steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 08:43

rien10 schreef:
Politie auto omgooien. Banden lekstenen. Met een moker op een politiebusje inslaan. Zaken in de fik steken.

Citaat:
Bron RTL nieuws.
Waar ik al bang voor was. Tussen de rellende boeren mengen zich lieden die geen boer zijn, geen agrariër. De politie heeft mensen gezien die ook bij de Corona rellen aanwezig waren.

Zouden deze twee dingen met elkaar te maken hebben?
Was dat gisteren, die politie auto omgooien?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 08:43

rien10 schreef:
Bron RTL nieuws.
Waar ik al bang voor was. Tussen de rellende boeren mengen zich lieden die geen boer zijn, geen agrariër. De politie heeft mensen gezien die ook bij de Corona rellen aanwezig waren.

Nuance.
Er werd niet gezegd dat ze mensen herkenden. Er werd gezegd “ dit is een beeld wat we herkennen van de Corona rellen”.

rien10

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 08:44

Ja, dat was gisteren Cer.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 08:46

Zou dat met elkaar te maken hebben?
(ik heb meer berichten gezien dat de beroepsrellers er weer tussen stonden)

Edit: net wat filmpjes gezien.. die gastjes.. die zijn nog geen 20 volgens mij..
Laatst bijgewerkt door Cer op 29-06-22 08:49, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 08:48

Daar lijkt het op. Zou me niets verbazen.
“De” boeren zouden acuut moeten stoppen met rellen. Dan blijven de beroeps rellers over en zijn de groepen duidelijk gescheiden. En makkelijker te identificeren.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 08:51

Ik vind het zo jammer dat er dan meteen weer van alles geroepen wordt....
Maar goed, dat is hoe het gaat tegenwoordig..

(geen idee of die gastjes ook opgepakt zijn, neem aan van wel?)
Enfin, het was gister.. vandaag is weer een nieuwe dag...

Na die moties van gister (die niet aangenomen zijn toch), wat kan er verder nog? Zouden ze nu eerder met wat concretere plannen komen?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 08:52

Maar de protesten gaan niet alleen meer over stikstof en boeren. Het gaat iedereen aan. Dat moet je niet vergeten. Je hoeft niets te slopen, maar ook de toekomst van de gewone burger is erg somber met dit kabinet hoor.

Bij de coronarellen had je overigens Romeo's, dat waren geen relschoppers onder de daadwerkelijke protestanten, maar getrainde agenten om te rellen en om het beeld verkeerd te laten lijken. Worden die ook weer ingezet? Of heb je nu alleen echte relschoppers?

Je hoeft overigens niet te slopen vind ik. En vorige week woensdag waren er ook echt boeren heel gevaarlijk op de snelweg. Dus ook boeren kunnen rellen of gevaarlijk doen hoor.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 08:54

Cer schreef:

Wat bedoel je?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 08:56

germie schreef:
Maar de protesten gaan niet alleen meer over stikstof en boeren. Het gaat iedereen aan. Dat moet je niet vergeten. Je hoeft niets te slopen, maar ook de toekomst van de gewone burger is erg somber met dit kabinet hoor.

Bij de coronarellen had je overigens Romeo's, dat waren geen relschoppers onder de daadwerkelijke protestanten, maar getrainde agenten om te rellen en om het beeld verkeerd te laten lijken. Worden die ook weer ingezet? Of heb je nu alleen echte relschoppers?

Je hoeft overigens niet te slopen vind ik. En vorige week woensdag waren er ook echt boeren heel gevaarlijk op de snelweg. Dus ook boeren kunnen rellen of gevaarlijk doen hoor.

Romeo's rellen niet.
Dat is politie in burger, die snel raddraaiers/geweldplegers oppakken. Leg de schuld niet bij politie, maar bij de relschoppers.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 09:00

AUB ga de wappie corona praat over romeo's elders voeren.

Ik ben het eens dat het eigenlijk iedereen aan gaat, maar politie relt idd niet.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 09:00

loriene schreef:
Exitium schreef:
Als je die twee filmpjes van vanavond als demonstreren ziet in plaats van rellen, ben je net zo'n malloot als die idioten in die filmpjes.

Weet niet welke filmpjes je hebt gezien maar dat filmpje dat de boeren onze minister weer even een bezoekje brachten daar stond de politie mooi te kijken hoor.
Deden niets,
Misschien ben ik ook wel zo`n malloot.

Deze twee:

https://twitter.com/tonfvandijk/status/ ... 2318249987
https://twitter.com/pietrovios/status/1 ... 2821122048

Maar op één van de twee had je al gereageerd dat je dat prima vond, dus het is al duidelijk hoe je erin staat. Anarchisme ten top.

x_Rebecca schreef:
vernielende jongens, meiden (want er zijn veel hele jonge mensen te zien trouwens!) en volwassenen? Nee. Ik baal er van dat ze dit onder de noemer 'boer' gooien.

