Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 15:32

Het is zo afschuwelijk schaamtevol dat in deze tijd met deze grote problemen zonder nieuwe regering dit het onderwerp is waar we het over moeten hebben. Weg ermee.
Was ik in het begin nog open en kansen gevend want het volk heeft duidelijk gekozen, ben ik er nu al helemaal klaar mee. Dat gezeur, foei toch.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 15:34

Electra63 schreef:
Ik las van de week een artikel, dat Kamerleden van de PVV geen enkele bijdrage leveren aan moties of debatten.
Zij stemmen alleen.

Ga kijken of ik het artikel kan vinden.

Mogen ze niet, begreep ik. Te onervaren. Pas als Wilders weer tijd heeft krijgen ze instructies, wordt er gezegd.

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 15:50

juval schreef:
het is actie - reactie... ik vond de tekst van Timmermans net zo opruiend als de reactie van Wilders.

Hier ben ik het mee eens :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 16:04

_chou schreef:
juval schreef:
het is actie - reactie... ik vond de tekst van Timmermans net zo opruiend als de reactie van Wilders.

Ik vind het onhandig dat hij dit deed en ook zo onnodig omdat je gelijk weet daar gaan we weer en verlaag je nu niet tot dit gezeur .

Alleen de aangifte van Wilders vind ik buitenproporioneel en ook bizar.
Tevens is Wilders voor mij nu volledig door de mand gevallen als een man die anderen voortdurend mag schofferen maar o wee als iemand eens iets terug doet dan mag er opeens niets meer. Maar zo werkt het niet!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 16:25

Je vraagt je af of Wilders niet wat beters te doen heeft :+
Dit is echt een politiek spel wat gespeeld wordt en een voorbode voor hoe hij gaat regeren: hij maakt iedereen kapot tot alleen hij over is
Van Wilders komen we niet zo snel meer af vrees ik…

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 16:44

Ik vind het echt bizar en vooral dat er amper kritiek is op Wilders, niet door de media en niet door PVV-stemmers.

Die vrouw die toen bij het verkiezingsdebat die vraag over het eigen risico stelde, waarop Timmermans alle hoon over zich kreeg.
Zij was van de week bij Op1 en vond het eigen risico ineens niet meer belangrijk.
Ze was vreselijk boos nu op Omtzigt.
Ze heeft geen geld (schuldsanering), maar kan wel in het vliegtuig naar Hongerije op vakantie, waar ze toevallig achter GW zit. En nu is eigen risico niet meer belangrijk, maar vooral de immigratie.
Ik vind het heel dubieus, het lijkt allemaal afgesproken en niemand stelde een kritische vraag aan deze tafelgast.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 16:47

Dat zag jij dus ook. Ik vond het zo bizar en vroeg me af:" wie is hier nu gek, zij of ik? En waarom kan dit zo maar kritiekloos gaan?" Hahajaha

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 17:11

En ook een slechte representatie voor de rechterflank in het algemeen! De schreeuwers ter rechterzijde voeren de boventoon nu, zijn echt nog wel flinke en nette rechtse partijen: CU, SGP en NSC .
Mis de tijd dat deugen nog iets heel normaals was en geen vies woord.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 19:02

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 19:08

Raineri schreef:
En ook een slechte representatie voor de rechterflank in het algemeen! De schreeuwers ter rechterzijde voeren de boventoon nu, zijn echt nog wel flinke en nette rechtse partijen: CU, SGP en NSC .

Heb jij die tijd nog meegemaakt dan := _O-

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 19:10

pien_2010 schreef:
Raineri schreef:

Ik zeg weleens dat ik terug verlang naar een tijd die waarschijnlijk nooit bestaan heeft :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 19:11

Electra63 schreef:
Ik vind het echt bizar en vooral dat er amper kritiek is op Wilders, niet door de media en niet door PVV-stemmers.

Die vrouw die toen bij het verkiezingsdebat die vraag over het eigen risico stelde, waarop Timmermans alle hoon over zich kreeg.
Zij was van de week bij Op1 en vond het eigen risico ineens niet meer belangrijk.
Ze was vreselijk boos nu op Omtzigt.
Ze heeft geen geld (schuldsanering), maar kan wel in het vliegtuig naar Hongerije op vakantie, waar ze toevallig achter GW zit. En nu is eigen risico niet meer belangrijk, maar vooral de immigratie.
Ik vind het heel dubieus, het lijkt allemaal afgesproken en niemand stelde een kritische vraag aan deze tafelgast.

