_San87_ schreef:
Deze is toch echt wel geweldig.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
journee schreef:Electra63 schreef:
Dat heb ik ook.
Ik ben bijvoorbeeld tegen Bijzondere scholen. Ik ben voor openbare scholen met 2 uur per week religieus onderwijs, waar alle vormen aan bod komen.
Ik vind het toch bijzonder hoe Timmermans op SM als schuldige wordt aangewezen van de val van dit kabinet. Hij zit in de oppositie.
Hij was niet eens nodig.
Waarom ben je tegen bijzondere scholen? Heb je daar een specifieke ervaring mee?
juval schreef:ach ja, beetje opgeklopt verhaal vind ik. Ik denk niet dat de leden voor Mona zullen kiezen, maar we zullen het zien.
mysa schreef:Ben het met je eens. Scholen horen niet religieus te zijn.
Wat dan wel weer jammer is, dat dan bijvoorbeeld Jenaplan ook niet meer zou mogen, lijkt me althans.
Loretta schreef:_San87_ schreef:
Deze is toch echt wel geweldig.
Electra63 schreef:journee schreef:
Geen persoonlijke ervaring, maar ik heb vlak bij een reformatorische middelbare school gewoond.
En ik heb hier nu vlakbij "school met de Bijbel".
Laat ik zeggen, die zijn niet heel tolerant op sommige gebieden.
Mijn bezwaar is, dat er veel geklaagd wordt over islamitische scholen, maar die kun je niet verbieden omdat deze onder Bijzondere Scholen vallen.
Mijn kleindochter zit op een grote Christelijke basisschool met wel 6 groepen 1/2. Haar juf is zeer christelijk in tegenstelling tot de andere juffen op school. Werkelijk ieder liedje, ieder thema of gesprek heeft wel met de Heere Jezus te maken. Het lijkt bijna indoctrinatie![]()
In de andere klassen is dat veel minder, hoort mijn dochter van vriendinnen.
Nu worden ze daar zeker niet slechter van, maar ik vind het niet thuis horen in het onderwijs.
Mijn voorkeur gaat uit naar openbaar onderwijs met iedere week wel onderwijs over de verschillende religies.
Electra63 schreef:Soms heb je geen keuze en heb je alleen een Christelijke school.
En inderdaad is mijn mening uit 2e hand, maar wel van (zeer) dichtbij.
Ik ken kinderen die op het reformatorisch middelbaar onderwijs zaten. Onder andere een stalgenootje werd vreselijk gepest en buitengesloten omdat hij homofiel is.
Mijn toenmalige overburen hadden 11 kinderen, daar op school. Dus ik heb genoeg gehoord en gezien. Zeker als je zelf kinderen hebt, toen in die leeftijd.
Maar goed, jij bent blij met Bijzondere Onderwijs, voor mij hoeft het niet.
Daarbij hebben mensen natuurlijk heel vaak een mening over iets, terwijl ze daar misschien nooit mee in aanraking zijn gekomen.
Maar de wereld is dichtbij tegenwoordig, dus je kunt je over ieder onderwerp een mening vormen.
Electra63 schreef:Soms heb je geen keuze en heb je alleen een Christelijke school.
Ik ken kinderen die op het reformatorisch middelbaar onderwijs zaten. Onder andere een stalgenootje werd vreselijk gepest en buitengesloten omdat hij homofiel is.
Mijn toenmalige overburen hadden 11 kinderen, daar op school. Dus ik heb genoeg gehoord en gezien. Zeker als je zelf kinderen hebt, toen in die leeftijd.
Daarbij hebben mensen natuurlijk heel vaak een mening over iets, terwijl ze daar misschien nooit mee in aanraking zijn gekomen.
Maar de wereld is dichtbij tegenwoordig, dus je kunt je over ieder onderwerp een mening vormen.
Tiggs schreef:Electra63 schreef:Soms heb je geen keuze en heb je alleen een Christelijke school.
Wat te denken van de Driestar in Gouda, waar jongeren gedwongen werden uit de kast te komen?
Ik ben het met je eens. Ik begrijp niet waarom onderwijs met geloof gecombineerd moet worden. Laat gewoon ruimte voor alle scholen en biedt een algemeen vak 'levensovertuiging' aan als kennismaking met allerlei soorten geloven. Of doe dat als onderdeel van maatschappijleer.
Libra76 schreef:Dat kan. Dan nog kan je je gedragen. En hoef je niet met fakkels haar staan op te wachten of verwensingen naar haar hoofd te slingeren