Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loretta schreef:En het is niet meer terug te draaien helaas. Missdhien eens tijd om dat gewoon te acceptrren. En wat je zegt klopt. Over een x aantal jaren stijgt de temperatuur zo of zo.
Citaat:Dus hoe wil je dan die inheemse planten nog gaan beschermen. Die sterven dan zo of zo uit en dat ligt niet aan stikstof.
Citaat:Alhoewel je het dan ook op papier natuurlijk zo kunt verdraaien dat het op papier wel aan stikstof ligt.
Citaat:Feit is, wat eens was komt niet terug.
Janneke2 schreef:Eh, de brief die 'op een ongelukkig moment kwam', kwam van een (andere) eurocommissaris (Sinkevičius).
Niet van Timmermans (of zijn assistent Samsom.)
De inhoud was voornamelijk 'voortmaken'.
En ik hoop dat de eigen stikstofwet van BBB de PAS-melders kan helpen.
Want die onzekerheid voor die mensen is een gevolg van een wegkijkende overheid, Van der Plas zegt dat ook zij de problemen wil aanpakken.
Janneke2 schreef:.. waar hebben jullie het nu precies over?
Welke foute informatie...?
Loretta schreef:Janneke2 schreef:.. waar hebben jullie het nu precies over?
Welke foute informatie...?
Dat er wel degelijk meer wegen zijn die naar Rome leiden (of in dit geval Brussel.
Citaat:D66 die bijvoorbeeld zegt dat de BBB nota een sprookjesnota is, maar dat is volstrekt niet waar.
Citaat:De nota moet nog wat bijgeschaafd worden maar is in beginsel realistisch. Het gaat om natuurherstel en daar is stikstofreductie een cruciaal onderdeel van. Maar niet het enige onderdeel.
Citaat:Er is meer ruimte in Brussel dan dat vooral D66 ons wil doen geloven.
Kinke schreef:Jessix schreef:Dat is voor mij oud nieuws. Europa zegt dat de natuur niet mag verslechteren. Hoe Nederland dat doet is aan de beleidsmakers.
De natuur verslechtert toch gewoon door, zelfs als alle boeren weg zijn?
Volgens mij moeten we dan allemaal Nederland verlaten, pas dan zal het beter gaan
Kinke schreef:Jessix schreef:Dat is voor mij oud nieuws. Europa zegt dat de natuur niet mag verslechteren. Hoe Nederland dat doet is aan de beleidsmakers.
De natuur verslechtert toch gewoon door, zelfs als alle boeren weg zijn?
Volgens mij moeten we dan allemaal Nederland verlaten, pas dan zal het beter gaan
Loretta schreef:Het is allemaal toch een stuk genuanceerder dan dat sommige partijen ons willen doen geloven.
Timmermans heeft gezegd dat vermindering van stikstof cruciaal is, maar ook dat de stikstofnota can BBB hele goede dingen bevat en zeker geen sprookjesnota is zoals Tjeerd de Groot beweerd.
https://www.welingelichtekringen.nl/anp ... s-cruciaal
Citaat:About
Writer for De Correspondent, podcaster for NRC, student (MPhil in politics) and tutor (International Relations for second-year undergraduates) at the University of Oxford, rower for St Peter's College Boat Club, football enthusiast (Ajax) and all-around nerd.