Die dame heeft een cattery met 10 dure raskatten, haalt even haar rijbewijs, heeft een stichting( expres dezelfde naam als een anbi stichting) een koopwoning van 4 ton, is aan het sparen voor een reis naar de carribian , had allemaal gouden juwelen om, nepnagels van de nagelstudio en een man met een goede baan. En weet de weg in Hilversum. Maar kan eigen risico niet betalen!!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 19:17

BigOne,
Precies !
Ik mis dan kritische vragen van de presentator en/of andere tafelgasten.

Ik zag dat GW, ondanks het overlijden van zijn moeder, vandaag wel tijd had om aangifte te doen tegen Timmermans.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 19:19

Dat moet dan maar doen , wanneer ik de tweets van Geert nalees kan elke moslim nu ook aangifte doen!! Schijnheilig figuur.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 19:21

pien_2010 schreef:
Raineri schreef:

Ben je me nu aan het leeftijdshamen pien ?! ~~}>
Is vooral iets van de laatste 10/15 jaar denk ik (komst van Fortuyn). Laatste 5 jaar is het wel heel extreem geworden allemaal. Die periode daarvoor waren mijn hersenen in ieder geval voldoende instaat informatie op te slaan en te verwerken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 19:46

Je bent 29 jaar volgens je profiel. En volgens mij zijn Wilders en andere populisten er al langer.
Je hebt gelijk sinds Trump president was ging alles in overtreffende trap. Ik vond dat zo vermoeiend en was blij toen het weer normaler werd. Dan is Nederland ook maar een klein landje.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 19:51

Ja klopt, maar heb de komst van Pim Fortuyn en Rita Verdonk gewoon meegekregen? Niet als een volwassene misschien maar kan prima verschil zien met hoe het eerst was. Daarnaast kan ik documenten en uitzendingen terugkijken. Paar maanden terug veel gelezen over de laatste fase van de paarse politiek. Je hoeft niet een bepaalde leeftijd te hebben ergens een mening over te hebben :o

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 20:28

Raineri schreef:
Ja klopt, maar heb de komst van Pim Fortuyn en Rita Verdonk gewoon meegekregen? Niet als een volwassene misschien maar kan prima verschil zien met hoe het eerst was. Daarnaast kan ik documenten en uitzendingen terugkijken. Paar maanden terug veel gelezen over de laatste fase van de paarse politiek. Je hoeft niet een bepaalde leeftijd te hebben ergens een mening over te hebben :o

Nee natuurlijk niet. Maar
Citaat:
dat lijkt dat je het zelf echt hebt meegemaakt dus ik dacht maar ze is toch nog heel jong. En dus spiekte ik even in je profiel. Maar ik snap nu hoe je het bedoelt. haha niets leeftijdshaming

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 20:32

_chou schreef:
juval schreef:

De tekst van Timmermans was niet handig. Hij had er beter bij na moeten denken. Ik vind de aangifte van Wilders in orde, laat het maar bekeken worden of het over de grens was.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 21:23

Waarom was de uitspraak van Timmermans niet handig en had hij beter na moeten denken? Het was een hele normale uitspraak binnen de politieke arena. Zonder het domme opruien van Wilders had niemand daar een oproep tot geweld in gezien. En om er überhaupt een oproep tot geweld in te zien, moet je je best wel in een paar flinke retorische bochten wringen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 21:44

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 21:58

BigOne schreef:
Even over de hypocrisie van Geert Wilders :
https://chrisklomp.nl/de-valse-retoriek ... t-wilders/

Zoals altijd, weer een fantastische column/analyse van Chris Klomp.

Arend-Jan Boekesteijn gaf aan, dat GW er zo gestrekt in gaat, omdat Hein de Haan, die afgelopen vrijdag bij Khalid & Sophie was, eerder is aangeschoven bij de informateurs en dat zijn verhaal zo helder is, dat GW helemaal gefrustreerd is.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 22:00

Karl66 schreef:
Waarom was de uitspraak van Timmermans niet handig en had hij beter na moeten denken? Het was een hele normale uitspraak binnen de politieke arena. Zonder het domme opruien van Wilders had niemand daar een oproep tot geweld in gezien. En om er überhaupt een oproep tot geweld in te zien, moet je je best wel in een paar flinke retorische bochten wringen.

Dat gaat met de aangifte bekeken worden. Ik vind de toon van Timmermans er te sterk in. Heel direct aanzetten tot geweld vind ik dan ook weer niet. Zoals ik zei niet handig.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 22:34

... en wie lacht er nu in zijn vuistje: Wilders.

Ook hier gaat het wéér niet over de inhoud.
(Voor zover die er is ;) )

Nee, het gaat om iets wat persoon 1 mogelijk gezegd/ bedoeld zou hebben volgens persoon twee -
en dat moet dan maar meteen via de rechter. %)

Hoezo, afleiden...?

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 22:35

En weer bakken met aandacht ook nog.