Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 11:20

Het is bijna of het een mediashow is, haha; ze hebben niet voor niets een "big-time TV producer" ingehuurd om kijkers te trekken. Het is meer een PR stunt dan iets anders.

De grotere vraag is of de show de gewenste resultaten op zal leveren of dat het wederom slechts "preaching to the choir" zal zijn. De meeste mensen die kijken, ook hier, kijken alleen om hun vooroordelen bevestigd te zien en mogelijk om hun TDS beter te verwerken. Het doel is natuurlijk tweeledig: Trump uitschakelen voor 2024 en stemmen winnen voor komende midterms en de volgende verkiezingen.

mysa

Berichten: 10642
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 11:24

Zo kun je het zien. Niet dat ik kijk, maar ik vond het echt een aanslag op de democratie. Zelfs zonder geweld en dreiging zou ik een invasie van het binnenhof vreselijk vinden.

pmarena

Berichten: 48496
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 11:45

Ik hoop dat het nog wat mensen laat beseffen dat Trump zichzelf uitgeschakeld heeft om opnieuw in zo'n machtspositie te komen.

Iedereen met op zijn minst een vingerhoedje verstand moet toch beseffen dat je zo'n zelfingenomen, wannabe-dictator niet over de toekomst van zo'n land en de wereld moet laten beslissen.

Ik heb hem destijds echt het voordeel van de twijfel gegeven, met het idee: misschien wil hij inderdaad wel orde op zaken stellen en gaat hij er toch wel in met de beste intenties. Maar als je dat nog steeds gelooft dan ben je echt stekeblind. Die man denkt maar 1 ding: hoe hij hier zelf beter van kan worden.

Hij geeft geen zak om de rest van de wereld, kan niet tegen kritiek of weerwoord, neemt nergens verantwoordelijkheid voor, verzamelt alleen maar ja-knikkers om zich heen en gooit constant links en rechts mensen onder de bus om zijn eigen hachje te redden.

Wie dat nog steeds niet ziet en denkt dat iedereen fout is behalve Trump, die heeft gewoon oogkleppen op.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-22 11:48

Pmarena live volgen betekent daadwerkelijk aanwezig zijn en dan nog krijg je enkel mee wat ze om je heen vertellen.

Wat bedoel je ik zit in een konijnenhol? Wappie,konijnenhol, lockdown, zeg me niet dat jullie deze kreten zelf ver
Alles geloven is de makkelijkste manier. Kritisch zijn hebben sommigen echter verleerd. Want wie zit er nu werkelijk lui op zijn stoel en slikt alles wat je op presenteerblaadje krijgt opgediend op de tv. Net als 9 september, we hebben allemaal live gezien hoe het vliegtuig het gebouw invloog. En ja hoor daar komen weer die complotdenkers. Zelfs de aanwezige brandweerlui waren complotdenkers. En oh gezien in de krant, die man die uit het gebouw sprong, vreselijk.

IMANDRA

Berichten: 9845
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 11:54

Dat sommigen kritisch zijn (en in het verlengde daarvan: bronnen/informatie herkennen als (on)betrouwbaar) verleerd hebben is wel duidelijk ja :+

pmarena

Berichten: 48496
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 12:29

Als je ergens aanwezig bent dan zie je wat er direct om je heen gebeurt. Kan erg interessant zijn :j

Als je een gebeurtenis live op TV / andere media volgt, dan zie je vanuit verschillende invalshoeken andermans live beelden en belevenissen. En krijg je een veel completer beeld van de totale situatie.

Tenzij je je beperkt tot 1 invalshoek en er bij voorbaat van uitgaat dat bron A altijd gelijk heeft en bron B altijd liegt.

Het leuke is, dat als je zowel naar bron A, B als C, D en E luistert, en van allemaal beseft dat ze een eigen "agenda" kunnen hebben..... dan zie je dat al die beelden bij elkaar een redelijk totaalplaatje schetsen van wat er gebeurd is.

En dan valt op dat 1 van die bronnen alleen bepaalde beelden gebruikt, zó aan elkaar geknikt en gepraat, dat het een heel ander beeld van de daadwerkelijke situatie geeft dan het veel completere beeld dat je hebt gekregen dankzij het zien van meerdere bronnen.

