Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hakkipilke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-26 22:38

BigOne schreef:
Wanneer je als rijke rechtse republikein wordt veroordeeld voor iets dan geef je een zak geld aan Trump en krijg je gratie.
Grote veroordeelde drugsbaronnen, verkrachters , oplichters hebben hier al graag gebruik van gemaakt en ben je joods en je verkracht een kind wordt je snel uitgeleverd naar Israël . Fijne regering.

Weet je wat President Trump zou zeggen op jou bericht? FAKE NEWS

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-26 22:39

hakkipilke87 schreef:
niet de probleem groter maken , alleen de norm bijstellen .

Raineri , eens dat het verboden moet worden! mijn punt is alleen dat het moeilijk of bijna onmogelijk om dat naar 0 te krijgen

Als je de norm bijstelt, maak je het probleem dus wel groter.

Soms is het inderdaad heel lastig de concentratie in het milieu te verlagen. Maar het is wel zo, dat lagere blootstelling beter is voor de volksgezondheid.

Vooral met PFAS is er een grote lobby. Het is een stof die productie vaak goedkoop houdt. Daarom zijn er inderdaad tegenstanders van dergelijke normeringen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-26 23:06

hakkipilke87 schreef:

Die man kraamt zoveel onzin uit dat ik daar niet zoveel waarde aan zou hechten.

Feiten doen er niet toe bij Trump.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 00:08

hakkipilke87 schreef:
BigOne schreef:
Wanneer je als rijke rechtse republikein wordt veroordeeld voor iets dan geef je een zak geld aan Trump en krijg je gratie.
Grote veroordeelde drugsbaronnen, verkrachters , oplichters hebben hier al graag gebruik van gemaakt en ben je joods en je verkracht een kind wordt je snel uitgeleverd naar Israël . Fijne regering.

That's not the insult you think it is :')

• Hij noemde de berichtgeving over zijn gespannen telefoongesprek met premier Turnbull "fake news." Later lekte het transcript uit en bevestigde de spanning.
  • Hij noemde de berichtgeving over Michael Flynn's contacten met de Russische ambassadeur "fake news." Flynn stapte vijf dagen later op nadat hij had toegegeven de vice-president te hebben misleid.
  • Hij noemde de Epstein-affaire een "totally fake and made up story" en een "Democratic hoax.".

De Washington Post documenteerde tijdens zijn eerste termijn al meer dan 30.000 valse of misleidende uitspraken (21 p/d). Ala Trump "Fake news" roepen op een reactie is dus niet bepaald een sterk argument.

En wbt BigOne's reactie: de connectie tussen donaties en graties is er wel. Zo doneerde de moeder van een veroordeelde fraudeur $1 miljoen waarna haar zoon gratie kreeg zonder ook maar 1 dag gevangenisstraf / vergoeding aan de slachtoffers. Meer dan de helft van Trump's graties gingen naar veroordeelden voor witteboordencriminaliteit zoals fraude en witwassen. En ja, hij heeft ook gratie verleend aan veroordeelde drugsdealers, waaronder de oprichter van Silk Road (bron).

De Israël-stelling iets genuanceerder: een Israëlische overheidsfunctionaris werd gearresteerd op verdenking van het benaderen van een minderjarige voor seks. Hij werd vrijgelaten op $10.000 borgtocht en vloog vervolgens gewoon terug naar Israël. Niet uitgeleverd, maar ook niet tegengehouden. (bron).

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 06:56

Moderatoropmerking:
dit bericht is verwijderd omdat het niet voldoet aan de regels van Bokt.nl

verootjoo

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 07:06

D66 heet de partij en de partijleider is Jetten.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 07:21

Graag gewoon de juiste namen van politici en partijen gebruiken, is gewoon fatsoen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 07:33

germie schreef:
Moderatoropmerking:
dit bericht is verwijderd omdat het niet voldoet aan de regels van Bokt.nl

Je kan toch nog op vakantie? Dus dan heb je het helemaal niet zo slecht vind ik.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 07:42

We kunnen (de meesten) op vakantie, we hebben een dak boven ons hoofd, voldoende te eten en gezondheidszorg. En dan hebben we ook nog hobby's, op dit forum vooral dieren.