Edit:
En tuurlijk baal ik ook van de moties die wel of niet zijn aangenomen. Maar als je alle moties bekijkt, zijn er best wat moties aangenomen die wat meer sturing gaan geven in het geheel.

De actievoerder die gisteren opgepakt was waarna 200 boeren verhaal gingen halen was een 16-jarige, dus er lopen ook de nodige jongeren bij inderdaad. Had ik an sich ook wel verwacht, die zijn vaak van een leeftijd dat ze volop meehelpen in het bedrijf en over het algemeen ook wat gemakkelijker aan te sporen voor dit soort acties. Dat zag je bijvoorbeeld met de coronarellen ook.

Wat de moties betreft, het was vooraf al duidelijk en an sich ook vrij logisch (er zal íets moeten gebeuren) dat ze het niet allemaal zouden redden, maar ik had graag gezien dat een paar moties die voor meer duidelijkheid hadden gezorgd het ook gered hadden.

Los daarvan hoop ik eigenlijk dat Van der Plas vandaag afstand neemt van wat er in die filmpjes hierboven gebeurt en die relschoppers rechtstreeks aanspreekt (in de hoop dat dat wellicht nog wat effect heeft), en idealiter zou een grote groep boeren zich er ook op de één of andere manier tegen uitspreken. Het is voor veel mensen volgens mij wel duidelijk dat dit maar een deel van de boeren betreft, maar dat zou de publieke opinie van zowel de BBB als de boeren ten goede komen, en de relschoppers wat meer isoleren. Intern aangesproken worden werkt nog altijd beter dan zo'n speech als van Rutte gisterochtend.

Spenk schreef:
Dat zeg ik nergens? Maar jij vindt het wel normaal dat andere bedrijven horeca etc in vooral corona tijd kapot gingen omdat die geen cent krijgen?

Het overgrote deel van de bedrijven die in de coronatijd financiële problemen hadden, hebben wel degelijk geld gekregen. Het was niet dekkend en er zaten de nodige gaten in hoe bepaald werd wie hoeveel vergoed kregen, maar het aantal failissementen lag in die periode flink lager dan voor corona.

DuoPenotti schreef:
En we zijn niet teveel bedrijven.
Want dat voedsel word gegeten.
Maar sommige willen egoïstisch zijn.
Alleen maar eten voor onszelf

Dat voedsel wordt gegeten, maar als er boeren verdwijnen in Nederland en we minder exporteren, gaan de prijzen omhoog en als die te hoog worden zullen er ergens anders mensen een boerenbedrijf beginnen omdat er meer geld in te verdienen valt. Misschien wel in landen als Duitsland, Frankrijk, het VK en België waar het gros van onze export naartoe gaat. Vraag en aanbod stemmen zich altijd op elkaar af.

Cer schreef:
rien10 schreef:
Politie auto omgooien. Banden lekstenen. Met een moker op een politiebusje inslaan. Zaken in de fik steken.

Citaat:
Bron RTL nieuws.

Zouden deze twee dingen met elkaar te maken hebben?
Was dat gisteren, die politie auto omgooien?

Dat was gisteren ja. En als er ook notoire relschoppers tussen lopen, is dat wat mij betreft alleen maar meer reden om bij dat soort acties hard in te grijpen.

germie schreef:

Nee, dat zijn agenten die de leiders van de relschoppers eruit te pikken en (laten) arresteren.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 09:02

Van de plas heeft al steeds afstand genomen van de acties die te ver gaan
Ik heb dat ook al diverse keren gequote

DuoPenotti schreef:
Citaat:
BBB BoerBurgerBeweging

'Boeren, ik sta achter jullie strijd voor jullie bestaansrecht en die strijd voer ik hier in de Tweede Kamer. Voer actie, desnoods elke dag, maar blokkeer geen wegen en tref onze burgers niet!

- Oproep van Caroline van der Plas' #boerenprotesten #boerenzakdoek #boerkoos #stikstofwaanzin

Dus nee niet iedereen staat er achter. En word dus tot de orde geroepen.
Maar begrijp wel dat iemand die het gevoel heeft dat alles als verloren is te ver gaat.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 09:03

DuoPenotti schreef:

Heeft ze ook via TV, radio en social media opgeroepen om te stoppen met rellen?

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 09:04

rien10 schreef:
DuoPenotti schreef:

Heeft ze ook via TV, radio en social media opgeroepen om te stoppen met rellen?

https://www.facebook.com/33875044010678 ... WYeTYWVcl/

Jazeker

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 09:04

zie mijn bijgevoegde quote die al van gisteren ochtend of zo was

Ik toen ook al heb geplaatst, maar daar dendert "ik steun de boer niet" overheen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 09:05

Ah. Fijn. Ik hoop dat dat invloed heeft.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 09:07

rien10 schreef:
Ah. Fijn. Ik hoop dat dat invloed heeft.

