Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:24

SAKKIA schreef:
Mooie uitzending van Knevel en van den Brink.
Daar zit de broer van een slachtoffer en hij wil ook geen gewapende missie. Zijn moeder heeft gezegd: Als er kans is op meer slachtoffers laat hem dan maar daar.

Natuurlijk zal niet elke nabestaande er over denken en zullen er ook mensen die koste wat kost hun dierbare terug willen hebben. Maar ik vond het wel tekenend.

Daarbij nog twee journalisten doe beamen dat het nu gevaarlijker is dan vorige week en we misschien in het begin kansen hebben laten liggen.
De defensie deskundige haalde idd nog sebrenica aan.

Dit is dus precies wat ik wilde zeggen met mijn vorige post, kennelijk zijn er ook nabestaanden die zo denken. Zo ontzettend knap om zo te kunnen denken!

Eigen verdriet opzij schuiven om anderen het verdriet te besparen!

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:28

Kamy schreef:
Ik heb de link van Kimberley gelezen. Ik heb al meerdere stukjes gelezen over het neo nazisme in de Oekraïne. Die willen dus ook niet bij de eu. Vraag me ook wel eens af of die het westen niet ophitsen tegen de Rusland. 2 honden vechten om een been, de derde gaat er mee heen.....

Waarom zouden wij dit land, ff cru gezegt ueberhaupt in de EU willen waar ze zo druk mee bezig zijn? Wat voegt het toe of heeft het aan de rest te bieden? Ze willen niet dus lkr zo laten...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:40

De EU wil net zo graag als Rusland een groter gebied beslaan. Als Ukraïne bij ons komt, dan zit het niet bij Rusland en staan wij gevoelsmatig weer wat sterker tegen Rusland.

Net zoals Rusland het niet zo prettig vindt dat de EU steeds dichterbij komt, vindt de EU het niet prettig dat Putin wat Sovjetunie-staten terug wil inlijven.

De grap is dat "wij" schande spreken over Putin die deze (overwegend?) "Russen" wel terug wil nemen, terwijl we zelf net zo fanatiek zijn volgens mij in het wel bij de EU willen voegen van die gebieden :=

Ja zijn de vluchtrecorders nu in Nederland? Niet meer in de UK dan? :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 29-07-14 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:40

Sammie schreef:
Zijn er trouwens nou echt zoveel mensen met een dubbele nationaliteit? Nu is het dodenaantal bijgesteld van 194 naar 195. Ook ivm dubbele nationaliteit.

Ik denk dat met name mensen die emigreren en ergens anders/daar met iemand trouwen vaak een dubbele nationaliteit hebben .. En vliegtuig ging natuurlijk ook naar Australië en meerdere plekken waar ook NLers zich gevestigd hebben.

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:45

Over de vluchtrecorders is ook niet veel te lezen, of ik moet ergens onder een steen hebben geleefd.... was het laatste bericht niet dat ze nog in UK waren?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:48

pmarena schreef:
De EU wil net zo graag als Rusland een groter gebied beslaan. Als Ukraïne bij ons komt, dan zit het niet bij Rusland en staan wij gevoelsmatig weer wat sterker tegen Rusland.

Net zoals Rusland het niet zo prettig vindt dat de EU steeds dichterbij komt, vindt de EU het niet prettig dat Putin wat Sovjetunie-staten terug wil inlijven.

Nog een grap. :')

http://www.nu.nl/buitenland/3840213/ovs ... raine.html

fanta2

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:59

oke ik zie dat dus die oranje dozen hier niet zijn maar in groot brittanie

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 17:06

anneliesdj schreef:
Nee zouden die mensen het niet erg vinden dat de lijken 3 dagen lang bij hen in de tuin hebben gelegen?

Is dat de schuld van Nederland dan? Oekraïne en de rebellen moeten hieraan meewerken. Nederland staat eigenlijk met lege handen in deze kwestie.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 17:06

Ik heb het gevoel dat Oekraïne, en dan vooral het OVSE een vuil spel speelt op dit moment. Over de rug van deze ramp..

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 17:44

ceasario schreef:
pmarena schreef:

Nog een grap. :')

http://www.nu.nl/buitenland/3840213/ovs ... raine.html

Tjonge. .... en weer de VS in de voorgrond

gohya

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 18:02

Ze zijn nu op de rampplek zelf aan het vechten hoor ik net. Lekker respectloos! van beide kanten.

