loriene schreef:Exitium schreef:Als je die twee filmpjes van vanavond als demonstreren ziet in plaats van rellen, ben je net zo'n malloot als die idioten in die filmpjes.
Weet niet welke filmpjes je hebt gezien maar dat filmpje dat de boeren onze minister weer even een bezoekje brachten daar stond de politie mooi te kijken hoor.
Deden niets,
Misschien ben ik ook wel zo`n malloot.
Deze twee:
https://twitter.com/tonfvandijk/status/ ... 2318249987
https://twitter.com/pietrovios/status/1 ... 2821122048
Maar op één van de twee had je al gereageerd dat je dat prima vond, dus het is al duidelijk hoe je erin staat. Anarchisme ten top.
x_Rebecca schreef:vernielende jongens, meiden (want er zijn veel hele jonge mensen te zien trouwens!) en volwassenen? Nee. Ik baal er van dat ze dit onder de noemer 'boer' gooien.
Edit:
En tuurlijk baal ik ook van de moties die wel of niet zijn aangenomen. Maar als je alle moties bekijkt, zijn er best wat moties aangenomen die wat meer sturing gaan geven in het geheel.
De actievoerder die gisteren opgepakt was waarna 200 boeren verhaal gingen halen was een 16-jarige, dus er lopen ook de nodige jongeren bij inderdaad. Had ik an sich ook wel verwacht, die zijn vaak van een leeftijd dat ze volop meehelpen in het bedrijf en over het algemeen ook wat gemakkelijker aan te sporen voor dit soort acties. Dat zag je bijvoorbeeld met de coronarellen ook.
Wat de moties betreft, het was vooraf al duidelijk en an sich ook vrij logisch (er zal íets moeten gebeuren) dat ze het niet allemaal zouden redden, maar ik had graag gezien dat een paar moties die voor meer duidelijkheid hadden gezorgd het ook gered hadden.
Los daarvan hoop ik eigenlijk dat Van der Plas vandaag afstand neemt van wat er in die filmpjes hierboven gebeurt en die relschoppers rechtstreeks aanspreekt (in de hoop dat dat wellicht nog wat effect heeft), en idealiter zou een grote groep boeren zich er ook op de één of andere manier tegen uitspreken. Het is voor veel mensen volgens mij wel duidelijk dat dit maar een deel van de boeren betreft, maar dat zou de publieke opinie van zowel de BBB als de boeren ten goede komen, en de relschoppers wat meer isoleren. Intern aangesproken worden werkt nog altijd beter dan zo'n speech als van Rutte gisterochtend.
Spenk schreef:Dat zeg ik nergens? Maar jij vindt het wel normaal dat andere bedrijven horeca etc in vooral corona tijd kapot gingen omdat die geen cent krijgen?
Het overgrote deel van de bedrijven die in de coronatijd financiële problemen hadden, hebben wel degelijk geld gekregen. Het was niet dekkend en er zaten de nodige gaten in hoe bepaald werd wie hoeveel vergoed kregen, maar het aantal failissementen lag in die periode flink lager dan voor corona.
DuoPenotti schreef:En we zijn niet teveel bedrijven.
Want dat voedsel word gegeten.
Maar sommige willen egoïstisch zijn.
Alleen maar eten voor onszelf
Dat voedsel wordt gegeten, maar als er boeren verdwijnen in Nederland en we minder exporteren, gaan de prijzen omhoog en als die te hoog worden zullen er ergens anders mensen een boerenbedrijf beginnen omdat er meer geld in te verdienen valt. Misschien wel in landen als Duitsland, Frankrijk, het VK en België waar het gros van onze export naartoe gaat. Vraag en aanbod stemmen zich altijd op elkaar af.
Cer schreef:rien10 schreef:Politie auto omgooien. Banden lekstenen. Met een moker op een politiebusje inslaan. Zaken in de fik steken.
Citaat:
Bron RTL nieuws.
Waar ik al bang voor was. Tussen de rellende boeren mengen zich lieden die geen boer zijn, geen agrariër. De politie heeft mensen gezien die ook bij de Corona rellen aanwezig waren.
Zouden deze twee dingen met elkaar te maken hebben?
Was dat gisteren, die politie auto omgooien?
Dat was gisteren ja. En als er ook notoire relschoppers tussen lopen, is dat wat mij betreft alleen maar meer reden om bij dat soort acties hard in te grijpen.
germie schreef:Bij de coronarellen had je overigens Romeo's, dat waren geen relschoppers onder de daadwerkelijke protestanten, maar getrainde agenten om te rellen en om het beeld verkeerd te laten lijken. Worden die ook weer ingezet? Of heb je nu alleen echte relschoppers?
Nee, dat zijn agenten die de leiders van de relschoppers eruit te pikken en (laten) arresteren.