklasse in Nederland voor het overgrote deel uit allochtonen bestaat. Maar de oplossing daarvoor is niet alle allochtonen keihard aanpakken onder het motto "Wees blij dat je hier mag wonen en daarom verwachten we van jou dat je een weliswaar gekleurde maar jaknikkende klompendanser wordt". De oplossing vind je alleen maar door met die bevolkingsgroep waar een probleem is in gesprek te gaan en het samen met hun te gaan oplossen. Dat is namelijk werkelijke integratie en daarmee blokkeer je niet de opwaartse sociale migratie.
Bron: Website Volkskrant.Citaat:De PVV-Kamerleden en de kandidaten van de Europese lijst, vaak gekomen met hun familie, zijn even meegegaan naar het nabije Haagse stadhuis om het debat live te zien. De PVV-vrijwilligers en andere aanhang blijven in het café achter en volgen de verbale veldslag op televisieschermen. Ze zijn jong en ze zitten goed in de kleren, de vrouwen in feestelijke jurken en de mannen in pak. Niet met de boord sociaal-democratisch open, maar de das om. Ze juichen hard als Wilders de PvdA en de VVD aanvalt en nog harder als hij zegt dat ‘het Marokkaanse tuig’ dat rellen trapt het land moet worden uitgezet. Want ‘een Nederlands Nederland’, zoals Wilders dat noemt, is en blijft het hoofdthema van de PVV.
Fitch schreef:Dat is toch gewoon discriminatie? Pfff, ik ken genoeg 'tuig' dat niet Marokkaans is en genoeg Marokkanen die geen tuig zijn... Ik vind het doodeng dat ze zo groot zijn geworden.
sarabande schreef:Fitch schreef:Dat is toch gewoon discriminatie? Pfff, ik ken genoeg 'tuig' dat niet Marokkaans is en genoeg Marokkanen die geen tuig zijn... Ik vind het doodeng dat ze zo groot zijn geworden.
Niemand durft er echt tegenin te gaan behalve Pechtolt en dat heeft hem geen windeieren gelegd. De anderen zitten nog met de reacties die er kwamen toen ze Pim tegenspraken, de doodsbedreigingen waren niet van de lucht.
Wat mij blijft storen is het feit dat de man die deze dingen roept op kosten van de belastingbetaler dag en nacht door 6 man omringt wordt, en niemand die daar ooit wat van zegt.
KiWiKo schreef:maar flitch........... hoe komt het dan dat ze zoveel stemmen krijgen........
komt dat omdat het Nederlandse volk dom is???
Komt dat omdat het Nederlandse volk intolerant is??
Komt dat omdat het Nederlandse volk niet sociaal is???
vertel het mij maar........![]()
![]()
Ik denk dat het Nederlandse volk (waaronder ook zeker allochtonen vallen, en volgens de statistieken word het meest PVV gestemt in de wijken waar het meest allochtonen wonen) het gewoonweg zat is..........
sarabande schreef:Ja dat ligt aan hem en het is godsgeklaagd dat we de uitspraken die hij over hele bevolkingsgroepen en andere godsdiensten doet tollereren.
Ik heb mensen gezien die op hem gestemt hebben en uitspraken als ze fokken maar als konijnen en straks nemen ze ons land over, klinken inderdaad zeer stom en vooral zeer angstig.
Daar speelt Wilders op in heel gemakkelijk is dat.
Daarbij heeft hij geen enkele oplossing want de dingen die hij als oplossing roept zijn juridisch en staatsrechtelijk helemaal niet mogelijk.
Dus als je dat soort uitspraken (b.v. we zetten ze gewoon het land uit) voor zoete koek slikt ben je inderdaad heel dom.
Fitch schreef:KiWiKo schreef:maar flitch........... hoe komt het dan dat ze zoveel stemmen krijgen........
komt dat omdat het Nederlandse volk dom is???
Komt dat omdat het Nederlandse volk intolerant is??
Komt dat omdat het Nederlandse volk niet sociaal is???
vertel het mij maar........![]()
![]()
Ik denk dat het Nederlandse volk (waaronder ook zeker allochtonen vallen, en volgens de statistieken word het meest PVV gestemt in de wijken waar het meest allochtonen wonen) het gewoonweg zat is..........
Eens met Sarabande. Wilders is populistisch, rechts mannetje van het volk, roept duidelijke zaken in jip-en-janneke taal. Heel makkelijk, om het daar mee eens te zijn. Maar hoeveel van de mensen die op hem stemmen weten precies wat Wilders allemaal wil met uitkeringen, belastingen, privatiseringen? Hoeveel van die mensen hebben zich in Nederlandse en Europese wetgeving verdiept, en de werkelijke oorzaak van de allochtonenproblematiek?
Helaas is het niet zo makkelijk als Wilders voorspiegelt. Dat zou oneerlijk zijn voor het grootste gedeelte van de allochtonen, die wél geïntegreerd zijn etc. Je krijgt op deze manier alleen maar meer polarisering, waar Wilders op dit moment naar mijn mening de grootste aanstichter van is. Ik ben Fries, en als iedereen steeds zou zeuren over 'Fries tuig wat heel Nederland onveilig maakt en niet in de samenleving past' zou ik ook boos worden en me geen Nederlander meer voelen, ook al ben ik zelf wellicht geen tuig.
Daarnaast is het inderdaad nogal onmogelijk om al zijn plannen uit te voeren, zoals Sarabande ook al zei.