Als ik de reacties lees, ben ik er bang voor.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 09:09

germie schreef:

Wat beweer je nu toch, politiemensen die lopen te rellen?? Kom op zeg, hou op met die onzin verhalen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 09:10

rien10 schreef:
Cer schreef:

Wat bedoel je?

Nou, dat er aangenomen wordt dat dat 'de' boeren zijn (wie dan ook precies 'de boeren' mogen zijn, want er zijn er genoeg die niets met dit alles te maken willen hebben).
Net zoals de verhalen dat er een koe ter plekke geslacht zou worden, dat ging ook al lekker rond op de socials. Mensen zijn heel goed in elkaar opjutten... En leren wat dat betreft weinig.

Op wat voor manier is VdPlas verantwoordelijk voor de mensen die rellen? Ik denk dat die mensen echt naar niemand luisteren verder... ? Het lijkt mij ook handig dat er boeren van zich laten horen die er wat van vinden. (en jongeren zijn wel vaker wat losgeslagen.. hoewel de covid rellers over het algemeen wat ouder waren.. (Oh, in tegenstelling tot wat Exitium aangeeft)

maar, ik vind het jammer om over de uitwassen door te gaan (ik doe dat zelf ook natuurlijk :) ) Ik ben heel benieuwd naar 'hoe nu verder'..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 09:11

x_Rebecca schreef:
Maar als je alle moties bekijkt, zijn er best wat moties aangenomen die wat meer sturing gaan geven in het geheel. Het komt straks bij de provincies te liggen en dáár zul je straks mee in overleg moeten gaan. Daar moet je je punt gaan maken, niet door met trekkers voor het provinciehuis te gaan staan, maar door inhoudelijk te bespreken wat het plan gaat betekenen, hoe er toch een toekomst blijft voor voedselproductie in Nederland (ook daar is een motie over aangenomen overigens) en op welke manier het daadwerkelijk handen en voeten kan krijgen. Er is wel vastgesteld dat er daadwerkelijk gemeten moet worden, dat er gebruik gemaakt mag worden van innovaties om tot reductie te komen. Er is echt al heel veel meer nuance in aangebracht. En echt, ik vind het ook heel erg vervelend dat de KDW's niet herijkt kunnen worden vanwege de onhaalbaarheid, zo zijn er meer moties die het niet gehaald hebben waarvan ik hoopte dat ze er door kwamen, maar de nuances die er zijn, vind ik over het algemeen niet slecht. Zelfs Klaver (en dat zegt nogal wat voor mij) had een aantal redelijk sympathieke moties. Dat protest in Stroe heeft echt wel iets uitgehaald, maar dat het plan volledig van tafel zou gaan had ik sowieso niet verwacht.

Ah, dat geeft dan wel een beetje hoop?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 09:14

ik las net iets mbt het vuurwerk gooien. Dat de groep boeren die daar waren al weer weg waren en dat het dus gewoon andere relschoppers zijn. Kan ik me overigens ook goed voorstellen, er is genoeg schorriemorrie die kicken op rotzooi trappen

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 09:24

Cer schreef:
Op wat voor manier is VdPlas verantwoordelijk voor de mensen die rellen? Ik denk dat die mensen echt naar niemand luisteren verder... ? Het lijkt mij ook handig dat er boeren van zich laten horen die er wat van vinden. (en jongeren zijn wel vaker wat losgeslagen.. hoewel de covid rellers over het algemeen wat ouder waren.. (Oh, in tegenstelling tot wat Exitium aangeeft)

Ze is niet verantwoordelijk, maar áls die groep nog naar iemand luistert, zouden dat Van der Plas en de grote groep boeren die zich wel gedraagt zijn. Ofwel doet het niets, ofwel kan het helpen. Het zal er niet erger door worden.

Wat betreft de leeftijden bij de coronarellen, die varieerden enorm (van minderjarig tot richting de 50) maar er zat een behoorlijke groep van -25 bij, met ook de nodige minderjarigen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 09:27

Vrees dat er inmiddels ook de gekende relschoppers die alles aangrijpen om te rellen zijn aangehaakt.

VdPlas heeft zich al vóór de protesten begonnen uitgesproken dat ze wil dat ze het beschaaft houden. Ze keurt het rellen ook af.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 09:28

Ik denk dat het niet helpt.. ik zit wat filmpjes te kijken van een lokale reporter die gisteren voor CS heeft gefilmd.. en er staan verdacht veel mensen 'te protesteren' die op zeker geen boer zijn, maar gewoon hier in Den Haag bij álle demonstraties aanwezig zijn omdat ze niks beters te doen hebben..

En met de Coronarellen kan je gelijk hebben. Ik vond het opvallend dat de 'dagelijkse' demonstranten (en vnl de doxxers) allemaal op zn minst 35+ waren (ook goed te zien in de politieserie over Den Haag)
De slopers waren idd vnl weer jongeren denk ik ook :j
Laatst bijgewerkt door Cer op 29-06-22 09:30, in het totaal 1 keer bewerkt

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 09:29

Was te verwachten natuurlijk... |o