En nee, soms kan niet alles tegelijk en er is ook een relatief kleine groep die het echt moeilijk heeft maar dat geklaag...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 07:53

Wat mij betreft graag ook de gewone naam van een partij en mens. :j het is niet alleen d66 die dit beslist. Vvd en cda zijn er ook verantwoordelijk voor, die worden lang niet zo vaak genoemd.

Vakantie, veel die ik ken gaan al niet meer. Gewone campings worden een zeldzaamheid zo langzaamaan in nederland. Stacaravans moeten weg, meest bewoond door mensen met een krappe beurs. Dure huisjes, glampings of 40 euro plus voor een nachtje met je eigen kampeermiddel. Campers waren nog een beetje te doen maar ook dat is langzaam aan bijna onbetaalbaar voor de minder rijken.

Voldoende eten of gezondheidszorg. Ook dat wordt in nl voor de onderste laag kwa geld ook niet meer een vanzelfsprekendheid. :n Tandartsbezoek is al best vaak onbetaalbaar geworden ook. Huisdieren, steeds meer mensen die ik ken worden huisdierloos na het wegvallen van hun laatste diertje. Te duur

Zolang je met zijn tweeen werkt en verdiend gaat het nog wel. Voor de meeste eenverdieners of de niet werkenden wordt het toch langzaam erg krapjes.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 07:57

karuna schreef:
Wat mij betreft graag ook de gewone naam van een partij en mens. :j het is niet alleen d66 die dit beslist. Vvd en cda zijn er ook verantwoordelijk voor, die worden lang niet zo vaak genoemd.

Vakantie, veel die ik ken gaan al niet meer. Gewone campings worden een zeldzaamheid zo langzaamaan in nederland. Stacaravans moeten weg, meest bewoond door mensen met een krappe beurs. Dure huisjes, glampings of 40 euro plus voor een nachtje met je eigen kampeermiddel. Campers waren nog een beetje te doen maar ook dat is langzaam aan bijna onbetaalbaar voor de minder rijken.

Voldoende eten of gezondheidszorg. Ook dat wordt in nl voor de onderste laag kwa geld ook niet meer een vanzelfsprekendheid. :n Tandartsbezoek is al best vaak onbetaalbaar geworden ook. Huisdieren, steeds meer mensen die ik ken worden huisdierloos na het wegvallen van hun laatste diertje. Te duur

Zolang je met zijn tweeen werkt en verdiend gaat het nog wel. Voor de meeste eenverdieners of de niet werkenden wordt het toch langzaam erg krapjes.

Ho ho. Ik lees alleen maar dat het VVD beleid is. CDA wordt wel mooi uit de wind gehouden inderdaad.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 07:58

In Nederland hebben we het nog steeds bovengemiddeld Karuna. Dat jij veel mensen kent die niet meer op vakantie kunnen dat is geheel subjectief. Daarbij is op vakantie gaan echt een luxe die er vroeger (toen alles zogenaamd beter was) niet eens was. Ik snap het klagen en dat alles zo duur is maakt mij ook bang. Maar ik ben enorm dankbaar dat ik in Nederland woon. Ik kan me niet echt een land bedenken waar het beter zou zijn.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 08:00

Misschien een van de landen in Scandinavie? Daar zijn de mensen iig het gelukkigst las ik

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 08:01

Cer schreef:
Misschien een van de landen in Scandinavie? Daar zijn de mensen iig het gelukkigst las ik

Ik heb een enorme hekel aan kou en de donkere dagen. _O-

Maar behalve dan dat zouden ze wel in aanmerking komen ja. En ik heb een Nederlands paspoort dus als ik wil kan ik er gewoon heen emigreren. Dat vergeten die eeuwige klagende mensen ook. Het Nederlandse paspoort is enorm sterk. Ga dan naar je perfecte land als het ergens anders beter is. :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 08:04

Ik zie vooral om me heen de normale kampeerder die vroeger met tent of caravan wegging of een stacaravan of seizoensplaats had op een nl camping die nu dat niet meer kunnen betalen. Of de campings zijn overgenomen en verluxed zonder nog ruimte voor de simpele kampeerder. Ooit was svr een betaalbare optie nu zijn zij ook fors in prijs verhoogd in nl.