Hoe iemand daadwerkelijk kan denken dat het stukje beeld van "toeristen tussen de touwtjes" het hele verhaal was, en de woedende, op de agenten inbeukende menigte die zichzelf met geweld toegang tot het Capitool verschafte, nep was (blijkbaar denken jullie dat :? ) dat is wel heel lekker makkelijk hoor... wat je goed uitkomt is waar, en wat niet goed uitkomt / "held Trump" in een kwaad daglicht stelt, is niet waar :?

Echt wonderlijk hoe graag sommige mensen zichzelf voor de gek willen laten houden. Er bestaan geen bronnen die altijd gelijk hebben. Zelfs Fox heeft soms wel eens gelijk en daarom vind ik het wel interessant om ook hun kant van een verhaal wel eens te horen, zodat ik er in kan duiken om te zien of daar een pietsje van waarheid in zit.

Maar zeker als het Trump of Biden betreft, vind je al snel een completer verhaal rondom dat kleine stukje verdraaide beeld van hen, waaruit blijkt dat het verhaal heel anders was.

Vergelijkbaar met dat "Biden VALT terwijl hij in het vliegtuig stapt, hahaha wat is het toch een loser" terwijl de beste man gewoon even wegglijdt en weer doorloopt....doe toch een beetje normaal jongens.

Als FOX en andere wappie-kanalen zeggen "hier is niks te zien, je hoeft er niet naar te kijken" dan weet je 1 ding zeker: ze WILLEN niet dat je er naar kijkt :)*

Als je dan even je kritische denkknop omdraait dan snap je misschien wel waarom een manipulerend media-kanaal heel hard zijn best om je te overtuigen daar vooral maar niet naar te kijken.

[edit] Wil je weten wat die "toeristen" daadwerkelijk deden...? Er gaan zat beelden rond :j
Zoals ik eerder de link plaatste van de Capitol Police agenten die hun verhaal doen. Hier een kortere versie ervan. Kijk even rond de 11 minuten bijvoorbeeld, hoe die gestoorde meute wappies probeert om een groep agenten (die geen kant uit kunnen...) te vermoorden -O-


pmarena

Berichten: 48496
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 13:18

Vraag voor DinoPino en Enzino.

En andere mensen die denken dat er alleen rustige toeristen liepen die met bewakers aan het knuffelen waren terwijl deze hen uitnodigden om binnen te komen.

Kijk bovenstaand filmpje.
Luister naar de verhalen van deze Capitol Police Officers.
Luister wat ze die dag meegemaakt hebben.
Zie aan hun lichaamstaal hoe getraumatiseerd ze daar nog van zijn.
Zie de beelden erbij.

Wat denken jullie daar nou van...?
Dat de beelden nep zijn?
Dat de agenten acteurs zijn?
Dat die mensenmassa daar niks met Trump te maken had...?
Er geen mogelijkheid bestaat dat dit daadwerkelijk gebeurd is...?

Ik ben daar toch wel zó benieuwd naar hoe je deze beelden kan verdraaien....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 13:22

pmarena schreef:
Vraag voor DinoPino en Enzino.

En andere mensen die denken dat er alleen rustige toeristen liepen die met bewakers aan het knuffelen waren terwijl deze hen uitnodigden om binnen te komen.

Ik denk dat helemaal niet dus ik laat de vraag aan me voorbij gaan.
Het is duidelijk dat je geen serieus antwoord wilt als je de vraag zo stelt.

pmarena

Berichten: 48496
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 13:27

enzino schreef:
pmarena schreef:
Vraag voor DinoPino en Enzino.

En andere mensen die denken dat er alleen rustige toeristen liepen die met bewakers aan het knuffelen waren terwijl deze hen uitnodigden om binnen te komen.

Ik denk dat helemaal niet dus ik laat de vraag aan me voorbij gaan.
Het is duidelijk dat je geen serieus antwoord wilt als je de vraag zo stelt.


Ik wil heel graag een serieus antwoord.
En hoop dat het niet bovenstaande suggesties zijn.
Maar dit is wel de retoriek die ik steeds langs zie komen over dit onderwerp.
Want oh ze liepen zo braaf tussen de touwtjes!