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 18:06

Waarden en normen zijn dus ook al gesneuvelt. :(

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 18:09

Dan zal ik wel weer spuit 11 zijn, maar het lijkt mij vooral respectloos van Ukraïne als ze op die plek aan het vechten zijn.

Het gebied was van de rebellen ten tijde van het neerstorten, wanneer er nu wordt gevochten dan lijkt het mij logisch dat het Ukraïne is die het vechten uitlokt omdat zij het gebied terug willen.

Dat de rebellen het gebied verdedigen en niet zomaar afgeven aan Ukraïne kan je hen moeilijk kwalijk nemen.... zij hoefden op dit moment niet daar te vechten als Ukraïne hen niet aan zou vallen.

Ik ben erg benieuwd wat er verder gaat gebeuren als inderdaad Ukraïne de macht terugpakt daar, of die dan direct de onderzoekers toegang verschaffen of de boel nog even traineren zodat ze eerst zelf wat kunnen rommelen daar....

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 18:13

pmarena schreef:
Dan zal ik wel weer spuit 11 zijn, maar het lijkt mij vooral respectloos van Ukraïne als ze op die plek aan het vechten zijn.

Het gebied was van de rebellen ten tijde van het neerstorten, wanneer er nu wordt gevochten dan lijkt het mij logisch dat het Ukraïne is die het vechten uitlokt omdat zij het gebied terug willen.

Dat de rebellen het gebied verdedigen en niet zomaar afgeven aan Ukraïne kan je hen moeilijk kwalijk nemen.... zij hoefden op dit moment niet daar te vechten als Ukraïne hen niet aan zou vallen.

Ik ben erg benieuwd wat er verder gaat gebeuren als inderdaad Ukraïne de macht terugpakt daar, of die dan direct de onderzoekers toegang verschaffen of de boel nog even traineren zodat ze eerst zelf wat kunnen rommelen daar....

Grappige is dat er een afspraak gemaakt was dat Oekraïne op 20km afstand bleef. Las ik een artikel waarin het overkwam dat het de schuld van de rebellen was omdat zij op 10km afstand zaten. Echt een logica van niks. Dus als ze nu op 0 km vechten, dan is dat de schuld van Oekraïne.

EDIT: Gevonden:

"Volgens Timmermans "lijkt het erop" dat Oekraïne zich houdt aan het staakt het vuren. Kiev heeft zich volgens de bewindsman verplicht in een radius van 20 kilometer om de crashsite "geen gevechtshandelingen" uit te voeren.

Onveilig

De separatisten houden echter vast aan een radius van 10 kilometer. "Dat is het eerste probleem", aldus Timmermans. De weg naar de rampplek blijft hierdoor onveilig."

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 18:18

Twee kanten twee schuldigen. En dit is nou ook pcz de redenen waarom afspraken met hun niet gaan werken. En ook niet moeten worden gemaakt. Dit is oorlog. Oorlog kent geen afspraken. Laat die mensen naar huis gaan naar Nl voordat er meer ongelukken gebeuren. Aan " erop lijken " heeft niemand wat.
Laatst bijgewerkt door BootsScoot op 29-07-14 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 18:19

Maakt het überhaupt uit welke radius ze aanhouden? Er wordt vlakbij gevochten waardoor er toch niemand naartoe durft nu....

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 18:21

Volgens mij maakt dat niet uit want gevechten blijven nog steeds gevechten. Daar houdt zich niemand aan een radius.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 18:23

BootsScoot schreef:
Twee kanten twee schuldigen. En dit is nou ook pczde redenen waarom afspraken met hun niet gaan werken. En ook niet moeten worden gemaakt. Dit is oorlog. Oorlog kent geen afspraken. Laat die mensen naar huis gaan naar Nl voordat er meer ongelukken gebeuren.

Precies mijn gedachte....het is daar oorlog, ze gaan daar echt geen rekening houden met onderzoek en nog meer zoeken!

Voor beide partijen is het daar klaar met dat vliegtuig, verder met oorlog voeren en landjepik spelen....