Mensen die niet meer naar de tandarts gaan wegens te duur, de arts vermijden ivm eigen risico. Ja er zijn er bij die dat wel kunnen. Meest tweeverdieners. De eenverdieners of niet (meer) werkenden worstelen om hun basis dingen te kunnen betalen zonder nog enige financiele ruimte voor iets meer dan eten drinken wonen verzekering. En dat zijn er in sommige wijken heel erg veel. -O-

De tweedeling in nl wordt steeds groter aan de ene kant de mensen die zonder met de ogen te knipperen een stroomauto kopen met subsidie. Terras, vakanties, pretparken, huis verbouwen en verduurzamen. En de groep die vooral bezig is met overleven en die zonder extra potjes van de overheid/voedselbank enz ten onder zouden gaan financieel.

Feit dat in nl bestaansminimum voor een alleen wonende bruto rond de 1600 euro zit wat een relatief hoog bedrag is. Zo duur is het hier -O-
Laatst bijgewerkt door karuna op 24-03-26 08:08, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 08:05

karuna schreef:

Als alleenstaande kun je vaak aan allerlei potjes en subsidies komen. En zelfs nog piesen sommige alleenstaanden naast de pot.
Het loont zelfs om volledig steun te trekken.. Toeslagen, tegemoetkomingen, ooievaarspassen, gratis ov.
Het hangt natuurlijk wel sterk af van waar je woont.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 08:06

Dat was inderdaad ook mijn tegenargument :D
Veel te lang koud en donker :brr:

Maar ik kan me wel voorstellen dat mensen die veel werken voor weinig, en dan amper rond kunnen komen, dat het niet overkomt als supergaaf momenteel.
De vangnetten voor mensen die minder (kunnen) werken zijn dan wel weer redelijk hier. Hoewel, Wahjong (ik heb daar niet veel verstand van) wordt ook minder las ik vanochtend..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 08:08

Als armoede betekent dat men niet meer met een dure caravan op vakantie kan dan mogen we dankbaar zijn. Op vakantie gaan is een enorme luxe.

En er zijn altijd mensen met minder inkomen. Dat is altijd zo geweest. Het kan altijd beter. Maar in plaats van klagen kan je ook wat aan je situatie doen. Er zijn in Nederland best veel dingen mogelijk.

Dat er schrijnende gevallen zijn dat klopt. Maar we moeten gezien de huidige situatie wat inleveren. Dat klopt. Dan maar niet op vakantie?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 08:10

Wao/wia wordt ook steeds krapper. En ik las pas een plan waarin ze bijstand en die uitkeringen willen gaan loskoppelen van minimum loon en inflatie. Zure van de plannen is dat de 2 keer modaal er volgend jaar op voor uit gaat en de minima zouden inleveren -O-

Niet iedereen gaat op vakantie met een dure caravan. Meest ooit lang geleden gekocht toen het nog kon en daarmee op vakantie gegaan in of direct rondom eigen land, of een seizoensplaats voor niet veel waardoor ze vaker er even tussenuit konden. Dat is of weg (overal worden campings opgekocht door ketens voor dure huisjes en glamping en worden vaste gasten en seizoensplaatsen verwijderd) of zo duur geworden dat het niet meer te betalen is.