Dit is je kans om aan te geven wat je dan wèl denkt :j


Ik vraag me overigens wèl af waarom er maar zo weinig politie / bescherming was rondom het Capitool die dag.
Want dat is wel een grove fout vind ik. Ben benieuwd of daarover ook meer informatie naar buiten komt :j

mylittlejoy

Berichten: 3297
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 14:31

pmarena schreef:
Ik hoop dat het nog wat mensen laat beseffen dat Trump zichzelf uitgeschakeld heeft om opnieuw in zo'n machtspositie te komen.

Iedereen met op zijn minst een vingerhoedje verstand moet toch beseffen dat je zo'n zelfingenomen, wannabe-dictator niet over de toekomst van zo'n land en de wereld moet laten beslissen.

Ik heb hem destijds echt het voordeel van de twijfel gegeven, met het idee: misschien wil hij inderdaad wel orde op zaken stellen en gaat hij er toch wel in met de beste intenties. Maar als je dat nog steeds gelooft dan ben je echt stekeblind. Die man denkt maar 1 ding: hoe hij hier zelf beter van kan worden.

Hij geeft geen zak om de rest van de wereld, kan niet tegen kritiek of weerwoord, neemt nergens verantwoordelijkheid voor, verzamelt alleen maar ja-knikkers om zich heen en gooit constant links en rechts mensen onder de bus om zijn eigen hachje te redden.

Wie dat nog steeds niet ziet en denkt dat iedereen fout is behalve Trump, die heeft gewoon oogkleppen op.


Hoewel ik het met je eens ben, is het grootste probleem dat Trump een grote schare trouwe volgers heeft, die hem blijven steunen ongeacht wat er gebeurt. Dat zijn simpelweg stemmen die de Republikeinse partij wil behouden én nodig heeft. De Republikeinen hebben zichzelf in dit lastige parket gebracht: of ze keren zich tegen Trump en zullen de partij opnieuw op moeten bouwen, of ze tolereren het in een poging om de macht weer te grijpen. Want eens met zijn methode of niet: hij is momenteel hun enige ticket het Witte Huis in.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-22 14:43

pmanera dat filmpje kan ik niet zien, vanwege buitenland. Ik ken enkel filmpjes waarin Trump juist opriep voor extra bewaking. Raar die zie je niet. Valt het dan gewoon totaal niet op, dat zo een succesrijke man volgens jullie zo ontiegelijk dom is. En zie hetzelfde gebeuren met een ander iemand.

Hij heeft zoveel aanhangers die allemaal blind zijn, die daar wonen, maar het niet zo goed weten als degene die hier de media volgen. Dus eigenlijk is meer dan de helft in Amerika gewoon ontiegelijk dom en ontzettend blind. Deze verschrikkelijke man die heeft gezorgd voor banen en verlaging van de belasting, de illigale immigranten heeft weten te stoppen. Het heeft gezorgd dat de native bewoners een enorm bedrag kregen. En nog heleboel dingen, waar mensen beter van werden. Deze mensen zijn dus allemaal zo ontzettend blind en zien nu hoe waardevol Biden is. We hebben nu een oorlog, en verhoogde benzineprijzen, de werkeloosheid neemt toe en de criminaliteit.

Wanneer een man publiekelijk zo belachelijk wordt gemaakt, waarom zouden ze dat doen? En een Biden die bijna van een vliegtuigtrap af dondert. Die de helft van de tijd niet weer waar ie is of wat ie zegt. Wiens zoon te zien is op naaktfotos en filmpjes. Deze man wordt totaal niet belachelijk gemaakt.
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 13-06-22 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 14:46

mylittlejoy schreef:
Want eens met zijn methode of niet: hij is momenteel hun enige ticket het Witte Huis in.

Echt waar? Ron Desantis is erg populair en ik denk eerder dat de democraten niemand klaar hebben staan. Biden valt nu al uit elkaar en Harris scoort nog slechter dan Biden in de polls.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-22 14:48

Democraten of Republikeinen dat is toch onbelangrijk, hoofdzaak iemand die de Amerikaans invloed in het buitenland stopt en eens voor zijn eigen land gaat zorgen.

BigOne
Berichten: 38682
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 15:12

Dinopino schreef:
Democraten of Republikeinen dat is toch onbelangrijk, hoofdzaak iemand die de Amerikaans invloed in het buitenland stopt en eens voor zijn eigen land gaat zorgen.