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 18:25

Ja listiglistje ik ben ook bang van wel. Hoop echt dat er niet nog meer slachtoffers gaan vallen. Dit is geen picknick nee :(

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 19:41

BootsScoot schreef:
Kamy schreef:
Ik heb de link van Kimberley gelezen. Ik heb al meerdere stukjes gelezen over het neo nazisme in de Oekraïne. Die willen dus ook niet bij de eu. Vraag me ook wel eens af of die het westen niet ophitsen tegen de Rusland. 2 honden vechten om een been, de derde gaat er mee heen.....

Waarom zouden wij dit land, ff cru gezegt ueberhaupt in de EU willen waar ze zo druk mee bezig zijn? Wat voegt het toe of heeft het aan de rest te bieden? Ze willen niet dus lkr zo laten...

Oh hee, van mij hoeven ze er niet bij hoor! Net zo min als een aantal anderen die er al wel bij zitten, of erbij willen horen (al dan niet gepushed vanuit de EU)....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 19:58

Cyella schreef:
Ik heb het gevoel dat Oekraïne, en dan vooral het OVSE een vuil spel speelt op dit moment. Over de rug van deze ramp..

Hoezo OVSE? Die willen gewoon veilig werken. Logisch. Ik zou mij ook niet op mijn gemak voelen wetende dat elk moment er een bom kan vallen. Je bent dan ook niet erg geconcentreerd op je werk :D

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:23

Ik denk dat er meer spelletjes worden gespeeld, dan jij en ik snappen Sammie, al reageer ik op je laatste post. ;)

Was er vanaf het begin al bang voor, dat de Oekraïene niet zo onschuldig is, als het graag doet voorkomen. Dat Timmermans handje schudde en de president 'my friend' noemde, bezorgde mij kiespijn.
Daarmee zeg ik niet dat dit niet had moeten gebeuren, je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn. En zeg ook niet dat de rebellen (van wat ik van de week begreep uit een reportage eigenlijk Russen) heilig zijn.
Maar van een heel grote afstand bezien, vind ik het heel irritant dat men niet gewoon dat gebied voor een week kan vrijgeven (zoals een nabestaande suggereerde op tv).
Dat de Oekraïne létterlijk alleen dát gebied veilig wil stellen, wat intussen feitelijk de rebellen doen...
En dan op de toegangswegen maar doorgaat met vechten, want daar had NL toch niet om gevraagd? En dan zeggen dat je pas veilige toegang wilt bieden aan internationale onderzoekers, als de rebellen zich overgeven. Me not like... En begin het vermoeden te krijgen dat onze regering door die Oekraïners met een ontzettende kluit het riet in is gestuurd.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:37

En Rusland krijgt nu dikke, economische sancties opgelegd... Omdat ze hun rebellen blijken te bevoorraden qua oorlogstuig.
Tsja, zouden wij dat in Europa onderling ook niet doen als een bondgenoot aangevallen wordt. Echt omgekeerde wereld soms.....
Ik hoef de waarheid niet eens te weten. Als de nabestaanden maar rust kunnen vinden. En een utopie zou zijn, vrede op de wereld...

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:07

Kamy schreef:
En Rusland krijgt nu dikke, economische sancties opgelegd... Omdat ze hun rebellen blijken te bevoorraden qua oorlogstuig.
Tsja, zouden wij dat in Europa onderling ook niet doen als een bondgenoot aangevallen wordt. Echt omgekeerde wereld soms.....
Ik hoef de waarheid niet eens te weten. Als de nabestaanden maar rust kunnen vinden. En een utopie zou zijn, vrede op de wereld...

Denk op zich dat die sancties wel passend zijn, met een dergelijke meneer die president is, die zich van de rest van de wereld niets aantrekt en expansionisme hoog in het vaandel heeft staan. Hadden ze wel eerder al moeten doen, toen met die Olympische winterspelen, etc...
We weten nog steeds niet uit welke hoek die raket kwam... al lijkt de hoek van de rebellen voor de hand te liggen, maar zou dat al zo zijn, is dat ook niet één groep...

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 23:09

Kamy schreef:
...

Dat is de helft van het verhaal..nl de andere helft is de Krim..en dat doet in Macht zeer voor het Westen.

De Zwarte Zeevloot is de Russische Vloot in de Zwarte Zee. Het maakt deel uit van de Russische marine en is gestationeerd rond de Krim. De basis bevindt zich in Sebastopol, met Mykolajiv, welke plaatsen deel uit maakte van de Oekraïne.