Een vakantie kan ook een simpele paar dagen weg zijn dat is niet meteen luxe en lang en ver weg :n . Gebleken is ooit ook uit onderzoek dat een mens dat eigenlijk ook nodig heeft voor het geestelijk welzijn :)
Laatst bijgewerkt door karuna op 24-03-26 08:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 08:11

Het valt hier nog mee, dat zou je kunnen zeggen. Maar als dat gezegd wordt door mensen die zelf bijv halve dagen werken (of minder) óf mensen die genoeg inkomen hebben om zich nergens druk om te maken en dan tegen mensen die 40hr per week werk halen en moeilijk kunnen rondkomen dan denk ik wel eens 'euh... '

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 08:12

Tja, ook voor werkenden wordt het krapper. En dat de rijkeren steeds rijker worden dat klopt. Dat is de keuze die democratisch al jarenlang gemaakt wordt door alle mensen die (radicaal) rechts stemmen. Mensen stemmen voor de portemonnee die ze willen en niet voor die ze hebben. :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 08:13

Cer schreef:
Het valt hier nog mee, dat zou je kunnen zeggen. Maar als dat gezegd wordt door mensen die zelf bijv halve dagen werken (of minder) óf mensen die genoeg inkomen hebben om zich nergens druk om te maken en dan tegen mensen die 40hr per week werk halen en moeilijk kunnen rondkomen dan denk ik wel eens 'euh... '

Wat bedoel je hier mee? In welke groep val ik volgens jou dan? Want ik snap je niet helemaal?

En “dat zou je kunnen zeggen”. Nee dat is een feit dat het hier meevalt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 08:19

Ik weet niet in welke groep jij valt want ik ken jou niet. Maar ik ken mensen die 2 halve dagen werken, de rest van de tijd doen wat ze leuk vinden en dan tegen anderen zeggen "nou, niet zo klagen hoor, we hebben het hier hartstikke goed".. Ik denk dan 'ja jij hebt t lekker voor elkaar, maar marietje in dr dure huurhuis met enkel glas die zich 40hr per week het schompes werkt en moet kijken hoe ze boodschappen doet, die heeft het niet zo lekker" ... zeg maar.

Dus ik snap dat wel, dat het voor sommige mensen gewoon rot is. En dan zeggen "nou, valt wel mee hoor" vind ik niet zo empathisch..

En dat geldt ook voor anderen, die bijv menen dat EV niet zo duur is, en dat meer mensen dat zouden moeten rijden, en dat een beetje inleveren best wel kan (en die hebben dan een oplader op hun eigen oprit, warmtepomp en kunnen vervroegd met pensioen want mazzel gehad ergens mee). Dan denk ik wel "ja ik zou ook zeggen dat iedereen 'een beetje moet inleveren' als dat beetje wel meevalt voor je"

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 08:23

Cer schreef:
Dat was inderdaad ook mijn tegenargument :D
Veel te lang koud en donker :brr:

Maar ik kan me wel voorstellen dat mensen die veel werken voor weinig, en dan amper rond kunnen komen, dat het niet overkomt als supergaaf momenteel.
De vangnetten voor mensen die minder (kunnen) werken zijn dan wel weer redelijk hier. Hoewel, Wahjong (ik heb daar niet veel verstand van) wordt ook minder las ik vanochtend..

Zelf ervaring met dat ik mijn garantiebedrag per 1 januari ga verliezen. Maar er zijn idd mensen met een Wajong die er honderden euro's op achteruit gaan per maand.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 08:23

Waarom maakt het uit wat iemand voor financiële situatie heeft? Het is gewoon feitelijk waar dat Nederland een van de beste landen is om in te leven.

En ik zeg niet “dat het wel meevalt”. Inleveren op je welvaart is heel naar. Daar weet ik alles van. Ik wil het alleen in perspectief zetten. Puzzelen met de boodschappen is vervelend. Maar een bom op je dak is nog net iets vervelender.

Dat betekent niet dat we niet mogen klagen natuurlijk. Maar vroeger was écht niet alles beter.