Inderdaad een hele goede raad en een zegen voor alle dictators, kunnen ze pakken wat ze willen.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-22 15:22

Bigone bedoel je dat wanneer je oorlogen in het Buitenland ondersteunt en je eigen bevolking tekort doen,kan dat alleen wanneer je een democraat bent. Wil je dat niet dan ben je een dictator.
Interessant.

IMANDRA

Berichten: 9845
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 16:11

enzino schreef:
mylittlejoy schreef:
Want eens met zijn methode of niet: hij is momenteel hun enige ticket het Witte Huis in.

Echt waar? Ron Desantis is erg populair en ik denk eerder dat de democraten niemand klaar hebben staan. Biden valt nu al uit elkaar en Harris scoort nog slechter dan Biden in de polls.


Probleem is als trump alsnog besluit te runnen.
Dan wordt de republikeinse partij gesplitst, en dat lijkt me niet voordelig voor de stemmingen.

Wel met je eens dat ze geen goede vervanger hebben voor Biden (en ik had gehoopt dat Biden ipv een tweede termijn vol te maken juist plaats zou maken voor een jong persoon [liefst vrouw] met wat visie).


Dinopino schreef:
pmanera dat filmpje kan ik niet zien, vanwege buitenland. Ik ken enkel filmpjes waarin Trump juist opriep voor extra bewaking. Raar die zie je niet. Valt het dan gewoon totaal niet op, dat zo een succesrijke man volgens jullie zo ontiegelijk dom is. En zie hetzelfde gebeuren met een ander iemand.

Hij heeft zoveel aanhangers die allemaal blind zijn, die daar wonen, maar het niet zo goed weten als degene die hier de media volgen. Dus eigenlijk is meer dan de helft in Amerika gewoon ontiegelijk dom en ontzettend blind. Deze verschrikkelijke man die heeft gezorgd voor banen en verlaging van de belasting, de illigale immigranten heeft weten te stoppen. Het heeft gezorgd dat de native bewoners een enorm bedrag kregen. En nog heleboel dingen, waar mensen beter van werden. Deze mensen zijn dus allemaal zo ontzettend blind en zien nu hoe waardevol Biden is. We hebben nu een oorlog, en verhoogde benzineprijzen, de werkeloosheid neemt toe en de criminaliteit.

Wanneer een man publiekelijk zo belachelijk wordt gemaakt, waarom zouden ze dat doen? En een Biden die bijna van een vliegtuigtrap af dondert. Die de helft van de tijd niet weer waar ie is of wat ie zegt. Wiens zoon te zien is op naaktfotos en filmpjes. Deze man wordt totaal niet belachelijk gemaakt.


Zo succesvol is Trump niet hoor. Hij had een enorme voorsprong dankzij het geld van papa Trump, maar kan eigenlijk vrijwel geen winst maken. Bijna al zijn eigen business-ventures zijn geflopt en de gebouwen met zijn naam op zijn over het algemeen niet van hem (maar betalen mensen hem om zijn naam te mogen gebruiken).

En ja, zijn (fanatieke) aanhangers zijn relatief blind en lopen er gewoon achteraan. Zijn totaal niet kritisch over zijn uitlatingen en wat voor gevolgen die hebben. Bovendien had Trump wel de trend van Obama mee: die heeft hard gewerkt rondom economie etc. Nadeel van die trends is dat je pas verschil ziet als die maatregelen hebben kunnen werken, waardoor de president erna (republikein, aangezien het vaak afwisselt) met de eer kan gaan strijken. Illegale immigranten stoppen... ik betwijfel het. Die muur is nog stééds niet af. Wel heeft hij voor veel racisme gezorgd. En verlaging van de belasting zeker! Voor rijke mensen ;). Verhoogde benzineprijzen waren er ook gewoon geweest onder Trump, want zoals gezegd heeft dat niet zo veel mee van doen wie er daar in het witte huis zit. Idem met oorlog.

En je realiseert je dat beide heren belachelijk werden/worden gemaakt? Jij doet het zelf nu ook, door te stellen dat Biden een of andere seniele man is. Hij mag dan wel oud zijn, maar een keer struikelen hoef je niet zo belachelijk te maken. Jij struikelt toch ook wel eens? Hij heeft het nadeel continu camera's op zich gericht te hebben. Dat hij vaak niet zou weten waar hij is of wat hij zegt is ook gewoon niet waar. En zijn zoon... tja, er zijn ook genoeg dingen te zeggen over de kinders van Trump.

BigOne
Berichten: 38682
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 16:24

Die kinders van Trump, eentje minder waarschijnlijk nu Ivanka, zijn prinsesje heeft gezegd dat ze haar vader ook heeft verteld dat hij verloren had en de verkiezingen eerlijk waren verlopen. En dat hij moest stoppen met oproep om Pence te pakken .

pmarena

Berichten: 48496
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 16:51

Die filmpjes van Trump die opriep voor extra bewaking: daar ben ik nou benieuwd naar!
Als iemand een link heeft: graag +:)+

Het lijkt mij namelijk zéér sterk want hij stak in de maanden voorafgaand aan de Jan 6 attack niet onder stoelen of banken dat hij het niet zou accepteren als hij zou verliezen, en het was overduidelijk dat er precies is gebeurd wat hij wilde....nouja behalve dan dat de regering er zonder kleerscheuren vanaf is gekomen omdat zijn voetvolk ze niet te pakken heeft gekregen.

Ik geloof overigens meteen dat hij wellicht achteraf heeft lopen roepen dat er meer bewaking had moeten zijn :j Want zo is hij dan ook wel weer, als hij met dat vingertje kan wijzen en een kans ziet om schuld af te schuiven dan laat hij die niet voorbij gaan....

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-22 07:08

PMarena er bestaan andere beelden. Maar zoals het in een oorlog gaat, de propaganda is makkelijk te volgen, dat wat meer bij de waarheid zit zie je daar niet.

Wat je over hem vind en denkt, is precies zo presenteert zodat jullie allemaal hetzelfde denken. Bij vragen stellen, graag persoon in vakje complot stoppen. En dat is precies de spiegel.

pmarena

Berichten: 48496
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 09:22

Ik doe dat niet snel hoor, vragenstellers in een vakje stoppen. Ik hou altijd heel veel opties open.
En haal mijn informatie van alle verschillende kanten - maar verifieer het vervolgens wel met de informatie van alle andere kanten, om zo het meest complete beeld te krijgen.

Maar een Trump heeft zachtjes aan echt wel duidelijk gemaakt wat voor naar type mens het is.

En wanneer iemand zoiets als januari 6 afdoet als "ze liepen netjes tussen de lintjes, het is allemaal overdreven wat er wordt gezegd" dan mis je gewoon echt een heel stuk van wat er gebeurd is.

Maarja inderdaad, de propaganda van Trump en aanhangers is makkelijk te volgen :j

Een president die maanden voor de verkiezingen al zegt dat hij niet kàn verliezen en dat verlies gelijk staat aan vals spel... als je dat gelooft dan ben je gewoon niet goed bij je kersenpit. Iedereen kan verliezen. En simpelweg "ik kan niet verliezen, dat is niet mogelijk" als reden om aan te geven dat er wel gesjoemeld MOET zijn.... dan ben je wel heel simpel hoor als je daar in mee gaat :=
Laatst bijgewerkt door pmarena op 14-06-22 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

mylittlejoy

Berichten: 3297
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 09:24

Maar dan kan jij, Dinopino, als waarlijke ziener van de waarheid, toch makkelijk even dat linkje aanreiken waar Pmarena om vraagt? Aangezien wij schaapjes allemaal in de propagandafuik zitten, is het voor ons niet zo makkelijk te vinden. O:)

tamary

Berichten: 29319
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 11:19

Als alles braaf tussen de lintjes loopt en zich netjes gedraagd, hoe kunnen er dan 5 mensen dood zijn door externe oorzaken?

Anoniem

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 11:25

Dan moet je kijken naar de doodsoorzaken denk ik.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-22 20:18

Mylittlejoy wist niet dat jullie schapen waren? Hoop dat je het niet erg vind dat ik je gewoon als een normaal mens beschouw.
Ik zal nooit zeggen dat ik de waarheid weet, want dat lijkt me ook onmogelijk.
Maar aangezien nog een Putin of een Trumpf of een Zelenski bij mij voor de deur staat, kan het me worst zijn wat ze doen. Van mij part drinken ze gezellig whiskey. Want wat ze werkelijk doen en zeggen, ik zou niet weten wat waar is.



.

mysa

Berichten: 10642
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 20:28

Zal wel wodka worden dan. ;)